Nieuws:

Heb je ook al de Stichting 3rail Jaarkalender 2024 besteld? Doe dit dan snel in onze Stichting 3rail Webshop

Bad Drieberg-Steinbrücke

Gestart door Narwal donderdag 05 december 2013, 14:18:33

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo allemaal,

Bert: Al die bedrading is inderdaad iedere keer een behoorlijke klus. Het is voor 60% leuk werk maar voor de overige 40% vaak werken in onhandige houdingen en daardoor behoorlijk minder leuk! Een Rutger voor die 40% zou inderdaad handig zijn. :P

Martin: Zeker. Even doorpakken en dan kan ik naar de volgende fase: het landschap dicht maken. Ik kijk er enorm naar uit! :thumbup:

Jan: uiteraard zijn de servo's mij bekend. Ik heb daar ooit bewust vanaf gezien door mijn ruimtelijke indeling onder mijn verschillende niveaus. Een servo aan een K-rail wissel fröbelen, zonder het originele plastic heveltje te gebruiken, lijkt mij een behoorlijk klusje. Daar zie ik maar even van af! 8)

Liberty: Ik heb ook soms het idee dat zoiets helpt al heb ik daar nuchter bekeken ook wel weer twijfels bij. Het lijkt mij wel geloofwaardig dat de aandrijving waterpas én in lijn moet liggen met de rest van de wissel maar enige tolerantie moet toch ook nog kunnen zonder daardoor problemen te hebben met schakelen? :O

Mies: Ik ben blij dat je er van geniet. Dan ben ik niet de enige! :favorite:

Het deel BW is naast de baan bedraad. Ik kon het deze keer niet zo mooi voorbereiden als bij de andere delen, dat heeft te maken met het schaduwstation dat vlak onder het BW ligt. De bedrading hangt nu onder de baan en moet ik de draadjes gaan trekken onder de baan. Gewoon rustig de tijd voor nemen dan zal het vast goed komen. Het zijn niet de leukste klusjes, wederom in rothoudingen, meestal net buiten bereik, kabeltjes door de juiste oogjes friemelen en ook nog solderen!

Het BW ligt nu wel definitief op z'n plekje. De rails zijn verroest, liggen vast en ook de plaat is nu vast geschroefd, zowel op zijn ondersteuning als aan de plaat van Bhf Friedrichshöhe.

Morgen maar eens beginnen met draadjes aansluiten.

Wordt zeker weer vervolgd!

2023-05-26 (1).jpg

2023-05-26 (2).jpg

2023-05-26 (3).jpg

2023-05-26 (4).jpg   

Zodra onze eigen baan af is ben ik in te huren hoor :P Heb je 10+ jaar geduld? :P
Maar echt, zo'n ligbank maakt een extreem verschil. Gelukkig hebben we dat ding niet te zacht gemaakt :P

Maar, mooi werk weer! Gaat aardig wat meters aan draad in!

Goedenavond allen,

Rutger: Een ligbank is hier helaas geen optie anders had ik die al lang gehad. Ik had wel 10 jaar geduld maar ik ben al langer aan het bouwen. Nu dus niet meer maar bedankt voor het aanbod! :P

Vandaag maar doorgepakt en alles van het BW aangesloten. Het was erg warm op zolder dat helpt ook niet echt maar het is gelukt. Inderdaad in onhandige houdingen ergens weer nét niet bijkomen, best irritant. Er zitten een hoop leermomenten voor een volgende baan in. (kan ik weer andere fouten maken... 8) ) Solderen is ook zoiets in kleine ruimtes waar je nauwelijks kunt bewegen en niet goed kunnen zien waar je mee bezig bent. Uiteindelijk is het allemaal prima gelukt! Uiteraard weer plaatjes van de onderwereld van het BW.

Na het eten het spannende moment om het systeem op te starten om te zien hoe het er voor staat: Nog nooit meegemaakt; alles, werkelijk alles werkt in één keer goed! Zelfs de wissels, waarvan het aansluiten altijd 50% kans is dat de blauwe draadjes moeten worden omgedraaid, zijn in één keer goed. Ook de kruiswissel doet het in één keer! Daarna de melders in het schema in de CS-II gezet en ook dat werkt allemaal zoals het is bedacht. :thumbup:

Kortom: vruchtbaar dagje met een prima resultaat. Het BW is rij-technisch klaar!

Volgende klus is het schaduwstation tussen Bhf Güglingen en Bhf Friedrichshöhe. Het laatste rail aansluitproject van BDS.

