Hallo allemaal,
Allereerst een super 2012 toegewenst!
Na flink wat nadenken, inspiratie opdoen bij anderen (o.a. via dit forum) heb ik dan eindelijk een baanplan op papier gezet.
De grootte van de baan is 350 x 450 cm. Als thema heb ik een ruim stedelijk kopstation met bijbehorende grote locwerkplaats. Dit alles gesitueerd in een (lichtelijk) bergachtig landschap in Duitsland. Het tijdperk wat ik wil gaan rijden is Tijdperk III en dan met name de periode van 1960 tot 1965.
De gebruikte rails is K-rail en in de zichtbare gedeeltes wil ik alleen slanke wissels gebruiken en alleen bochten van Grote Cirkel I en II (2241 en 2251).
Hier het totale overzicht:

Het schaduwstation:

De paradebaan:

Station en BW:

Het Bw is gebaseerd op Husum Nord (bedrijfstoestand rond 1950). Dit heb ik uit het boek Modellbahn-Betriebswerke van Markus Tiedtke. Dit is trouwens een aanrader als het gaat om BW (en niet zo duur

).
Ik heb her en der wat seinen ingetekend, alleen ben ik er niet zo heel erg zeker van of dit natuurgetrouw is. Graag nog wat advies hierover

Helaas blijft het voorlopig bij plannen, aangezien ik nog geen ruimte heb. Wellicht in de toekomst

.
Wellicht dat ik nog meer plannen en bedenksel plaats, waar natuurlijk kritisch en gefundeerd op geschoten mag worden.