Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Deze zijn binnen de geldende regels weer mogelijk!!.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst
Pagina's: 1 ... 29 30 [31]   Omlaag

Auteur Topic: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst  (gelezen 204851 keer)

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
    • Michelstadt
Re: Modelbaan getswoud alweer een nieuwe aanwinst
« Reactie #1500 Gepost op: zaterdag 30 mei 2020, 07:25:22 »

Prachtige aanwinst Tim.
Heel veel rijplezier toegewenst.

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #1501 Gepost op: zaterdag 30 mei 2020, 08:57:30 »

Hoi Tim,

Dat is jezelf nog eens goed in de watten leggen Tim  :thumbup: :thumbup:
Deze Nederlandse loc straalt pure kracht uit, meneer Roco heeft zijn best gedaan  :)

Veel plezier ermee.

Mvg,

Peter Degeluidsman

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
« Reactie #1502 Gepost op: zaterdag 30 mei 2020, 12:15:32 »

Wim (nobody),
Bedankt en dat gaat zeker wel goed komen. :)

Arie,
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind de 1200 sowiso wel een icoon en daar hoort eigenlijk wel op elke Nederlandse modelbaan een variant thuis. Ik ben er erg blij mee.

Wim (wimdouwe),
Bedankt. Ja ik kies niet zomaar wat uit hoor :D
Inderdaad de mooiste loc die in Nederland heeft rondgereden en waarvan enkele nog steeds rond rijden. Van de 25 bestaan er nog 8 en de 1251 is momenteel rijvaardig en word gebruikt door railexperts.

Michel,
Bedankt. Met het rijplezier komt het wel goed. :)

Peter,
Inderdaad, maar ik had het dan ook wel verdient he O:-D >:-D
Roco heeft er inderdaad iets erg moois van gemaakt.

Vriendelijke Groeten,

Tim
zie ook eens Modelbaan Getswoud
mijn grootspoor foto's

Baanloos

• Stamgast
« Reactie #1503 Gepost op: zaterdag 30 mei 2020, 14:24:22 »

Hoi Tim,
Mooie loc hoor!
Past goed op je baan, heel veel plezier er mee...dat heb je al zoals uit foto's en filmpjes blijkt!
Geen Märklin 1200 overwogen?

Zou op zich een leuk topic kunnen zijn: Märklin 1200 tegen de Roco.
Hier nooit gelezen in deze kolommen, maar kan zijn dat ik dit gemist heb, het 3railforum is inmiddels wel heeeel groot wat onderwerpen betreft. Dus als iemand daar naar door kan verwijzen houd ik me aanbevolen!

grts, Leon

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #1504 Gepost op: zaterdag 30 mei 2020, 16:16:12 »

Nou Tim, je hebt jezelf goed beloond  :thumbup:

Deze stoerste Roco NS-loc aller tijden zal je altijd herinneren aan de succesvolle afsluiting van je middelbare schoolperiode  ;)
Die zullen we nog wel vaker op je filmpjes zien verschijnen en horen ook, want er zitten aardig wat toeters en bellen op  :D

Grtz Tony
64-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig  bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg87

Jan22

• Stamgast
  • Zonder dwarsliggers spoort het niet
« Reactie #1505 Gepost op: zaterdag 30 mei 2020, 16:51:40 »

Geen Märklin 1200 overwogen?
Als je van een opknappertje houdt ...  :D
Citaat
Bedrijf nummer === 1219 ====.
Loc rijdt en schakelt goed voor en achteruit.
Met A symmetrische front lichten.
Niets afgebroken of beschadigd.
Gebruikt en nog heel netjes.
Over die laatste toevoeging in dit citaat, valt te twisten.
Jan Willem

Brig, Delémont.

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
« Reactie #1506 Gepost op: zaterdag 30 mei 2020, 17:55:20 »

Leon,
Ik heb zitten kijken naar de marklin 37121 (zelfde kleurstelling met nummer 1215) en deze 1223. De 1215 is al lang geleden uitgebracht bij marklin en dat word dus een 2e hands koopje. Daarbij heeft die loc slechts een eenvoudige toeter en alleen front sluitlicht. De 1223 is compleet met allerlei lichtfuncties en geluid, daar hoeft electronisch niks aan veranderd te worden want dat is gewoon kant en klaar. En deze loc was nog nieuw in de winkel leverbaar. Ik vind ook alle details op de roco 1200 mooier dan op de marklin.

