Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Kom gezellig eens kijken bij zo'n avond of middag!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  De bouw van Station Martinsdijk.
Ragoem en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: De bouw van Station Martinsdijk.  (gelezen 258 keer)

flyerman

• Vaste Gast
    • Mijn Website
De bouw van Station Martinsdijk.
« Gepost op: maandag 25 november 2019, 13:33:23 »

Hieronder het verslag van de bouw van mij baan. In https://forum.3rail.nl/index.php?topic=76180.0 kunnen jullie het ontwerp zien. Ook op www.vermeer-online.nl is het een en ander te zien hierover.

De baan is zo gebouwd dat ik overal bij kan, al zal dat niet zo lijken op de foto's en ontwerp.

Ik heb op zich weinig tijd om dit verslag bij te houden, maar zal zo veel mogelijk doen. Geen idee of ik tijd heb om vragen te beantwoorden die eventueel voorbij mogen komen.

Allereerst de kamer, deze heeft een afmeting van 3,50m x 4,50m. Deze eerst in orde gemaakt. Kabelgoten aan de muur gemaakt voor het netjes wegwerken van de kabels. Stopcontact en netwerk aansluiting op de kabelgoot gezet tbv de aansturing. (ECOS en Koploper)

Ik gebruik "Dreischichtholz", Triplex van dennen, 19mm dik. Licht en toch sterk. Afgekeken bij Brima. (https://www.modellanlagenbau.de/)

Ik timmer een raamwerk van ongeveer 40cm x 40cm. Dat ziet er dan zo uit.

« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 november 2019, 11:36:21 door flyerman »
ESU Ecos II, een hoop treinen en momenteel baan in aanbouw. www.vermeer-online.nl

Gr. Martin

Arnold

• Zeer Toffe Gast
Re: De bouw van station Nederhof. (of Martinsdijk, geen id welke naam het wordt)
« Reactie #1 Gepost op: maandag 25 november 2019, 20:05:56 »

Hi Martin,

Dat ziet er geweldig mooi uit dat frame. :thumbup:
Goed bezig, en mooi ontwerp van je baan.

Mvg, Arnold

Kaleb

• Stamgast
  • Stamtafel Mijnstreek en Gebrooker Baan
    • Mijn baan
Re: De bouw van station Nederhof. (of Martinsdijk, geen id welke naam het wordt)
« Reactie #2 Gepost op: maandag 25 november 2019, 21:19:40 »

Dit draadje ga ik zeker volgen.
Groetjes,
Henk (Kaleb)

Mijn baan in aanbouw: Gebrooker Baan (C-rails, ECoS en Koploper)
Vaste bezoeker van de Stamtafel Mijnstreek