Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden

Gestart door RoelMarklin vrijdag 11 juli 2014, 11:22:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
beste forumvrienden,

Vandaag was er weer een (kleine) beurs in Weert, dus ben ik er samen met mijn overbuurman naar toe gegaan. Daar aangekomen kwamen de eerste bezoekers al weer naar buiten met de mededeling dat "we alles al hebben opgekocht  :D". Maar dat mocht voor ons de pret niet drukken. Al bij de eerste stand trof ik een paar mooie rijtuigen van de KWStE aan, die ik op mijn verlanglijstje had staan. Naast een erg schappelijke prijs bleken de rijtuigen ook nog helemaal nieuw te zijn : nooit gereden, nooit in een vitrine gestaan. Dus de keuze was niet erg moeilijk. Het zijn de 4210, 42101 en 4214. De 4210 en de 4214 zijn in 1988 uitgebracht. De 42101 is eigenlijk de 4210 maar dan in iets gewijzigde kleuren en bordjes 2 - 3 in plaats van II - III, uitgebracht in 1998.

Het bijbehorende bagagerijtuig 4212 had ik al, net als de Würtenbergse versie van de T18 en de T5.

Bijgevoegd de statiefoto's van deze rijtuigen en in het volgende bericht een paar foto's van de combinatie op mijn baan.
Uiteraard komen er t.z.t. nog een paar foto's en een filmpje van de combinatie rijdend op mijn eigen baan.  :P

hartelijke groeten,
Roel

PS op een van de foto's zie ik dat het balkonhekje wat naar binnengedrukt staat. Dit is inmiddels hersteld. :)
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
En dan de treincombinaties.

Persoonlijk vind ik de T18 het mooist er voor, maar de T5 is zeker geen verkeerde loc.
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Hoi Roel,

Grappig, ik heb die wagens zien liggen en jij hebt ze later dus meegenomen  :thumbup:
Goede keus ! Hier rijden ze al jaren rond  ;)
Ik heb bij dezelfde stand een andere keuze gemaakt.
Bij veel handelaren vond ik de prijzen wel erg royaal deze keer.
Zullen de benzinekosten wel zijn  :D

Grtz Tony
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Roel,

Nog één ontbreekt er in het stammetjes : 4e klasse wagon 4214 of 42141
Brawa heeft ook verschillende uitvoeringen, zelfs als twee-assers.

Cees
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Hoi Roel je hebt weer mooie wagons aan je verzameling toegevoegd gr.Harrie
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
beste forumvrienden,

Ik had altijd in mijn hoofd het beeld dat deze wagons te groot zouden zijn voor mijn kleine baan. Maar omdat ik eigenlijk de T18 van de KWStE graag voor een KWStE-reizigers trein wil laten rijden was er geen andere keuze in TP I. En toen ik besefte dat de lengte van deze rijtuigen ook wel meevalt was het verlanglijstje gauw gemaakt.


@Tony,
Dat is inderdaad toevallig. Helaas ben ik je niet tegengekomen. Wij waren er pas rond 10:30 u. Maar ja, wel gescoord  :P.
Inderdaad waren bij veel stands de prijzen stevig, zullen we maar zeggen. Dat gold niet voor deze stand. Ik had voor deze wagons al eens op ebay en bij wat webshops gekeken, maar daar zag ik prijzen per wagon tussen € 35 - € 40 en nog meer. Dan is zo'n kleine beurs wel leuk als de prijzen 30-40% lager zijn.


@Cees,
De 4214 is wel aangschaft vandaag -> 4e klasse rijtuig. Er zijn van Märklin nog 2 rijtuigen : 4211 (42103) en 4212 (42104), beide 3e klasse rijtuigen. Of die er nog gaan komen moet ik nog even bekijken. Dan zou ik een tweede trein moeten gaan formeren.

Ik zal ook eens bij Brawa gaan kijken. Bedankt voor de tip.