2023-05-27 (1).jpg

2023-05-27 (2).jpg

2023-05-27 (3).jpg

Märklin fahren-ärger sparen

Weer helemaal bijgeleeskeekt, Marcel !

En fijn, dat het allemaal in één keer werkt  :thumbup:
Zeker, nu het alleen maar warmer gaat worden  :P

Grtz Tony

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

@citaat  @citaat

Het ziet er weer (lang)draderig uit Marcel!
Mooi dat het allemaal in een keer gelukt is.  :thumbup:

Henk

Goedenavond allemaal,

Tony: Het is altijd fijn als alles in één keer goed gaat. Vaak gaat het net anders. En ja het is nu inderdaad warmer geworden en dan moet ik toch nog op zolder iets afmaken.... ;)

Henk: dit wordt nóg langdradiger... :P

Het laatste rail aansluitproject! Dit wil ik graag zo snel mogelijk afhebben. (het kan natuurlijk wel weer even duren want op zolder heb ik een tropenrooster) Het is het schaduw/inhaal station tussen Bhf Güglingen en Bhf Friedrichshöhe. Drie sporen in dit station in een enkele lijn. Hier kunnen twee treinen dan kruisen en het derde spoor is bedoeld voor inhaalacties door pendeltreinen. Dit alles voor een meer afwisselend bedrijf.

Dit deel ligt nu naast de baan en dus kan ik weer lekker rustig met draadjes gaan trekken, solderen enz. Ik kwam wat draadjes tekort dus ik moest even wachten tot ik die binnen had. Nu heb ik ruim voldoende...... >:-D

Wordt vervolgd!

2023-06-10 (1).jpg

2023-06-10 (2).jpg

2023-06-10 (3).jpg

2023-06-10 (4).jpg

2023-06-10 (5).jpg

Straks zie je door de draden het bos niet meer Marcel :D
Mooie stappen maak, hoeft niet snel.

Marcel, zo te zien straks ook ongeveer dezelfde hoeveelheid draad onder de baan als Witmoos later :p

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Marcel.

Ik neem toch telkens weer mijn petje af voor het modulair werken van jouw! :thumbup:
Dat lijkt allemaal erg gemakkelijk te gaan ...
Is dat tubing op de eerste foto? :roll:

Groeten,

Erik.

Hallo allen,

Bert: Deze draden vallen wel op in het bos, dus het zal wel meevallen. Welke waar voor is blijft ondanks het coderen soms helaas een zoekertje!

Rutger: Je staat verstelt hoeveel draad er uiteindelijk onder een baan hangt! (Digitaal: slechts 2 draadjes...? 8) )

Erik: Ik denk dat het gewoon grondkabels zijn. Maakt ook niet uit het ging mij over de grootte van de haspels; ruim voldoende voor een modelspoorbaan! >:-D  (mits het 0,14 mm2 zou zijn) Tubing is op het water op een binnenband achter een boot uit de bocht vliegen! Modulair werken kan inderdaad heel handig zijn maar het kan niet altijd.

Toch nog even een kort vervolg op gisteren:

De rails van het schaduwstation in de diverse secties voorbewerkt, rail isolatie stukken aangebracht voor de terugmelders, en nog enkele wisselschakelaars verwijderd. Ondanks de temperatuur lekker ontspannende klusjes. Gewoon rustig blijven en dan merk je er niets van.

Ik kan beginnen aan aansluitingen solderen.

2023-06-11 (1).jpg

2023-06-11 (2).jpg

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Het weghalen van de komplete schakelaar is niet nodig, alleen het schakelarmpje van de schakelaar wippen is voldoende, tenzij je de schakelaar nog ergens voor wilt gebruiken.

Groet, Anne W

Hallo allemaal,

Anne: ik weet het. Ik heb niet bij alle wisselaandrijvingen de schakelaartjes verwijderd, bij sommige alleen de armpjes. En ja, dat is voldoende. Nu heb ik het gedaan omdat het nu even makkelijk kon.

Ondanks het mooie weer, en de bijbehorende temperaturen op zolder, toch bezig geweest om het allerlaatste deel van mijn spoor aan te sluiten. Nu zijn alle delen elektrisch klaar, de rails die zichtbaar is verroest en alle delen die ik als modules heb aangesloten liggen nu vastgeschroefd op de onderbouw. Het is dus een heugelijke dag na heel veel  jaaaaaren bouwen aan mijn spoorbaan. Een deel van de werkzaamheden is afgesloten. Uiteraard moeten er nog seinen en verlichting worden aangesloten maar ook voor die zaken zijn de aansluitingen al voorbereid dus dat wordt plug & play.

