Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan (oude versie)

Gestart door bellejt vrijdag 12 juni 2009, 18:07:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan (oude versie)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Mijn nieuw baanplan : de nieuwzolderbaan (oude versie)
Ik heb een nieuwe zolderkamer ter beschikking en heb mijn oud baanplan omgevormd naar volgende:



Geel is aan het oog onttrokken en grijs zien we.Bedoeling is met lange treinen (2.10 meter) te rijden op het hoofdtraject en een lokaal zijlijntje automatisch met diesel,elektro en afwisselend stoom te bereiden.Ook wat rangeerwerk naar de 2 sporen van de brouwerij (Diekirch) op de zijlijn.

Links heb ik nog de mogelijkheid in het schaduwstation uit te breiden naar kamer 1 waar dan een opstelstation van 15 sporen kan komen volledig overdekt in plexi en verwarmd.
ik rij volgens Belgisch patroon en de zijlijn is eigenlijk de grens tussen GH Lux en Belgie.Ook duits materiaal kan ik inzetten.
Re:Mijn nieuw baanplan
kenny1647
gast

Re:Mijn nieuw baanplan
Ziet der goed uit! Je kan met lange treinen rijden.
Gr kenny
Re:Mijn nieuw baanplan
Ziet er inderdaad goed uit.
Toch zou ik een paar dingen anders doen:

  • een paar verbindingen tussen de beide sporen van het dubbelspoor leggen, zodat je ook tegendraads kunt rijden (als er bv werkzaamheden zijn aan een baanvak)
  • Meer rangeermogelijkheden of industrieaansluitingen (daar heb je voldoende ruimte voor), en ook meer verzorgingssporen in je BW
  • In je onderste keerlus heb je geen schaduwstation. Dus alles wat vanuit het station die kant uit vertrekt, moet ook weer meteen terug naar het station. Als je het huidige schaduwstation nu eens op beide stationseinden aansluit, heb je dat niet.
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
de verbinding naar het schaduwstation heb ik reeds doorgevoerd.Goed idee.Zal wel wat programmeriong extra kosten maar het treinenverkeer wordt veel afwisselender.In de locloods moet ik nog zien hoeveel plaats ik overhoud voor ik sporen bijleg want links ervan komt een kleine waterval met meertje om de brug die daar komt te rechtvaardigen.Bij uitrit station rechts hebik nu ook een wisselpaar bijgeplaatst.Was dat helemaal vergeten en dan zouden mijn goederentreinen die in het station verplicht op het 5 de spoor moeten komen niet meer terug kunnen op de goede rijrichting.Thks
Re:Mijn nieuw baanplan
Citaat van: bellejt op zaterdag 13 juni 2009, 14:19:00
In de locloods moet ik nog zien hoeveel plaats ik overhoud voor ik sporen bijleg want links ervan komt een kleine waterval met meertje om de brug die daar komt te rechtvaardigen.
Ik bedoelde meer sporen bij de kolenbunkers.
Bijvoorbeeld voor kolenwagens, een werktrein, omloopspoor e.d.
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Inmiddels enkele goede voorstellen doorgevoerd  op schaduwstation:

a - verbinding tussen lus en opstelsporen
b - verbinding uitritspoor om vnl goederentrein terug in goede richting te sturen van spoor 5 (rechts)
c - uitwijkspoor in schaduwlus bijgevoegd



Het bovenste gedeelte (locloods) kan ik pas aanpassen bij uitvoer.Ik wil nl het rangeer-locloods deel 4 cm laten zakken tov het station.Ik moet dan zien na plaatsen van de grote loods en bijgebouw wat ik overhoud aan plaats na invullen wegen en eventueel een tentoonstellingsspoor.
Allen bedankt voor de voorstellen.
Re:Mijn nieuw baanplan
Vanuit Belgisch perspectief klopt het nu.
Maar als je nog een verbinding maakt in de boog rechtsonder (2 meegebogen wissels bijvoorbeeld), dan werkt het zelfs als je "rechts" rijdt... Je weet maar nooit...!
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
terug aangepast na wat gegoochel op de baan.Meer mogelijkheden in het rangeergedeelte en verzorging.Tevens 2 parade opstelsporen voor het museumpje.Op de overblijvende open ruimte wil ik weggetjes en mss nog een dieseltankstelplaats invoegen.Wil het echter niet overbouwen omdat het hoofdstation een ijzer met glazen overkapping krijgt van de hoofdsporen met een lengte van 1.60 meter



