Goedenavond allemaal,
Bert: Ik weet nog niet zeker dat de scenery iets moois gaat worden maar ik doe mijn best!
Peter: van de CSII weet ik dat er meer kan maar ík weet dat allemaal nog steeds niet. Een echt duidelijke beschrijving in écht Nederlands van alle mogelijkheden zou welkom zijn. (de stukjes van Märklin in de Insider helpen eigenlijk niet, dat blinkt voor mij niet uit in duidelijkheid) Eens kijken wat ik er ooit nog een keer van maken.
Martin: Het weer is al goed, daar geniet ik al van, ik denk dat ik in het najaar bruis van energie!
Peter: Waarschijnlijk heb je gelijk maar ik ben er nog niet uit. Komt t.z.t. wel.
Mies: Ik hoop dat je gelijk krijgt. Ik ga zeker mijn best doen en ga door tot ik tevreden ben!
Henk en Hans: Ik weet dondersgoed hoe de natuur er uitziet, ik ben min of meer opgegroeid in het bos. Toch mis een portie artistieke genen want ondanks dat ik weet hoe het er uit zou moeten zien moet ik heel erg mijn best doen om er een rotzooitje van te maken wat dan wel realistisch over komt. Maar ik ga er voor. (al duurt het nog wel even.....)
Nou, de linkerhoek van het deel Bhf Friedrichshöhe zit definitief vast. Eerst de tunnel voorzien van ballast en daarna deze verlijmt. Daarna de al voorbereide landschapsdelen ook vast gelijmd. Er is visueel geen verschil met daarvoor maar er is dus wel vooruitgang.
Ook ben ik bezig met het uitneembare deel in die hoek. Ik heb het mezelf eerst te moeilijk gemaakt, In de onderbouw had ik al een deel voorzien van triplex platen om vervolgens daar een soort kist in te maken die er dan eenvoudig in- en uit zou zijn te halen. Dat viel dus vies tegen. Ja alles is waterpas, haaks, synchroon, noem het maar op. Toch waren er bij het 3D bouwen teveel puntjes die nét niet klopten waardoor het te moeilijk werd en er teveel kieren waren. Nu met een iets andere aanpak denk ik dat het beter gaat, De bodem en achterwand van het uitneembare deel van triplex en daarna weer aan de slag gegaan met de vertrouwde XPS platen. Nu lijkt het wel goed te gaan.
Even alles een tijdje aankijken en dan bedenken hoe ik het landschap bij het restaurant precies wil gaan maken.