Nieuws:

Er zijn nog ENKELE 3railforum kalenders 2025 te koop! Bestel hem nu het nog kan in de Stichting 3rail Webshop!

Bad Drieberg-Steinbrücke

Gestart door Narwal donderdag 05 december 2013, 14:18:33

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke

Eigenlijk klooi ik maar wat an

Hallo Marcel, langzaamaan begint het bij mij weer een beetje te kriebelen en om weer goed in de stemming te komen (lees: "moed te krijgen"), begin ik meestal bij het forum om
stukjes door te lezen. Zodoende ook jouw topic en ik krijg er direct dorst van :-)
Knap staaltje werk weer. :thumbup:
Toen ik zojuist las over het schoonmaken van de rails moest ik denken aan de MiWuLa update van afgelopen zondag. Men is daar de rails aan het vervangen. Heel duidelijk in beeld kwam hoe enorm daar de puko's gesleten waren in al die jaren. Ik schrok ervan. Ik gok dat hobbyisten dat nooit mee zullen maken omdat zij niet dagelijks van 9 - 22 uur rijden met de treinen.

Filmpje zou moeten beginnen bij 3:50 waarin dit goed te zien is, alleen lijkt dit niet te werken. Dus even handmatig doorscrollen naar 3:50.

Service to many leads to greatness

Bij Miniatur Wunderland in Hamburg gaan ze een hele sectie Märklin 3 rails (500m) vervangen omdat daar alle puntcontacten volledig afgesleten zijn! Een mega klus. Ik ga mijn puntcontacten nog even niet extra slijpen! :-)

Aart-Jan

Citaat van: Narwal op zondag 20 augustus 2023, 18:40:21Goedenavond allen,

Vanmiddag toch nog even een klusje gedaan nadat ik op YouTube ooit al eens een filmpje had gezien van een aangepaste wagon naar puntcontactslijper. 8o

Ging lekker eenvoudig: een nagelvijltje op een oude sleper plakken en het geheel onder het wagonnetje verlijmen.

Simpel maar het werkt! :thumbup:

2023-08-20 (1).jpg

2023-08-20 (2).jpg

2023-08-20 (3).jpg

The meaning of life is to give life meaning!

Goedemorgen allemaal,

Bert: Ook hier is het tijdens het werken niet altijd even schoon; het is hier pas clean als de klus is afgerond en de werkzaamheden op de gevoelige plaat worden vastgelegd!

Mies: Fijn dat je het fijn vindt! Het zou voor jou inderdaad een ramp worden om in dat stuk van de baan te moeten staan.

Henk: Er staat hier op zolder altijd een stofzuiger paraat! Die is helemaal voor mij en alleen voor de zolder.

Wim: Ik doe mijn best om binnen mijn vermogen zo nauwkeurig mogelijk te werken, dat gaat helaas niet altijd zoals gepland maar is eigenlijk altijd naar tevredenheid. Daar gaat het om!

Martin: Het is er ook weer dé tijd van het jaar om weer te beginnen! We zitten ook ongeveer in dezelfde fase van de bouw: Het dichtmaken van de baan om dan verder te gaan met groen! Leuk vooruitzicht, toch?

Aart-Jan en Liberty: Mijn (en jullie) baan is natuurlijk niet te vergelijken met zo'n grote baan waar alles jarenlang bijna volledige dagen rond rijdt. Alles slijt, ook bij gewoon gebruik, zeker in dát geval. Ik gebruik mijn "slijp wagen" heel erg weinig en dat verergert echt geen gigantische toename van slijtage. (einde discussie) Toch hebben ze in Hamburg een mooie klus te doen!

Ik ben weer bezig geweest met het uitneembare deel en het landschap van het BW. De weg is gedeeltelijk klaar, daar moet ik nog aan schuren en afwerken en daarna asfalteren. Bij het BW, met daarop ook een houtzagerij, moest ik nog beter bekijken hoe de inrichting het beste past op het beschikbare oppervlak, dus een beetje schuiven en het landschap daaraan aanpassen. Ik denk dat het allemaal mooi past zodat er nu een realistische invulling is en overgang naar de achtergrond.

Wordt uiteraard vervolgd!

