Nieuws:

Er zijn nog ENKELE 3railforum kalenders 2025 te koop! Bestel hem nu het nog kan in de Stichting 3rail Webshop!

Bad Drieberg-Steinbrücke

Gestart door Narwal donderdag 05 december 2013, 14:18:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo Bert,

Och, nog drie jaartjes en dan ben ik daar ook klaar mee! Dat is wel af te zien...  8)

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag allen,

Het was gisteren mooi weer om weer eens op zolder bezig te zijn. Er zijn geen echte grote vorderingen te melden maar toch heb ik weer een deel van het landschap zover klaar dat er t.z.t. sculptamold op kan worden aangebracht. Het deel tussen het viaduct en de westelijke tunnel van het dubbelspoor gedeelte is nu definitief verlijmd. Ik zie het verschil, jullie waarschijnlijk niet, maar ik ben er blij mee. Weer een stukje verder.

Volgende twee deelprojecten: het landschap en inrichting van het BW definitief maken en een uitneembaar deel welke ik al eerder heb gemaakt aanpassen omdat ik het "gat" waar die zat groter heb gemaakt. Eens kijken waar ik mee ga beginnen.

2023-08-13 (1).jpg

2023-08-13 (2).jpg

 
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Zelfs de kleinere vorderingen van je zijn een genot om naar te kijken. ;)
Daarom bedankt voor het kijkplezier.

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hoi Marcel,

Wel erg laat maar niet minder gemeend nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Citaat van: Narwal op vrijdag 11 augustus 2023, 19:28:54Och, nog drie jaartjes en dan ben ik daar ook klaar mee! Dat is wel af te zien...  8)

Me too!  :D  :D
Ik moet zeggen dat ik er wel enorm naar uit zie!

Henk
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemorgen allemaal,

Als afleiding een klein tussendoor klusje gedaan. Altijd leuk om eens even iets anders te doen.

Ik heb een klein stammetje openbakwagens leeg rondrijden, dat kan natuurlijk niet. Daarom deze wagens eens van twee soorten lading voorzien die ik voor de verandering ook om kan wisselen. Een lading betreft suikerbieten en de andere tenderkolen, die uiteraard zijn voorzien van een XPS bodem.

De "suikerbieten" heb ik gemaakt van Vignola Cous Cous parels. (dat was een tip in een magazine van VGB, dat had ik uiteraard zelf niet bedacht...... B) ) Deze parels eerst bruin gemaakt met acrylverf en toen dat droog was (tijdens het drogen goed blijven roeren anders wordt het één grote klomp korrels) een wash van witte acrylverf meteen gevolgd door een dry brush laagje van umbra kleurige acrylverf. Ik vindt het best wel goed gelukt al zijn die suikerbieten best wel groot voor deze wagentjes om een mooie dekkende laag te krijgen, dat was even puzzelen.

De kolenlading is van H0 Tenderkolen van Asoa. Dit zijn de kolen waar de tenderlokjes in BDS ook van worden voorzien dus moet dit ook bij het BW en Bhf Güglingen kunnen worden gebracht. (dan klopt dat verhaal tenminste ook......... >:-D )

2023-08-19 (1).jpg

2023-08-19 (2).jpg

2023-08-19 (3).jpg

2023-08-19 (4).jpg

2023-08-19 (5).jpg

     
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Die kolen zien er heel patent uit, zou ze zo in de kachel gooien.  :-)  Maar helaas zijn de suikerbieten niet echt geweldig. Zowel qua vorm als qua grootte past het net niet. Volgens mij krijg je met anijszaad of sesamzaad veel betere resultaten.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Prachtig die steenkolen. Glimt zo te zien iets. Dat doen onze ( echte van de vakantie) ook.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Ik persoonlijk vindt beide zelf gemaakt ladingen er goed uitzien en beide zijn een prachtige toevoeging aan de wagons en je baan. :thumbup:

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo iedereen,

Henk: Tja het zijn echte kolen dus die kunnen inderdaad prima in de kachel! :D  Mijn research voor suikerbieten was minimaal. (eigenlijk helemaal niets..) Misschien was sesamzaad qua vorm iets beter, grootte weet ik niet. Toch komen míjn bieten in het echt op de baan niet opvallend groot over, het is voorlopig prima maar ik houd jouw tip in het achterhoofd.