Rechtsrijden doe ik nooit in de hoofdbaan en hou ook niet van die meegebogen wissels in bochten.Ik rij met veel verschillende merken en messingmodellen en die laatste hebben zeer fijne wielen en durven nogal eens problemen geven in die curves.
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
indrukwekkend en mooi ik ben benieuwd naar hoe het wordt
succes met je vorderingen
en ga je nog een bouwverslag bijhouden ???
groet robert
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
ik zal proberen regelmatig fotos te maken en de vorderingen op te schrijven.Deze zullen steeds ook via mijn website te zien zijn.
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Nieuwe aanpassing :

Rechts (uitrit hoofdsporen) de korte wissels vervangen door slanke wissels.Zal veiliger zijn in de downstream van de treinen.Vooral daar het meestal om goederenvervoer gaat.
In de zijlijn dan weer de slanke vervangen door korte wissels om plaats in het station te sparen om rangeren (omrijden loc) makkelijker te maken.



Re:Mijn nieuw baanplan
de Hoeve
gast

Re:Mijn nieuw baanplan
rechtsonder heb je een kopspoortje dat aan een kruiswissel ligt. ik zou die kruiswissel inclusief kopspoortje omruilen met de gewone wissel die twee plaatsjes naar rechts ligt (dus niet die in het hoofdspoor).

dit maakt het wisselen van loks makkelijker: vanaf elk inhaalspoor kun je dan eenvoudig naar het depot. aan de linkerkant van het station heb je het wel al zo zitten.
Ook aan de bovenkant zou je een dergelijk constructie kunnen ontwerpen, al moeten die loks altijd het hoofdspoor kruisen, maar je zou wel kunnen voorkomen dat de loks op de hoofdsporen moeten rangeren.

succes met je plan. is een grote baan hoor!

groeten,
Hessel.
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
De kruiswissel ligt in een opstel-rangeerspoor met uitloper om locs te kunnen omrijden naar het locdepot of naar een gereedstaande trein of  omlopen loc zonder de 5 hoofdsporen te kruisen.De hoofdsporen tellen van boven naar beneden van 1-5.Zo kan ik rangeren of trein samenstellen en kan het treinverkeer gewoon zijn gang gaan.
De uitloper rechts is ook bedoelt als multifunktiespoor : programmeren en testen locs.Ik kan daar nog zo'n meter aan breien naar rechts en een onderhoudstafel.
Ik kan het ook gebruiken om treinen naar de baan toe te voegen.
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
mooi plan kan niet anders zeggen
soms denk ik wel eens had ik dingen ook maar anders aagepakt
maar daar ga ik wat aan doen
succes
groet robert
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Vandaag wat gewerkt aan het rechtergedeelte van het schaduwstation.



Aan de terugmeldpunten staat een blauwe stip en aan de vijsjes een groene.Kwestie van alles snel terug te vinden. Het volledige tweeledige schaduwstation krijgt ook zijn eigen booster.In het midden van de sectie (het blok) wordt telkens gevoed (rood en bruin) op midden en linker rail.De rechtse is dan terugmelding (zwart).
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
nogmaals hertekend omdat ik slanke wissels had besteld en er ook nog enkele vond in de kast :schaduwstation krijgt er 2 aan de onderkant.
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
deze zondagnamiddag opgeofferd om het gedeeltelijk afgewerkt schaduwstation op zijn plaats te leggen.Stroomtoevoer en terugmelding is reeds uitgevoerd.Meerdere foto's op mijn website.


Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Machtig om te zien. MEGA baan. Ben benieuwd, nu al, naar het eindresultaat
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
een zondagje slecht weer en dus maar het schaduwstation links (inritsporen) gedeeltelijk afgewerkt.Alleen de aansluitingen en terugmeldingsdraden moeten nog afgewerkt.
Nog een aanpassing doorgevoerd ook op spoor 5 van links geteld nl de 2121 bocht vervangen door 2131 welke iets ruimer is.Anders raakten de wagons op hetzelfde spoor elkaar in de bocht.Ze ontspoorden wel niet maar beter nu voorkomen dan later drastisch te moeten ingrijpen.