2023-09-30 (1).jpg

2023-09-30 (2).jpg

2023-09-30 (3).jpg

2023-09-30 (4).jpg

2023-09-30 (5).jpg

Mooi Marel, ik kijk altijd weer uit naar jouw weekend update :thumbup:
Speciale Gast

:roll: Het lijkt me dat de Tankstelle daar niet helemaal goed staat.
De auto's kunnen er alleen aan de rechterkant naar toe en moeten daar ook de weg weer op, lijkt me niet helemaal logisch.
Maar het kan natuurlijk zijn dat ik te snel oordeel, je bent nog aan het schuiven en bedenken.
Verder ziet het er allemaal gelikt uit. :thumbup:
Citaat van: Narwal op zondag 01 oktober 2023, 10:30:39Aart-Jan en Liberty: Mijn (en jullie) baan is natuurlijk niet te vergelijken met zo'n grote baan waar alles jarenlang bijna volledige dagen rond rijdt. Alles slijt, ook bij gewoon gebruik, zeker in dát geval. Ik gebruik mijn "slijp wagen" heel erg weinig en dat verergert echt geen gigantische toename van slijtage. (einde discussie) Toch hebben ze in Hamburg een mooie klus te doen!

Was ook zeker niet mijn intentie een discussie ervan te maken  :thumbup:
Ik vind je bouwverslag buitengewoon leerzaam en inspirerend :)

Als het maar Zwitsers is.

Prachtige foto's en vorderingen Marcel. :thumbup:

Groet Michel

Niets laat meer sporen na dan een trein.

Mooi om te zien hoe vloeiend jij de 'werkgaten' in het landschap laat verdwijnen  :thumbup:.

Goedenavond allemaal,

Bert: Het is helaas niet elk weekend feest met een update dus nu eens een wat keer vroeger in het weekend.

DJ: Volgens het bord is het een tankstelle. Dat bord heb ik al losgemaakt want daar moet nodig een andere tekst op. Uiteindelijk moet dit een werkplaats voorstellen voor landbouw apparatuur en tractoren. Dus als men op de plek naast de woning/werkplaats kan komen is dat voldoende.

Liberty: Ik leer ook altijd veel van anderen hier op het forum. Dat is het mooie hiervan, hoeven we niet alles zelf uit te vinden!

Mies: Wederom dank! En ik ben alweer een stukje verder!

Dirk: Tja, met die werkgaten heb ik het mezelf mooi moeilijk gemaakt. Volgende baan beter vooruit denken. Uiteindelijk passen ze volgens mij inderdaad wel lekker in het landschap. (later kan ik altijd nog smokkelen met struikjes en boompjes....) >:-D

Ik heb vanmiddag de verlichting eens aangesloten. De bedrading zit in de module onder de XPS verstopt en onder de module zitten twee stekkertjes voor de aansluiting. Het was even puzzelen maar het is gelukt.

Wie oplet bij de eerste foto kan het idee krijgen dat ik iets niet goed heb aangesloten. Wees gerust, het klopt allemaal, ook al zit er een gele draad aangesloten op de massa. (oorzaak: een Viessmann 5215 powermodule, daardoor moeten verbruikers soms net verkeerd om worden aangesloten wat overigens best verwarrend kan zijn.....)

Na de test op mijn werktafel de module weer eens op z'n plekje gelegd voor mijn persoonlijke beleving. Dat staat toch anders!
Hopelijk morgen eens smeren met sculptamold en rotsen plakken tegen de steile rand onder de werkstatt!

2023-10-13 (1).jpg

2023-10-13 (2).jpg

2023-10-13 (3).jpg

2023-10-13 (4).jpg

2023-10-13 (5).jpg     

Swiss rail .. what else?

Marcel,

Staat goed die verlichting en zoals het hoort brandt niet in elke kamer licht :thumbup:. Kan het toeval zijn dat ik ook dit weekend met de verlichting in Donnerwetter Ost aan de slag ga ...

Groeten,
Wico

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Mooie oplossing om de lantaarnpalen zo te plaatsen.
Vroeg me wel af hoe je zo mooi een gat maakt in het XPS. zijn toch behoorlijk dikke lagen waar het mes doorheen moet.