Het schaduwstation tussen Güglingen en Friedrichshöhe ligt nu weer verstopt onder de heuvels en dan zie ik het hopelijk zo weinig mogelijk weer terug! B)

Eerst genieten van de zomer en gewoon rustig rijden als ik zin heb. In het najaar kan ik dan lekker beginnen om de rest van het landschap vast te verlijmen, dicht te maken en afwerken met sculptamold en een lekker bruin kleurtje.

Komend modelspoorseizoen een nieuwe fase! :P

2023-06-24 (2).jpg

2023-06-24 (4).jpg

2023-06-24 (5).jpg

2023-06-24 (6).jpg

2023-06-24 (7).jpg     

Mooie update Marcel!
En henig an met deze temperaturen B)

Als het maar Zwitsers is.

Zoals altijd zit ik bijna aan de het beeldscherm vastgeplakt Marcel als er weer een update komt van je baan. :thumbup:
Wederom is het genieten geblazen van je manier van werken en afwerking.
Geniet lekker van de zomer en af en toe lekker rijden ondanks het warme weer is best te doen even ontspannen zeg maar. :P

Groet Michel

Dag Marcel.

Gefeliciteerd met deze heugelijke mijlpaal  :thumbup:  :thumbup:
Het landschap van jouw modelbaan oogt geweldig natuurlijk, het wordt smullen om dit te gaan aankleden
en voor ons om mee te mogen kijken  :cool:

Groeten,

Erik.

Swiss rail .. what else?

Ik herken dat gevoel van geluk/tevredenheid als er weer een deel of fase van de baanbouw kan worden afgerond :thumbup:. Gelukkig ligt er daarna altijd weer een nieuwe uitdaging om op te pakken.

Ook die ga ik dan weer met veel plezier volgen :).

Groeten,
Wico

Wat schakel je met die "schakel" decoders?

Groet, Anne W

Hallo Anne,

Ik bouw mijn baan op zo'n manier dat ik met mijn CSII automatisch kan rijden, dus zonder een computer met een besturingsprogramma. Daarvoor ben je dan natuurlijk terugmeld-, magneetartikel- en schakeldecoders nodig. (in mijn geval de LDT versies daarvan) In dit geval schakel ik daarmee de twee sporen links en rechts in dit schaduwstation. Hiermee kan dan een binnenkomende trein stoppen en de al wachtende trein laten rijden. Mijn idee is daarbij dat treinen langer uit het zicht zijn en onverwachts andere treinen uit een tunnel op komen dagen.
In dit schaduwstation is nog een derde spoor. Deze is bedoeld om, als ik ooit een besturingsprogramma zou hebben, pendeltreinen om de andere twee sporen heen kan laten rijden. Dat als een extra afwisseling.

Tot zover mijn theorie. De toekomst zal uitwijzen of wat ik heb bedacht in de praktijk ook lekker zal werken. B)

2023-06-11 (1a).jpg

Dag Marcel.

Citaat van: Narwal op zondag 25 juni 2023, 09:56:23In dit schaduwstation is nog een derde spoor. Deze is bedoeld om, als ik ooit een besturingsprogramma zou hebben, pendeltreinen om de andere twee sporen heen kan laten rijden.

Is een pendelautomaat op basis van relais contacten daarvoor dan geen mogelijkheid?

Groeten,

Erik.

Beste Marcel,

O.K., ik snap het, ik heb het "gevoel" dat je in de toekomst toch wel in de "computer" zult aanlanden......

Groet, Anne W

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Ik voel ook met Anne mee, denk dat er zeker en vast in de toekomst de boel aangestuurd zal worden met de computer en een programma.
Het handmatig aansturen blijft dan mogelijk of kan ook gedeeltelijk.
Zie nog steeds dat er netjes wordt gewerkt, topbaan hoor.
Hoi Marcel,
Je kunt met je CS toch ook, via gebeurtenissen, pendelautomaten laten werken? Gr. Peter

Met bewondering je werk aan je schaduwstationnetje bekeken, Marcel  :thumbup:
Bergje open, station er weer in, bergje dicht  :P
Die naden zijn - zonder lijmwerk - met bijvoorbeeld (Heki) grasmatjes makkelijk weg te werken. Wat uit elkaar trekken en op de ruwe ondergrond "vast" kloppen.

