Nieuws: De trekking van de 3railloterijloc heeft plaatsgevonden. Klik hier
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Pagina's: 1 ... 115 116 [117]   Omlaag

Auteur Topic: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst  (gelezen 544598 keer)

Hitmaan

• Zeer Toffe Gast
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
« Reactie #5800 Gepost op: maandag 15 juli 2019, 20:17:59 »

Schitterende baan heb je. Mooi om te zien. Groot en veel rijplezier zie ik. Heerlijk.
Met vriendelijke groeten,

Tony

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
« Reactie #5801 Gepost op: dinsdag 16 juli 2019, 08:47:43 »

:P de Greencargo olietrein  :P zelf maar 3 wagens + lok in bezit, ze zijn moeilijk te vinden  :D

Klopt Erwin deze wagons zijn niet veel te vinden op beursjes een enkele keer zie je ze nog wel eens leggen.
Deze loc de Märklin uitvoering heb ik bijna nog nooit zien leggen op een beurs.
Ik heb nu 8 wagons rijden vindt het lang zat zo scheelt weer zoeken. :D

Die foto's geven al een aardig beeld voor een buitenstaander, Mies  :thumbup:
Kun je er ook nog een paar schieten vanuit het midden, waar je bestuurdersstoel staat ?
Grtz Tony

Mooi daarom heb ik ze ook geschoten en ja aan je wens is bevel gegeven zie onderaan bericht. :)

Wat een hoop spoor heb jij Michel.
En die lange treinen zijn prachtig om te zien zeg.
Welke wagens zijn die blauwe op de 1 na laatste foto?

Ongeveer 300 meter spoor legt er DirkJan.
Ik heb niet heel veel lange treinen rijden mede door mijn niet te lange station kunnen 5 rijtuigen en een loc in staan is lang zat de hele lange treinen kunnen in de middelste sporen staan daar kunnen wat langere treinen in gereden worden.
De nummer van de blauwe Wascosa wagons is 48488

Mooi Michel, blijft een genot om te zien.
Kun je er ook nog een paar schieten vanuit het midden, waar je bestuurdersstoel staat ?
Je geeft ze een foto en ze nemen gelijk je hele album ....  :D :D (vrije vertaling)

Daar ben ik het helemaal met je eens Eric-Paul. :P
Ach wie kan Tony iets weigeren ik in iedere geval niet. :)

Hi Michel,
Leuke foto's die een goede indruk geven van je baan (sporen)
groet
Harald

Filmpje is leuk Harald maar om de details goed te zien zijn foto's soms wat beter.

Mooi overzicht, Michel. Dat geeft een beter beeld van de zeer grote baan die je hebt.
Succes met de bovenleiding en verdere aankled8mg.
Groeten,
Roel

Graag gedaan Roel. :)
Ja de volgende lading bovenleiding is besteld nu wachten wanneer het binnen komt daarna nog 2 keer bestellen en het is klaar in het gedeelte wat met koploper wordt aangestuurd.
Het rangeerterrein komt later aan de beurt ik ga dan minder snel bestellen denk één keer per drie maanden een bestelling want er moeten ten slot ook weer eens loc gekocht worden hé. :P

Schitterende baan heb je. Mooi om te zien. Groot en veel rijplezier zie ik. Heerlijk.

Dank je wel voor je mooie compliment Tony. :) :thumbup: :thumbup:
Ja met het rijplezier is het dik in orde hoor. :P

Groet Michel

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #5802 Gepost op: dinsdag 16 juli 2019, 08:53:15 »

Toppie, Mies  :thumbup:

Nu is het beeld helemaal compleet !
Da's niet verkeerd, om daar te zitten  :P

Grtz Tony
63-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

Württembergse K

• Toffe Gast
« Reactie #5803 Gepost op: dinsdag 16 juli 2019, 09:21:13 »

Bedankt Michel, ik ga ze bestellen.
In mijn fantasiewereld kan alles. :D
Groeten van DirkJan.

iTom

• Vaste Inboedel
  • iTrainist
« Reactie #5804 Gepost op: dinsdag 16 juli 2019, 10:04:38 »

Mooi overzicht van de baan en ruimte, mis wel één ding, Scenery  :) is ruimte genoeg voor. ;)
ROCO smalspoor-rail: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain:Rosoft s88: h0e
Met vriendelijke groet, Tom

Kelderspoorder

• Stamgast
  • Ich praot thóes idderen daag Limburgs.
« Reactie #5805 Gepost op: dinsdag 16 juli 2019, 12:09:34 »

Michel,

een mooi overzicht van jou baan, en zoals Tom ook al schreef, de scenery mist er nog  :o) en dat kan jij ook hoor  ;)
die tapijttegels die zijn ideaal om onder de baan te liggen( zitten ) om onder de tafel te werken of om onder de tafel door te kunnen
in jou geval  :)
heb deze ook nog liggen van de kinderen (toe ze nog klein waren) :-), zou ik ook wel eens kunnen toepassen onder mijn tafel

grts Freddy
De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein.

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #5806 Gepost op: dinsdag 16 juli 2019, 16:13:36 »

Dat is nou al de 2e baan die ik zie, met een eigen wasmachine  :P :D wil ik ook  :) :)

Grapje.

Mooie plaatjes weer  :thumbup:
Groeten barry

RoelMarklin

• Stamgast
« Reactie #5807 Gepost op: dinsdag 16 juli 2019, 16:45:51 »

Heel mooi, Michel.