Re:Mijn nieuw baanplan
kenny1647
gast

Re:Mijn nieuw baanplan
Ziet der zeer goed ui
ja kan mss beter onder modelbaanbouw je topic maken met je verslagen
ik ga je volgen
Ps: 4 mooie wagons!
Gr kenny
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
misschien kan een moderator gewoon mijn topic daarheen verplaatsen.Zou makkelijker zijn dan alles te herbeginnen.
Re:Mijn nieuw baanplan
kenny1647
gast

Re:Mijn nieuw baanplan
Welke merken zijn de wagons ?? Stuur pb met prijs mss?
Gr kenny
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Gisteren en vandaag wat hulp gehad van mijn kleine vriend (zoon) en goed opgeschoten met het hoofdstation en de moeilijke inplant van het locloodsgedeelte.De loods en aanhang is volledig uitneembaar gemaakt voor makkelijke toegang tot het achterste van de baan,het hoofdstation en het dakraam.

volledig zicht op in aanleg zijnde  sporen van het hoofdstation (in Merkur gelegd)

Uitneembare deel met locloods is in kurk gebed. Op de zwarte lijn is het uitneembaar.
Re:Mijn nieuw baanplan
Hallo Bellejt,

Dat is een mooi baanplan wat je aan het bouwen bent.

Blijf dit zeker volgen, veel succes :lol:.

Groeten Piwie.
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
ziet er goed uit
ik ben benieuwd naar de rest
groet robert
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Dankzij onze koning (dagje verlof) en de hulp van mijn zoontje ben ik goed opgeschoten :


Het ballast is bijna volledig aangebracht in het hoofdstation

Overzicht op ooghoogte


Het locdepot


De overloopwissels om de goederentreinen terug op het goede spoor te brengen in en uit het schaduwststion.
Re:Mijn nieuw baanplan
peterke33
gast

Re:Mijn nieuw baanplan
hallo beljet,even naar je foto's gekeken en wauw seg knappe baan heb je daar.zelf ben ik en beetje te overhaast te werk gegaan,maar het is maar een tijdelijke baan tot wij zijn verhuisd. en dan hopelijk ook een knappe baan maken,maar deze baan ook en beetje aankleden maar niet te veel,en afwachten wat de het volgende gaat worden.

groeten peter
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
peter,eigenlijk aan iedereen ,een goede maar eenvoudige raad : als je nog verhuist bouw dan in kleine modules rond een thema.Je kan dan alles later in je vaste baan inbouwen.Dit heeft 2 voordelen : je kan steeds verder bouwen en genieten EN je spaart hopen geld uit.
Ik had ook verschillende dingen zo gepland en kan nu grote delen hergebruiken.Dit is de reden waarom ik zo snel vorder met de bouw van mijn baan.Goed voorbeeld is het locdepot.Dit was reeds jaren gepland en had dus maar een kleine aanpassing nodig.Les : snel terug herbouwd en spreiding van de kosten .Ik ben alleenstaande dus kan madam niet reklameren maar is voor koppels dus ook een goed excuus om groot maar eigenlijk niet te duur (gespreid in de tijd) te bouwen.
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
ziet er mooi uit hoor
complimenten en succes met je vorderingen
groet robert
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Ziet er erg mooi uit.

Dank je voor de tip om in modules te bouwen, hoewel ik voorlopig niet ga verhuizen ga ik dit toch doen.

Met vriendelijke groet,

Marco
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Ziet er goed uit hoor.  8) :)

Mvg, Martijn
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Na veel gezaag bij mezelf omdat ik toch nog meer opstelsporen en afwisselend verkeer wil het plan nog eens aangepast.Wou het grote schaduwstation 15 cm dieper leggen maar dat is nagenoeg onmogelijk zonder volledig opnieuw te beginnen.Heb dan maar wat aangepast op de zijlijn.Gewoon het traject via een verborgen passeerspoor naar een 15 cm hoger gedeelte gebracht.Het level met de fabrieken en station komt dus 30 cm boven grondlevel te liggen.Zo krijg ik steile wanden aan het paradetraject en uitbrijdingsmogelijkheden in het landschap.Wil nl een kolenmijn zetten en dan heb je bergen nodig.