Lantaarnpalen staan ook mooi op afstand van elkaar, het is altijd moeilijk om de juiste afstand te vinden.
Dan staan ze weer te dicht bij elkaar en dan weer te ver maar hier is zo te zien over nagedacht.
Er is wel wat over te vinden zoals deze AFSTAND LANTAARNPAAL

Verder zijn er afstand verschillen in en buiten de bebouwde kom.
Maar natuurlijk alles met een knipoog want het moet wel smoel hebben en aantonen dat het belangrijk is dat daar straatverlichting nodig is.

Hallo allen,

Wico: Tja, thuis heb je ook niet alle verlichting aan als het niet nodig is. Al is het in "onze" huisjes net andersom: ik heb één led voor het hele huis maar wil je kamers individueel verlichten dan heb je meerdere led's nodig dus dat is net het tegenovergestelde: meer verbruikers om minder te verlichten.... Trouwens, toeval bestaat niet: je aapt mij gewoon na! >:-D

Tom: Dat vastzetten van verlichting in XPS is inderdaad een dingetje. :?  Dat is mij al eens mis gegaan in een ander afneembare deel. Dat moet ik nog een keer oplossen. Daarom hier steuntjes gemaakt van restjes multiplex, de lantaarnpaal daarin gezet (uiteraard de bedrading er ook in) en daarna met goede houtlijm vastgezet. Geeft net wat meer steun. De afstand van de lantaarnpalen heb ik op het zicht bepaald, wel "voorschriften" bekeken maar het gaat meer om het "goede gevoel". Ik vindt het ook realistisch genoeg overkomen.

Nou, de sculptamold zit er op! Het was weer lekker smeren en kliederen. Ik blijf er bij dat het veel makkelijker werkt dan met gips. Het hoogteverschil tussen de weg en de "Werkstatt" is afgewerkt met sculptamold rotsen. Het gieten daarvan met sculptamold is wel minder gedetailleerd dan met gips. Toch denk ik dat dit straks na het afwerken prima is gelukt. (Hoop ik... 8) )

Nu kan het lekker een weekje drogen en daarna kan er in etappes kleur op worden gekliederd. Dat is dan weer een klus voor volgend weekend.

2023-10-14 (1).jpg

2023-10-14 (2).jpg

2023-10-14 (3).jpg

Speciale Gast

:) Je weet het weer mooi te knutselen allemaal. :thumbup:
En ik vind je bouwvolgorde wel fascinerend, ikzelf doe lantaanpaaltjes meestal als één van de laatste dingen.
Als ik het landschap nog moet schilderen en voorzien van groen e.d. zou ik door mijn af en toe lompe bewegingen steeds de laantaanpaaltjes omstoten. :-)
 O:-D Maar jij kunt dat waarschijnlijk wel goed, suc6 met de verder aankleding.
Dat idee van de blokken scenery gaan wij kopieren, veel makkelijker werken.

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Citaat van: Narwal op zaterdag 14 oktober 2023, 17:06:38ik heb één led voor het hele huis maar wil je kamers individueel verlichten dan heb je meerdere led's nodig

Dat hoeft echt niet hoor. Gebruik 1 stripje van 3 LED's in serie voor het hele huis en de ramen waar geen licht uit moet/mag komen plak je aan de binnenzijde af met zwart papier. Simpel en afdoende.
1 Stripje van 3 LED's in serie verbruikt net zoveel stroom als een enkele LED, alleen met een iets kleinere weerstand. Je hebt dus meer licht voor hetzelfde geld.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Mooi lichtbeeld!
Goed doordacht, Marcel  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Ramen eerst voorzien van gordijnen en diegene die donker moeten blijven, afplakken met zwart papier of alufolie.

Groet, Anne W
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Dat kliederen is jou weer goed af gegaan Marcel, ik ben nu al benieuwd als straks de kleur erop komt maar ik moet nog een weekje wachten  :)
De verlichting in huisjes maakt het wel af, leuk om te doen lijkt mij je ziet gelijk resultaat.

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Zelf maak ik altijd meerdere ruimtes in de huisjes dmv karton. Elke kamer krijgt een eigen led zodat ik per ruimte het licht aan en uit kan doen (wat weer door een stukje elektronica wordt geregeld)

Verder ben je lekker bezig Marcel.

Goedemorgen medebouwers,

DJ: Ik ben net als jij tijdens het bouwen soms lomp onhandig. Door de focus op het klusje waar ik op dat moment mee bezig ben mep ik ook wel eens iets om. In dit geval kon het niet anders, de lantaarnpalen moesten eerst worden gepoot omdat ik anders de kabeltjes niet meer kon wegwerken.

