Hallo allemaal,
Gisteren een plan gemaakt om van 06.00 vanochtend met de baan te gaan maar helaas door omstandigheden kon ik er pas on 14.00 aan beginnen.
Ik heb vandaag de 4 seinen bij het station aangesloten.
Het zijn gewone simpele zijn die ik bedien via schakelaars op een bedieningspaneeltje (zie foto).
De seinen staan op een rij niet zoals het hoort in het echte spoorleven maar dat maakt mij niks uit.
De draden massa die er nog onder hangt wordt vanavond of morgen ochtend weggewerkt onder de baan.
Vandaag ga ik ook de 4 ontkoppelingrails die op de baan staan aansluiten op een schakelkastje zodat ik die ook kan gebruiken.
Voor de rest heb ik van de week alle loc's en wagon's op de baan gezet en nog 2 opstelsporen gerealiseerd zodat er nog meer op de baan kan staan.
Ook heb ik nog een idee om de kleine opstel spoor door te trekken naar de hoofdbaan zodat ik wat meer rij mogelijk heden erbij krijg of het lukt dat ga ik morgen proberen.
De analoge loc's en wagon's die ik niet op de baan gebruik heb ik in de vitrine kast gezet en dat ziet er mooi uit zal als ik tijd heb er wat foto's van maken.
Ook heb ik lange laten hout gehaald om de poten met wieltjes aan elkaar te verbinden zodat het een steviger geheel wordt met schuiven alleen 1 of 2 stukjes doe ik niet zodat ik makkelijker onder de baan links en rechts kan komen.
Het schuiven gaat tot nu toe vrij makkelijk alleen het snoer van het verlengblok komt af en toe voor een wieltje te leggen maar ik denk dat ik het snoer 75 cm van de grond ga vast maken aan een poot zodat hij minder op de grond komt te leggen met schuiven.
Nu wat foto's van de seinen en bedieningspaneel.
Tot de volgende update.
Nu hol ik weer naar boven om verder de gaan met de ontkoppelingrails.