Het oranje gedeelte is verborgen passeerspoor hellend voorbij de wissel naar het hoogste level.
Re:Mijn nieuw baanplan
Hi Bellejt,

Mooi baanplan en reeds met de uitvoering bezig. Ik heb nog een suggestie, je hebt bij de rechter keerlus het spoor door getroken naar de linker keerlus om de mogelijkheid te hebben wanneer je het station rechts verlaat via de keerlus weer rechts terug te komen of door recht door te gaan links het station weer in te rijden.
Wanneer je aan de andere zijde, van de keerlussen, ook zo'n verbinding maakt kun je hetzelfde doen als je links het station verlaat.

Succes met de bouw.
Regards
Leslie
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
thks,nog niet aan gedacht.Ga dat eens proberen uit te tekenen.Moet toch nog een pak sporen enzo bestellen voor die uitbreiding van het zijlijntje.Geeft weer meer mogelijkeden maar ook meer programmatie en omvorming blokindeling.Ik zie wel en laat wel wat weten.Ben momenteel beperkt in tijd omdat ik op verlof ben.
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Ik heb dat idee maar zo gelaten.Eigenlijk goed bedoeld maar brengt teveel programatie teweeg en heb niet zoveel rijmogelijkheden meer.Moet dan ook een deel van de tafel herbouwen doordat er reeds iets voorzien is op die plaats.
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Nogmaals wat aangepast op de zijlijn.Het oogt nu allemaal wat realistischer en ik heb meer paradebaan en tunnels.

Re:Mijn nieuw baanplan
YC52000
gast

Re:Mijn nieuw baanplan
Wat een superbaan!!!!:shock:
Hoe ga jij je Wissels besturen?????
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
met viesman 5211 en op een aparte booster met boost circuit waar alle seinen en wissels opzitten.Het voordeel is dat als er wat misgaat op de baan blijven toch alle seinen en wissels bestuurbaar.Ik rijd Belgisch en ga mijn seinen ook via een viesman K84 compatible (5293) aansturen.Via een simpele aansluiting kan ik dan met 1 decoder (4 uitgangen) ofwel 4 gewone seinen Rood/Groen of Rood/2 X geel of Rood/wit aansturen.Ofwel 2 gecombineerde seinen (R/GR/GEEL enzovoort).Ik bouw ze wel zelf op hoor.Koop gewoon een bouwpakketje vanaf nu elke 2 weken (20 euro) en tegen dat de baan begint vlot te rijden heb ik ook de seinen erbij.
Ik heb wel een groot del van de wissels als klapwissels uitgevoerd.Uitrit schaduwstation rechts (4+ 2 + 1 ) en op de zijlijn ook 2 wissels.Is dus 3 wisseldecoders gespaard.Ik ga welmet 5 terugmeldmodules werken.
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Grote update van slecht en goed nieuws.Het goede nieuws is dat ik zo jaloers ben op jullie spiralen dat er er ook een wil hebben.Lol.Ik heb dan maar het plan hertekend en er rechts een dubbele en links een uitgebreide enkele toegevoegd.
Het slechte nieuws is dat ik mijn tafel dus moet gedeeltelijkheropbouwen.Ik maak het bovendeel (waar al sporen op liggen gewoon het hoogste standaard level.Ik laat het schaduwstatio 15 à 20 cm zakken.Ik heb zo de lattenconstructie onderaan verwijderd  en naar boven verplaats (alles komt in de toekomst te hangen ipv te staan) en krijg tussen bovenlevel en onderste level 35 cm verschil.Hierdoor wordt het schaduwstation goed bereikbaar en ligt het op 50 cm hoogte.Was nu te moeilijk om er iets aan te doen van herstellingen of reinigen ofzo.
Ben niet meer van de jongste en het was te moeilijk om aan het schaduwstation iets te doen met de ruimte van 15 cm tussen de levels (diepte van 60 cm) en de hoogte op 70 cm.Zal er denk ik later geen spijt van hebben.Wel een paar weekjes later rijden dan.
Re:Mijn nieuw baanplan
Heeeeeeeel verstandig!!! Die extra ruimt zul je echt geen spijt van krijgen, en bovendien zijn je treinen nu langer onderweg, wat een realistischer beeld geeft!