Maar dat is allemaal voor na de zomer..... B)

Grtz Tony

Goedemiddag Modelspoorvrienden,

Het afsluiten van het elektrisch aansluiten van de hele baan is inderdaad een mijlpaal die gevierd mag worden! Uiteraard is de baan nog lang niet af, er moet nog heel veel gebeuren dus ik hoef mij niet te vervelen. Er volgen waarschijnlijk nog vele uitdagingen en dat is meteen een van de leuke kanten van deze hobby. Of ik uiteindelijk de baan met de computer aan ga sturen is afhankelijk hoe tevreden ik uiteindelijk ben over de aansturing met mijn CSII. Ofwel, dat is geen gelopen race daar kom ik ooit vanzelf wel achter. Ik denk dat er nu leukere (andere) klusjes komen, het dichtmaken van het landschap en achtereenvolgens beginnen met begroenen. Daar ben ik nog geen held in dus dat wordt afwachten wat ik daarvan ga/kan maken. Ik ga in ieder geval mijn best doen en de lat waarschijnlijk te hoog leggen zodat als het iets tegenvalt het resultaat toch volstaat. Afwachten, geen garanties...... B)

Ja, met een CSII kun je pendelen. Er is sowieso veel meer mee mogelijk dan ik zo kan overzien. De "echte" uitleg van de CSII vind ik eigenlijk niet zo heel erg duidelijk, ook mede door het "Duitse taalgebruik" in het Nederlands werkt dat zelfs vaak verwarrend. Er zitten in de CSII geen "gebeurtenissen" dat zit in z'n opvolger.

In mijn idee zijn er twee pendeltreinen op mijn baan, een hout- of kolentrein en een railbus. Die beginnen beide op het BW maar wel vanaf verschillende startposities. (blauw en groen op de tekening) Het volledige traject is rood ingekleurd. Als die pendeltreinen hun route van begin tot het eind afrijden komen ze door twee zichtbare stations en twee schaduwstations. De bedoeling is dat de hele route wordt afgelegd terwijl het gewone verkeer gewoon doorgaat maar op stop wordt gezet op momenten dat de pendeltrein er langs moet. Op alle mogelijk tussenstops is er een spoor voor de pendeltrein gereserveerd. Hier nog even over doordenken want dat wordt voor de CSII volgens mij moeilijk....

Het laatste (voor mij) bijbehorende werk van elektrisch aansluiten is om dat ook in mijn naslagschema te verwerken. Daar was het gisteren en vandaag mooi weer voor. Ook dat deel van mijn baanbouw is nu dus afgesloten. Ook dat was de afgelopen jaren een behoorlijke klus, waar ik overigens veel plezier van heb.

Nu val ik even in een gat.... >:-D  (met hopelijk heel erg mooi weer!)

2023-06-25 BDS ES Pendeltraject.jpg

2023-07-01 Pag 4.JPG

2023-07-01 Pag 20.JPG

Ik weet zeker dat je van de scenery ook wat moois ga maken Marcel!!
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Marcel,

Ik ben benieuwd naar jou ervaringen wat het rijden met de CS2 betreft, ik heb hier als computer gebruiker geen idee van en vind het leuk om jou belevingen hier mee te lezen.
Je archiveert duidelijk je opzet, veel werk maar o zo handig / belangrijk als er iets aan de hand is of wat wat wilt veranderen.

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Eigenlijk klooi ik maar wat an

Mooi stukje werk weer Marcel.
Nu een tijdje genieten van andere leuke dingen en straks weer vol energie verder.😉
Je kunt altijd gaan experimenteren met de CS2. Maar ik zou niet goed weten waarom. Uiteindelijk wordt het volgens mij niet wat je voor ogen hebt.
Een basale laptop of desktop computer die iemand over heeft en toch maar stof staat te happen, zal je weinig hoeven te kosten. Misschien heb je er zelf eentje staan.
RocRail gaat je niets kosten en mede met de video's van AlbertG heb je in veel minder tijd (en met een lading frustraties minder) een echt goed functionerend blokgestuurd treinbedrijf op je prachtige baan!

Succes met nadenken en plannen maken.

Groet,

Peter

met die scenery zal het wel goedkomen, de lat hoog leggen doe ik ook en al doende leert men, en als het tegenvalt begin je terug opnieuw tot het goed komt :D;

mvg,
Michel

BLIJ dat ik analoog RIJ

Lat hoog leggen is oké, maar probeer ook weer niet té netjes te werken met scenery en dan met name het groen. Als je dat wel doet kan het geheel onnatuurlijk en te statisch over gaan komen. Maar dat ga je vanzelf zien, gaat vast goedkomen :thumbup: !

