Nieuws:

Kom ook naar de Stichting 3rail gastendag op 23 November!! Lees meer in dit topic of bestel meteen je ticket hier!

BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden

Gestart door RoelMarklin vrijdag 11 juli 2014, 11:22:54

Re: BoschSpoor in aanleg -> nog meer materieel binnengereden
Roel,

Prachtige aanwinsten zijn er meegenomen van het beursje in Weert. :thumbup:
Je verlanglijstje is aardig ingekort de laatste tijd tijd voor een nieuwe lijst(je) ?

Heel veel (rij)plezier toegewenst met de aanwinsten.

Groet Michel

M* en bezig te digitaliseren

Citaat van: RoelMarklin op zaterdag 24 juni 2023, 15:31:39Beste forumvrienden,

Ik heb veel in de Hondekop gereisd. Meestal in de groene / gele uitvoering, maar ook wel in de Benelux. Persoonlijk vind ik het een van de mooiste treinen ooit op het Nederlandse net: oerdegelijk, een hele rustige loop en goede beenruimte.

De foto's :
Benelux hondekop (1).jpg

hartelijke groeten,
Roel

Toevallig kwam dit onderwerp langs,
Ik kan alleen maar beamen dat de zware Hondekop mijn favoriet was om te reizen.
In m'n jonge jaren ben ik vaker per trein van Brabant naar t noorden gereisd en dan was het fijn als er een Mat'l 54 langs het perron stopte om daar mee naar Zwolle te reizen waar moest worden overgestapt.
Zo had ik ook een voorkeur voor de 1200 als E-lok, en dat is nog altijd niet veranderd.
Leuk dat ik niet de enige ben.
beste forumvrienden,

allen heel hartelijk dank voor de reacties op mijn recente aanwinsten.
Zoals aangegeven passen deze aanwinsten niet echt op mijn baan maar vormen ze mijn eigen "museum". Nostalgie ten top, zullen we maar zeggen.

Omdat mijn voorkeur naar periode I en eventueel II uitgaat, zie je heel af en toe eens een pareltje voorbij komen. En zo ook het afgelopen weekend toen mijn goede modelspoormaat Michel een schitterende set, de 4789, met maar liefst 8 wagons en een auto uit periode I op dit forum aanbood. De deal was snel gesloten en ik kreeg er ook nog de set 45260 bij.
Inmiddels is een en ander in goede staat ontvangen. Gisteren was het te druilerig weer om goede belichting voor de foto's te krijgen, maar vandaag heb ik mijn kans schoon gezien.
Ik plaats in totaal 10 foto's met dit moois, dat zeker op mijn baan gaat rijden!

Michel, bedankt dat je dit aan mij wilde overdoen.

een gesloten wagon van de KWStE :
4789 (1).jpg

een röngen wagon van de KWStE :
4789 (2).jpg

een gesloten wagon met remmershuisje uit Mecklenburg Schwerin :
4789 (3).jpg

een gesloten wagon met remmershuisje voor paardenvervoer uit Baden :
4789 (4).jpg

een open bakwagon uit Elsass Lotheringen :
4789 (5).jpg

een open bakwagon uit Kathowitz:
4789 (6).jpg

een open bakwagon met remmershuisje uit München :
4789 (7).jpg

een open bakwagon met remmershuisje uit Oldenburg :
4789 (8).jpg

en als laatste uit deze set een fraaie auto :
4789 (9).jpg

En dan de jubileum-set Märklin 150 Jahr, 45260:
45260.jpg

Komende zaterdag hebben we onze stamtafel. Dan zal ik proberen deze wagons achter de Würtenberger set 2857 te hangen en er een mooi filmpje van maken.

hartelijke groeten,
Roel

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Dat is een hele hoop fraais wat daar bij je naar binnen is komen rollen. Wel handig dat op iedere wagon ook een typeaanduiding is gedrukt, dan kun je het spul een beetje uit elkaar houden. Op die mooie auto staat echter niets. Daarom zal ik je een beetje helpen, het is een Renault. Nog steeds blij mee?
Roel,

Mooi om te lezen dat de set en doosje goed aangekomen zijn bij je. :thumbup:
Ze zijn mooi op de foto gezet door je mijn complimenten en heel veel rijplezier toegewenst met deze schoonheden.

Helaas ben ik een zakje onderdelen wat in de laadbak van de Renault moet zie foto ik bewaar ze voor je want we gaan zo wie zo een keer afspreken bij deze mijn excuses voor het missende zakje.

Groet Michel
Hoi Roel dat zijn weer leuke dingen voor de mens  gr. Harrie
beste Forumvrienden,

Na al het moois dat in foto's voorbij gekomen is werd het hoog tijd om een en ander in een filmpje vast te leggen. Ik heb een en ander geschoten en in 2 filmpjes samengevoegd.
Doordat we bijna een hele week geen internet hadden (kapot modem, voordat je dáár achter bent....) een beetje vertraagd. Maar beter later dan nooit.

