Nieuws:

Wilt je Stichting 3rail steunen? Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Bad Drieberg-Steinbrücke

Gestart door Narwal donderdag 05 december 2013, 14:18:33

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke

Swiss rail .. what else?

Inderdaad dit smaakt naar meer :).

Groeten,
Wico

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Ga maar lekker verder met die bomenbouw, daarna kan er altijd wel weer een filmpje van gemaakt worden en kunnen we weer lekker verder bomen desnoods achter een struikje vandaan  ;)

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Daar was ooit een liedje van. Achter de Rhododenderon. Ken je dat nog?
Citaat van: Lobomotion69 op zondag 01 december 2024, 15:14:55Daar was ooit een liedje van. Achter de Rhododenderon. Ken je dat nog?
Die is oud maar erg leuk, Wim Sonneveld

Wim Sonneveld? Nee hoor, Tol Hansse zul je bedoelen.
Ja ja, Tol is zeker de vader van Wim :D

Familierelaties ben ik niet zo in thuis. Maar denk niet dat Wim in 1978 veel jonger was dan Tol. Stiefbroertje misschien?

zonder fantasie ook geen creativiteit

:offtopic: Heren, heren toch!
Tol Hansse (1940-2002) heeft in 1977 inderdaad een liedje uitgebracht dat "Achter de rhododendron" heette.
Maar het was Wim Sonneveld (1917-1974) die deze struik benoemde in zijn conference van de Stalmeester (1973) had over de kruidkoek en krentenwegge die men op Koninginnedag ten paleize bracht tijdens het volksdéfilé. Die werden niet door Hare Majesteit persoonlijk genuttigd maar die verdwenen achter de rhododendrons. En dan kreeg men een knikje en een sisje en dan achteruit de trap af naar beneden. Zowel liedje als conference zijn terug te luisteren op YouTube.
Mooi filmpje, maar er zit weinig aktie in die struik!  :P

Kan allemaal wel zijn maar ik had het over een liedje en niet over een conference. Wel effe bij de feiten blijven. Als je alles uit zijn context rukt hou je niks meer over.

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Citaat van: Narwal op zaterdag 30 november 2024, 16:09:14@citaat Vandaag ben ik eens met mijn zeeschuimbomen aan het klungelen geweest...

Nou, met "geklungel" doe je jezelf wel tekort. Ik vind het prachtig geworden!!

The meaning of life is to give life meaning!

Goedenavond allemaal,

Gisteren en vandaag toch weer aan het "klungelen" geweest met groen. Door al dat lijmen krijg je letterlijk groene vingers maar daar zijn gelukkig ook wegwerphandschoenen voor uitgevonden. Dat scheelt dan weer.

Daarna alles eens meegenomen naar zolder en eens zien waar en hoe ik dit (hopelijk) realistisch een mooi plekje kan geven. Dat valt allemaal nog niet mee. Tere boompjes met rare vormen passen niet overal. Daarom lekker aan het schuiven geweest.

Alles staat grotendeels los tijdelijk op de baan en nu het resultaat maar eens laten inwerken of het naar mijn zin is. Zo niet dan weer verder schuiven en aanpassen.

Het wordt nu ook wel eens tijd om grassen aan te schaffen want als er gras groeit kan het er ook definitief op worden vastgelijmd. Daarna zal het volgens mij ook meer een geheel worden.

Eerst zo meteen eens rijden en kijken hoe het zicht mij bevalt!

2024-12-07 (1).jpg

2024-12-07 (2).jpg

2024-12-07 (3).jpg

2024-12-07 (4).jpg

2024-12-07 (5).jpg

Leuk gedaan Marcel, mooi dat je de begroeiing clustert. 

En vandaag nog een keer....

Ik heb net op zolder lekker genoten van het rijden met op een paar belangrijke punten het nieuwe groen en bomen! Het wordt steeds fraaier om naar te kijken en te dromen.

Er zijn nog wel een paar uitdagingen om bepaalde delen er zo realistisch mogelijk (binnen mijn mogelijkheden) uit te laten zien. Zoals hierboven gezegd zal het planten van grassen de open en beboste delen naar elkaar laten trekken....denk ik. Dat komt dus t.z.t. wel eerst maar eens meer struiken en bomen fabriceren.

Ik had nog nieuwe foto's van het BW met nieuwe begroeiing, die gooi ik er dan maar meteen achteraan!

