Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Bad Drieberg-Steinbrücke

Gestart door Narwal donderdag 05 december 2013, 14:18:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2020

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Top! filmpje laat goed zien hoe alle weloverwogen keuzes samenkomen in een schitterende baan waar rust en bouwkwaliteit voorop staan, grote complimenten!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooi Filmpje hoor. Komt er nog groen op de bergen trouwens?

Gr henk
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Net met een bakkie koffie heerlijk zitten genieten van jou filmpje Marcel  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hoi Marcel,

Wat een mooie baan heb je, en je hebt de treinen gescheiden van elkaar?
Nebenbahn en hauptstrecke?
Zo kan je toch treinen van enige lengte laten rijden en de zijlijn ook ten volle benutten met kortere treinen,
Leuk om eens een BR212 met wat umbaurijtuigen in te zetten, of 2 zilverlingen of met een korte goederentrein.

Heb ook genoten van deze en andere filmpjes :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 Mooi filmpje 🎞👍🏻
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2020

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Met een mooie treinenparade zo het nieuwe jaar in!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
De film laat een fraai overzicht van jouw modelbaan zien, Marcel!
Dank voor de genomen moeite van het maken en plaatsen  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag Modelspoorvrienden,

Bedankt voor de enthousiaste reacties! :favorite:  Dat is altijd fijn om te horen. Tja, mijn baan is, net als de meeste andere banen, een en al compromis. Ik wil(de) lange passagier- en goederentreinen in een rustige/landelijke omgeving en een boemeltreinen traject. Dat is niet lekker te combineren. Door inderdaad het dubbelspoor gedeelte los te maken van het boemelgedeelte kan ik toch nog genieten van lange treinen en kleinschalig lokaal verkeer. En ja, ooit komt er groen op de vruchtbare bruine grond!

Gisteren eindelijk de vleugelseinen geplaatst in Bhf Güglingen. De inrijdseinen komen later nog wel een keer. Het ziet er dan meteen anders uit, het wordt steeds completer!
Ik ga nu echt beginnen aan het elektrisch aansluiten de delen: Schaduwstation Güglingen-Friedrichshöhe, het station Friedrichshöhe en het BW. Daarvoor moet ik nog de elektrische schema's eens door hoe ik dit allemaal zo eenvoudig mogelijk ga aansluiten. Dit ga ik allemaal naast de baan doen dus wordt het rijden dan even helemaal niets. Jammer, maar is voor een goed doel! Ik ben nu bezig met voorbereidende klusjes zodat ik dit gewoon volgens tekening kan doen. Beter van tevoren alles overdenken dan tijdens het aansluiten denken dat je alles hebt gehad en dat je dan voor rare verassingen komt te staan... 8)

Ik denk dat ik in de loop van tijd alles heb verzameld wat ik hiervoor nodig ben.


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Nou succes dan maar met de planning en aansluitende werkzaamheden. Gaat vast wel goed komen zonder ver-assingen.

Ben toch wel jaloers op jouw T3. Al lange tijd ben ik daar naar op zoek maar een Ep.III uitvoering is niet te vinden.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Dat is een hele mooie doos vol met spullen Marcel!!!
En een opgeruimde werkplek, niets anders bij je verwacht ;)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
kom hier bijna nooit :O , nu wel ff  :) en ik vind het een hele mooie baan  :thumbup:

gr. Ruud
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Heb nu ook het filmpje gezien. Prachtige baan Marcel, kan ik nog veel van leren!  :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 :) Ook zojuist het filmpje bekeken, erg mooi en erg leuk. :thumbup:  B)
En een mooie verzameling loks en wagens heb je , en ik zal vast nog niet alles hebben gezien.
Suc6 met de geplande werkzaamheden, met de gemaakte tekeningen erbij gaat dat vast wel goedkomen.
 :o) En dat groen op de baan komt inderdaad wel, tis nu toch winter, groeit niet. :D

Dirk-Jan
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Een doos vol lekkers belooft weer mooie hobby activiteiten!

