Citaat van: Pieterman op woensdag 23 februari 2022, 23:10:13
Ziet er goed uit (op papier) maar de bijbehorende aansturing werkt niet met Motorola protocol, alleen DCC, en werkt op 12 V DC stroom. Dat betekent voor mij ingrijpende verandering in besturingssysteem, aandrijving van de wissels en power (12 Volt DC ipv 18 Volt AC) alsmede bevestigen van de micromotors onder de baanvloer.
Je doet net alsof het niet kan, of niet zonder heel grote complicaties.
Volgens mij zie je beren op de weg die er niet zijn.
Er zijn wel andere beren op de weg:
Motorherrie (iTom)Op maat maken van het stangetje (Aliebengali)Volgens een draadje bij de buren kun je de meegeleverde stangetjes beter vervangen door
Conrad.nl vederstaaldraad van 0,5mm omdat het wissel dan openveerbaar blijft. De stangetjes van de MPx zijn te dik.
download handleiding hierIk weet niet waar je vandaan haalt dat ze op 12 volt moeten functioneren; dat is niet zo.
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ze op DCC moeten; analoog doen ze het ook.
De kracht van MTB model is dat een stappenmotor van buiten af net zo wordt aangestuurd als een wisselspoel.
En dus kun je de door jouw systeem gewenste wisseldecoder benutten. Als je geen DCC protocol wilt, dan neem je toch gewoon m* ?
Citaat van: Pieterman op woensdag 23 februari 2022, 23:10:13
Heb even gekeken naar die MTB MP1 (inmiddels MP5 versie)
Dat zie je verkeerd. Er zijn inmiddels 7 (niet 5) smaken.
Het gaat niet om de evolutie van 1 type naar de 5e generatie maar om 7 varianten op 1 type.
Dat aantal smaken heeft de producent zelf teruggebracht op 4 (uit elkaar te houden door 4 verschillende kleuren).
Elke smaak is voor een andere toepassing bedoeld. Smaakverschillen kun je in het Nederlands o.a. hier lezen:
MP1,
MP5,
MP6.
Misschien doel je op dit schema (b.v. MP7, dat schema is getekend voor DCC-gebruikers):

Dat MP7-schema staat
hier.
En o ja: ik heb geen aandelen van MTB-models.