Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze Stichting 3rail kalender voor beurzen, open dagen en meer!

Ze denken hier ook overal aan, leuk toch.

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

Meine en 1 gast bekijken dit board.
Re: Rangeerbaantje OUDE HAVEN ZUID.
Hallo Tom,

Bouw van je havenbaantje gaat lekker.

Helaas op ander vlak wederom wat tegenslag.

Rustig aan en beterschap voor jullie beide!

Groet, Wim

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Het is een spannende tijd.
Gisteren (02-02-26) naar een appartementje wezen kijken.
Er was best veel animo voor, wij stonden op plaats 7 van de 58.
Echter zag ik gistermorgen dat we ineens op plek 4 waren gekomen.
Enkele zoekers hadden of zich afgemeld of inmiddels wat anders gevonden.
Nou prima hoor.
Het was best een beetje spannend en toen we het appartementje binnen kwamen hoorden we dat we alweer een plek gestegen waren, dat geeft de burger moed.
Van plek 4 naar plek 3 dan hoeven er maar 2 NEE te zeggen en dan zijn wij aan de beurt,
Bezoeker nr 1 had nogal wat noten op haar zang, ik heb ze een beetje geholpen om alles wat erger te maken zoals er zit geen aansluiting voor een vaatwasser en dat het uitzocht op de oliebollenkraam op het parkeerterrein van het WC ook niet de schoonheidsprijs verdiende.
Familie met nr. 2 zagen er niet echt geïnteresseerd uit. Ik dacht nog als die vroeger mijn winkel in waren gekomen was dat zonder het idee iets te kopen. Dus virtueel stonden we ineens op de 2e plaats.
Hoop morgen of overmorgen wat meer te horen en anders wachten we op een volgend aanbod.
Het appartement zag er goed uit, eigenlijk kunnen we er zo in.

Inmiddels ben ik wel wat verder gegaan met mijn baantje, gaat niet snel maar dat is ook niet de bedoeling.
Wat rails gelegd en voorzien van massa en bezetmeldersdraadjes.
Onderkant draden netjes weer in de bindruggen geleid en enkele al vast aangesloten op verdeel blokjes voor de massa.

De YaMoRC Centrale met S88 gemonteerd en de 1e bezetmelders aangesloten.
Wel de massabedrading en de bezetmelderbedrading gescheiden gemonteerd.

Morgen eerst eens wat dingen inpakken en klaar maken voor verzenden.
Dat geeft ook weer ruimte en hoeft straks niet mee verhuist te worden.

@citaat zoeken naar een nieuwe woonst heb ik ook meegemaakt, nu weer ±6 maand geleden. Toen het uiteindelijm klikte, hebben we niet geaarzeld en na een "home inspection" gelijk toegehapt, zonder nog te pingelen.  :thumbup:

doe maar een treintje

@citaat  @citaat d'r klinkt weer hoop in je woorden  :thumbup:

Swiss rail .. what else?

Tom,

Spannend, ik hoop dat het appartement jullie gegund is!

Groeten,
Wico

Als het maar Zwitsers is.

Tom,
Ik zal duimen voor jullie.

Groet Michel

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Citaat van: iTom op dinsdag 03 februari 2026, 18:02:37Er was best veel animo voor, wij stonden op plaats 7 van de 58
Zo stond een van m'n huidige buren op plaats 15 toen ik een aanloopje nam en ging vertellen over de trap die tegen viel met artrose, de bouw- en vooral heiplannen van de gemeente in de straat voor de komende 5 jaar, en nog zo het een en ander. Zij werd nummer1; de rest haakte af. Ik kan me goed voorstellen dat je op nummer 2 staat, en het bijna dus wel zal worden. Hulp van binnen uit pakt soms ook goed uit ...
Hoi Tom, succes met het zoeken naar een nieuwe woonst. Het is wat als je ouder wordt en gaat downsizen. Hopelijk vind je wat leuks... duimen maar.

Het werk aan het baantje is zoals steeds zeer verzorgd, zo kennen we jou.

Luc

Citaat van: Rudibeer op dinsdag 03 februari 2026, 19:48:04@citaat  @citaat d'r klinkt weer hoop in je woorden  :thumbup:

Ruud, hoop is er altijd hoor en je moet er altijd in blijven geloven dat het goed gaat komen.

Vandaag toch maar even bij de huisarts langs, bleef last houden van mijn arm en die zag er vanmorgen ook niet lekker uit.