@Harrie,
Dank je, ik ben er blij mee  :P

groet,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Roel,

Foutje van mijn kant.
42141 is 4e klasse maar dan in bruine kleurstelling.
Ik heb diverse van die rijtuigen, ook in set 26556 met de Württembergse klasse C als stomert om de sleep vooruit te trekken.
Brawa is gemiddeld wel duurder maar daar staat tegenover een fijnere detaillering.
De website van Frits Osterthun bevat veel informatie over deze modellen die door diverse fabrikanten zijn uitgebracht.
http://www.osterthun.com/0Laenderbahnen/Personenwagen/Index~Pw.htm

Cees
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Hoi Roel,

Altijd leuk als je op een beurs iets vind wat op je verlanglijstje staat en als de prijs ook nog eens goed is dan kom je met een lach op je gezicht weer naar buiten  :)

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Dag Roel.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten  :thumbup:
Een mooie bekroning van een beursgang  :wink:

Groeten,

Erik.
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Fraaie aanwinsten Roel. :thumbup:
Kleine beursjes zijn vaak de leukste beursjes.

Groet Michel
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Beste forumvrienden,

Zaterdag hadden we weer een bijeenkomst van de Stamtafel Zuid-Oost Brabant.
Dit was de gelegenheid om mijn Würtemberger treinen eens goed te laten rijden.

Dus de T18 met de recent aangeschafte reizigerstrein en de T5 met een lange sleep goederenwagons.
Voor de variatie heb ik de locs ook nog even gewisseld, dus de T5 voor de reizigerstrein en de T18 voor de goederentrein.


Heeft iemand voorkeuren? Ik wel  :P.

groet,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Hallo Roel,

De T18 in deze opstelling heeft mijn voorkeur.

Vrgr,
Wilko
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Hoi Roel dit is prachtig spul vind ze beide mooi veel plezier er mee gr. Harrie
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Ik ga voor de T5 roel  :P
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
@Wilko,@Harrie, @Tony,

Dank voor jullie suggesties. Feit is dat zowel de T5 als de T18 in de KWStE uitvoering erg fraaie locs zijn. Ik heb nu 4 T5'n en 3 T18'n. Deze locs krijgen het alleenrecht op mijn bovenbaan (kopstation met een grote lus aan de andere zijde). Dat betekent dat ik zowel een T5 als een T18 voor de reizigerstrein en voor de goederentrein kan zetten. De praktijk zal het leren wat het mooiste is.

Eerlijk gezegd heb ik de sneltrein rijtuigen aangeschaft om ze achter de T18 te hangen. Achter de T5 heb ik voldoende goederenwagons voor 2 treinen. Maar zoals gezegd we gaan afwisselen.

Groet,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> Würtenburger Personenzug
Citaat van: RoelMarklin op zaterdag 27 februari 2021, 17:33:50Beste forumvrienden,

De puzzel voor dit hoekje lijkt nu redelijk uitgekristalliseerd te zijn. Het wordt een combinatie van een paar beelden. Ik houd vast aan het maken van een kleine driehoek, maar er komt nog een extra wissel bij. Het verzorgingsperron komt langs het perronspoor. Het gebouwtje wordt tegen de kolenbunker geplaatst.
In de driehoek langs het andere spoor komt een kraantje (Faller 120129), dat ik nog in elkaar moet zetten.

Wat ik met de locloods ga doen ben ik niet helemaal mee uit. Ik heb nog een paar opties:
1) toch over het spoor van de driehoek zoals in post #1268
2) over het nieuwe spoor (zie foto)
3) helemaal weglaten

Wordt de loods geplaatst, dan zijn er nog een paar opties:
a) zo laten als hij is
b) muren witmaken
c) loods inkorten

Die beslissingen kan ik op een later moment nog wel nemen. Belangrijk vind ik dat het beeld rustig moet zijn en ook een beetje "logisch" vanuit mijn operationele stoel gezien.

Verder heb ik een 4 analoge locjes aangeschaft, die bedoeld zijn voor het pendelverkeer. Het zijn geen hoogstandjes, zoals menige loc, die op dit forum voorbij komt, maar voor het doel waarmee ik wil rijden zeer geschikt. Ik verwachtte 2x groen en 2x zwart. Een daarvan, het primexlocje, was zwart met het nummer 3197, maar blijkt bij aankomst een beetje erg smurfenblauw te zijn, zonder nummer. Nog maar eens kijken wat ik daar mee doe.

hartelijke groeten,
Roel
leuke Primex Roel die kende ik nog niet in het blauw
Re: BoschSpoor in aanleg -> kerstgroet
kerst 2.jpg
Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
beste forumvrienden,

Er is momenteel weinig te melden over mijn baan. In de afgelopen weken heb ik het ontwerp nog eens een keer doorgelicht. Met name de vereenvoudiging (lees: ontkoppelen van de pendeltreinen en de doorgaande treinen) gaf aanleiding tot nog een stukje simpelere aansluiting. Na een paar dagen heb ik het bedachte ontwerp nog eens tegen het licht gehouden en ik denk dat het zo moet kunnen werken. Dat vraagt natuurlijk om bouw en testen (en een filmpje :P ) dus daar zal ik de pijlen eerst op richten. Even afstemmen met mijn kleinzoon, want die heeft inmiddels wel de smaak te pakken om opa bij dit soort klusjes te helpen  :)  :) .

