Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden

Gestart door RoelMarklin vrijdag 11 juli 2014, 11:22:54

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Hoi Roel ziet er goed uit, leuke filmpjes!  :thumbup:

Groetjes Egidius
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Leuk Roel, lekker verder bouwen aan je baan samen met je kleinzoon! Hoe ver ben je na de verbouwing van de verschillende niveaus, kan er al weer wat rijden? En is de pendelschakeling al in gebruik ;)?
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Hoi Roel,

Da's een aardige veer die hebt moeten laten, als ik dat zo lees  :?
Onze hobby vergt best wel veel van onze handen en als die minder goed functioneren, dan zijn een paar extra handen meer dan welkom.
Gelukkig heeft je kleinzoon er wel zin in  :thumbup:
Dat zal jullie band alleen maar versterken en mooier maken.
Toch nog een soort van win-winsituatie  ;)

Ben benieuwd, wat jij met jouw "Carl" gaat brouwen  :D

Grtz Tony
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Hoi Roel,

Jammer dat de gezondheid je een beetje in de steek laat, gelukkig kan je met je kleinzoon toch verder met de hobby  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
beste forumvrienden,

bedankt voor jullie reacties. Gelukkig is het met de artrose nog niet zo heel erg. Ik ben niet invalide of zo. En de ene dag gaat het stukken beter dan de andere dag. Dan kan ik met moeite de knoopjes van mijn blouse dichtmaken. En op andere dagen heb ik nergens last van. Maar als je even wilt werken aan de treinbaan is het vervelend als je halverwege moet stoppen.

@Michel,
ik ga mijn vorderingen hier wel plaatsen. Bedankt voor je opbeurende woorden.

@Egidius,
Leuk dat je na de kennismaking van zaterdag op de stamtafel mijn topic gevonden hebt!

@Tony,
Het is erg leuk om samen met je kleinzoon aan de slag te gaan. We doen dat onder het motto "opa en Thijn, samen aan de trein".  :P

@Peter,
Het is zo gezellig om samen te knutselen  :D

@Hanzi,
Op niveau 1 ligt het schaduwstation. Dat is helemaal klaar. Op niveau 2 wordt de wisselstraat zo aangepast zodat de pendeltrein helemaal onafhankelijk van de "hoofdbaan" kan rijden. In het huidige systeem rijdt de pendeltrein een stukje over het hoofdspoor. Dat heb ik met een wat complexe relaisschakeling beveiligd. Alleen krijg ik dan een probleem met het kopspoortje in het station. Dat kan ik alleen oplossen met een stukje handbediening. Of de schakeling wordt nog complexer. Maar zoals gezegd, ik ga het pendelspoor loskoppelen van het hoofdspoor. En om voldoende wachttijd te realiseren ga ik dat pendelspoor ombouwen voor bediening met de 6600 automaat. Daarmee kan ik op niveau 1 en 2 met 6 treinen en 2 pendeltreinen geheel automatisch (relais gestuurd) rijden. Ik kan dan gaan "spelen" op niveau 4 (kopstation) en 5 (bergbaan).

Voor de pendelautomaat heb ik ook een nieuwe oplossing gevonden. Omdat het principe werkt, zoals ik eerder in ene filmpje heb laten zien, ga in ook de 2e pendelautomaat inbouwen. In combinatie met een relais 7045 en het relais gedeelte van een sein 7039 moet dat gaan lukken. Ik ga dat met mijn kleinzoon opbouwen  :P. Het wordt een stukje spoor met een klein bergstationnetje tussen 2 tunnels. Het schema heb ik hieronder bijgevoegd. De treinen bestaan uit een locje 3029 en 2 wagonnetjes met de loc aan de linkerkant van de trein.

De trein komt uit de tunnel rechts boven, rijdt het rechterspoor op bij het station en stopt daar. Dan komt de andere trein uit de tunnel links onder en rijdt over het rechterspoor langs het station naar de tunnel rechtsboven en vertrekt de trein uit het station naar de tunnel linksonder. Via de schakelrails worden de relais en de pendelautomaten bediend.

wordt vervolgd!

hartelijke groeten,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
@citaat heerlijk dit :D.
Ik ga straks op m'n gemak je schema doorgronden :thumbup:
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Gefeliciteerd Roel !

Dat je nog vele mooie jaren voor de boeg mag hebben  :P

Grtz Tony
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Beste Roel,

Ik begrijp dat je vandaag jarig bent?! Van harte gefeliciteerd en tot 6 november.