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Fijne en overzichtelijke updates en filmpje, Marcel  :thumbup:
Voor de tijd dat je aan het groen begint; de naden van de uitneembare stukken zijn makkelijk te camoufleren.
Beetje graspoeder langs de naden strooien en lijmen en na droging daarvan daar Hekiflor/Hekiwildgras/Decovlies op (semi) vast kloppen.
Dat zijn een soort matjes die je naar believen uit elkaar kunt trekken. Zo kun je het groen "dik of dun" aanbrengen. Het hecht vanzelf op de ruwe ondergrond en....je kunt het zó weer los trekken  :thumbup:
Ik (her)gebruik het spul al jaren op deze manier.

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

De seinen staan prachtig en geven het geheel meteen een heel ander beeld aan het station. :thumbup:
Leuke gevulde doos daar ga jij maar wij als kijker veel (kijk)plezier van beleven. ;)

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hi Marcel,

Mooi spul en met die volle doos ook direct genoeg te doen.

groet
Harald
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond iedereen,

Afgelopen week ziek thuis gehangen, veel geslapen, veel gehoest en niks gedaan. De puf was er helemaal uit. Het begint er nu weer een klein beetje op te lijken maar erg makkelijk gaat het allemaal nog niet. Komt vast ooit wel een keer goed. Hoop ik.... :?

Ik ben er maar eens aan begonnen: Bhf Friedrichshöhe en het BW leeg gemaakt. De gebouwen en toebehoren onder de baan geparkeerd en daarna de platen van de baan gehaald. Dat staat nu lekker in de weg op zolder.

Eerst maar eens een beetje schoongemaakt in de onderliggende sporen. Er lag niet echt veel maar toch wel iets. Nu kan het.

Daarna een andere klus die al heel lang in de planning stond: het schaduwstation Friedrichshöhe (ook wel keerlus) andersom aansluiten van de rijrichting. Hiervoor moesten een paar melders worden verlegd en spoorlengtes opgerekt. Viel niet mee. Dat had ik heel professioneel naast de baan gedaan dus geen rek in kabeltjes. Dat werd dus knippen en met "Battle Dammage Repair" oplossingen weer opnieuw aangesloten.

Nu rijdt de uitgaande trein op een klimmend spoor over een rechtuit staande wissel rechtstreeks het schaduwstation uit. Veel minder werk voor die kleine lokjes. Eerst moesten ze in een slingerbocht op gang komen, dan over een afgebogen wissel en vervolgens klimmend het station uit. Dat was heel soms net teveel, niet vaak maar wel irritant als het lichte T3'tje (mijn mooiste lokje) of de railbus zonder rubberbandjes op een wissel blijven steken) De T3 rijdt nu met drie wagens (meer dan normaal) zonder problemen naar boven. Gelukt: "vink". :thumbup:

Voordat de platen er af gingen nog wel even de plaatsen van de perron- en straatlantaarns bepaald. Dat zag er anders uit, maar nu ligt het alweer in een doos.

Ik dacht dat ik alle benodigde delen al had. Niet dus, er moet nog wat bijkomen. Maar ik kan al wel vast aan de slag. Ik ga er geen wedstrijd van maken, ik wil er ook nog een beetje van genieten, want het is tenslotte een hobby!

Updates zullen er denk ik niet zo snel komen maar wie weet. (plaatjes met veel mooie gekleurde kabeltjes doen het altijd goed!) Ik kan in ieder geval aan de bak! :P


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Dat is een behoorlijke klus. Eerst maar 100% opknappen en dan er weer met volle kracht er tegenaan. Beterschap en succes met alles.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Gut Marcel, wat vervelend voor je. Hoop dat je snel weer helemaal tiptop bent!!
En niet de mooiste klus die je moet aanpakken, succes daarmee. Zie weer uit naar update, maarrrr rustig an.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Slim om het nu aan te pakken, waarschijnlijk als je nog verder had geweest met de baan dat het nog veel lastiger had geworden?