Er moet een echo van gemaakt worden, vermoeden is een gescheurde spier.
Nou gelukkig dat het niet andersom is  :-)

Beetje rustig aan doen met de arm dan hopen dat het mee gaat vallen.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Citaat van: iTom op donderdag 05 februari 2026, 00:13:54
Citaat van: Rudibeer op dinsdag 03 februari 2026, 19:48:04@citaat  @citaat d'r klinkt weer hoop in je woorden  :thumbup:
vermoeden is een gescheurde spier.
Nou gelukkig dat het niet andersom is  :-)
Ach... :P
Mijn vader zaliger zei altijd: Oud worden is mooi, oud zijn minder. Sterkte voor jullie allebei en ik zal ook even een paar duimen draaien.

Stop maar met duimen draaien, appartement is aan de 1e kandidaat toegewezen.
Op naar de volgende.
In het complex zitten 72 appartementen en daar wonen hoofdzakelijk Senioren in en de meeste met 1 bewoner.
Zal toch wel af en toe wat vrij komen  >:-D 

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dat moet wel een keer lukken Tom.  :thumbup:

Henk

Swiss rail .. what else?

Tom,

Volgende keer beter!

Groeten,
Wico

@citaat  @citaat
 @citaat
Er is altijd wel weer een volgende keer. :-)
Rasoptimist ben je. Keep on riding.   :thumbup:  :thumbup:
Citaat van: iTom op donderdag 05 februari 2026, 11:02:00In het complex zitten 72 appartementen en daar wonen hoofdzakelijk Senioren in en de meeste met 1 bewoner.
Gewoon wachten op witte rook >:-D

Citaat van: basjuh1981 op donderdag 05 februari 2026, 19:35:48
Citaat van: iTom op donderdag 05 februari 2026, 11:02:00In het complex zitten 72 appartementen en daar wonen hoofdzakelijk Senioren in en de meeste met 1 bewoner.
Gewoon wachten op witte rook >:-D

En dan gaan jullie mij Adrianus de Tweede noemen  :-)

Waar een wil is, is een spoor

@citaat Ik hoor mijn naam 8o  :P

zonder fantasie ook geen creativiteit

Een getrouwde paus? Waar moet het toch heen met de R.K.-kerk...
Jesus was ook getrouwd. Ik zie het probleem niet :)
Citaat van: basjuh1981 op vrijdag 06 februari 2026, 08:33:48Jesus was ook getrouwd.

Jeetje, na bijna 2000 jaar iets geleerd, wat ik nog niet wist. 8o
Ben je al zo oud!? :O

@citaat

:-)  :-)  :-)

Henk
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Ha die Tom,

Jullie hebben wel het nodige meegemaakt de laatste tijd  :(
Jammer dat jullie deze woning niet hebben gekregen, op naar de volgende misschien krijg je straks iets met uitzicht op het nieuwe kunstwerk voor Dordrecht  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman

Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 06 februari 2026, 14:27:13Ha die Tom,

Jullie hebben wel het nodige meegemaakt de laatste tijd  :(
Jammer dat jullie deze woning niet hebben gekregen, op naar de volgende misschien krijg je straks iets met uitzicht op het nieuwe kunstwerk voor Dordrecht  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman

Ja Peter, we hebben leukere tijden gekend.
Maar we gaan gewoon door met ademhalen en dat appartement gaat er zeker en vast komen.

Citaat van: iTom op zondag 08 februari 2026, 00:59:32...we gaan gewoon door met ademhalen...

Errug belangrijk. Zuurstofgebrek kan dodelijk zijn en met het meest gevaarlijke beroep van Nederland als AOW-er moet je er terdege mee oppassen. O:-D

Ook maar weer eens wat van me laten horen.
Helaas gaat het allemaal niet zo lekker maar ik probeer de moed er in te houden.
PostNL werkt ook nog steeds niet lekker mee, sturen bericht dat een pakje op die en die dag om zo laat in de brievenbus is gedaan.
Nada, niks te vinden.
Navraag gedaan krijg je te horen dat de Postbode de pakketten thuis al heeft ingescand om vervolgens enkele dagen later ze te gaan bezorgen.
Is toch te gek voor woorden allemaal en ze houden zich ook niet eens aan hun woord.
Maar goed, dan zit je gewoon maar weer te wachten, 't is niet anders.

Tussendoor een beetje aan mijn baantje gewerkt waar mogelijk en met de spullen die na 10 dagen dan wel eindelijk zijn afgeleverd.