Gr Jos
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
ben je nou alwéér jarig Roel? :mrgreen:
geintje & gefeliciteerd!
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Beste forumvrienden,

Vandaag ben ik weer na lange tijd naar een beurs geweest in Weert. Geen hele grote beurs, maar wel altijd leuk. Het was niet zo groot als voorheen, maar toch wel gezellig. Samen met mijn overbuurman, die ook door het virus is aangestoken, hebben we ons rondje gemaakt.
Toch nog iets op de kop getikt : twee leuke koetsen.

Thuisgekomen bleek dat de paarden of als schimmels door moeten gaan of een laagje verf moeten krijgen. Dat geldt ook voor de poppetjes. Wordt nog een hele uitdaging. Of ik moet figuren, die ik nog heb er voor gebruiken. We zien wel.

Groeten,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Leuke aanwinst Roel.
Dat schilderen gaat jouw zeker lukken daar heb ik alle vertrouwen in.
Ook leuk om te lezen dat je overbuurman het treinenvirus te pakken heeft.

Groet Michel
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Leesbril, hand ergens op laten rusten, dun kwastje en geduld, Roel. En je kunt het zo vaak bijwerken als je wil. ;)
Wij waren al vroeg daar, vond het best druk en wat afstand houden was er niet echt bij.
Maar fijn, dat het weer kon en genoeg aanbod  :thumbup:

Grtz Tony
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Leuk setje Roel. En het staat er toch echt op, "zum selber malen". Dat schilderen is best een leuk karweitje. Ik doe het onder een loeplamp en verder de tips van Tony in acht nemen. Gaat goed komen.
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Hoi Roel ik zie dat je weer een jaartje ouder bent geworden ook van mijn kant proficiat.
Even een vraag je was op een beurs in Weert geweest is die elk jaar ? gr.Harrie
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Beste forumvrienden,

Dank voor jullie reacties.

@Michel,
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan  :D :D.
De overbuurman heeft ook een kleinzoon, die helemaal weg is van treinen. Dus zal hij weer aan de hobby moeten (het)beginnen. Gelukkig gaat hij eind dit jaar met pensioen, dus kansen genoeg.

@Tony,
Leesbril is aanwezig, een hele grote staande loep ook. Dus we gaan het gewoon een keer proberen.
Wij waren rond 11:15 u aanwezig. Er kwam al een hele drom mensen naar buiten. De drukte binnen viel wel mee. Geen gedrang en voldoende afstand mogelijk.

@Henk,
Ja, ik zag het thuis in 3 talen staan, dus ik had natuurlijk 3 keer gewaarschuwd moeten zijn. En de prijs had ook een indicatie kunnen zijn. Maar ja, koetsjes zie je niet zo vaak en op die kleien beurs heb ik al vaker kleine leuke dingen gescoord. Komt wel goed, hoor.

@Harrie,
Dank je. Ja, die beurs is normaal gesproken 2 keer per jaar, in april en in oktober. Ik heb een keer mijn e-mail adres achtergelaten en krijg dan steeds een berichtje als er weer een beurs is. Maar je kunt ook even via Google zoeken op modeltreinen Weert.

Groet,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
beste forumvrienden,

hoewel de voortgang helaas op een wat lager pitje staat is de interesse er nog wel. Omdat een van mijn vaste Preiser leveransiers gaat stoppen heb ik nog een kleine aanwinst kunnen scoren. Helaas was niet alles meer leverbaar. Maar een aantal zeer oude reizigers en personeel uit het begin van de vorige eeuw heeft zijn reis naar BoschSpoor weten te ondernemen. Ze brachten gelijk wat koeien en paarden mee.

groet,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Mooie aanwinsten, Roel! Komen die uit het winkeltje bij jou in het dorp?
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Nee, het winkeltje in het dorp is er nog gewoon. Deze heb ik besteld bij DePsite.eu

Groet,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Hoi Roel leuk dat er weer wat aktie is je hebt leuke figuren binnen gehaald gr. Harrie
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
dat zijn prachtige figuurtjes
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Ze zijn weer fraai, Roel !
Ik ben er op beurzen ook altijd naar op zoek. Ze zijn dun gezaaid, maar als je ze vindt, is de vreugde des te groter.
Begrijp ik het goed, dat ons snoepwinkeltje gaat sluiten ?

