@ Peter,
Bedankt! Het schuine dak is inderdaad een beperkende factor maar de vierkante meters maken veel goed

. Tegelijk is het een uitdaging omdat ik een Zwitserse baan ga realiseren en nog twee niveaus boven het maaiveld wil bouwen. De ideeën zitten wel in mijn hoofd, maar de praktijk zal uitwijzen wat echt mogelijk is.
@ Jørg,
Ik ben ook heel blij met deze ruimte en met het plezier gaat het goedkomen. Van de voorpret geniet ik inmiddels al een jaar en het wordt alleen maar beter!
@ Dirk-Jan,
In het afgelopen jaar heb ik iedere maand rails gekocht zodat ik nu alles compleet heb voor de bouw. De grootste investering gaat nog zitten in de benodigde wisselaandrijvingen en decoders, de terugmelders en andere elektronica. De trap naar de zolder was oorspronkelijk inderdaad voorzien als vlizo trap, maar ik heb dat aan laten passen zodat ik nu met een vaste trap naar boven kan.
@ Tony,
Mooi om te zien hoe jij mijn foto's "leest" en zelfs mijn karakter er uit kunt halen

. Helemaal goed gezien: die loc en wagons moesten even uit de doos! Daarna even een moment voor mezelf om te dromen hoe die straks zijn meters gaat maken op de baan. Dat idee van de airco hou ik in gedachten.
@ Michel,
Het hout wordt dinsdag bezorgd, maar je weet ik ben weer (tijdelijk) aan het werk. Dat wordt dus wachten tot volgend weekend voor serieuze activiteiten. Je bent van harte welkom, al zullen er voorlopig nog geen treinen rijden

.
@ Gerard,
Het is inderdaad wel erg blauw nu, maar dat komt beter tot zijn recht tegen de tijd dat we aan de scenery beginnen (voorlopig nog niet dus ...). Dromen op de bureaustoel lukt ook aardig hoor

. Energie genoeg om te beginnen inderdaad en met die foto's komt het helemaal goed!
@ Koen,
Voldoende plannen in mijn hoofd om de nieuwe baan minstens zo mooi te maken als de vorige. In een volgende post zal ik daar wel wat meer over uit de doeken doen

.
@ Peter(ke)
Ja dit is wel een droom die uitkomt om zo een grote ruimte alleen voor de treinhobby te hebben. Hier kan ik de komende jaren wel vooruit om iets moois neer te zetten.
Groeten,
Wico