Goedenavond 3-Railers en andere vrienden,
Martin: Het is inderdaad een geweldige oplossing, vind ik zelf, het is eenvoudig te maken, en werkt perfect.
Bert: Wederom dank! Net werk afleveren is voor mij een deel van de hobby. (de minder nette delen laat ik jullie gewoon niet zien...). Inderdaad maak ik mij niet druk om hypothetische problemen met stroom voerende draadjes door metalen ogen. Het werkt gewoon lekker makkelijk en ik heb minder last van hangende draadjes.
Wico: Zeker! Ik heb al weinig vrije tijd dus dan moet je zeker effectief met de zeer weinige door het rijk aangewezen vrije- en feestdagen omgaan.
Peter: De nieuwe soldeerbout is binnen en doet het zoals het hoort. Zo'n bout kost inderdaad wel wat maar het soldeerstation heb ik al en ook dat is een degelijk stukje apparatuur met een solide en stabiele trafo. Daar kan eigenlijk niets aan kapot en gaat heel lang mee. Hoop ik....
Edwin: Jawel, zelfs Herr Porsche kijkt bij mij af! Ik voel mij vereerd.
Erik: Ook U dank! De foto van het eindresultaat van de overweg komt pas als het deel Bhf Friedrichshöhe klaar is. Die houd je tegoed!
Nou, de plaat van Bhf Friedrichshöhe ligt er weer op! Ik had al een vervangende soldeerbout van mijn werk meegenomen en ben daar lekker mee aan het bakken geweest. Toen ik daarmee klaar was ging de bel en werd mijn bestelde soldeerbout thuis gebracht. Gelijk getest: werkt zoals het moet. Eigenlijk wel fijn dat dit jaren na productie nog gewoon kan worden geleverd.
Het was wel spannend om de plaat er om te leggen maar met de hulp van mijn vrouw ging dat eenvoudig zonder dingen kapot te maken en past het gelukkig zoals ik het had bedacht. Nu de benodigde draadjes op de juiste punten, decoders en terugmelders aansluiten. De standaard constante voedingskabels heb ik aangesloten: slechts twee kabeltjes voor 14 aansluitingen in één keer. Dat schiet tenminste op....
Morgen verder met aansluiten en dan zie ik wel hoever ik kom. Het volgende deel wat ik ga aansluiten is het drie sporige schaduwstation Güglingen-Friedrichshöhe wat op de laatste foto links ligt.
Wordt uiteraard vervolgd!