Uit een reactie van Tony uit Limbabwe komt het verzoek wat probeersels van de Duplo-treinbaan hier te presenteren. Ter inspiratie van andere opa's  :D  :D
Onze kleinzoon van 10 heeft inmiddels de hobby gekregen om steeds een nieuwe baan te bouwen waar zijn jongere zusjes dan mee kunnen spelen. Het ontwerpen van een baan met veel speelmogelijkheden gaat hem steeds beter af. Inmiddels is het een uitdaging om zo veel mogelijk keerlussen in te bouwen zodat de trein elke keer een andere route rijdt. Opa moet dan wel steeds een foto maken om het ontwerp "te bewaren".
Bijgevoegd 4 ontwerpen uit het laatste jaar. duplo3 en duplo 4 vormen samen één geheel.

hartelijke groeten,

Roel

Het eerste ontwerp:
duplo1.jpg

het tweede ontwerp:
duplo2.jpg

het derde ontwerp bestaat uit 2 foto"s:
duplo4.jpg
duplo3.jpg

en het laatste ontwerp:
duplo5.jpg   
Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
 @citaat  Hardstikke leuk en bedankt voor het plaatsen, Roel  :thumbup:
Dat is telkens behoorlijk puzzelen geweest en een mooie uitdaging natuurlijk.
Over een paar jaar kun je bij verbeteringen van je eigen railplan bij je kleinzoon om raad vragen  :D

Grtz Tony
Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
Roel,

Bedankt voor de inspiratie. Deze opa weet wat hij woensdag met zijn kleindochters gaat doen!

Groeten,
Wico
Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
Heerlijk, lekker onbezorgd spelen! Geniet er maar van, Roel.
Bekend speelkleed ook; mijn zoon had dezelfde (inmiddels bijna 19 en andere prio's ;)).
Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
Leuke foto's Roel van de Duplo banen. :thumbup:
Je kleinzoon maakt leuke ontwerpen en dat zonder enige hulp van een tekenprogramma denk ik. :P
Ja het speelplezier van de kleinkinderen zijn altijd mooie herinneringen helaas vind mijn kleinzoon alles wat een beeldscherm heeft veel leuker dan die treinentroep van opa zoals het het zelf noemt. :D

Groet Michel
Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
Citaat van: h0_miessie op maandag 23 januari 2023, 15:44:46helaas vind mijn kleinzoon alles wat een beeldscherm heeft veel leuker dan die treinentroep van opa

Dat is jammer Roel, maar je doet er weinig aan. Wat is er nu leuker dan aktief iets ontwikkelen en bouwen om daarna de treinen aan je oog voorbij te zien razen. Niets toch. Het is niet omdat zo een ding met beeldscherm leuker is. Het is pure gemakzucht en luiheid. Zelfs je eigen fantasie hoef je er niet bij te gebruiken. Met een druk op de knop wordt er een fantasie voor je gepresenteerd. Nadenken is tegenwoordig niet meer gewenst, laat staan aktief bezig zijn. Hele slechte ontwikkeling.
Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
Wijze woorden Henk, alleen is Roel zijn kleinzoon juist wél geïnteresseerd in treintjes; dit in tegenstelling tot die van Michel.
Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
Ja Hans, je hebt gelijk. Ik wordt oud en vergeetachtig en nu haal ik de personen ook nog door elkaar. Mea culpa.
Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
Beste forumvrienden,

Dank voor de reacties.

@Tony,
Graag gedaan!
Dat hij aanpassingen aan mijn baan gaat voorstellen is niet ondenkbeeldig. Bij de laatste logeerpartij hadden we op de tafel in de kamer een ovaal met wat wissels neergelegd. Na enige tijd ging hij zelf op logische plaatsen seinen inbouwen en aansluiten. Hij heeft er zicht op  :)

@Wico,
Geniet er van !

@Hans,
Ja we genieten er zeker van. Niet alleen wat de kleinzoon bedenkt maar ook wat de kleindochters allemaal er omheen bouwen.

