Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

Het lijkt er nog niet op dat het koeler gaat worden dan maar vooraf wat bestellen.

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

Re: Ondertussen 3 weken verder.......
Goed dat alles stilaan in orde komt Tom, dan kan je weer wat meer gaan genieten van het nieuwe leven. Ik kijk al uit naar de realisatie van jouw interessante plannen.

Luc
Tom
Kan je dat extra spoor niet benutten om er een bak of plank te wisselen zodat er een andere trein opgezet kan worden
Dan kan je misschien 2 of 3  bakken maken en onder op de stelling parkeren
Zo kan je steeds wisselende treinen rangeren en samenstellen

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Citaat van: nero op dinsdag 21 april 2026, 13:24:22Tom
Kan je dat extra spoor niet benutten om er een bak of plank te wisselen zodat er een andere trein opgezet kan worden
Dan kan je misschien 2 of 3  bakken maken en onder op de stelling parkeren
Zo kan je steeds wisselende treinen rangeren en samenstellen

Dat kan ik nu nog niet beoordelen. De aanbouw zit net naast de deur van de ingang.
Re: Ondertussen ben ik nog druk bezig aan het onderstel voor het toekomstige baantje

Re: Ondertussen ben ik nog druk bezig aan het onderstel voor het toekomstige baantje
Er is al weer wat tijd voorbij en we zijn al goed ingeburgerd en gewend aan onze nieuwe woonomgeving.

Met wat delen van een bekende metalen stelling het onderstel maken waar uiteindelijk het baantje op gaat komen.
Maar er moet nog wel wat troep opgeruimd worden dus nog wat spul naar de stort en Opnieuw en Co brengen en dan hout bestellen.

Voorlopig dus nog even afwachten en plannen verder uitwerken.  :mrgreen:
Goed om te lezen dat jullie goed gewend zijn aan jullie nieuwe thuis!
Én dat er toch een treinenhoek(je) gaat zijn; we gaan het zien!
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Fijn om te lezen dat jullie het weer een beetje op de rit hebben Tom :thumbup: :thumbup:
Nu lekker op je gemak voorbereidingen treffen en alvast in gedachten je baan ontwikkelen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Tom,

Fijn dat jullie inmiddels jullie draai hebben gevonden. En de voorpret van je nieuwe baan is ook onderdeel van de hobby :).

Groeten,
Wico
Blij te lezen dat het weer de goede kant opgaat bij jullie. Verhuizen is nu éénmaal geen pretje op onze leeftijd en vraagt altijd wat aanpassing.
Ook blij te lezen dat je voorbereidingen treft voor een nieuw stukje modelspoor, ik wacht geduldig af tot er weer iets moois verschijnt hier...

Luc
We wachten rustig af Tom.

Haastige spoed is zelden goed.

Eerst maar de "rotzooi" weg en dan krijg je vanzelf meer bewegingsruimte.
(zegt Henk die zijn kont niet kan keren op zolder)  :D

Henk
Mooi dat jullie al aardig gewend zijn Tom. Ik neem aan dat er ook weer een beetje dagelijks ritme in komt waar dan ook weer wat tijd in zit voor je nieuwe baantje, alhoewel natuurlijk dan eerst de basis moet staan.
Maar het wordt ook weer fraai weer en ik weet niet hoe koel het in je nieuwe huis is. 
Ik sluit mij aan bij de voorgaande commentaren:  :thumbup: voor de aanpassing... en we wachten met spanning maar zeker en vast geduldig naar de eerste stappen bij de nieuwe baan!
Hier even (heel wat) bij moeten lezen, jullie hebben een roerende tijd achter de rug zeg, veel gebeurd in korte tijd!
Fijn om te lezen dat je de draai kunt vinden in je nieuwe woning, en ik hoop écht dat je je baan toch weer op wilt bouwen hoe klein deze dan ook mag worden.