Tony,
Zeker. Ja die zal inderdaad vaak voorbij gaan komen. Het is toch wel mijn huidige paradepaardje :)

Vriendelijke Groeten,

Tim
mijn grootspoor foto's

pitsar

• Zeer Toffe Gast
  • Pitsar <=> Patrick
Re: Modelbaan getswoud meerdere projecten
« Reactie #1507 Gepost op: zaterdag 30 mei 2020, 18:06:35 »

ik vind het een hele verbetering.

Dag marklintim, wat voor Mercedesmodel is het dat daar op je foto staat?
Dank je!

Groet, Patrick
Nederlands materieel vnl. episode IV & V, SNCF nez cassés en Duitse V90 & V100

Vensterbaantje

pitsar

• Zeer Toffe Gast
  • Pitsar <=> Patrick
« Reactie #1508 Gepost op: zaterdag 30 mei 2020, 18:08:48 »

En een mooie Roco 1200 heb je gekocht. Veel plezier ermee op je baan  :thumbup:
Nederlands materieel vnl. episode IV & V, SNCF nez cassés en Duitse V90 & V100

Vensterbaantje

Wim

• Stamgast
  • samen staan we sterker
« Reactie #1509 Gepost op: zaterdag 30 mei 2020, 18:21:58 »

Een goede keus, Tim !

Hij is erg mooi.
Op YT zie je vergelijkingen van de Roco en Marklin/Trix.

Het grootste verschil is de kap: bij Marklin is deze van metaal.
Marklin heeft bij de latere uitvoeringen ook een middenmotor.
Met vriendelijke groeten van
Wim

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
« Reactie #1510 Gepost op: zaterdag 30 mei 2020, 23:11:31 »

Mooie lok Tim!
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
« Reactie #1511 Gepost op: woensdag 17 juni 2020, 17:42:38 »

Patrick,
Ik zou niet weten wat voor mercedes model (of van welk merk) het autootje is. Heb deze ooit gekregen van medeforumer Tony.
De 1200 doet het erg goed en heb er nog elke dag plezier van. Volgens mij is de toeter wel de meest gebruikte functie ondertussen >:-D

Wim,
Bedankt. De loc is zeker erg mooi.
Ja ik heb de vergelijkings video gezien op youtube. Als het goed is kan ik het van het weekend zelf doen met de blauwe 1215 van marklin (37121).

Henk,
Zeker.

Uiteraard heb ik de afgelopen paar weken niet stilgezeten. Dus het word weer tijd om de foto's bij elkaar te zetten en maar weereens een nieuwe update te maken. Tevens is er ook weer een kleine rijdag geweest want neef remco is ook weer een keer langs geweest om de 1200 zelf te bewonderen, en uiteraard moesten dan de turquoise 1101 en de blauwe 1223 elkaar ook ontmoeten :)

Vriendelijke Groeten,

Tim
mijn grootspoor foto's

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
Re: Modelbaan getswoud aankleden 1200 en kleine rijdag
« Reactie #1512 Gepost op: maandag 22 juni 2020, 15:45:43 »

Hallo allemaal,

Het is weereens tijd voor een update. Inmiddels heb ik weer een kleine 150 foto's van 2 kleine rijdagen en wat werkzaamheden voor jullie, dus daar kunnen wel weer wat updatejes van gemaakt worden.
Goed, om te beginnen waar we de vorige zijn ge-eindigd.
De 1200 is natuurlijk een heel erg fraai model, maar er zit nog een heel pakket aan losse onderdeeltjes bij. Onderdeeltjes die er eigenlijk wel opgezet moeten worden want anders zit de kap vol met kleine gaatjes. Het is hier geen oorlog dus heb ik die gaatjes maar netjes dicht gemaakt :D

een kennis van mij werkt als vrijwilliger bij het spoorwegmuseum en komt zo af en toe ook weleens in blerick, waar momenteel de 1202 staat. Op het groterdamproject werd al beschreven hoe je de achterwand, stoelen en rijcontrollers wat kleur kan geven, Maar ik wilde nog een stapje verder, ik wilde ook de vloer en de panelen een kleurtjes geven. Dus gevraagd of hij eens voor me zou kunnen kijken naar de vloer, panelen en overige details in de cabine van de 1202, dit is uiteindelijk het eindresultaat geworden.

en terug geplaatst in de kap, met cabine verlichting aan. het geeft wel een leuk effect.

