Bert: met de rugpijn valt het wel mee hoor! Uiteraard, tijdens het kruipen onder de baan, wel vaak mijn hoofd gestoten......en dan wordt er wel eens iets geroepen!

Nu het eenmaal klaar is heb ik er wel eer van.
Martin: aan mijn wissels zitten geen handschakelaartjes, en veertjes verwijderen ga ik niet doen. Ik vind open rijden van wissels geen fijne oplossing. Het is ook zoals Bert al aangeeft: het voelt gewoon niet lekker en in een schaduwstation wil ik er volledig kunnen vertrouwen dat alles gaat zoals ik wil.

Onder andere om die reden stuur ik al mijn wissels aan.
In mijn tekening van het dubbelspoor traject heb ik de drie blokken aangegeven, met aan het eind van ieder blok een stopsectie. Ik heb daar bewust niet nog meer in ingetekend zoals remvertragingssecties of stop secties in het schaduwstation om het antwoord op jouw vraag over het stroomloos schakelen met een relais te beantwoorden.
De kabelgoten heb ik
hier gekocht. Hier heb je wel een bedrijfspasje voor nodig en dan kan ik je helaas niet aan helpen. Maar ook bij bijvoorbeeld Conrad zijn ze gewoon te bestellen.
Nu ben ik op het punt gekomen waar ik met bouwen daadwerkelijk ben. Vanaf nu is het Life! In verband met de beschikbare tijd zal het dus met updates niet zo snel meer gaan.
De planning is dat ik dit jaar het dubbelspoortraject (provisorisch) zover af kan maken dat ik rondjes kan rijden. Dat betekend dat ik, naast de benodigde rails, nog drie terugmelddecoders en een decoder voor magneetartikelen moet hebben om dit werkend te krijgen. Een ander ding is dat ik een definitieve kast wil maken voor de voedingen, boosters en transformatoren. Ook staat dit jaar nog op de planning om mijn werktafel te maken zoals ik die in mijn hoofd heb.
Terwijl ik met deze dingen bezig ben kan ik voor de afwisseling nog bezig met het maken van een dubbelspoor tunnelportaal en een brug.
Het eerste wat ik nu ga doen is het monteren en aansluiten van de eerste drie, van in totaal zes benodigde, terugmelddecoders.