Er gebeurt zo te zien niet heel veel maar niets doen staat niet in mijn woordenboek.
De onderstebak wat een beetje mijn werkplank gaat worden is inmiddels al 1 keer in de epoxy gezet.
Na 2 dagen was het uitharden klaar en kon er geschuurd worden.
Vanwege de aangebrachte epoxy (resin) laag moet na het schuren de boel afgedaan worden met aceton.
Dat hadden we ff niet in huis.
Inmiddels wel en heb ik een andere merk epoxy resin in huis en dat moet dan weer nauwkeurig afgewogen worden dus een digitaal huishoudweegschaaltje besteld waar ik nu op wacht.
Dan de tweede laag aanbrengen met een nylon roller om een beetje gelijkmatige laag aan te brengen en dat moet dan weer enkele dagen uitharden.
Na 24 uur is het wel uitgehard maar er wordt aangeraden nog een dag of 3 daarna te wachten.
Ik heb natuurlijk tijd genoeg en ondertussen verveel ik me geen moment hoor.
WK voetbal volgen en de Tour d'France is ook weer begonnen, ja ik ben een sportliefhebber maar wel vanuit de luie stoel.
Ook af en toe in WinTrack mijn baanplan bekijken en aanpassen.
Daar komt wel weer wat verandering in omdat er een engelswissel en een 3weg wissel in gaat komen, dat wordt dan (voor mij ) ook straks weer een hele uitdaging om die met servo's aan te sturen.
Ook ondertussen informeren naar een goede en redelijk betaalbare mobile airco. De afvoerslang zal via het slaapkamerraam moeten gebeuren en inmiddels heb ik daar i.p.v. een plaat multiplex ergens gezien dat het ook geleverd kan worden als een perspex plaat alleen heb ik daar nog geen idee van wat die gaat kosten.
Zo dat is dus wat er nu een beetje achter de modelbouwschermen gaande is terwijl ik me verder prima vermaak.
Inmiddels hebben al enkele bwonders kennis genomen van mijn wat ze noemen 2 rechter handjes en boor ik bij de één een paar gaatjes in de muur om daar met plug en schroef wat schilderijtjes aan komen te hangen. Dankbaar werk want meestel hoor ik dan dat ze weer herinnering hebben aan vroeger. Wat een paar Rembrandtjes of zgn van Gogh's toch kunnen doen denk ik dan.
Ik vraag ook altijd eerst waarom het niet eerder is opgehangen, dan hoor ik overal hetzelfde. Mijn kinderen kunnen het niet en jullie weten wat ik dan zeg.
"Het is geen kwestie van kunnen maar van doen"
Of gewoon ergens een praatje maken waar iemand man/vrouw beetje eenzaam in het appartementje zit weg te kwijnen.
En alles onder het motto ik moet niets maar komt het uit en Riet vind het ook OK dan doen we dat.