Bert: Eigenlijk maak je het met losse modules wel moelijker om iets strak af te werken. Echter, naast de baan bouwen is echter wel veel fijner werken.

Henk: Ik heb inderdaad de binnenkant van mijn gebouwen met zwart papier afgewerkt en de ramen waar geen licht mag schijnen afgeplakt.

Erik: Of het allemaal volledig doordacht is weet ik niet, maar het pakt wel goed uit!

Anne: Dat vindt ik ook een prima manier en zo te zien werkt het ook goed.

Peter: Nu is het zover, de kleur zit er op. Het zijn inderdaad de leukere klusjes, lekker aan de werktafel, ook wel makkelijk.

Jan Willem: Jij gaat dan net wat verder dan ik. Ik vindt het op mijn manier ruim voldoende. De verlichting hoort er zeker bij maar om alles ook nog verder op te delen in kleinere ruimtes met eigen verlichting hoeft van mij niet zo nodig, al geeft dat wel meer speeleffect.

Nou, de laatste uitneembare module is voorlopig klaar. Ondanks dat ik nauwkeurig heb gewerkt zijn er toch weer overgangen die niet mooi vloeiend in de rest over gaan. Jammer, het is niet anders. Als er eenmaal grassen, struiken en bomen gaan groeien zal het waarschijnlijk allemaal wel meevallen. Hoop ik....

De foto's in bouwvolgorde: wit geverfd, in de granietkleur, de lasurverf aangebracht, de weg vastgelijmd en uiteindelijk op zijn vaste plekje.

2023-10-22 (1).jpg

2023-10-22 (2).jpg

2023-10-22 (3).jpg

2023-10-22 (4).jpg

2023-10-22 (5).jpg

Niets laat meer sporen na dan een trein.

Dat ziet er alweer mooi uit Marcel. En als het groen gaat groeien zie je waarschijnlijk niets meer van de kleine afwijkingen. Ik vind het er nu al goed uitzien :thumbup: .
dat schiet al mooi op Marcel! :thumbup:

Marcel,

Weer een update om van te smullen.
Het gebouw staat prachtig op het bewerkte deel en springt er mooi uit want het meteen tot blikvanger maakt op dit deel van de je baan.
Aan de overgangen zou ik niet zo zwaar tillen dat kan je makkelijk verbergen als je straks aan het groen gaat beginnen daar heb ik alle vertrouwen in.
Zelfs zou ik al heel blij zijn als ik dit op mijn baan voor elkaar kan krijgen. ;)

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

En zo begint de baan steeds meer te leven :thumbup:.

Groeten,
Wico

Een prachtige update weer Marcel. :P
Erg netjes en veelbelovend! Aangenaam de vorderingen te zien.

Goedemiddag allemaal,

Dirk: Bedankt! Dat wordt inderdaad het nieuwe deel van de bouw: onkruid poten en zaaien! (wel spannend want daar heb ik geen echte ervaring mee... :? )

Bert: Inderdaad, als dit deel klaar is dan is van de hele baan de basis voor het landschap helemaal klaar, maar om na 14 jaar bouwen te zeggen dat het opschiet... :-) ?

Mies: Bedankt voor jouw enthousiasme! Dat doet altijd goed. Jij zou dat ook heel goed kunnen maken maar jij vindt dat gewoon wat minder belangrijk.

Wico: Ook dank! Klopt, van de aankleding gaat het steeds meer leven. Dat moet dan nog wel wat worden!

Martin: Ik doe mijn best, steeds een stapje verder, dan wordt het vanzelf een keer wat!

Michiel: Ik probeer altijd nauwkeurig en netjes te werken. Als het dan iets minder wordt dan ik voor ogen had is het meestal ook nog acceptabel.

Ik ben het deel van Bhf Friedrichshöhe landschappelijk aan het invullen. Het meeste van het landschap is al eerder gemaakt. De gele xps platen zijn gesneden, het karton en dunne xps platen om de hoogte verschillen weg te werken waren ook al klaar dus het grote plakken kon beginnen. Dat werkt wel prettig, gewoon alles op z'n plekje plakken en het klopt ook allemaal nog. Geweldig fijn. Natuurlijk moesten er nog wel kleine details worden verbeterd. De zijkanten van de tunnels zijn ook aangebracht en één tunnel moest nog in z'n geheel op z'n plekje worden verlijmd en het spoor daarin worden geballast. Ook dat is nu klaar.

