Er moet ook nu nog veel gebeuren.
De laatste weken is er aan de baan niet veel gewerkt, meer klussen in huis.
Dat schijnt zo te horen als je met pensioen bent gegaan, nu komt het eind van het klussen inzicht.
De baan moet op rolwielen komen te staan maar dat gaat nog even duren, hout eerst een beetje laten uitwerken.
Dan maar een bouwdoosje gepakt, er moet straks ook een loc werkplaats gaan komen en daar hoort dan ook een kolenopslag/bunker bij.
De kraan wil ik draaibaar maken wat inhoud dat er wat aangepast moet worden.
Kraan komt aan een stukje messing staf wat dan weer past in een messingbuisje wat dienst doet als lager.
Een project wat niet 1 2 3 in elkaar gezet gaat worden dus af en toe komt hier een update van.
Priegelwerk is het zeker maar ja, met de loupelamp kom ik een aardig eind de goeie richting uit.
De kraan in aanbouw.

Op de tandwielen heb ik de verf een beetje getamponneerd.
De kraan op het kraanhuis, draaiplateau is voorzien van traanplaat.

Hier is nog net het stukje messingstaf te zien wat straks wordt gekoppeld aan een servo.

Je ziet de bodemplaat sluit niet helemaal aan, maar die was ook nog niet vastgelijmd.
Als lijm gebruik ik nu MEK, werkt super goed en geeft geen resedu van lijmresten.
In de tijd dat ik scheepsmodellen bouwde gebruikte ik voor de opbouw veel styreen en verlijmde ik dat met chloroform echter dat is tegenwoording niet meer te koop bij de apotheek.
Mek is een prima alternatief.
Kraan moet nog voorzien worden van ander draad, dit pluist te veel.
Ga morgen eens een duik nemen in het naaidoosje
wordt vervolgd