Grtz Tony
Re: BoschSpoor in aanleg -> we gaan weer verder !
Nee, Tony,
ons snoepwinkeltje blijft open op de gebruikelijke tijden.
Ik heb deze via Depsite besteld. Zij boden altijd het complete Preiser aanbod aan. Maar ze hebben besloten hun activiteiten te stoppen. Daardoor kon ik nog net deze seie scoren.

groet,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> forum setje en jaarwagon
beste forumvrienden,

Ik zie dat het al weer even geleden is dat ik wat gepost heb in mijn topic. Zal dit binnenkort weer eens doen met een update.

Vandaag in ieder geval de nieuwste aanwinsten: de 3Rail forum jubileum set en de jaarwagon 2021. Die laatste lag nog op mij te wachten omdat ik had afgesproken deze gelijk met de forum-set op te halen.

Uiteraard van beide een statiefoto.

hartelijke groeten,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> forum setje en jaarwagon
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> forum setje en jaarwagon
Mooie aanwinsten Roel. :thumbup:
Kom maar op met de update. :)

Groet Michel
Re: BoschSpoor in aanleg -> forum setje en jaarwagon
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> forum setje en jaarwagon
Er hoort maar een auto tegelijkertijd op de wagon Roel  :)

Hier zijn ze nog niet binnen / opgehaald ik hoop ze aankomende week ook in huis te hebben.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: BoschSpoor in aanleg -> forum setje en jaarwagon
@Peter,

Het was het proberen waard  :D , past dus net niet met 2 auto's.

@Michel,

Nog even geduld (heb ik ook   :D ).
Ik probeer weer wat met mijn kleinzoon.

Groet, Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> test schaduwstation niveau 3
beste forumvrienden,

zoals beloofd een kleine update.
Even ter herinnering, ik heb eigenlijk 2 losse banen.
Op de onderbaan rijden 6 treinen tussen een schaduwstation op niveau 1 en niveau 2 en 2 pendeltreinen op niveau 2. De treinen rijden ouderwets analoog en geheel automatisch via relaissturing en een pendelautomaat  :P :P

Op de bovenbaan rijden 6 à 7 treinen tussen een kopstation op niveau 4 en een keerlus op niveau 3. Daarnaast is er nog een bergspoortje vanaf het kopstation.

De keerlus op niveau 3 is ontworpen voor 3 treinen: 2 daarvan wachten in de keerlus. Als de derde trein vanuit het kopstation komt vertrekt de eerste wachtende trein. Daarna schuiven de 2 treinen in de keerlus een positie door.

De werking van de schakeling van deze keerlus heb ik vanmiddag samen met mijn kleinzoon getest. We hebben de keerlus provisorisch aangesloten en 3 locjes laten rijden. De test is geslaagd, de keerlus kan ingebouwd worden. Voordat ik dat kan doen moet er nog een kleine aanpassing op niveau 2 worden uitgevoerd om de pendeltreinen en de doorgaande treinen geheel over aparte sporen te laten rijden. De schakelingen worden daarmee een stuk simpeler. Daarover later meer.

Uiteraard is een deel van de testritten op film vastgelegd:



En voor de liefhebbers, het analoge  :D :D schakelschema is bijgevoegd!

groet,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> test schaduwstation niveau 3
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> test schaduwstation niveau 3
Heerlijk gezicht die M rails Roel  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: BoschSpoor in aanleg -> test schaduwstation niveau 3
Roel goed bezig gr. Harrie
Re: BoschSpoor in aanleg -> test schaduwstation niveau 3
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> test schaduwstation niveau 3
Knap voor mekaar, Roel  :thumbup:

Grtz Tony
Re: BoschSpoor in aanleg -> test schaduwstation niveau 3
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> test schaduwstation niveau 3
Mooi gedaan en leuke locjes, 3029's ?
Re: BoschSpoor in aanleg -> test schaduwstation niveau 3
beste Forumvrienden,

Dank voor de positieve reacties op mijn filmpje.
Het is ook bedoeld als bewijs dat je met een analoge baan ook een afwisselend en geautomatiseerd treinbedrijf kan hebben.
Natuurlijk mis je al het digitale extra's van geluidmakende locs, maar mijn bedoeling is dat er op verschillende plaatsen op de baan treinen rijden. Niet te veel, maar wel afwisselend. En alleen op het kopstation, waar rangeren nu eenmaal moet, bedien ik de locs en wissels zelf.