Nadat alles droog was de trottoirs en straat er los ingelegd. Spannend moment: Ik kan dan wel alles netjes hebben voorbereid maar past het ook nu alles vast zit.....? Gelukkig wel, slechts een paar kleine aanpassingen waren nodig om dit er allemaal strak in te kunnen leggen.

2023-11-05 (1).jpg

2023-11-05 (2).jpg

2023-11-05 (3).jpg

2023-11-05 (4).jpg

2023-11-05 (5).jpg

De straat gaat er voorlopig weer af en daarna kan het Sculptamold aanbrengen beginnen! Afgelopen week twee zakken in Apeldoorn opgehaald dus ik hoop dat ik nu ruim voldoende heb.

Komende weken helaas weinig tijd om daar aan te beginnen maar wordt zeker vervolgd!

Knap hoor Marcel. Petje af zoals je te werk gaat.  :)

Swiss rail .. what else?

Marcel,

Ik blijf elke keer weer met veel bewondering kijken naar je precieze en strakke manier van bouwen! Lees in je commentaar dat je al veertien jaar aan deze baan bouwt, dus nog maar een paar jaar te gaan en hij is af ;).

Groot voordeel: wij krijgen nog heel veel mooie updates :thumbup:.

Groeen,
Wico

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Ja Wico,

@citaat
Maar vertien wat??   :-)  :-)
Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Blijft genieten.

Goedemiddag modelspoor vrienden,

Bedankt voor de positieve reacties! Dat geeft moed om hier vooral mee door te gaan!

Eindelijk is de baan landschappelijk gezien helemaal dicht, dat is wel een mijlpaal na verschrikkelijk lang bouwen. Dat doet goed. :P

De laatste delen zijn bedekt met Sculptamold. Ik was behoorlijk ondersteboven van dit goedje maar dat is nu  wel sterk minder geworden. In den beginne was dit materiaal behoorlijk lang te verwerken voordat het echt hard werd. Het viel mij echter de laatste keer al op dat het tegenwoordig veel sneller lijkt uit te harden waardoor ik zelfs delen moest weggooien omdat het niet meer was te verwerken. De laatste keer bij het ophalen van nieuwe zakken heb ik dat aangegeven bij Bentink. Het was hun ook al opgevallen en ze hadden al navraag gedaan bij de fabrikant. En ja, het recept is aangepast zodat het sneller uithard....., daar gaat mijn "rustig aan" kliederen met Sculptamold. Nu moet er weer vaart worden gezet met het aanbrengen. Niet fijn... :-(

Maar het zit er nu wel op en mag het eerst een weekje drogen en dan kan ik het beginnen te schilderen. Eerst wit voor het zuigen, daarna het graniet kleurtje er op en daarna de bruine lasur verf.

Ik heb tijdelijk alle gebouwen er weer opgezet, daar staat het veiliger dan op de vloer, en dat vond ik dan wel weer fotowaardig genoeg voor mijn bouwarchief en dat deel ik dan gelukkig ook weer met jullie!

2023-11-19 (1).jpg

2023-11-19 (2).jpg

2023-11-19 (3).jpg

2023-11-19 (4).jpg

2023-11-19 (5).jpg     

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Dat ziet er helemaal gelikt uit Marcel. Zullen je Alpinisten Preisers wel blij mee zijn. Zulke mooie skihellingen vind je ook niet overal.
Fraai Marcel!!!

zonder fantasie ook geen creativiteit

Erg mooi gedaan Marcel!  :thumbup:

Gefeliciteerd met deze mijlpaal Marcel. :thumbup:
Het ziet er weer zoals altijd schitterend uit. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

Marcel,

Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal na al dat harde werken :thumbup:. Je mag zeer tevreden zijn met het resultaat tot nu toe, daar kunnen velen van ons een voorbeeld aan nemen :).

Hierna wordt het alleen maar mooier en mooier ...

Groeten,
Wico

Het is schitterend geworden Marcel.
Wanneer kan ik weer eens een keertje bij je koffie drinken (en de baan bewonderen natuurlijk :P)?