Schouders eronder, en wij kijken/lezen weer graag mee hoe het een en ander vordert.. >:-D
Re: De eerste schroeven er in gedraaid. 12mm Populier multiplex voor de ondertafel.

Re: De eerste schroeven er in gedraaid. 12mm Populier multiplex voor de ondertafel.
Vanmorgen de schroevendraaier en kapzaag uit het vet gehaald.
Inmiddels al wat hout laten zagen regels van 122x8cm 12mm multiplex POPULIER.
Daar ga ik eerst een tafel van maken waar later dan de modules op komen.
Ik kan dan de modules even op hun kant zetten en wat knutselen op de ondertafel.
Tja, meer ruimte hebben we niet over.

Linker tafelframe, het overstekende deel sluit later aan op het rechter frame en in het midden komt dan nog een kastje voor de broodnodige ondersteuning.

Het frame even voor het beeld met losse regels multiplex 12mm. Er komt 1/1 blad op ook van 12mm waar ik op kan knutselen en frutselen.
Kijken of ik deze week nog wat energie en tijd heb want er staat weer genoeg op de kalender de komende dagen.

Het begin is er mensen.  :-) 

zonder fantasie ook geen creativiteit

Zet um op Tom, veel succes. Ik ga je volgen.
Toet toet. Zo is er niets en zo is er al een tafelonderstel.  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Een mooi begin Tom. :thumbup:
Ook dit projectje ga ik weer met veel plezier volgen.

Groet Michel
klein maar fijn  :thumbup:  ;)
Tom,

Fijn dat je weer een begin hebt gemaakt! En jij bent een meester om op een klein oppervlakte toch veel details uit te werken. Dus alle vertrouwen in de toekomst :).

Groeten,
Wico
goed bezig Tom, maak er wat leuks van en veel plezier daarmee!
Superleuk  :thumbup:
Tom

Het begin ziet er alvast heel erg mooi uit lekker stevig, ik heb boven ook een kamer met tafel staan van 1.80 op 60 mss eens denken voor N schaal te kopen blijf je volgen
Yes boys, Tom is back in town. Dat wordt gegarandeerd weer smullen voor ons. Zet hem op Tom, veel plezier met jouw nieuw project.

Luc
Dat is alvast een goed begin, ik kijk erna uit wat de rest gaat brengen!
Mooie start. Het ziet er strak uit.
Tom de timmerman :thumbup:

Allemaal leuke reacties dat geeft mij nog meer energie om verder te gaan. :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Iedereen bedankt hiervoor.

Vandaag de tweede knutseltafel er aan gebouwd, dat gaat dan weer een stuk makkelijker omdat de eerste al gebruikt kan worden.
Spanten op maat afzagen gaat gewoon nu wat makkelijker ondanks dat het net als vroeger weer gewoon met de kapzaag gebeurt.

Hier is duidelijk te zien wat de ruimte is, het looppad is voor mij zo wel voldoende en mocht het ooit nodig zijn er past zelfs zo'n scootmobiel tussen want die mag je niet op de gang laten staan.  >:-D

Even uit de ander hoek met de eerste spanten voor de module.

Komende dagen minder tijd, donderdag is het altijd bakmiddag en we gaan daar voor het eerst samen naar toe, heel Tom en Riet bakt.  :-)
Ja, het is wel belangrijk voor Riet dat we meedoen aan wat activiteiten, zo krijgt ze wat meer contact met de rest van de bewoners.

Citaat van: Adriaan_Berg op woensdag 10 juni 2026, 19:52:41Tom de timmerman :thumbup:

Gediplomeerd meubelmaker hè  :-)
Alleen meubels verkopen ging me beter af dan ze te maken.  ;)
 @citaat Nou dat blijkt maar weer hop hop hop daar staat alles dan morgen is de rails gelegd en overmorgen is alles aangesloten en de dag daarna is de scenery af en de dag daarna is hij klaar en wordt er een artikel geschreven en een gerenommeerd modeltreinblad >:-D
Voila module 2 is eraan gemaakt! Dit gaat zeker en vast een leuke plaats worden.
Neem zeker en vast rust. Genieten van de kleine dingen en je hobby volgt wel als er tijd voor is.