@Wim,
De locjes zijn de 3087 en 3090. Die laatste in het zwart en in het blauw (Primex). De Primex loc heeft een apart nummer, maar dat moet ik nog opzoeken.

Ik breng een zwart kartonnetje aan in het machinistenhuis (zie foto van de 3087) en zet er dan een machinistje in. De zwarte loc moet deze behandeling nog krijgen. Daardoor zie je het mototgedeelte door de ramen heen.

groet,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
beste forumvrienden,

ik heb de afgelopen week een doos met oude treinspullen uitgezocht. Daar zat wat "oeroud" spul uit de jaren 60-70 in.
Ik heb een en ander gerubriceerd en er een statiefoto van gemaakt. Vervolgens in oude catalogi en op de websites van lokmuseum.de en Helmut Kern naar details en eventuele onderverdeling gezocht. Het overgrote deel kon ik wel terugvinden. Behalve de bekende gele bananenwagon, nr 4509.

In catalogi en op de genoemde websites heeft die wagon links een mannetje staan en staat er rechts "Jamaica". Ook op foto's van fourmleden, die zich bezig houden met WOSA aangelegenheden zie ik deze wagons met de tekst en het mannetje.

Alleen bij mij staat het mannetje rechts en ontbreekt het woord "Jamaica". Is er iemand die dit kan verklaren?

groet,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
 @citaat
De splitpen, goed gezien  :)
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
Hartelijk dank, Leen.

Als bouwpakket heb ik zeker die wagon niet gekregen. Ik heb rond 1965 een loc br 24 met een paar wagons en rails overgenomen van een neef, die er niets meer mee deed. Mijn oom had die set nieuw gekocht. Ik vermoed dat de winkelier zelf die wagons in elkaar heeft gezet.

In ieder geval is het raadsel opgelost en heb ik 2 unieke bananenwagons  :D.

Groet, Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
Ik wist geeneens dat die bananenkar ook als bouwpakket is verkocht. Jouw bericht triggert me wel om die van mij eens nader te bekijken. Wellicht heb ik er ook "unieke" -met fout anders geplakte decals- tussen zitten. Maar nu even niet want ik zit té lekker in t zonnetje B). Wat ik wel weet is dat er volgens mij 2 mannetjes zijn waarbij de één wat strakker gestyleerd is dan de andere.
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
Och ja, die oranje doosjes ...
Daar heb ik letterlijk een berg van gehad,
maar besloot op jeugdige leeftijd dat deze
best veel ruimte in beslag namen en deed de
bijbehorende wagonnetjes in een schoenendoos
en heb de rest weggegooid ... :roll:. :oops:. :oops:

Groeten,

Erik.
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
Wel grappig...
Ik was vorige week ook mijn bananenwagens aan het inventariseren, en liep tegen het zelfde aan.
Dus het mannetje moet wel als watertransfer zijn meegeleverd, zodat het anders geplaatst kon worden.
En de naam Jamaica was er niet bij of niet geplaatst.

Mvg
Marcel
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
ik ben een stapje verder in de zoektocht.
Volgens de website lokmuseum.de is de bananenwagon 4509 met een wit dak (ipv grijs) geleverd tussen 1969-1975.

Dit betekent 2 dingen :
1. ik heb deze wagon NIET overgenomen van mijn neef maar zelf nieuw gekocht of gekregen
2. de wagon is niet als bouwpakket geleverd maar als afgebouwd model.

Aannemende dat de opmerking van Leen juist is (en daar heb ik geen twijfel over) is de wagon door de leverancier in elkaar gezet. Ik maakte deze opmerking al eerder vandaag. Ik herinner mij vaag dat in de winkel in Nijmegen (ben de naam vergeten, maar was in de Hertogstraat) de meneer bij de treinenafdeling dit soort bouwdoosjes graag zelf in elkaar zette.... En dan kon je het complete wagonnetje toch kopen voor de goedkopere prijs van het bouwpakket.  :D

groet,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
Hey Roel:
GEFELICITEERD MET JE ZEVENDE VEERTIENDE LUSTRUM !!! :D :D :D
En nog vele jaren natuurlijk. Het is wel een beetje stil in dit draadje. Wordt er nog gebouwd, of staat het om wat voor reden dan ook op een laag pitje?

Edit: ik was even vergeten dat een lustrum maar 5 jaar is :mrgreen:
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?