@Michel,
Nou, onze kleinzoon heeft een iPad en daar doet hij heel veel mee. Veel (educatief verantwoorde) spelletjes, FaceTime met opa en zo. Maar de echte treintjes vindt hij ook heel erg leuk.
De ontwerpen maakt hij helemaal uit het hoofd. Passen en meten, stukjes opbreken, anders leggen, net zolang totdat het naar zijn zin is.

@Henk,
Zoals Hans al aangaf, wijze woorden. De desinteresse is niet bij mijn kleinzoon  :D

Groet,
Roel


Re: BoschSpoor in aanleg -> DUPLO ontwerpen
Hoi Roel het is hartstikke leuk dat de kleinkinderen dat leuk vinden en ook al een klein beetje inzicht hebben hoe het een en ander moet.
Mijn kleinzoon van 11 die kijk af en toe maar heeft weinig interesse zijn telefoon / computerspelletje en zijn skate board dat is zijn ding maar wat niet is kan noch komen gr. Harrie
Re: BoschSpoor in aanleg -> Benelux binnengereden
Beste forumvrienden,

Tja, het bericht dat er al ten minste 120 dagen geen nieuw bericht is geplaatst in dit topic.... dus toch maar eens tijd. Ik heb de afgelopen maanden verschillende bijdragen in het topic van de stamtafel Brabant Zuid-Oost geplaatst. Maar het werk aan de eigen baan ligt al een tijdje stil. Ik moet weer even een duwtje krijgen om aan de slag te gaan. Ondertussen heb ik wel verschillende forumleden geholpen met het ontwerp van hun baan, dus helemaal stilzitten, is niet aan de orde.

Mijn baan is gesitueerd in TP I - II, de tijd van de Länderbahnen. Maar af en toe komt ook de nostalgie om de hoek kijken en loop je bij toeval ergens tegenaan, waarvan je maar heel moeilijk van af kan blijven. En als dan een van je goede forumvrienden stap voor stap zijn Nederlandse modellen in de verkoop doet om zich volledig Zwitsers te gaan oriënteren (wat ik héél goed begrijp) en er komt dan een pareltje voorbij, tja, dan hap je toe. Dank zij mijn goede forumvriend Michel is de Benelux Hondekop inmiddels bij BoschSpoor binnengereden. Uiteraard eerst voor de statiefoto en daarna te bewonderen op het station Oberried. Op deze baan zal hij niet in reguliere dienst gaan rijden. Maar wel op een demo digitaal baantje met de MS2 en op de stamtafelbaan.

Ik heb veel in de Hondekop gereisd. Meestal in de groene / gele uitvoering, maar ook wel in de Benelux. Persoonlijk vind ik het een van de mooiste treinen ooit op het Nederlandse net: oerdegelijk, een hele rustige loop en goede beenruimte.

De foto's :
Benelux hondekop (1).jpg

Benelux hondekop (2).jpg 

En in station Oberried :

Benelux hondekop (3).jpg

Benelux hondekop (4).jpg

hartelijke groeten,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> Benelux binnengereden
Hoi wat een schitterende aanwinst voor je  al past hij niet helemaal in het tijd perkt maar hij is schitterend in dat blauw veel plezier er mee gr. Harrie
Re: BoschSpoor in aanleg -> Benelux binnengereden
 :) Roel, dat is een mooie aanwinst, veel rij en kijkplezier ermee. B)
En bij Michel kopen is net als dat je koopt bij een oud vrouwtje; altijd binnen gestaan en zo goed als nieuw. :-)
Re: BoschSpoor in aanleg -> Benelux binnengereden
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> Benelux binnengereden
Dag Roel.

Leuk om weer eens wat van jou te vernemen  :thumbup:
Ik deel jouw passie voor de Hondekop: jeugdsentiment!
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: BoschSpoor in aanleg -> Benelux binnengereden
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> Benelux binnengereden
Heel fraai Roel. En met een beetje fantasie kan hij prima op je baan rijden!
Re: BoschSpoor in aanleg -> Benelux binnengereden
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> Benelux binnengereden
Roel,

Deze prachtige trein komt helemaal tot zijn recht op jouw baan en die blauwe kleur vindt ik prachtig bij deze Hondekop een perfecte combinatie. :thumbup:

Heel veel rijplezier toegewenst.