Amuseer u met bakken of met het opeten ervan :D
Met deze bouwsnelheid kun je beter een livestream laten lopen.  :D  >:-D
Citaat van: iTom op woensdag 10 juni 2026, 20:10:32Alleen meubels verkopen ging me beter af dan ze te maken.  ;)
Jij moet nogal een topverkoper geweest zijn, als ik lees dat verkopen je beter afging dan ze te maken....
Als ik dan zie, wat je hier voor mekaar bokst....  :thumbup:  :thumbup:

Een beetje laat (natuurlijk) - te veel dingetjes slorpen mijn tijd op, maar ik ga je wel volgen - uiteraard.

En een volle 100% akkoord met al wat de voorgangers hier lieten weten.
Knap werk Tom!!! :thumbup:

Citaat van: hermanvk op woensdag 10 juni 2026, 21:02:01
Citaat van: iTom op woensdag 10 juni 2026, 20:10:32Alleen meubels verkopen ging me beter af dan ze te maken.  ;)
Jij moet nogal een topverkoper geweest zijn, als ik lees dat verkopen je beter afging dan ze te maken....

Kijk Henk, het is simpel, om meubelmaker te worden moet je er voor leren, om een goeie verkoper te zijn zit dat in je, dat kan je niet worden. ;)
Praktische en degelijke onderbouw Tom, en uiteindelijk toch groter dan ik voor je had durven hopen :thumbup: !
Ben ooit mijn carrière begonnen in een meubel fabriek, waar ze toen over aan het stappen waren van houten klompen maken naar het maken van meubels.
Nu voel ik mij direct heel oud haha..
Misschien heb je nog wel kleinmeubels verkocht die ik destijds samen met collega's heb gemaakt..

Grappig 😀
Tom,

Dat wordt een mooie tafel!

Citaat van: iTom op woensdag 10 juni 2026, 20:08:51Komende dagen minder tijd, donderdag is het altijd bakmiddag en we gaan daar voor het eerst samen naar toe, heel Tom en Riet bakt.  :-)
Ja, het is wel belangrijk voor Riet dat we meedoen aan wat activiteiten, zo krijgt ze wat meer contact met de rest van de bewoners.
Vrijdag is het snackmiddag met lekkere hapjes en drankjes.  :?

Wij verwachten wel foto's van de bakresultaten en de lekkere hapjes en drankjes!
Heel goed dat jullie dit doen Tom, dit is heel belangrijk.
Anders vereenzaam je maar.

Citaat van: iTom op woensdag 10 juni 2026, 20:08:51Zaterdag komt kleinzoon Wessel die 2 weken weer in het land is.

Mooi dan zie je je kleinzoon ook weer eens.
Volgens mij is dat alweer teen tijdje geleden.

Citaat van: iTom op woensdag 10 juni 2026, 20:08:51Volgende week gaat hij met zijn vader en 2 vrienden naar de 24 uur van Le Mans.
En daarna weer terug naar zijn stage in Reutlingen.

Dat is een mooi uitstapje voor de jongelui.
Jij kijkt wel in je luie stoel achter de tv?

Citaat van: iTom op woensdag 10 juni 2026, 20:08:51Volgende week ga ik verder met de spanten voor de modules en dan weer hout bestellen voor het laatste deel.

En dan weer een mooi baantje bouwen!

Henk

Citaat van: Barry1972 op donderdag 11 juni 2026, 17:20:21Ben ooit mijn carrière begonnen in een meubel fabriek, waar ze toen over aan het stappen waren van houten klompen maken naar het maken van meubels.
Nu voel ik mij direct heel oud haha..
Misschien heb je nog wel kleinmeubels verkocht die ik destijds samen met collega's heb gemaakt..