2024-12-07 (8).jpg

2024-12-07 (9).jpg

2024-12-07 (10).jpg

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Wat groen al niet doet met het aanzicht van de scenery  :thumbup:
Je hebt een modelbaan die rust uitstraalt, dus da's zeker genieten Marcel!

Groeten,

Erik.

Swiss rail .. what else?

Marcel,

Ziet er goed uit zo met de eerste bomen, dat moet wel bevrediging geven. En nu ligt het nog deels tegen de achterwand om een beeld te krijgen, als je straks echt gaat planten gaat het alleen maar mooier worden.

Groeten,
Wico

Eigenlijk klooi ik maar wat an

Geweldig mooi Marcel. Ik vind het allemaal zeer geslaagd. Nog eventjes en dan ben je klaar.  :-)

Wow dat ziet er super uit. Erg realistisch.
Gr henk

hoge bergen, het liefst zwitsers

Met preisertjes wordt het nog mooier.

Als het maar Zwitsers is.

Bedankt voor deze 2 prachtige updates Marcel. :thumbup:
En ben het helemaal met Erik eens het rustgevende maakt het kijken zeer maar dan ook zeer aangenaam. :favorite:

Groet Michel

doe maar een treintje

een beetje steriel, maar moet zeggen....ook heeeel mooi

Dat begint er al helemaal schitterend uit te zien. En ja, je zegt het zelf al, de bodem benodigd nog veel meer 'wildgras'. Dan verdwijnt dat 'steriele' vanzelf.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Wat een top baan heb je toch Marcel, de aankleding ziet eruit om door een ringetje te halen  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Fantasietjes op de baan

Prach- & machtig gedaan zeg; rails mooi geweathered en geballast  :thumbup:

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Sluit me aan bij de vorige reacties.
Het is een TOP baan.

Hallo allemaal,

Vandaag weer lekker naar het altijd gezellige drukke Zutphen geweest. Er was weer genoeg te zien aan mooie banen en natuurlijk werd er veel moois aangeboden. Ook weer met een lekker bakje rustig met H0_Miessie bijgepraat, dat was weer erg leuk.

Er moest een nieuwe trein komen in BDS en daar zat ik al lang tegenaan te hikken want ze weten tegenwoordig wel van prijzen... 8o  Toch maar doorgepakt: het wordt een E50 met veel mooie geluiden en met ketelwagens als sleep. Het voorste deel is er nu eindelijk, de loc en de eerste vier wagens. Er staan er ook nog vier in bestelling en dan begint het een beetje op een zware trein te lijken. Daarna eens op jacht naar de laatste vier á vijf.(eerste eens zien hoeveel ruimte er is in het schaduwstation)

Uiteraard ook een plaatje van de (gedeeltelijke) buit van vandaag.

2024-12-21.jpg

Ik zag deze fraaie loc al al was het in de doos maar op je prachtige baan is hij nog mooier zeker in combinatie met de prachtige ketelwagons. :thumbup:  :thumbup:
Het was zeker gezellig om (weer) even wat bij te kletsen. :thumbup:
Ik zeg volgend jaar weer over nieuw doen heb ik weer wat om naar uit te kijken. ;)

Geniet van je prachtige aanwinsten en nog meer foto's zijn welkom. ;)  :P

Groet Michel

Mooie aanwinsten, Marcel :thumbup:
Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinsten!

Volgend jaar maar eens een mini-3-rail-forum-meeting
aan de goede kant van de IJssel houden  :lol:

Prachtige foto trouwens  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Swiss rail .. what else?

Marcel,

Hele mooie aanwinst en daarna prachtig clean op de foto gezet. Het zou zo uit een catalogus kunnen komen :thumbup:.

Groeten,
Wico

Mooi strak gemaakt. Ziet er natuurlijk uit. Ben zelf ook in opbouw van een baan. Dus kijk veel plaatjes
Forum Moderator

Het kost een paar centen maar dan heb je ook wel wat Marcel  :thumbup: :thumbup:
Een schitterende loc die prachtig op de foto gezet is  :favorite:

Veel plezier ermee.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Goedemorgen Modelspoor vrienden,

Ja, het was gisteren inderdaad een geslaagde dag! Mocht Märklin nog catalogus achtergronden willen hebben dan zijn ze welkom! :D

Het zou zeker leuk zijn om aan de overkant op de hoge gronden achter de IJssellinie eens een mini 3-rail meeting te hebben! :idea:

Het jaar zit er al bijna weer op en dus is het tijd voor de jaarafsluiting. Vergeleken met het YT afsluitfilmpje van vorig jaar dan is de huidige stand van zaken een wereld van verschil. Plat gezegd is dit het eerste filmpje in kleur! Het aanbrengen van groen maakt het een grote metamorfose, je kunt je haast niet meer voorstellen hoe het was in tien tinten bruin.