We beginnen met de meest recente aanschaf, de prachtige 1200 (zonder NS vishaken!) met aan de haak een plan E postrijtuig en 2 plan E B-rijtuigen (óók zonder vishaak, maar ja, die had ik al rond 1965 ....) en tenslotte nog de kringloop gift plan D c-rijtuig in Turquoise kleur.

Dan kunnen de recente aanwinsten uit tijdperk I ook niet achterblijven. De zeer fraaie Würtemberger T5 (gedigitaliseerd) met aan de haak de wagons uit de set 2857 en de van Michel overgenomen set 4789. In totaal 13 wagons aan de haak.

Ik ben blij met deze aanwinsten.

hartelijke groeten,
Roel
In mijn beleving mist bij de wagons uit set 2857 deze:

Cees
Klopt. Maar er rijdt een vervanger mee  :)

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Dat kan dan wel zo zijn, maar het is voor velen juist deze missende wagen die de set zo interressant maakt. Daarbij is een vervanger natuurlijk niet de originele set. Dat is een incomplete set met een vreemde eend in de bijt. Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

@citaat  Dat geeft Roel toch juist aan: :roll:

Citaat van: RoelMarklin op woensdag 08 november 2023, 15:31:58Ik ben blij met deze aanwinsten.

Groeten,

Erik.
De missende wagon is wat later in een nagenoeg gelijke uitvoering in een zeer beperkte oplage als eerste museumwagon in 1985 uitgebracht.
Daar werden en worden dikke prijzen voor gevraagd/betaald. Zelfs nu nog is een prijs van € 700 niets bijzonders
Voldoende reden voor louche handelaren om de wagon uit set 2857 als valse museumwagon te verkopen.
Velen zijn er in getrapt.
Dat is de reden waarom die wagon in de set mist en vervangen is door een andere.
Op dit forum is hieraan ruim aandacht besteed.
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=19281.msg1220048#msg1220048

Cees
Voor mij is het belangrijk dat ik een mooie trein uit tijdperk I heb. De wagons, die in deze trein rijden, zijn allemaal stuk voor stuk qua uiterlijk origineel naar het voorbeeld in het grootspoor.
Die missende wagon mis ik echt niet. Ten eerste omdat ik hem eigenlijk niet mooi vind (ik weet het, velen denken er anders over) ;)  en ten tweede ik heb nog nooit een plaatje van die wagon in het grootspoor gezien.

Op mijn baan wil ik zoveel mogelijk tijdperk I rijden. Vandaar deze keuze / afweging.
Nog een andere opmerking: ook de T5 is niet meer origineel. Hij is namelijk door de vorige eigenaar omgebouwd naar digitaal.

Nogmaals, ik ben er blij mee. En dat geldt ook voor mijn nostalgische verzameling NS-materieel uit tijdperk III.

Groet,
Roel
Beste Forumvrienden,

Afgelopen zaterdag hadden wij weer onze stamtafel Brabant Zuid-Oost. Een mooie gelegenheid om weer eens wat NS-materieel uit mijn museum op de baan laten rijden. En mooie sleep bestaande uit 3 rijtuigen plan E, 1 rijtuig plan D en zo'n omgebouwde DB-rijtuig voor de dienst naar Berlijn. Deze sleep werd achtereenvolgens getrokken door de 1211 (3051.02), de 1101 (3013.04) en de 1139 (3324.01), uiteraard lekker analoog.  :P  :P  :P

Geniet van het filmpje:

groet,
Roel

Märklin fahren-ärger sparen

Ook hier weer bijgelezen, Roel  :)
Fijne feestdagen en een mooi nieuw jaar gewenst !

Grtz Tony
beste forumvrienden,

ik merkte dat ik een paar nieuwe aanwinsten nog niet had voorgesteld. dus dit maar even ingehaald.
Deze jaarwagen hebben velen van jullie waarschijnlijk ook:

48173 (1).jpg

En uiteraard geldt dat ook voor de forumwagon, waar ik er 2 van heb:

45020.009 (1).jpg

Tenslotte nog 3 wagons van Roco, Pruisische wagons, die na de oorlog in Nederland hebben rondgereden.
Ik heb deze fraaie wagons van ons forumlid Michel overgenomen:

64453 (3).jpg

64455 (1).jpg

64454 (1).jpg

groet,
Roel   

BLIJ dat ik analoog RIJ

Hoi Roel, leuke aanwinsten weer. Maar wat ik me afvraag, hoe staat het met je baan? Je was ooit druk aan het verbouwen geslagen, is dat al afgerond en rijdt er alweer iets rond?
Roel mooie aanwinst  gr. Harrie
Citaat van: Hanzi op maandag 12 februari 2024, 13:14:40Hoi Roel, leuke aanwinsten weer. Maar wat ik me afvraag, hoe staat het met je baan? Je was ooit druk aan het verbouwen geslagen, is dat al afgerond en rijdt er alweer iets rond?

