Hallo iedereen,
Ja hoor, ik ben weer helemaal tip top in orde!
Tom: sommige klussen zijn wat meer werk als andere. Zeker als het de minder leuke klusjes zijn, en ook al is het maar een hobby, ook dat heeft soms z'n mindere dingen.
Bert: Ik ben eigenlijk nooit ziek en als dat dan gebeurd baal ik verschrikkelijk, maar je ontkomt er niet altijd aan. Er is zeker enige vooruitgang. Komt zo....
Barry: ik wilde dat al heel lang doen maar omdat het makkelijker is als het BW van de baan af is dan is dat slimmer. Dat BW moest er sowieso een keer af, dus het was gewoon even geduld hebben tot het zover was.
Ruud: Nou, zo hard gaat het niet hoor, ik ben al heeeel lang aan het bouwen. Maar als je zichtwerk doet dan valt het meer op dan al die talloze onzichtbare klusjes.
Peter: Zo is het; als iets niet naar je zin is moet je het veranderen als het nog kan.
Mies: Je hebt gelijk, zulke irritaties moet je zien te voorkomen, zeker als mijn baan helemaal "dicht" is dan kom ik onder het landschap er een heel stuk moeilijker bij.
Sander: Ja, de baan is nog kaal maar dat gaat ooit goed komen. Pas als het landschap helemaal dicht is ga ik zaaien en poten!
Ik had alles van het station Friedrichshöhe en het BW onder de baan liggen, de platen van de baan gehaald, en ik kon eigenlijk even nergens fatsoenlijk bij, en toen ging het mis. Een deel van mijn dubbelspoor traject deed heel raar. Meerdere locomotieven reden op eens super slecht en dat was tenenkrommend... steeds onder de baan terwijl daar alles vol lag, daar wordt je niet vrolijk van. Uiteindelijk werd het wat duidelijker. Mijn Roco E94 is zijn trekkracht kwijt. Solo weinig aan de hand, met sleep bakt die er niets meer van en komt nauwelijks van z'n plek. Volgens mij zit er speling op de vele kunststof tandwielen. Niets aan te zien. Dus dat wordt vervolgd. Twee andere locs hadden tegelijker tijd versleten bandjes en bij een van de locs, een Piko BR-03 zijn de wielen onder loc zelf moeilijk aan het doen. (deze loc wordt aangedreven/geduwd door sleeptender) De wielen onder de loc zijn niet meer dan slechts de massa voor de verlichting. Ook dat is weer verholpen. Daarna in rot houdingen het schaduwstation schoongemaakt. Met BR-86 als vervanger voor de E-94 werkt het weer. Gelukkig maar dat vreet een hoop tijd.
Ik ben naast de baan bezig met het deel Bhf Friedrichshöhe. Ik heb de rails en wissels al verouderd en roestkleurig geschilderd. Onder de wissels heb ik ruimte gemaakt om daar ballast te storten en te verlijmen. Dan zie je in de wissels in ieder geval ballast i.p.v. kurk.
Nu heb ik alle huizen e.d. teruggeplaatst en moet ik eerst alle plaatsen aangeven waar gaten moeten worden geboord voor de aansluitingen van verlichting en seinen. De aansluitingen voor de rails komen pas als ik daadwerkelijk aan de sporen ga beginnen.
Als de gaten zijn geboord kan ik aan de onderzijde gaan bepalen waar en hoe ik de kabelbomen laat lopen.
Dit alles is een behoorlijke klus. Rail technisch stelt dit station niet veel voor maar door alles wat er bij komt moet er wel het een en ander gebeuren. De bedoeling is dat ik dit lekker rustig ga doen en pas als dat klaar is gaat het weer terug op de baan.
PS: Voor het eerst eindelijk eens een jaarwagen die ik wél leuk vindt! Past heel goed in mijn stam goederenwagens achter de BR-50. Aangezien dit eigenlijk een unieke situatie is gelijk ook even een foto van mijn uitzicht als er wordt gereden tijdens het werken!
Wordt ooit vervolgd!