Ik ben er nog lang niet, er moet nog driftig worden gestrooid met graszaad, bomen en struiken gepoot en natuurlijk komt er dan ook plek voor onkruid. Naast het groen moeten er ook nog wel een paar zaken worden gebouwd zoals de houtzagerij maar er moeten ook nog diverse scenes worden uitgewerkt: bij de Landhandel, bij Langbein Reparaturen en bij het magazijn en laadperron bij Bhf Güglingen. Als laatste moet er inderdaad nog meer bevolking en personeel komen maar niet teveel anders is het met de rust in BDS gedaan.

Eerst een paar foto's van het actuele uitzicht op de baan en uiteraard een afsluitende avondvullende film van BDS in 2024. Pak een pot bier en een schaal chips, leun lekker achterover en geniet er van! (hoop ik.....)

Allemaal heel fijne feestdagen en een mooie start van 2025 waarin de "echte wereld" hopelijk weer snel tot rust komt!

2024-12-22 (1).jpg

2024-12-22 (2).jpg

2024-12-22 (3).jpg

2024-12-22 (4).jpg

Prachtige lange film als afsluiting, Marcel! :thumbup:  :thumbup:
Mooie afwisseling tussen lange en korte treinen.
Fijne feestdagen  :cool:

Groeten,

Erik.

Swiss rail .. what else?

Marcel,

Het was wat te vroeg voor bier en chips, maar met koffie en een oliebol was het ook genieten van je prachtige baan en materieel. Leuk om dat nu eens in alle rust en diversiteit voorbij te zien komen. En de metamorfose in een jaar tijd is heel duidelijk te zien. Jij zult een tevreden man zijn na al die jaren van voorbereiden en zorgvuldig uitwerken :thumbup:. Komend jaar verder invullen en ons regelmatig trakteren op nog meer mooie plaatjes :).

Ook voor jou en je dierbaren hele fijne feestdagen en een mooi 2025 gewenst.

Groeten,
Wico 

Met een paar lekkere kerststolplakken en een glas warme melk heerlijk naar je prachtige film gekeken Marcel. :thumbup:
Deze film was ondanks de lange lengte zo voorbij mede door het mooie materiaal wat er door het beeldscherm heen kwam rijden en alles reed lekker over de rails heen zonder hapering(en).

Jij en de familie ook fijne feestdagen en een heel goed en gezond 2025 toegewenst.

Groet Michel

Citaat van: Wico op zondag 22 december 2024, 11:49:22met koffie en een oliebol was het ook genieten
Nu al? Oliebollen zijn toch voorbehouden aan oud en nieuw. Of is dat in Zweeusterland anders?
Citaat van: Lobomotion69 op zondag 22 december 2024, 12:57:51Oliebollen zijn toch voorbehouden aan oud en nieuw.
Beslist niet. Op de Dêmter (Deventer) kermis worden ze naar hartelust gegeten. Eerste week van juni.

graag een glaasje wijn

in belgie heb je die op elke kermis staan en vroeger als we winkelden in axel had je die gans het jaar bij de warme bakker aan de ingang van de winkelstraat

Swiss rail .. what else?

@citaat  @citaat  @citaat

Need I say more ..

Groeten,
Wico

Märklin fahren-ärger sparen

De film is een waardige, mooie finale en afsluiter van het jaar, Marcel  :thumbup:
En zo opgeruimd als bij jou, ken ik geen enkele baan  :D
Ik was blij verrast, dat er nog meer liefhebbers van de ouderwetse bruine goederentreinen bestaan.
Vanuit Limbabwe de beste wensen en dat we nog maar lang van elkaar mogen genieten hier op het forum !