railingen aan de bufferbalk gehangen, aan de voorkant een dichte bufferbalk gemaakt, multitractie slang en luchtslangen aangezet met een kleurtje, en kleine lakbeschadigingen aan de railingen (vanwege vastpakken met pincet) bijgewerkt met een klein puntje verf. ik heb hiervoor gebruik gemaakt van humbroll matt 25. De kleur komt aardig overeen met de kleur van de loc en voor zulke kleine dingetjes is het kleurverschil met het blote oog niet tot nauwelijks te zien.

en zo ziet dat eruit als alles af is. de oplettende kijker ziet dat op de foto nog niet de meegeleverde messing heemaf vleugel in geplaatst. Helaas heb ik de vleugels te lang opgeschuurd, waardoor in eerste instantie teveel verf verwijderd was. Na het opnieuw verfen van de vleugels heb ik een nieuwe poging tot opschuren gedaan, helaas heeft het vele schuren ervoor gezorgt dat de kleine lettertjes vlak zijn geschuurd waardoor de vleugels gewoon blank zijn. Dat ziet er natuurlijk niet uit dus ik moet nog een keer een nieuw setje nummers bestellen. Het locnummer en het werkspoor plaatje zijn wel op de loc geplakt.

Neef remco was natuurlijk niet ontgaan dat hier een full sound 1200 van roco is binnen gekomen en die wilde de loc weleens met eigen ogen en oren komen bekijken en luisteren. Dus maar weer een afspraak gemaakt en samen een leuk rijdagje gehad. Hij had ook wat materieel meegenomen waaronder zijn nieuwe turquoise 1101 van roco. Deze 2 locomotieven hadden de hoofdrol die dag.

gewoon omdat ze mooi blijven, de motorposten. mijn motorpost is sinds een tijdje ook voorzien van cabine verlichting, iets wat zijn bruine motorpost (nog?) niet heeft.

de 2 hoofdrolspelers van de dag naast elkaar.

3 verschillende en toch erg mooie klassieke locomotieven naast elkaar.

met de bruine motorpost en de turquoise 1100 valt nog een redelijk recent voorval in H0 na te bootsen. In 2016 bracht de bruine motorpost 3031 de turquoise 1125 van het spoorwegmuseum van amsterdam naar malibaan. hier is de samenstelling in het echt te zien.

uiteraard was ook de geel grijze 1145 meegekomen en zien we een leuke verzameling elfjes en een twaalfje.

tijd voor een line up: blauw en blauw

oud en nieuw :D

en de motorposten

als laatste, gewoon omdat het leuk is. Het nieuwe spul in huis even aan elkaar geknoopt. De 1101 voor mijn railpro zelflossers.

dit was hem weer voor nu, binnenkort meer :)

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #1513 Gepost op: zaterdag 27 juni 2020, 12:26:25 »

Mooie update weer, Tim  :thumbup:

Grtz Tony
64-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig  bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg87

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
« Reactie #1514 Gepost op: maandag 29 juni 2020, 10:09:12 »

Dag Tim,

Cabines zijn mooi geworden.  :thumbup:
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
Re: Modelbaan getswoud middagje spotten op Getswoud centraal en wat knutselen
« Reactie #1515 Gepost op: woensdag 01 juli 2020, 18:24:29 »

Tony en Henk,
bedankt heren :)

Hallo allemaal,

Vorige week ben ik eens een middagje wezen spotten op Getswoud centraal. Er is genoeg mooi spul langs gekomen dus laten we maar gauw bij het begin beginnen.

het was vrij rustig toen ik aankwam bij het station. Op een stilstaande 2400 na was het station leeg.

gelukkig hoefde ik niet lang te wachten op de eerste trein. de 6504 kwam met een sleep fccpps'en door het station denderen

kort daarna kwam de 1103 met de intercity naar maarsburg aan op spoor 2

en op spoor 1 kwam een minuut later de 1223 binnen rollen met een D trein naar amsterdam centraal.

een klein kwartiertje later kwam de volgende trein. langs denderen. loc V200 056 kwam langs met een olievloot.

terwijl de olievloot langs kwam werd de 2404 opgestart.

na zo'n 5 minuten warm gedraaid te hebben rolde de 2404 rustig naar het industrie terrein.

niet lang daarna kwam de 2404 terug met de vam trein. de trein moest nog wel even wachten tot de hoofdlijn bereden kon worden.

want er moest eerst nog een stoomtrein langs komen. De getswoudse stoomtrein is weer begonnen met het rijseizoen en deze week had de 81 002 de eer om over de museumlijn te rijden.