Groet Michel
Re: BoschSpoor in aanleg -> Benelux binnengereden
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 24 juni 2023, 19:38:09Roel,

Deze prachtige trein komt helemaal tot zijn recht op jouw baan en die blauwe kleur vindt ik prachtig bij deze Hondekop een perfecte combinatie. :thumbup:

Heel veel rijplezier toegewenst.

Groet Michel

Dank je Michel,
Het is altijd fijn om met jou zaken te doen. Geweldig treinstel

Citaat van: Hanzi op zaterdag 24 juni 2023, 19:11:38Heel fraai Roel. En met een beetje fantasie kan hij prima op je baan rijden!
Ja, Hans,
Als ik het zo kijk staat die helemaal niet zo gek. En dan afwisselend met de groene Hondekop 😊, wie weet...

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 24 juni 2023, 18:02:28Dag Roel.

Leuk om weer eens wat van jou te vernemen  :thumbup:
Ik deel jouw passie voor de Hondekop: jeugdsentiment!
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Ja Erik, jeugdsentiment is belangrijk, hè. Hoewel dit materieeltype tot ver in de jaren 80 nog op de Veenendaallijn reed.

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 24 juni 2023, 16:50:40:) Roel, dat is een mooie aanwinst, veel rij en kijkplezier ermee. B)
En bij Michel kopen is net als dat je koopt bij een oud vrouwtje; altijd binnen gestaan en zo goed als nieuw. :-)

Ha,ha, Dirk-Jan, mee eens, al zou ik Michel niet gouw een oud vrouwtje willen noemen. Maar hij staat wel voor eerlijkheid en kwaliteit.

Citaat van: Harrie op zaterdag 24 juni 2023, 16:48:57Hoi wat een schitterende aanwinst voor je  al past hij niet helemaal in het tijd perkt maar hij is schitterend in dat blauw veel plezier er mee gr. Harrie

Ja Harrie, hij is mooi. Ik ben er erg blij mee.
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
beste forumvrienden,

Soms zie je bij het TV-programma Kunst & Kitsch dat iemand voor een habbekrats een voorwerp bij de kringloop heeft gekocht dat later een hele grote waarde vertegenwoordigt. Of dat hieronder ook het geval is? Oordeel zelf  :)

De zoon van mijn overbuurman heeft bij een kringloop in Den Haag onlangs wat wagonnetjes gekocht. Hij vertelde aan zijn vader dat er "een hele doos" stond, waarop zijn vader hem verzocht onmiddellijk die doos te gaan halen. En zo kreeg ik uit die doos een drietal wagons toebedeeld. Ze zaten behoorlijk onder het plakband en stickers en dubbelzijdig tape. Het merendeel heb ik inmiddels kunnen verwijderen met een beetje zeepsop op een theedoek en dan maar poetsen.

Er moet nog wat klein reparatiewerk uitgevoerd worden. Zo mist een draaistel een as met wielen, moeten de juiste koppelingen geplaatst worden en ontbreekt er nog een buffer bij de zelflosser. Ook moeten nog wat Preissers plaatsnemen (als ik de rijtuigen open kan krijgen  :D )
Maar het mag de pret niet drukken. Bij nadere bestudering blijken alle 3 de wagons van Roco te zijn.

Plan D, Turquoise C 7810 (Roco 45760.2):

Roco 45760.jpg

Roco 45760 (4).jpg

De NS ICL (Roco 45143):

Roco 45143 (3).jpg

Roco 45143 (1).jpg

en de zelflosser, (Roco 46418): 

Roco 46418 (2).jpg 

hartelijke groeten,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Nou Roel je hebt goed je best gedaan met poetsen en de kleine reparaties die gaan zeker ook wel lukken veel plezier er mee gr. Harrie
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Prachtige aanwinsten Roel. :thumbup:
Ja soms moet je wel eens geluk hebben. :)

Groet Michel
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
 :) Nou Roel, dat is toch effe een leuke meevaller. :thumbup:
En als er uiteindelijk her en der een klein plekje zichtbaar blijft is dat ook niet erg, als het rondrijdt op de baan zie je dat ook niet.
En na een tijdje valt het vaak helemaal niet meer op. 8)
Veel plezier ermee.
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
En dat uit een Haagse kringloopwinkel 8o ... Waarom wist ik dat niet???