Grappig 😀

Hoe was de naam van die fabrikant, wie weet heb ik daar wel zaken mee gedaan en wat van ze verkocht.
Zat meer in het segment modern Leolux; Banzbord; Interlübke; Artifort en Klassiek Heldense (Limburg) B&B Italia, en nog veel meer.
Geen idee of ze allemaal nog bestaan.  :-)
Dan zat je wel in het betere segment, Tom. Kost een paar centen maar dat is 't meestal wel waard.

Citaat van: Trainhenk op donderdag 11 juni 2026, 17:23:22Tom,

Dat wordt een mooie tafel!

Wij verwachten wel foto's van de bakresultaten en de lekkere hapjes en drankjes!
Heel goed dat jullie dit doen Tom, dit is heel belangrijk.
Anders vereenzaam je maar.

Mooi dan zie je je kleinzoon ook weer eens.
Volgens mij is dat alweer teen tijdje geleden.

Dat is een mooi uitstapje voor de jongelui.
Jij kijkt wel in je luie stoel achter de tv?

En dan weer een mooi baantje bouwen!

Henk

Henk, ik hoop ook dat het een (mooie) handige tafel gaat worden, tenminste dat heb ik een beetje in mijn gedachte.

Het bakken is op niets uitgelopen, we waren ook wat te laat omdat onze kleinzoon nog eerst even gedag kwam zeggen omdat ze vannacht al vertrekken met de Camper naar Frankrijk. Ze zijn dan a.s. maandag weer terug en dan komt hij me nog een beetje helpen.
Heeft wel zijn rust nodig want hij wil binnenkort op kosten van het stagebedrijf zijn masters zien te halen.
Laatste keer was hij met Pasen in het land. Nu maar weer afwachten, zal wel ergens in september zijn dat we hem weer zien.

Citaat van: Hanzi op donderdag 11 juni 2026, 19:13:15Dan zat je wel in het betere segment, Tom. Kost een paar centen maar dat is 't meestal wel waard.

Inderdaad Hans, het was daarom wel even wennen toen ik werd overgenomen door Beter Bed na dat het bedrijf waar ik voor werkte er mee was gestopt. Heb zelfs daar nog in 1973 het 100 jarige bestaan mee gemaakt maar als de erven rond 1995 niet meer verder willen dan houd het op.
Maar bij B.B. heb ik het ook wel naar mijn zin gehad, het is wat aanpassen en dan gaat het wel. Net als van h0 3 rail overstappen naar h0 2 rail. :-)
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Tom,

Ben ik een aantal dagen niet online geweest staat er ineens een mooie tafel voor jou toekomstige baan  :thumbup: :thumbup:
Je hebt best nog wel een mooie oppervlakte, jou kennende gaat dit weer een top baantje worden met veel details, ik kijk er al maar uit.

Alvast eet smakelijk, want het is vrijdag snack dag  ;)

Mvg,

Peter Degeluidsman
CiteerHoe was de naam van die fabrikant, wie weet heb ik daar wel zaken mee gedaan en wat van ze verkocht.
Zat meer in het segment modern Leolux; Banzbord; Interlübke; Artifort en Klassiek Heldense (Limburg) B&B Italia, en nog veel meer.
Geen idee of ze allemaal nog bestaan.  :-)

Frans Bijnen meubelen, bestaan nog steeds trouwens  :)
Is lang geleden hoor Tom , dat ik daar werkte, meer dan 30 jaar geleden alweer 🙂
Toen hadden de woonkamers nog de gebeitste of blank gelakte meubels.
Mooie nieuwe start Tom. Dat gaat weer wat moois worden.

Citaat van: Barry1972 op vrijdag 12 juni 2026, 16:45:36Frans Bijnen meubelen, bestaan nog steeds trouwens  :)
Is lang geleden hoor Tom , dat ik daar werkte, meer dan 30 jaar geleden alweer 🙂
Toen hadden de woonkamers nog de gebeitste of blank gelakte meubels.