Grtz Tony

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Mooie beelden van de baan en een werkelijk schritterende film als afsluiter! Mooi resultaat van het afgelopen jaar laat je zien.
Fijne dagen gewenst, en wie weet wordt er toch nog een beetje "bijgeklust"...  ;)
Prachtige foto's en mooie film Marcel! Je hebt mooie vorderingen gemaakt dit jaar!

doe maar een treintje

Ik sluit me helemaal aan bij de vorige reacties :thumbup: , maar toch een kleine opmerking ; het had nog mooier geweest als de bochten in de paradebaan verkant waren aangelegd. 

gr. Ruud
een prachtige film van een prachtige baan. Zelfs mijn vrouw heeft meegekeken. Zij reageerde ook heel positief en zei dat ik daar best een voorbeeld aan mag nemen. Nu doe ik dat ook steeds, want jouw baan is inderdaad een inspiratiebron. Het mooie is dat ik weer gestimuleerd wordt door mijn vrouw om verder te gaan.  :) Hopelijk speelt de artrose in mijn handen niet te veel op.

hartelijke groeten,
Roel
Forum Moderator

Hoi Marcel,

Vanmorgen je film al bekeken met een bakkie koffie, jou baan kan zo in een tijdschrift want dit is er een baan uit het boekje  :)
Het gehele plaatje klopt gewoon  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Fijne dagen en een voorspoedig 2025

Mvg,

Peter Degeluidsman

Fantasietjes op de baan

leuk zeg  dat filmpje, ook een prettige kerst en voorspoedig 25 gewenst

Goedemiddag allemaal,

Dank voor de complimenten dat voelt altijd goed, maar ook ik ben maar een eenvoudige hobbyist die heel veel plezier beleeft aan deze hobby. Niet alles gaat natuurlijk in één keer zoals van tevoren bedacht maar vaak is na een paar keer oefenen het resultaat acceptabel tot verbazingwekkend gelukt en daar zit nog van alles tussenin.

Morgen is het kerst en in de kamer staat natuurlijk een mooie door mijn vrouw en dochter vol versierde kerstboom. Dat deed mijn vanochtend bedenken dat ik ook nog dennenbomen af moest maken.

Het zijn sisaltouw boompjes met ijzerdraad. De eerste vijf zijn verschrikkelijk mislukt maar daarna begon het er een beetje op te lijken. Nadat de basis klaar was heb ik de bomen bruin gespoten. Vandaag ben ik verder gegaan om te proberen van die kale dingen een dennenboom te maken. Dat heb ik gedaan met fine-turf en 2.5mm grasvezels in gelijke verhouding.
Ik zie nog wel een aantal aandachtspuntjes zoals het verbeteren van de vorm maar ik ben best tevreden over het uiteindelijke resultaat. Nog wat meer spelen met de kleur van de turf en gras en dan gaat het er nog weer anders uitzien.

Uiteraard staan ze ook meteen op de baan en dat ziet er best wel aardig uit en verdient een vervolg.

2024-12-24 (1).jpg

2024-12-24 (2).jpg

2024-12-24 (3).jpg

2024-12-24 (4).jpg

2024-12-24 (5).jpg

En ook die lukken! Gewoon door te doen, krijg je er vanzelf handigheid in.
Misschien kun je de bomen nog ietsje scherper tot eeen kegel/driehoek knippen en hier en daar een hak met de schaar geven. Dan worden ze misschien nog net even rafeliger, door weer en wind op de proef gesteld... Maar het is muggenzifterij van mijn kant.

Groet,

Peter
Suggestie: zet er eens eentje op een stam (ca. 10 cm hoog). Dat geeft voor dezelfde boom een heel ander, maar eveneens fraai gezicht!IMG_6659.JPG_compressed.JPEG

Goedenavond allen,

William: ik wil dit ooit wel gaan maken, die hoge bomen maar op deze baan gaat het niet komen. Door de hoogte verschillen zullen die hoge bomen een raar effect geven en de visuele verhoudingen scheef trekken.

Toch weer vorderingen te melden, sterker nog, ik heb een compleet naaldbos bij elkaar gefrutseld.  Het zijn sisaltouw boompjes en dat is wel een beetje werk. Ja, een of twee zijn zo klaar maar ik denk dat ik er een flink aantal meer nodig zal hebben. Deze zijn bedoeld voor de beide "bergen" waar in het midden Bhf Friedrichshöhe ligt. Die moeten de illusie gaan geven dat er een geweldig bos in die hoeken liggen. Wanneer ik er volgend jaar een keer zin aan heb zal ik eens gaan passen en hopelijk heb ik er genoeg. (van productiewerk van deze boompjes wordt je uiteindelijk behoorlijk simpel en ik ben er voorlopig even klaar mee)

Ik kon de productie gelukkig wel lekker op mijn werkbank doen, daar wordt het wel een stuk beter van. Ze staan nu wel weer op zolder dus ik kan er in ieder geval wel alvast van genieten!

2024-12-29 (1).jpg

2024-12-29 (2).jpg

2024-12-29 (3).jpg