Ook al is het rustig in dit draadje,
hiephiephiep mét chocolaatje !
Nog vele jaren wens ik jou
en blijf de hobby altijd trouw  :P

Grtz Tony


Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
Gefeliciflaptaart Roel met jouw 70 jaartjes, mijn 70 ste is in alle rust voorbij gegaan want ik was toen opgenomen in het ziekenhuis met nier problemen. Nogmaals proficiat Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
En ook voor Roel een flaptaart,
want niets wordt gespaard,
op de verjaardagskaart.

Een hele fijne verjaardag Roel.
Re: BoschSpoor in aanleg -> afwijkende bananenwagon?
Beste Roel,

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!  :)

Re: BoschSpoor in aanleg -> verjaardag
@Henk (Henk163),
bedankt voor de felicitaties. Ik reageer nog even apart op je mail.

@Henk (lokomotion69),
Dank voor de felicitaties.

@Johny,
Dank voor de felicitaties. Spijtig te horen over uw nieren. Hopelijk is het probleem voorbij.

@Tony,
Dank voor je gelukwensen in dichtregels,

@Hans,
Tja, inderdaad al 14 lustrums  :). Maar we gaan gewoon door.

@forumvrienden,
iedereen, die via een persoonlijk bericht heeft gereageerd of op de felicitatiemelding van het forum, hartelijk dank.

Inderdaad is het al een tijdje stil in dit draadje. Dat heeft meerdere redenen. In de afgelopen maanden heeft de bouw (nagenoeg) stilgelegen. Door wat kleine ongemakken met mijn vrouw en met mijn eigen handen (lichte artrose) was het bewegen van met name mijn duimen nogal pijnlijk. Momenteel valt het wel mee, dus we hebben goede hoop. Maar ik heb niet stilgezeten. Diverse voorbereidende werkzaamheden zijn uitgevoerd zodat het puzzelwerk goed voorbereid is.

Daarnaast ben ik actief met de Stamtafel ZuidOost Brabant en help ik een paar forumleden met het tekenen in WinTrack van hun baan. Is ook een erg leuk onderdeel van de hobby (vind ik  :P).

Als teken van de goede wil om met de baan door te gaan heb ik pas een leuke aankoop kunnen doen. Een Würtenberger T5 met 5 wagons, alles TP I. Daarmee zijn mijn Würtenberger locs in aantal zodanig gegroeid dat ik op de "bovenbaan" de treindienst in het geheel met de locs van de KWStE kan uitvoeren : 3 x T18 en 4 x T5. Ook heb ik nu ook zo'n 15 bijpassende goederenwagons van de KWStE.

Omdat op het forum vooral de behoefte is aan foto's zal ik deze van de aanwinst plaatsen. En zodra er weer bouwvoortgang te melden is, komt dit uiteraard ook hier in beeld.

hartelijke groeten,

Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> verjaardag
en nog 3
Re: BoschSpoor in aanleg -> verjaardag
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> verjaardag
Dat is een heel mooi setje, Roel  :thumbup:
Die T5's van Märklin zie je niet zo heel vaak op banen ( ondergewaardeerd ? ), terwijl het juweeltjes zijn en altijd probleemloos lopen als het welbekende zonnetje.

Grtz Tony
Re: BoschSpoor in aanleg -> verjaardag
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> verjaardag
Fraaie aanwinsten Roel.
Heel veel rijplezier toegewenst en goed om te lezen dat het met de handen weer wat beter gaat.

Groet Michel
Re: BoschSpoor in aanleg -> verjaardag
@Tony,

Helemaal met je eens  :) . De T5 is een mooie fraaie locomotief en zowel in analoge als digitale versie een loc met weinig problemen. Bovendien vind ik de groene kleur van de KWStE erg fraai. Mooier dan het standaard zwart  :P.

@Michel,

Het rijplezier op de eigen baan komt wel weer als ik iets verder ben. Maar binnenkort op de stamtafel zal ik de T5 met een lange goederentrein van KWStE- wagons laten rijden. Foto's volgen dan t.z.t.

Groet,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> verjaardag
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> verjaardag
Mooi locje met dito sleep, Roel! Ik vind altijd dat je een leuk en goed doordacht baantje op relatief kleine oppervlakte hebt en hoop toch binnenkort weer wat foto's of zelfs een filmpje van deze trein op je eigen baan te zien. :)