Bert: Het zijn ook echte kolen, gewoon in schaal H0 tenderkolen. Er zit af en toe een licht glimmertje in maar is echter grotendeels mooi mat. (stookwaarde in een echte kachel is absurd slecht! >:-D ) Hoef ik tenminste geen echte kolen aan gort te meppen om er dan als een varken uit te zien en alles onder het kolenstof te hebben zitten! ;)

Mies: Ik vindt ze er ook beide prima uit zien. Gevulde wagens zijn altijd mooier, dat geeft meer zin aan het rijden! Niet veel werk, snel resultaat en veel bevrediging! :thumbup:

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Mijn bietenwagons heb ik gevuld met zangzaad voor de vogeltjes, net echt ;).

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond allen,

Vanmiddag toch nog even een klusje gedaan nadat ik op YouTube ooit al eens een filmpje had gezien van een aangepaste wagon naar puntcontactslijper. 8o

Ging lekker eenvoudig: een nagelvijltje op een oude sleper plakken en het geheel onder het wagonnetje verlijmen.

Simpel maar het werkt! :thumbup:

2023-08-20 (1).jpg

2023-08-20 (2).jpg

2023-08-20 (3).jpg

   


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooi gevonden en gemaakt Marcel. :thumbup:
Zal eens mijn vrouw lief aankijken voor een nagelvijltje altijd handig zo'n wagonnetje met pukoslijper.

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Dag Marcel.

Goed bedacht  :thumbup:  :thumbup:
Ga je dit enkel op C-rails toepassen?
En geeft de breedte ervan geen kortsluiting op wissels?

Groeten,

Erik.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Denk het niet. Zo een vijltje is niet geleidend dus waar moet die sluiting dan gemaakt worden.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel, het zijn toch reuzenbieten?
Miscchien de wagonnetjes met bruine poeder weatheren, dat geeft een wat reëlere uitstraling.
Idem met de kolenwagonnetjes.

Groeten,

Henk
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 21 augustus 2023, 16:36:37Denk het niet. Zo een vijltje is niet geleidend dus waar moet die sluiting dan gemaakt worden.

Ik heb een dergelijk vijltje bij het modelbouw gereedschap, wat ik o.a. gebruik om gietnaden bij te werken. Mijn diamantvijl is van RVS en daarmee dus wel geleidend, vandaar mijn vraag ...  :roll:

Ik ging er van uit dat die van Marcel ook van RVS is. Wellicht ietwat naïef, maar van wat voor non-ferro materiaal zou dat vijltje dan moeten zijn volgens jou, Henk?

Groeten,

Erik.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Je hebt ook van die wegwerpvijltjes van hout/karton. Maar dat is dit niet, aan de glans te zien.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Vraag maar eens aan moeder de vrouw. Die heeft daar waarschijnlijk veel meer kaas van gegeten. Tegenwoordig zijn die dingen van kunststof met een opgelijmd schuurlaagje.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Persoonlijk denk ik, en correct me if I'm wrong, dat je met dat vijlen op de lange termijn meer problemen op je hals haalt. Je haalt de toplaag, en dus de beschermlaag, van de puko's af waardoor ze kunnen gaan roesten.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke

Dat vroeg ik me ook af. Nu heb ik even gespiekt op de website van Lux, maar die gebruiken ook schuurpads. Korrel 1500 of 800. Ik kon er alleen geen wijs uit worden of dat echt hard schuurpapier is, of meer viltachtig (zo lijkt t op de foto's) met misschien n drupje van het een of ander.