Nee hoor, geintje Roel, veel plezier met je "buit" !
Vooral de turquoise plan-D is mooi :favorite: . En gelijk een leuk klusje om ze weer netjes en compleet te krijgen.
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Het blauwe tweekoppige hondenstel mag hier zó op de baan, Roel  :P
En die turquoise rijtuigen zijn ook de moeite waard  :favorite:
Het oude Hollandse spul is wat mij betreft veeel mooier dan het moderne.

Grtz Tony
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
beste forumvrienden,

Ik constateer dat ik nog geen filmpjes van mijn beide Hondekoppen, de Mat 54 en de Benelux, had gemaakt. Dus op de rijdag van onze stamtafel heb ik een paar filmpjes geschoten, die ik aan elkaar heb geplakt. Onderstaand het resultaat. Is ie mooi of is ie mooi ?? :P  :P  :P


Ik heb wel een klein probleempje met de groene Hondekop. Kennelijk is het draadje van de koppeling ergens uitgeschoten. De beide bakken sluiten nu niet meer zo mooi aan elkaar. Het is duidelijk in de film te zien als deze trein tegen de klok in rijdt. Rijdt hij met de klok mee, dan drukt de motorwagen de koppeling mooi tegen elkaar. Iemand een idee of dit te herstellen is?

hartelijke groeten,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Nou Roel dat is mooi spul gr. Harrie
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Erg mooi Roel!  :thumbup:  :thumbup: Eén van het weinige elektrisch en NS materieel wat wél mooi is :wink:

De Hondenkop heeft voor mij nostalgische jeugdherinneringen: zag die treinen heel vaak voorbij komen in de kromming (met verkanting) van station Amsterdam (oud) Sloterdijk ...


Bron: www.geheugenvanwest.amsterdam


Groeten,

Erik.
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
@Harrie, dank je wel

@Erik, ik ben het helemaal met je eens. Robuust en een hele rustige loop. Nauwelijks geschok en getril.
( ehh, mag ik als oud spoorman opmerken dat op jouw foto geen Hondekop (mat 54) staat, maar de opvolger plan T of plan V(mat 64, ook soms "apenkop" genoemd)

Groet,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Gefeliciteerd, Roel !

Nog vele mooie en gezonde jaren gewenst  :P

Grtz Tony
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Van harte gefeliciteerd, maak er een mooie dag van met veel taart. (of Bol)
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Citaat van: RoelMarklin op dinsdag 03 oktober 2023, 18:29:35@Erik( ehh, mag ik als oud spoorman opmerken dat op jouw foto geen Hondekop (mat 54) staat, maar de opvolger plan T of plan V(mat 64, ook soms "apenkop" genoemd)

Klopt Roel, maar het was het beste voorbeeld bij mijn omschrijving die ik kon vinden :wink:
Op de Spaarndammerdijk die links op de foto begint, zat heel vroeger iets verderop ook een 'snoepwinkeltje' :cool:

Fijne verjaardag.

Groeten en felicitaties,

Erik.
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Van harte gefeliciteerd, Roel!
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
beste forumvrienden,

vandaag even met mijn overbuurman naar de kleine beurs in Weert geweest. De opkomst van handelaren viel wat tegen. Waarschijnlijk omdat de straten rondom het beursgebouw opgebroken waren... Maar goed, toch maar een rondje gelopen. En zowaar, een mooi pareltje op de kop getikt. Stond al heel lang op mijn verlanglijstje, naast de in de loop van de tijd aangeschafte TEE RAm (3070+4070), de Piko groene Hondekop en de Piko Benelux. Die zijn allemaal "binnen". Ze passen allemaal mooi bij mijn "museum" met de originele blauwe - zonder botsneus- 1100. Alleen een mooie 1200 in het blauw en zonder de NS-vishaak ontbrak op mijn lijstje. Af en toe zie je er wel eens eentje voorbijkomen op Catawiki, maar die zien er al op de foto vaak niet mooi uit. En op de beurzen had ik ook nog geen geschikte 1200 gevonden. En laat ik nu vandaag een hele mooie, analoge, blauwe, zonder vishaken tegenkomen. En de prijs was ook heel schappelijk. Toch kreeg ik er nog 10% vanaf.  :)

3051.2 (1).jpg

3051.2 (4).jpg

3051.2 (3).jpg   

Die "winst" heb ik toen maar besteed aan een fraaie boerenkar met 2 pk vermogen.

boerenkar.jpg

Ik ben er blij mee  :P  :P

hartelijke groeten,
Roel
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Het blijven indrukwekkende machines Roel, ik snap wel dat je hier blij mee bent  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman