Hallo Modelspoorvrienden,.
Tom: Mooi plaatje bij jouw uitleg. Jij laat het zo makkelijk klinken dus zo moet ik ook maar eens aanvallen op mijn baan! Dank!
Het is al even geleden dat ik hier op het forum aanwezig was. Druk geweest op het werk, ook thuis weinig aan de baan gedaan. Verschillende oorzaken: een aantal klussen die thuis moesten gebeuren, een soort "Builders Block", geen inspiratie en eerlijk gezegd ook eigenlijk totaal geen zin.... Best lastig want de baan ziet er in eerste blik bijna klaar uit maar er moet nog best veel gebeuren. Grotendeels landschappelijk en dat gaat mij nog niet af zoals ik graag zou zien. Toch heb ik af en toe tussen de bedrijven door wat aan groene scenery geknutseld.
Ik heb proberen te bedenken welke grassen ik voor mijn beeldvorming nodig zou hebben en in welke maten. De uiteindelijke keuzes is gevallen op MiniNatur grassen in een zomers kleurenpalet. De bestelling is gedaan dus dan zou ik theoretisch aan de bak kunnen als dat binnen is.... Ik had al wat grassen binnen daar heb ik proefstukjes van gemaakt met diverse samenstellingen. Dat was met 2 mm lange vezels. Daar komen dus nog andere kleuren bij, ook in grotere lengtes.
Vandaag op zolder geweest voor de foto's maar de temperatuur is er niet naar om daar lekker te gaan klungelen, te warm om veel te doen.
Ik heb een voorraadje (sisaltouw) struiken gemaakt met diverse blad en turf soorten. Ook een voorraadje graspollen in diverse kleuren en nog wat bomen en andere struiken. Als laatste ook nog een nieuwe experiment met als bodemlaag kokosvezel die eigenlijk voor hangende planten zijn bedoeld. Daarmee een wilde groene struiken landschap gemaakt. Dat heb ik niet zelf bedacht maar kwam ik toevallig op YT tegen en dat werkt echt heel simpel en ik vind dit ook zeer realistisch. (hoe ik dat ik het landschap moet inbedden moet ik nog uitvinden)
Nu maar wachten op een groene inval, iets koelere temperaturen op zolder en een aanval van positieve bouwwoede...!