Edit: zelf (deed) ik het altijd met een oud t-shirt,  om de zoveel tijd even vegen. Maar voor schaduwstations en bovenleiding is dat geen optie.

Edit Fred: citaat verwijderd, reden van verwijderen: KLIK
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ik twijfel eerlijk gezegd ook een beetje of schuren de beste optie is op de langere termijn. Zelf gebruik een stukje gum om rails en puko's schoon te maken en na het gummen van de puko's even voorzichtig de stofzuiger er overheen. (of de dapol zuiger daarna even een rondje laten rijden)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ik poets nooit, en heb bijna nooit issues dat er iets stil staat, en als het al stil staat is het altijd een sleper probleem.

Rijden houdt het schoon.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: flyerman op woensdag 23 augustus 2023, 09:47:17Persoonlijk denk ik, en correct me if I'm wrong, dat je met dat vijlen op de lange termijn meer problemen op je hals haalt. Je haalt de toplaag, en dus de beschermlaag, van de puko's af waardoor ze kunnen gaan roesten.



Bij deze dan gecorrigeerd. Er zit op de puko's helemaal geen beschermlaag dus die kun je er ook niet afschuren. Wat je wel kunt doen is de puko's tot aam de bielzen afschuren wanneer een dergelijke wagon altijd in een stam meerijdt, (Duurt wel even hoor tot het zover is) en dat is ook niet aan te bevelen. Maar een polijstpadje kan dan weer geen kwaad. Korrel 1600 of 2400. Die nagelvijltjes willen nogal eens behoorlijk vijlen. Kijk maar eens hoe snel de vrouw ermee klaar is.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 23 augustus 2023, 06:46:51Vraag maar eens aan moeder de vrouw. Die heeft daar waarschijnlijk veel meer kaas van gegeten.
Tja, je kan niet overal verstand van hebben, Henk!  :wink:

Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 23 augustus 2023, 06:46:51Tegenwoordig zijn die dingen van kunststof met een opgelijmd schuurlaagje.
Zo ziet het er anders niet uit op de foto van Marcel in bericht #1811 ...  :roll:

Dus blijft mijn vraag:
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 20 augustus 2023, 19:31:33En geeft de breedte ervan geen kortsluiting op wissels?

Groeten,

Erik.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Nou ja je moet mij niet geloven hoor, helemaal niet erg. Dan zal het verlossende woord van Marcel moeten komen want die heeft het gemaakt en rijdt er mee? Maar Marcel zwijgt in alle talen.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Sinds wanneer is er ineens een sleper/puko probleem?
Nog nooit van gehoord? En Marklin bestaat nog maar 160 jaar  :)

En dan nog, installeer dan een powerpack als een loc problemen geeft??
Bijzondere oplossing die met de huidige technologie mij barbaars aandoet..
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Dag Henk,

Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 23 augustus 2023, 12:36:14Die nagelvijltjes willen nogal eens behoorlijk vijlen. Kijk maar eens hoe snel de vrouw ermee klaar is.

Deels mee eens.
Mijn vrouw is ook altijd snel klaar, maar als je ziet hoe vaak ze de vijl ter hand neemt...... >:-D  >:-D

(ook) Henk
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo allemaal,

De bietenwagenladingen laat ik voorlopig zoals het is. Genoeg tips voor andere oplossingen. Als ik daar weer mee bezig ga zal dat wel weer in een impuls gaan op een moment dat ik geen zin heb aan andere klusjes.

(Train)Henk: het verouderen van het rijdend materiaal staat pas in de verre toekomst in de planning maar dat zal zeker iets toevoegen. De kolen- en bietenlading zit overigens in dezelfde drie wagonnetjes. (wisselladingen)

Er is een beste discussie los gebarsten met een aantal aannames en meningen over de "puco reiniger":

Ik heb K-rail en kan geen ervaringen geven met C-rail. De reiniger heeft een metalen vijltje, magnetisch dus geen RVS. Wat het wel is weet ik ook niet maar dus zeker ook geen non-ferro metaal.
Deze wagon is bedoeld om na langere stilstand handmatig over de baan te duwen. Bij rijden onder spanning geeft deze inderdaad sluiting bij de wissels. Ook puco's vervuilen. (controleer dat maar eens door er met een schone vinger over te gaan) Als je dat doet in twee richtingen voel je gelijk dat er aan de puco's in één richting toch kleine scherpe randjes aan zitten. Een gevolg van de productie omdat de puco's worden geponst in een hoek van 90̊.
Door heel af en toe met deze wagon over het spoor te gaan verniel je echt niets, het is een heel fijn vijltje en neemt nauwelijks materiaal weg en het merendeel daarvan zal dat een soort aanslag zijn en geen metaal.

Hoe goed je jouw baan ook schoon probeert te houden, schoonmaken van rails is sowieso nodig. Inderdaad: regelmatig rijden helpt enorm maar er zal altijd vervuiling optreden door stof, olie of versleten rubber bandjes op rails, puco's, enz. Helaas.... :-(

Henk: Ik zwijg niet in alle talen maar ik werk ook nog en ben daardoor veel van huis dus heb ik gewoon niet altijd tijd of zin om meteen overal op te reageren. ;)


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 @citaat

Ik neem aan datr je met Henk Lobomotion bedoelt?
Verder voel ik met je mee want ik zt in hetzelfde schuitje.  >:-D

Henk
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
(Train)Henk,

Inderdaad, de eerste opmerking voor jou, de laatste voor Lobomotion!

Best verwarrend die dezelfde namen. We kunnen beter gaan nummeren..... :D

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Oh nee, dat laten we aan de roverheid over.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Dank voor de duidelijke uitleg, Marcel  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ik zeg voortaan stof verzamelen, samenpersen en dat als isolator gebruiken.
Hebben we al die dure flauwekul niet meer nodig   :thumbup:

Ik zie de eerste geperste stof schrikdraad isolator al voor mij in een koeien wei.
Samen verzonnen dus samen delen, wie maakt er samen met mij een start up?

Stofzuiger zakken verzamelen, maar 👍🏻

Of misschien nog  beter Swiffer doekjes 🧻
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: Narwal op vrijdag 25 augustus 2023, 15:18:31Best verwarrend die dezelfde namen. We kunnen beter gaan nummeren..... :D

Als ik maar nummer 1 (één) krijg.  :D  :D  :D

Henk
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Sorry, daar ben je veel te jong voor.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ene Max heeft ook no 1 en is bepaald niet de jongste van het stel, wel de beste :P
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Eene Max heeft eigenlijk nummer 33. Maar vanwege je laatste drie woorden heeft hij nu tijdelijk nummer 1. Met de nadruk op tijdelijk.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Alles is tijdelijk :D
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ja, totdat je het verwisseld voor het eeuwige. Dat is voorgoed en onherroepelijk.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond iedereen,

Ik ben maar eens begonnen om het uitneembare deel naast Bhf Friedrichshöhe en het BW opnieuw pas te maken. Ik had dit deel eigenlijk al klaar maar ik wilde net wat meer bewegingsvrijheid als ik daar bezig moet zijn. Van de onderplaat van het Bhf Friedrichshöhe had ik al een stuk afgezaagd dus er moet nog een stuk worden overlapt en het uitneembare deel moet worden aangepast en iets groter worden. Nadeel is dan ook dat het landschap wat ik in gedachten heb ook moet worden aangepast aan de nieuwe verhoudingen. Het zou sneller zijn geweest om iets helemaal opnieuw te maken maar ik heb nog zoveel rest stukken dat ik daar mee aan de slag ben gegaan. Daar wordt de puzzel ook wat leuker van...... :P

Het deel past er nu mooi in. Nu de vulling van het landschap weer aanpassen en in de bak verlijmen en zorgen dat het nu mooi gaat overlopen van de heuvel met de tunnel tot en met het landschap van het BW. Ook de weg die vanaf dit deel over gaat in de hoofdstraat bij het station moet weer een mooi verloop gaan krijgen evenals een mooi verloop van het landschap richting Bhf Friedrichshöhe.