Beterschap, en succes met het verlengen van de draadjes 👍🏻😀
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2020

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Alweer een tijdje geleden dat ik gekeken heb Marcel, maar jij gaat harder dan ik. Ziet er super uit!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Zaken die niet goed of naar je zin zijn kun je het beste gelijk aanpakken zoals jij doet Marcel, rustig aan en goed uitzieken.

Beterschap.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Het is wat werk wat je nu moet doen maar scheelt straks een hoop irritatie als je er moeilijker bij kan komen.
Verder wens ik je beterschap toe hopelijk voel je je gauw weer de oude. :thumbup:

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooi werk, het lijkt nu nog alsof alles bomen de bomengrens ligt maar dat gaat vast goedkomen. :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hoi Marcel,
Hoe gaat het met je, weer helemaal ok hoop ik?
Nog vooruitgang geboekt?
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo iedereen,

Ja hoor, ik ben weer helemaal tip top in orde!

Tom: sommige klussen zijn wat meer werk als andere. Zeker als het de minder leuke klusjes zijn, en ook al is het maar een hobby, ook dat heeft soms z'n mindere dingen.

Bert: Ik ben eigenlijk nooit ziek en als dat dan gebeurd baal ik verschrikkelijk, maar je ontkomt er niet altijd aan. Er is zeker enige vooruitgang. Komt zo....

Barry: ik wilde dat al heel lang doen maar omdat het makkelijker is als het BW van de baan af is dan is dat slimmer. Dat BW moest er sowieso een keer af, dus het was gewoon even geduld hebben tot het zover was.

Ruud: Nou, zo hard gaat het niet hoor, ik ben al heeeel lang aan het bouwen. Maar als je zichtwerk doet dan valt het meer op dan al die talloze onzichtbare klusjes.

Peter: Zo is het; als iets niet naar je zin is moet je het veranderen als het nog kan.

Mies: Je hebt gelijk, zulke irritaties moet je zien te voorkomen, zeker als mijn baan helemaal "dicht" is dan kom ik onder het landschap er een heel stuk moeilijker bij.

Sander: Ja, de baan is nog kaal maar dat gaat ooit goed komen. Pas als het landschap helemaal dicht is ga ik zaaien en poten!

Ik had alles van het station Friedrichshöhe en het BW onder de baan liggen, de platen van de baan gehaald, en ik kon eigenlijk even nergens fatsoenlijk bij, en toen ging het mis. Een deel van mijn dubbelspoor traject deed heel raar. Meerdere locomotieven reden op eens super slecht en dat was tenenkrommend... steeds onder de baan terwijl daar alles vol lag, daar wordt je niet vrolijk van. Uiteindelijk werd het wat duidelijker. Mijn Roco E94 is zijn trekkracht kwijt. Solo weinig aan de hand, met sleep bakt die er niets meer van en komt nauwelijks van z'n plek. Volgens mij zit er speling op de vele kunststof tandwielen. Niets aan te zien. Dus dat wordt vervolgd. Twee andere locs hadden tegelijker tijd versleten bandjes en bij een van de locs, een Piko BR-03 zijn de wielen onder loc zelf moeilijk aan het doen. (deze loc wordt aangedreven/geduwd door sleeptender) De wielen onder de loc zijn niet meer dan slechts de massa voor de verlichting. Ook dat is weer verholpen. Daarna in rot houdingen het schaduwstation schoongemaakt. Met BR-86 als vervanger voor de E-94 werkt het weer. Gelukkig maar dat vreet een hoop tijd. :(