Hans, die vraag kreeg ik ook pas van mijn kleinzoon  :)  :) .
Nee, nog niet is het antwoord. Maar de zin om weer aan de slag te gaan is wel teruggekomen. De afgelopen 2 jaar heb ik enerzijds de nodige mantelzorg moeten verlenen en anderzijds had ik veel last van een vorm van artrose in mijn beide handen waardoor de fijne motoriek - die je bij deze hobby toch wel nodig hebt - problemen gaf en erg pijnlijk was. Vraag me niet waarom maar dit gaat inmiddels wel een stuk beter.

Daarbij komt dat mijn buurman inmiddels ook (weer) verslaafd enthousiast is geworden voor deze hobby en mij wel wil helpen bij wat demontagewerk. Dus in het voorjaar wil ik weer gaan beginnen. Zal aanvankelijk in een wat lager tempo zijn omdat ik diverse oudere mensen help met de belastingaangifte.

En in de afgelopen periode heb ik de schakeling met jouw hulpapparaat uitgebreid met ook een automatische kering aan de andere kant. Dat wordt dan een automatisch afwisselend treinbedrijf met 2 treinen.  :P

Citaat van: Harrie op maandag 12 februari 2024, 21:41:14Roel mooie aanwinst  gr. Harrie

Ja Harrie, soms kom je mooie pareltjes tegen op het forum of op een kleine beurs  :)

Groet,
Roel

BLIJ dat ik analoog RIJ

Ik hou je topic in de gaten, Roel :) !
Weer lekker bezig Roel 👌
Ik hou net als Hans (hanzi) ook je topic in de gaten Roel. :)
En goed om te lezen dat de zin weer terug is gekomen. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel
beste forumvrienden,

Helaas is door wat familieperikelen mijn aandacht de afgelopen maanden vooral bij mijn dochter en kleinkinderen noodzakelijk geweest waardoor de eigen modelbaan wéér een lagere prioriteit heeft gekregen. Maar dat wat eerst moet, moet eerst, zullen we maar zeggen. Maar het (goede) einde is in zicht.

Toch kijk ik af en toe met een schuin oog naar het moois op dit forum. En ons mede forumlid Michel concentreert zich steeds meer op al het fraais uit Zwitserland. Dat ondersteun ik van harte, Michel, want ook in het eggie rijdt daar heel wat fraais  :P  :P

Voordeel voor mij is dat er soms wat leuk spul door Michel wordt aangeboden. En zo heb ik wat rijtuigen over kunnen nemen, die in combinatie met mijn eigen rijtuigen een wat meer realistische treinlengte vormen.
Mijn recent aangeschafte 1200 (zonder NS-logo !) in combinatie met 5 rijtuigen plan E doet denken aan de sneltreinen tussen Maastricht en Amsterdam. En nog een stapje terug in de tijd, 5 rijtuigen plan D in turquoise kleur is ook een fraai gezicht. Na het monteren van de ingeklapte (aan de kop) of uitgeklapte (tussen de rijtuigen) vouwbalgen is er een mooie en fraaie stam rijtuigen ontstaan.

Tijd voor een demo filmpje op de stamtafelbijeenkomst.
Geniet :)

hartelijke groet,
Roel
Roel je hebt weer een leuke aanwinst veel plezier er mee gr. Harrie

Dag Roel.

Nostalgie ten top :thumbup:  :thumbup:
Qua model
Qua rails
Qua voeding

Groeten,

Erik.
Mooi filmpje van prachtige materiaal wat er rijd Roel. :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst.

Groet Michel
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Mooi materiaal Roel, de plan E rijtuigen en loc zijn een prachtige combinatie  :favorite:

Mvg,

Peter Degeluidsman
beste forumvrienden,

op de stamtafelbijeenkomst van 6 juli bracht René zijn nieuwe 1200 in turquoise kleur mee. Reden dus om mijn stam met plan D mee te nemen. Als contrast ook maar de blauwe 1200 mer plan E meegenomen. Genieten dus:

groet,
Roel
Bedankt Roel voor het plaatsen van dit geniet filmpje. :thumbup:

Groet Michel
op de Stamtafel hebben mijn KWStE-treinen weer hun roondjes mogen rijden met hun sleep tp I / II.

Het blijft een mooi gezicht.

groet,
Roel
@citaat

Het blijft zeker een gezicht Roel. :thumbup:
Kort maar mooi filmpje van een geslaagde stamtafelavond. :)

Groet Michel

Fraai filmpje, Roel!
Bedankt voor het plaatsen  :thumbup:

Groeten,

Erik.