Misschien is het te overwegen niet het hele rangeerterrein van bovenleiding te voorzien. Als je een of meer sporen hebt als aankomst- of vertreksporen met bovenleiding en de rest zonder bovenleiding (te bedienen door een rangeerlocomotief) kun je heel wat kosten besparen om een mooie rangeerloc en wellicht nog wat andere snoepjes aan te schaffen  :P :P

groeten,
Roel
geniet met spoormate(n)
mijn baantopic vind je >>> hier
mijn baanontwerp vind je ook >>> in de wiki

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #5808 Gepost op: woensdag 17 juli 2019, 07:37:05 »

Toppie, Mies  :thumbup:
Nu is het beeld helemaal compleet !
Da's niet verkeerd, om daar te zitten  :P
Grtz Tony

Graag gedaan Tony. :)
Mooi dat je plaatje nu compleet is en nee het is zeker niet verkeerd om daar te zitten en heerlijk om mij heen te kijken.
Mocht je ooit eens in de buurt zijn dan kom je maar langs om het eens uit te proberen. ;)

Bedankt Michel, ik ga ze bestellen.
In mijn fantasiewereld kan alles. :D

Graag gedaan DirkJan lekker bestellen ik heb twee setjes rijden en het zijn aanwinsten voor je baan. :P
Ik zit er over te denken om nog een setje aan te schaffen dan is de sleep compleet en dat mooie blauw valt echt op als ze rijden over de baan heen.
Het is jouw (fantasie) wereld jij bepaalt hoe en wat er rijd en geplaatsts wordt aan gebouwen en scenery. :P :thumbup:

Mooi overzicht van de baan en ruimte, mis wel één ding, Scenery  :) is ruimte genoeg voor. ;)

Ja de scenery er moeten vele nu nog kale stukken opgevuld worden daarmee Tom daar heb je helemaal gelijk in maar zoals je zag ik ben al met de voetbalvelden begonnen wat nu nog op de groene platen staat maar ik toch op een plaatje dun hout ga maken zodat ik het verder aan de keukentafel af kan maken.

Michel,
een mooi overzicht van jou baan, en zoals Tom ook al schreef, de scenery mist er nog  :o) en dat kan jij ook hoor  ;)
die tapijttegels die zijn ideaal om onder de baan te liggen( zitten ) om onder de tafel te werken of om onder de tafel door te kunnen
in jou geval  :)
heb deze ook nog liggen van de kinderen (toe ze nog klein waren) :-), zou ik ook wel eens kunnen toepassen onder mijn tafel
grts Freddy

Ik ben er al langzaam mee begonnen met de scenery Freddy maar helaas gaat er veel tijd in zitten in het genieten van de rijdende treinen meestal rijden er 15 a 16 tegelijk en dan kom ik ogen te kort waar ik moet kijken. :P
Zodra de bovenleiding staat ga ik beginnen met het ballasten en worden de voetbalvelden afgemaakt zoals verlichting rondom het hoofdveld parkeerplaatsen toegangspoort hek rondom het terrein want we willen niet dat jonge preisertjes de bal gaan pakken op het spoor toch. ;)
Die tapijttegels zijn ideaal voor de knieën als ik onder de tafel door moet kruipen en zeker voor mijn geopereerde knie is het geweldig kost weinig maar zoveel plezier van. :thumbup: :thumbup:

Dat is nou al de 2e baan die ik zie, met een eigen wasmachine  :P :D wil ik ook  :) :)
Grapje.
Mooie plaatjes weer  :thumbup:

Ja de machinisten in Michelstadt zijn verplicht om iedere dag schone kleding net als al het andere spoorwegpersoneel extra service zeg maar door er goed en verzorgd uit te zien voor de reizende preisertjes vandaar de wasmachine/droger op zolder. ;) :P
Leuk dat je de plaatjes weer leuk vindt. :P :thumbup:

Heel mooi, Michel.

Misschien is het te overwegen niet het hele rangeerterrein van bovenleiding te voorzien. Als je een of meer sporen hebt als aankomst- of vertreksporen met bovenleiding en de rest zonder bovenleiding (te bedienen door een rangeerlocomotief) kun je heel wat kosten besparen om een mooie rangeerloc en wellicht nog wat andere snoepjes aan te schaffen  :P :P
groeten,
Roel

Ik heb er een nachtje over na gedacht Roel en een prima idee wat zeker navolging gaat krijgen hier in het rangeerterrein. :) :thumbup:
Er komt dus één lang spoor van bovenleiding door het rangeerterrein heen te lopen met alleen een aftakking naar de SBB locloods waar de e-locs van alle maatschappijen onderhoud zullen krijgen.
Er rijden nu al vier locs (3 diesels en 1 stoom) over het rangeerterrein heen maar nog geen Zwitserse diesel(s) dus die staan nu ook op de verlanglijst. :P

Groet Michel

Kelderspoorder

• Stamgast
  • Ich praot thóes idderen daag Limburgs.
« Reactie #5809 Gepost op: woensdag 17 juli 2019, 09:42:01 »

@citaat

Michel, ik heb hier nog een massa van die tegels, dus die moet ik maar eens onder de tafel leggen

grts Freddy
De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein.

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #5810 Gepost op: donderdag 18 juli 2019, 07:39:19 »

@citaat

Freddy,

Gewoon lekker neerleggen je knieën en je billen zullen je dankbaar zijn. :D

Groet Michel

Jelmer

• Nieuwe Gast
    • Pfarrerwinkel
« Reactie #5811 Gepost op: Vandaag om 08:30:27 »

Hoi Michel,

Zeer fraaie overzichten laat jij zien van je baan de laatste tijd.
Geeft een zeer goede indruk van je baan, en inderdaad zeer veel rijplezier!

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel in bouw, te volgen op BNLS, klik op website URL