Ik ben naast de baan bezig met het deel Bhf Friedrichshöhe. Ik heb de rails en wissels al verouderd en roestkleurig geschilderd. Onder de wissels heb ik ruimte gemaakt om daar ballast te storten en te verlijmen. Dan zie je in de wissels in ieder geval ballast i.p.v. kurk.
Nu heb ik alle huizen e.d. teruggeplaatst en moet ik eerst alle plaatsen aangeven waar gaten moeten worden geboord voor de aansluitingen van verlichting en seinen. De aansluitingen voor de rails komen pas als ik daadwerkelijk aan de sporen ga beginnen.
Als de gaten zijn geboord kan ik aan de onderzijde gaan bepalen waar en hoe ik de kabelbomen laat lopen.
Dit alles is een behoorlijke klus. Rail technisch stelt dit station niet veel voor maar door alles wat er bij komt moet er wel het een en ander gebeuren. De bedoeling is dat ik dit lekker rustig ga doen en pas als dat klaar is gaat het weer terug op de baan.

PS: Voor het eerst eindelijk eens een jaarwagen die ik wél leuk vindt! Past heel goed in mijn stam goederenwagens achter de BR-50. Aangezien dit eigenlijk een unieke situatie is gelijk ook even een foto van mijn uitzicht als er wordt gereden tijdens het werken!

Wordt ooit vervolgd!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Fijn van je te horen Marcel en henig an.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hi Marcel,

Ziet er allemaal goed uit  :thumbup:
En zeker die "opgeruimde baan / werkplek".

groet
Harald
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Goed om te horen dat je weer helemaal de oude bent! En zo te lezen ben je behoorlijk druk met van alles en nog wat :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Dag Marcel.

Mooi dat het weer beter gaat,
maar: kalm an en rap een beetje :wink:
Tja, en een ongeluk komt nooit alleen ...  :roll:
Bedankt voor de fijne foto's  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Goed om te lezen dat je weer beter voelt / bent. :thumbup:
De jaarwagon staat prima in de sleep en het groene staat leuk zo er tussen in. :)
Jammer om te lezen dat sommige locs problemen geven hopelijk vindt je snel een oplossing voor deze problemen.

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag 3-Rail vrienden,

Zoals gezegd wil ik heel rustig het deel Bhf Friedrichshöhe aansluiten en ook meteen alles een beetje beter passend maken. Als het dan zover is kan het geheel weer op z'n plekje op de baan en dan zou het redelijk snel klaar moeten zijn. (tot zover de theorie... 8) )

Ik heb de locaties van alle verlichting bepaald en op die plaatsen de benodigde gaten geboord. Aangezien ik voor mijn eigen naslag dan altijd foto's maak om later te kunnen zien hoe ik het ook al weer heb gedaan, dus kan ik dat ook weer met jullie delen. Misschien dat er medehobbyisten zijn die hier wat aan hebben. Zo niet dan niet! >:-D


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 B) Je werkt erg netjes, mooie ronde gaatjes in mooie vierkante gaatjes. :thumbup:
 :o) Aangezien je de foto's hier op het forum plaatst heb je meteen een naslagwerk. 8)
Gewoon effe terugzoeken in je eigen topic voor info, kan je meteen ons commentaar lezen en weten of je het toen goed gedaan hebt. :-)
Dat voordeel van ons commentaar heb je niet in je eigen persoonlijke naslagwerk. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Strak werk, Marcel  :thumbup:  :thumbup:
Da's trouwens een flinke module!
Is dat nog enigszins handelbaar?

Fijne zondag,

Erik.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
weeral een strak stukje werk  :thumbup:;

'redelijk snel klaar' denk ik ook altijd, meestal ligt de finish een paar maanden verder :D

mvg,
Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
"redelijk snel klaar" zit tussen de oren. De praktijk ziet er dan altijd heel anders uit.
Het zogenaamde Wunschdenken.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Alles weer lekker strak uitgewerkt zoals we van je gewend zijn. Maar zelfs bij een strakke planning is de datum van oplevering vaak niet meer dan wishfull thinking.

Groot voordeel: als het langer duurt mogen wij meer updates verwachten :P.

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ik sluit me aan bij Wico, Marcel  :P

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
@citaat
@citaat  @citaat

Ik sluit mij bij Wico en Tony aan Marcel. :P

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
In alle eerlijkheid en oprechtheid heb ik mij al eens uitgelaten over je scenery kunsten. Moet ik dat nu nog een keer doen? Prima hoor, dan zijn we nu met z'n vierën en kunnen we de polonaise gaan lopen.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
... of gaan kwartetten :mrgreen: !
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond allemaal,

DJ: Ik doe mijn best om netjes te werken maar ook hier is het tijdens het klussen vaak een bende. Als ik echter klaar ben of ik kan een paar dagen niets doen omdat ik ook nog moet werken, dan maak ik alles lekker schoon. Daarna worden pas de foto's gemaakt. Menig aankomend monteur wordt op pad gestuurd om de vierkantegatenboor te zoeken maar vinden die nooit. Het bewijs staat op de gevoelige plaat: die ligt in BDS!

Erik: de plaat is wel lang maar weegt niet veel. Naast de baan komt alleen de rails aan de bovenkant en de bedrading aan de onderkant er op. Dat is prima handelbaar. Denk ik..... 8o

Michel & Henk: voor het landschap is ook alles voorbewerkt, dat bedoel ik met "redelijk snel klaar". Als het na het plaatsen rij-technisch allemaal werkt hoef ik niet veel meer te bedenken dan kan ik de rest er meteen op terugplaatsen.

Wico, Tony & Mies: Ik heb geen datum van oplevering genoemd dus het kan ook niet uitlopen. Het gaat zoals het gaat...

Henk & Hans: veel plezier met kwartetten!

Even een voor mij heugelijk feit: ik ben met mijn locomotieven ook eindelijk in de 21e eeuw geland! Ik heb vandaag drie locs opgehaald bij de Märklin dealer in Wierden. Twee, voor mij hele dure locs met MFX+. Dat laatste is voor mijn idee onzin maar vooruit, het zit er gewoon in. Het zijn een Märklin DB65, een heel erg mooie verouderde locomotief met heel veel geluiden en die ziet er perfect uit en rijdt ook mooi.
De tweede is een DB75, ook met MFX+ met veel geluiden, ziet er ook erg mooi uit en rijdt ook geweldig.
Als laatste een miskoop op de laatste beurs in Zutphen, een BR92. Die delta loc was omgebouwd naar MFX maar thuisgekomen deed dat ding helemaal niets. Lekker. Deze is uiteindelijk omgebouwd naar MFX met een nieuwe decoder en nu kan die ook meedoen in BDS.

De foto's geven niet goed weer hoe ze er echt uitzien maar het geeft wel een idee! Zo wordt het rijdend materiaal langzamerhand compleet.


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Gefeliciteerd met de fraaie locs Marcel!!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Prachtige aanwinsten Marcel. :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst.

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Oef! Prachtige locs, Marcel  :thumbup:  :thumbup:
Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinsten!

Groeten,

Erik.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Dat zijn hele mooie uitbreidingen! Dat hele Spielewelt gedoe bij MFX+ kunnen ze voor mij ook achterwege laten, en ook een geluidsdecoder met 20+ opties vind ik niet noodzakelijk.

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 B) Dat zijn 3 hele mooie stoere stoomlocs, 2 goederen locs en een sneltreinloc. :thumbup:
En dat MFX+, ach ja, het zit er nou eenmaal op en wie weet ga je er nog eens wat mee doen, en zo niet, dan lekker rijden en genieten. O:-D
 :? Jammer van de miskoop, maar gelukkig rijdt de Br 92 weer als een trein.
Veel plezier ermee. O:-D

Dirk-Jan
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooie Locs Marcel  :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooi gedetailleerde schoonheden, Marcel  :favorite:
Precies wat jouw baan verdient !
En jij mag daar dan vanuit je machinistenstoel volle bak mee spelen en van genieten  :P

Grtz Tony