Ja die naam zegt me wel iets, zie dat ze ook de naam Goretti voeren. Daar heb ik wel vaak salontafels van verkocht.
Salontafels waren altijd een lastige sluitpost. :-) 
Tom het ziet er bijzonder fraai uit mag ik wel stellen. Tja en wat kleine ruimtes betreft, ik heb schitterende banen gezien op kleine oppervlaktes soms gebaseerd op de Engelse minories, soms een eigen ontwerp. Ik vind dat een Kunst met een grote K hoe je op een kleine oppervlakte een boeiend treinbedrijf kunt hebben.
Je hebt dat trouwens al eerder bewezen en dat zal nu niet anders zijn.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 12 juni 2026, 06:58:23Ben ik een aantal dagen niet online
En dat wordt zwaar afgestraft, met een eindeloze lijst van updates, die nog moeten bezocht worden... ;-)

Vanavond was er paniek in de tent, onze waterleverancier Evides melde dat er in onze regio de E,coli was gevonden. Dordrecht, Zwijndrecht en H.I.Ambacht en er een kookadvies is afgegeven. Kook het water minstens 3 minuten de komende 72 uur om het dan te gebruiken om te drinken, in te koken en de tandjes te poetsen.

Nu maar hopen dat iedereen zich er aan houd anders wordt het een drukke nacht en weekend voor de zorgmedewerkers.

Zelf nu 4 liter water gekookt en op het www gezocht wie nog mineraal water kan bezorgen en ja hoor, gevonden. Zondagmorgen wordt er 12 liter mineraal water bezorgd  daar kunnen we dan wel even mee vooruit.

Iedereen weer bedankt voor de positieve en inspirerende berichten.
Geeft mij een enorm goed gevoel om er weer iets van te maken  :P
Hoe het allemaal verder gaat weet ik ook nog niet, wel lees ik dat er veel wordt verwacht en de druk daardoor wel wat toeneemt maar ik ben nu op een leeftijd gekomen waarin ik zelf denk, we zien het wel, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.  :?
Twee maal bingo:
Citaat van: iTom op zaterdag 13 juni 2026, 09:43:00Hoe het allemaal verder gaat weet ik ook nog niet,
Zo heb ik ook mijn versie 6 opgebouwd en bots nu regelmatig op "moeilijkheden"... ;-)
Maar een synoniem van hobby is ook "tijdverdrijf" - en dat laatste "tijd" heb ik in overvloed... ;-)

Citeerdoe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. 
Een waarheid als een koe... ;-)  :thumbup:
@citaat Als je helemaal niks plant en alles gewoon neerlegt dan is het niet vreemd dat je vroeg of laat op wat (altijd oplosbare ;) ) "moeilijkheden" stuit. Zeker niet met een baan met de afmeting van die van jouw; hoeft echter geen groot issue te zijn zeker niet als je het ziet als tijdverdrijf.
Toms baantje is daarbij vergeleken mini én hij heeft wel een soort van baanplannetje waardoor ik daar weinig/geen problemen verwacht.
Tom,

Citaat van: iTom op zaterdag 13 juni 2026, 09:43:00Hoe het allemaal verder gaat weet ik ook nog niet, wel lees ik dat er veel wordt verwacht en de druk daardoor wel wat toeneemt maar ik ben nu op een leeftijd gekomen waarin ik zelf denk, we zien het wel, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.  :?

En daarom houden wij de druk er een klein beetje op.  :-)  :-)

Citaat van: iTom op zaterdag 13 juni 2026, 09:43:00Iedereen weer bedankt voor de positieve en inspirerende berichten.
Geeft mij een enorm goed gevoel om er weer iets van te maken  :P

Dan slaap je ook lekker.
Doet Riet dat ook?

Henk

D