Dat Marcel,

Ik ben onder de indruk van de electrische schema's.
Dat ziet er heel netjes uit.

@citaat
Met wat Hanzi schrijft ben ik het helemaal eens!
Ik heb een keer een treinbaan gezien waar 10 exact dezelfde bomen in exact dezelfde positie stonden.
Voor mij was dat de grote afknapper.
Kijk naar buiten; is daar al het groen exact hetzelfde?

Groeten,

Henk

Goedenavond allemaal,

Bert: Ik weet nog niet zeker dat de scenery iets moois gaat worden maar ik doe mijn best!

Peter: van de CSII weet ik dat er meer kan maar ík weet dat allemaal nog steeds niet. Een echt duidelijke beschrijving in écht Nederlands van alle mogelijkheden zou welkom zijn. (de stukjes van Märklin in de Insider helpen eigenlijk niet, dat blinkt voor mij niet uit in duidelijkheid) Eens kijken wat ik er ooit nog een keer van maken.

Martin: Het weer is al goed, daar geniet ik al van, ik denk dat ik in het najaar bruis van energie!

Peter: Waarschijnlijk heb je gelijk maar ik ben er nog niet uit. Komt t.z.t. wel.

Mies: Ik hoop dat je gelijk krijgt. Ik ga zeker mijn best doen en ga door tot ik tevreden ben!

Henk en Hans: Ik weet dondersgoed hoe de natuur er uitziet, ik ben min of meer opgegroeid in het bos. Toch mis een portie artistieke genen want ondanks dat ik weet hoe het er uit zou moeten zien moet ik heel erg mijn best doen om er een rotzooitje van te maken wat dan wel realistisch over komt. Maar ik ga er voor. (al duurt het nog wel even.....)

Nou, de linkerhoek van het deel Bhf Friedrichshöhe zit definitief vast. Eerst de tunnel voorzien van ballast en daarna deze verlijmt. Daarna de al voorbereide landschapsdelen ook vast gelijmd. Er is visueel geen verschil met daarvoor maar er is dus wel vooruitgang.
Ook ben ik bezig met het uitneembare deel in die hoek. Ik heb het mezelf eerst te moeilijk gemaakt, In de onderbouw had ik al een deel voorzien van triplex platen om vervolgens daar een soort kist in te maken die er dan eenvoudig in- en uit zou zijn te halen. Dat viel dus vies tegen. Ja alles is waterpas, haaks, synchroon, noem het maar op. Toch waren er bij het 3D bouwen teveel puntjes die nét niet klopten waardoor het te moeilijk werd en er teveel kieren waren. Nu met een iets andere aanpak denk ik dat het beter gaat, De bodem en achterwand van het uitneembare deel van triplex en daarna weer aan de slag gegaan met de vertrouwde XPS platen. Nu lijkt het wel goed te gaan.

Even alles een tijdje aankijken en dan bedenken hoe ik het landschap bij het restaurant precies wil gaan maken.

2023-07-15 (1).jpg

2023-07-15 (2).jpg

2023-07-15 (3).jpg

2023-07-15 (4).jpg

2023-07-15 (5).jpg

Fantasietjes op de baan

Mooi werk hoor!!!

Marcel,

Citaat van: Narwal op zaterdag 15 juli 2023, 19:12:40Henk en Hans: Ik weet dondersgoed hoe de natuur er uitziet, ik ben min of meer opgegroeid in het bos. Toch mis een portie artistieke genen want ondanks dat ik weet hoe het er uit zou moeten zien moet ik heel erg mijn best doen om er een rotzooitje van te maken wat dan wel realistisch over komt. Maar ik ga er voor. (al duurt het nog wel even.....)

We hebben vertrouwen in je!  :thumbup:

Mooie foto's weer.

Henk
Marcel,
Ik had ook geen idee hoe ik een natuurlijk ogende scenery kon maken, nu zeg ik niet dat ik weet hoe het moet maar er is enorm veel inspiratie op te doen uit de vele voorbeelden op fora als deze, maar ook op youtube, bijvoorbeeld de prutsvlogs, Marklin of Sweden, Welberg, Lars op 't Hof, en en en.
De bekende leverancier uit Apeldoorn organiseert regelmatig Workshops, eind van het jaar volgen Rutger en ik er 1.

doe maar een treintje

ik kijk naar vakantiefoto's van bv Duitsland en haal daar de inspiratie vandaan of probeer het na te maken 

Als het maar Zwitsers is.