2 neusjes bij elkaar.

nadat de stoomtrein weer de museumlijn was opgedoken kon de 2400 de hoofdbaan op.

en terwijl de 2400 rustig opreed tot het hoofdsein kwam de posttrein met motorpost 3020 even langs vliegen.

vervolgens kwam de 6504 weer terug met de fccpps'en.

dit keer hing de 1650 achterop.

daarna kwam de 81 002 weer terug in getswoud centraal.

vervolgens hoorde ik achter me een luide fluit. de 01 kwam opeens binnen rollen met een stam Bm's. Het scheen hier te gaan om een geboekte trein.

een 01.10 blijft een impossante machine

en de bm's mooie zijn mooie rijtuigen.

na een lang fluit signaal vertrok de 01 met een hoop stoom van spoor 1

inmiddels had de 81 002 ook al het station verlaten en was spoor 2 leeg voor de volgende trein...

...dit keer de 1601 met een intercity naar maarsburg.

als laatste kwam de 1650 nog voorbij vliegen met een korte stuk goederentrein.

naast het spot verslag op getswoud centraal heb ik ook nog wat foto's van wat werkzaamheden rondom het spoor van getswoud.

er zijn weer een aantal ballast werkzaamheden geweest.

en na wat strooien met groen en het terugplaatsen van de boompjes is dit het resultaat. ziet er veel beter uit zo.

en ook de laatste lantaarnpalen zijn geplant en aangesloten

avond overzicht

nog meer ballasten en wat spelen met wat groen

de slangetjes van de 1103 herschildert.

en ook heel voorzichtig de slangetjes van de 1223 net een beetje meer kleur gegeven.

als laatste heb ik een oud project weer opgepakt, namelijk de bouw van de brandweerkazerne. het laatste stukje buitenmuur gemaakt en geplaatst.

een mooi moment om mn recent gescoorde zware klemmetjes uit te proberen.

volgende stap is de inrichting. de eerste 2 wandjes zijn al op maat gesneden.

Dit was hem weer voor nu.

wimpietje

• Stamgast
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
« Reactie #1516 Gepost op: vrijdag 03 juli 2020, 10:11:34 »

Mooie opbouw zeg, compliment
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

MarklinNathan

• Nieuwe Gast
  • Treinspotter. Favoriete Materieel: mat`64
    • Treinspotter Nathan
« Reactie #1517 Gepost op: zondag 05 juli 2020, 20:19:43 »

mooi gedaan weer Tim, ga zo door xD

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
Re: Modelbaan getswoud kennis op bezoek met veel materieel
« Reactie #1518 Gepost op: maandag 06 juli 2020, 16:11:10 »

wimpietje,
bedankt.

nathan,
dank je wel.

Hallo allemaal,

het is alweer bijna 2 weken geleden dat een kennis van mij uit het zuiden een dagje langs kwam. Ik zou met hem en een paar anderen namelijk weer een weekendje naar koblenz gaan, maar het museumwochenende was afgeblazen, dus had ik gevraagd of hij zin had een dagje hierheen te komen en dan maar een dagje modelspoor te doen. Dat wilde hij wel en we hebben er dus een mooi dagje van gemaakt.
Ik wist dat hij de blauwe 1200 van marklin heeft (de 37121), dus ik had 1 verzoek  voor gastmaterieel, en dat was de blauwe 1200. om hem eens te vergelijken met de roco 1223.

links de marklin, recht de roco, bij de roco zijn de panto's net langs de draad omhoog gestoken. Inmiddels is de draad wat bij gebogen en gebeurt dit niet meer. de marklin heeft veel minder losse onderdeeltjes en wat mij ook opviel is dat marklin het L sein heeft gemaakt met een geel ledje, en roco met een witte of warm witte led.

en omdat het leuk is, is ook het acts broertje mee gekomen.
hier is te zien dat de roco 1223 een net iets donkerder tintje blauw heeft dan de marklin 1215. wie goed kijk ziet ook dat marklin toch een net iets andere schaal heeft gehanteerd omdat de neus iets hoger ligt en de cabine iets groter is. de railingen op de neus zijn ook van een dikker materiaal gemaakt.

genoeg verschillen gezocht. het blijven wel extreem gave loc's en die verdienen een line up, zie hier de 3 1200'en netjes op rij naast elkaar :) :)

deze was ook wel heel gaaf, een Dm3, 3 delige locomotief van de sj. op de buitenbaan kon ie prima zn rondjes rijden. op de binnenbaan ging dat niet zo goed.

er moest natuurlijk wel gereden kunnen worden dus de 1200'en werden naar een opstelspoor gerangeerd.

stoomlocomotieven waren ook aanwezig. hier een hele mooie BR 45

en een BR 85. de br 85 vind ik nog altijd erg bruut omdat dit een tenderlocomotief is waar maarliefst 3 cilinders in gebouwd zitten.