Onder het baantje is inmiddels ook genoeg te doen en nu kan ik eindelijk de wissels voorzien van servo-aandrijvingen.

Ik kwam bij DTS mooie afdekdopjes tegen waarmee ik de gaten voor servo-aandrijving kon dichten.
Ziet er dan ook gelijk netter uit dan een 9mm groot gat.

Wissels klein beetje optillen en het gaatje van 9mm vullen met zo'n dopje.

De afgelopen 2 weken erg genoten van het schaatsen, was toch wel erg spannend en mooi om die Bergsma brons en goud zien te winnen.
En dan te bedenken dat ik zelf nooit heb kunnen  schaatsen.  :-)

Jammer dat je steeds zo een gezeur met post.nl hebt Tom. :(
Helaas moeten ze nu mensen aannemen die vroeger niet eens door de eerste sollicitatie ronde kwamen het lijkt wel of men niet meer wil werken tegenwoordig.
Goed personeel is met een loep te zoeken. :-(

Maar je afdekplaatje(s) zijn erg mooi uit en de wissel ziet er meteen strakker en goed uit. :favorite:

Groet Michel

Carpe diem

Dat kan zijn Mies, (maar zonder verdere discussie a.u.b.) de verdienste zijn nu ook niet om over naar huis te schrijven en ook de werkomstandigheden zijn niet je van het. Ik praat uit ervaring, mijn wederhelft heeft een tijdje bij post nl gewerkt. Tja het vinden van goed personeel wordt er daardoor er niet beter op.

@ Tom een mooi baanontwerp waar je heel veel rangeerplezier mee kan beleven. De opbouw is zoals gebruikelijk uitermate netjes. Ziet er prima uit. En dat afdek dopje, ik vind het een prachtige vondst!!
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Tom,

Ik ben het wel met Freek eens, maar dat neemt niet weg dat het vervelend is als je op iets zit te wachten wat dan niet geleverd wordt.

Hier is het orde aan de dag dat je pakketjes voor de deur gezet worden en hopelijk leggen ze het dan nog zo neer dat bij een eventuele regenbui het geheel droog blijft.
Gelukkig kan ik alles op de camera zien en vraag dag vaak aan mensen bij ons in de straat of ze het even binnen willen halen.

Ik hoop voor jou dat het snel geleverd wordt.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Freek op zondag 22 februari 2026, 15:02:29Dat kan zijn Mies, (maar zonder verdere discussie a.u.b.) de verdienste zijn nu ook niet om over naar huis te schrijven en ook de werkomstandigheden zijn niet je van het. Ik praat uit ervaring, mijn wederhelft heeft een tijdje bij post nl gewerkt. Tja het vinden van goed personeel wordt er daardoor er niet beter op.

Je wilt geen discussie, maar dit moet ik toch even kwijt. 

Je hoeft er niet te werken, als men niet tevreden is wegens de betaling of zo, dan wegwezen en iets anders zoeken. 

Blijf je, dan moet je je werk goed doen. Slechte betaling is geen reden om er met de pet naar te gooien.

Het gaat mij niet om een discussie over wel of geen goede verdiensten maar om de service en die is belabberd.
Discussie gesloten.

Eigenlijk klooi ik maar wat an

Ik laat bestellingen altijd afleveren bij een ophaalpunt.
Dan hoef je niet thuis te blijven en ophalen is zo gepiept.

Citaat van: iTom op zondag 22 februari 2026, 14:21:47De afgelopen 2 weken erg genoten van het schaatsen, was toch wel erg spannend en mooi om die Bergsma brons en goud zien te winnen.
En dan te bedenken dat ik zelf nooit heb kunnen  schaatsen.  :-)

Ook geen scheve schaats Tom?  >:-D  >:-D

Het blijft een genot om te zien hoe netjes je alles maakt.

Henk

Citaat van: Tjoekedoris op zondag 22 februari 2026, 17:13:07Ik laat bestellingen altijd afleveren bij een ophaalpunt.
Dan hoef je niet thuis te blijven en ophalen is zo gepiept.

Daar heb je wel een punt, alleen ik ben wel de hele dag thuis om mijn vrouw te helpen als mantelzorger en ook het huishouden op mijn manier te bestieren. Ophalen van een pakketje zou dan weer een probleem zijn omdat ik dan altijd het idee heb dat als ik thuis kom de ambulance voor de deur staat omdat mijn vrouw weer eens is gevallen.
Ze maakt dan gebruik van de noodknop omdat ze niet overeind kan komen en meestal veel pijn heeft en bont en blauwe plekken heeft. :-(
De keren dat ik even weg ben zijn om snel een boodschap te doen, de meeste boodschappen worden trouwens ook thuis bezorgd.