Heerlijke update weer Marcel. :thumbup:

Groet Michel

Niets laat meer sporen na dan een trein.

Duidelijk update over het uitneembare gedeelte Marcel. Ben hier zelf bijna aan toe maar hoe ik het gaat maken :confused:. Zelf zit ik te denken aan een scharnierend deel. Zoiets zal bij jou moeilijk zijn ivm met het schuine dak, een obstakel dat er bij mij niet is. Ben benieuwd hoe je deze toegang weer gaat toedekken.

Goedemiddag allen,

Wim: Bedankt! Ik doe mijn best...

Henk: Dat vertrouwen is een steun in de rug!

Bert: Er is inderdaad heel veel moois op het www te vinden maar dan nog, je moet het nog wel doen. Ik ga, als ik zover ben, eerst zelf weer aan het oefenen. Mijn eigen workshop zeg maar...

Ruud: Ik haal mijn inspiratie ook op heel veel manieren binnen; foto's, het forum, documentatie, YouTube, enz.

Mies: Graag gedaan!

Dirk: Een scharnierend deel zou inderdaad makkelijk zijn maar dat is hier helaas onmogelijk. Succes, ik zie vast wel hoe jij dit gaat oplossen.

Nou, de vakantie zit er weer op. Weer een keer naar Egypte geweest dus zon en water gegarandeerd! Het was weer lekker, al was het op de laatste dagen wel heel erg warm met een hoge luchtvochtigheid. Zo warm hebben wij het daar nog nooit gehad, ook de locals hadden hier last van. Ook het zeewater was op sommige plekken heel erg warm, zo heet douche ik thuis niet eens.... En dat zegt wat. Toch weer genoten van het onderwaterleven.

Nu dus weer terug in NL en afgelopen week ben ik dan maar weer op zolder aan de slag gegaan, je moet tenslotte toch iets met dat driet-weer! Lekker rustig met het uitneembare deel aan het klungelen geweest. Alle XPS is nu in vorm en verlijmt. De module is er eenvoudig uit te halen dus het werkt. De verlichting is ook aangelegd dus is alles zo goed als klaar. Het wachten is nu dat ik zover ben dat ik met sculptamold aan de slag ga. Daarvoor moet ik eerst nog andere delen zover hebben zodat alles dan in één keer kan.

2023-08-06 (1).jpg

2023-08-06 (2).jpg

2023-08-06 (3).jpg

2023-08-06 (4).jpg

Mooi weer wat opgeschoten Marcel!

:offtopic:
Moest wel even grinniken om de uitdrukking ,driet-weer' Vraag me af welk percentage niet-Tukkers dat begrijpen :D

Na ja, zeer compacte cursus Twents:
Ik mut eem driet'n = uut de boks goan =  kakken

Verder, zie : https://www.mijnwoordenboek.nl/dialect/Twents
Sinds de Drieterij Blues van Normaal is het de strekking van Marcels opmerking over het weer best te begrijpen.
Leuk dat je ook zonder de R in de maand weer aan het knutselen geslagen bent. Ik ga zomers ook rustig door meestal. Vooral geregeld even rijden en wat kleine storingen verhelpen.

Groet,

Peter

Lekker strak weer, Marcel  :thumbup:  :thumbup:
Enne ... bie ons was ut touw ok nat! :wink:

Groeten,

Erik.

Hieperdepiep en nog vele mooie én gezonde jaren gewenst, Marcel  :P

Grtz Tony
hiep hiep hoera,
gelukkige verjaardag;

mvg,
Michel

Niets laat meer sporen na dan een trein.

Van harte gefeliciteerd Marcel 🍰.

Swiss rail .. what else?

Marcel,

Van harte gefeliciteerd :thumbup:.

Groeten,
Wico

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Hartelijk gefeliciteerd, maak er een gezellige dag van.

Fantasietjes op de baan

gefeliciteerd, laat je gaan zou ik zeggen  B)

Hallo allen,

Bedankt voor de felicitaties! :favorite:

Thuis hebben ze een leuke verjaardag gevierd. :thumbup:  Ik was er weer eens niet bij omdat ik door mijn werk altijd veel weg ben..... :-(

Beetje laat maar van mij ook van harte Marcel! Jammer dat je "op afstand zat"
Ik heb "voor werk ver weg" gelukkig niet meer  :P