modern spul mocht er ook wezen, zoals deze 189 die ook wel bekend staat als de vlaggenloc.

daar werd een stam Bm's achter gehangen als look a like alpen express.

en toen alpen express eenmaal in mn hoofd zat ging die er niet meer uit dus zodoende moest ook de 1251 zn rondjes gaan rijden met de bm stam, alleen dan wel met een verkeerd logootje :D

na lang wachten mocht ook de BR 45 zijn rondjes gaan rijden op de baan.

gelijk maar even een stoom line upje gemaakt. links staat nog een glasskaste, die was ook op bezoek maar heeft weinig gereden. M rail was niet helemaal geschikt voor dit locje.

uiteraard miste er nog een paar op de foto. de br 50 in het midden had al zo lang stil gestaan dat de olie volledig was uitgehard. Er was met geen mogelijkheid beweging in dat ding te krijgen, dus die heeft, helaas, slechts een rol als statisch object gehad.

nog meer treinen van de sj, dit keer een dubbelset van green cargo

links de rc4 1309, rechts de rc4 1318. De rc4 loc serie heb ik de afgelopen jaren veel gezien met de vakanties in zweden

en ook nog een rc2, het kan niet op.

er is van vanalles en nog wat meegekomen. ook een zwitsere krokodil. ik ben niet zo'n fan van het zwitsere spul, maar de krokodil is toch wel erg leuk.

3 Rc locomotieven en 3 1200'en maakte 2 opstelspoortjes vol

de besturing van de dag. ik had gevraagd of hij zijn cs2 mee wilde nemen. bij hem ligt zijn baan stil en de cs2 hangt vaak los want hij neemt hem ook mee naar een clubavond bij hem in de buurt. dat was geen moeite. dus nadat ik een paar draadjes had omgelegt hadden we zijn cs aangesloten. ik heb toen bedacht om een router aan de cs te knopen en dan met de mobiele app de boel aan te sturen. ik heb zelf maar 1 ms2, hij had wel 2 ms1'en maar dat werkt niet met elkaar. om toch allebei te kunnen rijden bracht de cs uitkomst. helaas kon de cs2 app niet gratis gedownload worden voor apple, maar daar bracht de ms2 weer uitkomst voor, die in de cs geprikt en zo konden we toch allebei rijden. ik via mijn telefoon, hij via de ms.

strukton carin was ook nog mee gekomen

en deze heeft nog enkele rondjes gereden met de fccpps'en

ook de cargo motorpost 3030 was mee, maar nie kende ik al wel van neef remco.

en als laatste, een scandinaviese class 66 van esu. de esu classen zijn wel heel erg gaaf, en tot mijn verbazing reed deze loc probleemloos zijn rondjes. ik had eigenlijk wel verwacht dat de esu bagger zou zijn want m rails en digitaal is niet heel geweldig.
overigens waren er nog 6 esu's mee maar die zijn nieteens de doos uitgeweest. gewoon tijd tekort.

verder wel een hele leuke dag gehad en weer heel veel mooi materieel op mijn baantje zien rond rijden.
« Laatst bewerkt op: maandag 06 juli 2020, 16:42:37 door marklintim »

Vriendelijke Groeten,

Tim
mijn grootspoor foto's

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #1519 Gepost op: maandag 06 juli 2020, 20:16:12 »

Leuk materiaal komt er weer voorbij Tim  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Marklindak

• Forum Beheerder
« Reactie #1520 Gepost op: maandag 06 juli 2020, 21:24:44 »

Leuk verslag Tim.
Vriendelijke groeten,
Fred

Wanneer komt er nu eens een 766 uit in model? P.S. is in aantocht!

Hanzi

• Stamgast
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
« Reactie #1521 Gepost op: dinsdag 07 juli 2020, 07:23:35 »

Leuk om te zien al dat "vreemde" materieel op je baan!
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
    • Michelstadt
« Reactie #1522 Gepost op: dinsdag 07 juli 2020, 08:02:36 »

Tim,

Zeer leuk verslag heb je weer geschreven over een leuke dag met een andere hobbyist. :)
De GreenCargo locs en dan met name de groene zijn wel heel erg fraai moet ik bekennen.
Bedankt weer voor het lees en kijkplezier.

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

wimpietje

• Stamgast
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
« Reactie #1523 Gepost op: dinsdag 07 juli 2020, 08:04:43 »

Dank je wel voor het verslag Tim
Grtz