Eigenlijk klooi ik maar wat an

Dat kan ik voor jou wel heel goed begrijpen Tom 😒.
Mantelzorg geven is een heel intense opgave en vrije tijd is daarmee spaarzaam. Daarom veel respect van hoe je hier mee omgaat en nog tijd vindt om de hobby uit te voeren.

Zo nog even eerste wissel voorzien van een servo aandrijving.
Even met de telefoon filmpje gemaakt.

Later het pinnetje opmaat afslijpen anders kan er geen treintje overheen rijden.

:-)
Met bewondering lees ik elke weer de liefde voor je vrouw en de treintjes. Mantelzorg is zwaar, maar ik hoop, dat jullie het nog lang kunnen en mogen volhouden.
Mooi afgewerkt weer die wisselaandrijving en met die dop ziet het er best leuk uit.
Sterkte met de gezondheid en de mantelzorg Tom, het kan soms moeilijk zijn om alles vol te houden en dan siert het als je het wel verder doet.

Luc

Tijdje geleden een laser-cut bouwpakket ontvangen en inmiddels ligt er ook nog een andere klaar om een keer gebouwd te worden.
Omdat er nog wat kleurwerk aan te pas moet komen is een Air-brush set wel zo verstandig om te gebruiken om de delen in de primer/grondverf te spuiten.
Daarna kan je dan gewoon verder met de kwast zonder dat het laser-cut materiaal gaat opzwellen door te veel vocht.
Maar ja, mijn vorige set is mee gegaan naar België en ik heb geen zin om er weer veel geld aan uit te geven want heel veel zal ik de air-brush ook niet gaan gebruiken.
En zo kwam er dan vandaag een setje binnen uit China wat nog geen € 20,- kost en ik denk daar wel wat lol mee te gaan krijgen.
Zo niet dan is het jammer en over die € 20,- is heen te komen.
Uniek is natuurlijk een handleiding in het Nederlands.

En zo ziet het er uit en mocht je zwart te heftig vinden, je kan het ook in het Rose bestellen  :-)

De druk is natuurlijk beperkt maar met de knop is dat in te stellen en te gebruiken.

Ben wel benieuwd hoe het gaat werken alleen voorlopig maar even wachten.
We hebben hier de griep te pakken en er stroomt meer water uit mijn neus dan door de Oude  Maas.

Dat is een leuk airbrush setje Tom waar je voor dat geld de gok wel kan nemen. :thumbup:
We zien het resultaat wel verschijnen na de griep beterschap toegewenst hopelijk voel je je snel weer beter.

Groet Michel
Voor het airbrushsetje: leuk!  :thumbup: en geen geld voor zoiets.

Citaat van: iTom op dinsdag 03 maart 2026, 15:48:01Daarna kan je dan gewoon verder met de kwast zonder dat het laser-cut materiaal gaat opzwellen door te veel vocht.

Dat valt op zich nog wel mee. Ik spuit de boel vaak "kleur in kleur" met knikkerbussen. Dus "nat in nat" eigenlijk om een beetje mengkleuren op het gebouw te hebben. Dan is het goed laten drogen. Het MDF kan nog wel wat hebben. Het gaat nog steeds goed. :D Voor het voegen: de standaard pasta's van diverse fabrikanten of gewoon Renoband uit de bouwmarkt nemen. Dit kan echt pas als de boel echt goed droog is.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Gewoon gelijk gebruiken Tom, van die thinnerdampen gaat je neus (en nog veel meer >:-D ) goed open :P .
Succes met de aanwinst Tom en snelle beterschap met die loopneus.

Luc
Citaat van: iTom op dinsdag 03 maart 2026, 15:48:01...er stroomt meer water uit mijn neus dan door de Oude  Maas

Hoop dan, dat je een goede afvoer hebt, anders loopt Dordt ook nog onder water.  :D  :D

@citaat

Maar als de afvoer in de Oude Maas uitmondt loopt de Oude Maas weer over.  8o

Dag Tom,

Succes met je airbrush-setje.

Henk
Zitten er specifieke persluchtflesjes in? Leuke dingetje!
Citaat van: Laenderbahn027 op woensdag 04 maart 2026, 13:04:07Zitten er specifieke persluchtflesjes in? Leuke dingetje!

Zat al even op internet te koekeloeren... volgens mij is het een compressortje....