Goedemorgen allemaal,

De enthousiaste commentaren voelen goed maar geef mij niet teveel eer. B)  Ik probeer gewoon op mijn manier een mooie baan te bouwen en hopelijk is dit dé baan die ook helemaal af komt... Zelf verbaas ik me er ook regelmatig over dat bepaalde resultaten heel goed zijn gelukt terwijl ik wel steeds bij mezelf moet nagaan hoe ik sommige klusjes eigenlijk moet gaan aanpakken.

De "ge-Sculptamolde" delen zijn in de witte acrylverf gezet, wat zicht betreft hetzelfde als bovenstaande foto's, dus geen verschil. Ik heb al een deel in de granietkleur gezet maar mijn verf is nu op... Ik had dat besteld maar het is nog niet binnen. Hopelijk komt dat snel want dan kan ik verder.

Als er weer vorderingen zijn gaan jullie dat zeker horen!

Goedenavond allemaal,

En ik ben weer een stukje verder! De alpine heuvels zijn ontdaan van hun witte uiterlijk en dat heeft plaats gemaakt voor een meer warme uitstraling: een woestijn uiterlijk. Dat bevalt mij dan wel weer een heel stuk beter want ik heb een hekel aan kou en sneeuw! Het was even wachten op de graniet kleurige verf maar het was deze week binnen gekomen dus vanmiddag gelijk aan de slag gegaan. Het ziet er al weer heel anders uit.

Uiteraard weer ondersteunende visuele onderbouwing van de uitgevoerde werkzaamheden.

Hopelijk kan ik snel aan de slag met de donkerbruine lasur verf en dan komt het eind van de landschapsschil klusjes in zicht.

2023-12-08 (1).jpg

2023-12-08 (2).jpg

2023-12-08 (3).jpg

2023-12-08 (4).jpg

2023-12-08 (5).jpg

doe maar een treintje

achtergrond sluit precies aan met de baan of zoals je wilt andersom  @citaat

gr. Ruud
Wat geniet ik toch telkens weer van dit draadje. Zo mooi om telkens weer die strakke en enorm nette bouw te volgen.

Swiss rail .. what else?

@citaat

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten!

Groeten,
Wico

Hallo iedereen,

Ruud: als je een achtergrond hebt moet die ook zoveel mogelijk aansluiten op de baan. Dat valt nog niet altijd mee want tijdens planning van het sporenplan is de achtergrond meestal nog niet bekend! Ik heb dat achteraf zoveel mogelijk geprobeerd en het is niet overal mooi gelukt maar over het algemeen ben ik er wel tevreden over.

Jan Willem: In het "echt" is het vaak toch minder strak hoor maar op de foto's komt dat wel zo over. En netjes werken zit gewoon in mijn systeem.

Wico: Bedankt voor de aansluiting!

En snel alweer een vervolg op gisteren:

Het is vandaag toch "binnen blijven weer" dus gelijk maar verder gegaan met de donkerbruine lasur verf. Dat blijft apart spul en je kunt het eindresultaat nooit voorspellen. Ook kon ik erg slecht bij op sommige plekken dus dat was niet altijd lekker werken. Dat had ik al wel verwacht, mijn armen zijn nu eenmaal niet lang, en dit deel van de baan is wat breder, dus het ging niet allemaal even makkelijk. Toch zit het er op. Het resultaat is nog erg donker maar ik moet het nog dry-brushen met de granietverf. Daar moet het dan wel weer wat beter van worden. En, niet vergeten, het is slechts ondergrond dus er komt nog van alles boven op in mooie frisse groene kleuren!

2023-12-09 (1).jpg

2023-12-09 (2).jpg

2023-12-09 (3).jpg

2023-12-09 (4).jpg

2023-12-09 (5).jpg

Marcel,

Het is weer een update met een hoog smulgehalte. :thumbup:

Groet Michel

Hij is weer TOP Marcel, bereikbaarheid blijft een ding inderdaad, succes, kijk uit naar je volgende update
Mooie stappen maak je Marcel, met een kleur ziet het er toch weer heel anders uit, op naar de vergroening
Citaat van: Bert1955 op zaterdag 09 december 2023, 18:54:02op naar de vergroening
Jij kan zo de politiek in :D  :D