Ik kan nu lekker rustig gaan fröbelen aan dit deel en omstreken met XPS en later met sculptamold.

2023-09-16 (1).jpg

2023-09-16 (2).jpg

2023-09-16 (3).jpg

2023-09-16 (4).jpg

2023-09-16 (5).jpg

     
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

En zo kom je elke keer weer wat dichter bij je ideale treinbaan :).

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

De afwerking ziet er strak en mooi uit. :thumbup:
De foto met de doorkijk naar het onderste gedeelte is zeer leuk om naar te kijken en laat goed zien je mooie manier van afwerking wat helaas bij mij nooit zo voor elkaar kan en zal komen. :P

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 :) Ik vind het allemaal maar knap hoe je het weet te verzinnen en te maken, petje af. :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Wederom prachtig gemaakt Marcel, een feest om naar te kijken  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Zuiver gedaan marcel, hoedje af hoor
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo iedereen,

Wico: klopt! Met alles wat ik doe kom ik dichter bij het eindresultaat. Het dichtmaken van het landschap zit eindelijk in de eindfase maar daarna is er ook nog enorm veel te doen. Ik kan dus nog wel een aantal jaren vooruit! 8)

Mies: Ik doe mijn best maar het is niet altijd zo strak als ik zou willen..... Echter, omdat ik de lat voor mijzelf veelal te hoog leg is het eindresultaat meestal prima. Die doorkijk geeft al aan dat er niet veel ruimte is om te staan! Ik pas daar nog net in maar voor jou is het te krap! >:-D

DJ: Tja, ik moet wel veel verzinnen want bij heel veel zaken heb ik in de planning gedacht van "dat zie ik wel als het zover is". Nou, dan moet ik wel wat verzinnen om het aan te passen aan de al gebouwde stand van zaken dus meestal uit nood geboren! Dat kost dan veel extra moeite, denkwerk en puzzelen. :idea:

Peter: Dank! Kun je nagaan: ik kan er zelfs heel veel naar kijken! De slingers hangen er nog net niet! :P

Wim: Ook dank! Ik moet van mijn werkgever meestal juist een hoedje opzetten! O:-D

Ik ben weer lekker op zolder bezig geweest met het laatste uitneembare deel. De vorm staat nu vast en nu is het tijd om deze module op te vullen met XPS en vorm te geven aan het landschap. Uiteraard heb ik weer eens verzwarende omstandigheden bedacht, waarom zou ik het mezelf tenslotte makkelijk maken. Toch is dat wel leuk werk. Relatief schoon al geeft XPS veel rommel maar dat is zo weer opgeruimd. Het is nu weer een momentje om het resultaat weer even in laten werken en daarna verder te gaan want het is nog niet klaar. Het nadenken gaat dan vooral over het hoogteverschil tussen de weg en het deel waar de toekomstige landbouwwerktuigen "werkstatt" staat. Ergens valt er dan wel een kwartje en weet ik wat ik ga doen.

2023-09-23 (1).jpg

2023-09-23 (2).jpg

2023-09-23 (3).jpg

2023-09-23 (4).jpg

2023-09-23 (5).jpg

     


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooie stappen maak je Marcel! Elke keer valt mijn mond weer open van hoe clean het is.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Wederom weer heerlijk genoten van je update. :thumbup:
Ondanks mijn goddelijke lichaam denk ik toch dat je gelijk krijgt wat betreft het passen / staan. :P  :D

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ziet er goed uit! Mooie ruime opzet. En zo te zien is de stofzuiger altijd in de buurt want er ligt echt geen rotzooi of stof.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooi gedaan marcel, en zoals hierboven reeds aangehaald: heel zuiver werk