Hallo allemaal,
de afgelopen 2 weken twee lastige klusjes uitgevoerd. Eerst het ?gat? van het uitneembaar luik iets aangepast. Hier eerst een foto zoals het was:

Door de rood omcirkelde achterwand werden de achterliggende sporen slechter bereikbaar maar dit was simpel oplosbaar door er eenvoudig een gat in te maken:

Stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb

Met het luik erin zie je er niets meer van:

Een tweede klus was het maken van een steunmuur tussen het brugje en het tunnelportaal. Hier een vooraanzicht:

Om de achterliggende opstelsporen goed bereikbaar te houden moest ook dit gedeelte uitneembaar worden. Allemaal nog niet zo eenvoudig want er was geen ondersteuning, het spoor liep in een bocht en is daarnaast ook nog eens hellend. Een hele uitdaging dus!
Eerst moest het bestaande traject verbreed worden zodat er een goede basis ontstond om verder te gaan. Dit heb ik opgelost door eerst enkele afval stukjes multiplex onder het bestaande traject plakken. Hier een foto ?van boven? zodat jullie goed kunnen zien wat ik bedoel:

Vervolgens het traject verbreed:

Daarna het muurtje gebouwd wat precies de C-rail R5 bocht moest volgen:

Hier vervolgens een stevig uitneembaar deel van gemaakt:

Het zooitje een basiskleur gegeven en op z?n plaats gezet:

Tot slot nog een foto vanop afstand:

Dat was het dan weer voor nu. Achter de "Hochbogenbrücke" moet ook nog een uitneembaar luik gebouwd worden, dit wordt pas echt een lastige

Groetjes, John