Walter
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Het hertekende normaal definitieve railplan :



De totale raillengte is inmiddels opgelopen tot 120 meter.De toegevoegde spiraal (onzichtbaar in groen) ziet er reeds leuk uit maar moet nog getest worden op dalings en stijgingsgraad.Aan de andere zijde ook een lange enkelspoor spiraal toegevoegd (onzichtbaar in rose ).Het oranje spoor aan de kant van het paradetrace (grijs) wordt ook een deel zichtbaar vanaf de wissel tot voor de bocht.Zo gauw dit oke is zal ik de nieuwe foto's plaatsen.De toegang naar het schaduwstation is nu een makkie .
Re:Mijn nieuw baanplan
Ik heb altijd met veel belangstelling naar dergelijke ontwerpen gekeken. Wat ik me afvraag waar en hoe leg je de eerste rail. Of begin je eerst ergens anders mee.
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Begonnen met als proef het hoofdstation te leggen op een plaat.Als dat juist uitkwam (wintrack durft soms eens enkele cm mis zijn) was ik zeker dat ik verder kon bouwen.Alles opzij geschoven op een provisorische tafel en dan begonnen aan het grote schaduwgedeelte.Dit afgewerkt met toevoerleidingen en S88.Daarna alles boven dit gedeelte afgewerkt op ruwbouw en rails.Later dan juist dezelfde manier voor het 2de gedeelte.DE juiste lengtes van de poten en de dragers bepaal ik naderhand tijdens het bouwen.Zo zie ik wat juist kan om het geheel goed toegankelijk te houden.
Had mij in het begin wel misrekend om aan het schaduwstation te kunnen.Zag er eerst gemakkelijk uit maar de doorgang was te klein.nu het op een hoogte van 50 cm ligt en ik een tussenruimte heb van 35 cm kan ik er goed aan in verband met reinigen en als er zich een reparatie of ontsporing voordoet.Een goede raad is dus :leg je schaduwstation liever wat dieper en gebruik een spiraal.Heb je ook ineens meer rijlengte en 2 blokken meer.
Re:Mijn nieuw baanplan
Hoi,

Bedankt voor je reacties op mijn draadje...EN SUCCES MET JE EIGEN BAAN  :)

Groet,

Hans ;)
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Bij het bouwen van de baan op een probleempje op de zijlijn gebotst.Door het aanleggen van de bruggen moest ik het plan aanpassen omdat er onvoldoende doorrijhoogte was na de brug.Het plan dan maar uitgelegt met rails en volgende aanpassingen gedaan :
De bocht op de zijlijn weggehaald na de uitwijksporen (oranje).Vanaf hier begint trouwens nu de CFL signalisatie.
De kruiswissel verlegt waardoor de locloods rechts ipv links komt te staan.Ook krijgt de brouwerij (links) er een 3de spoor bij.Ze heeft dan 2 sporen voor wagons en een kort spoortje voor de kof.
De perronsporen ook verlengt met 18 cm (1 X 2200) zodat eventueel de stop-duwtrein van de CFL in de toekomst ook de zijlijn kan aandoen op spoor 1.



Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Hallo bellejt,

Ik heb al een paar keer gekeken naar je draadje, dit wordt een indrukwekkend spoorplan,
Veel succes er mee.

Gr Einte
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Bij het bouwen opgemerkt dat op de zijlijn de perrons van Detmold er niet tussenkonden.Dus maar een tussenstukje tussen de wissels gestoken om meer afstand te krijgen.Ook de bocht voor het station met een grotere radius ingezet.

Re:Mijn nieuw baanplan
Hallo Johnny,

Zo'n extra stukje rails tussen de wissels levert een mooier resultaat op bij perronsporen; de standaard railafstand is daarvoor veel te gering.

Bedoel je met het perron van Detmold de set van Kibri? Dat vind ik nog steeds het mooiste perron om te zien. Dat zal het vast goed doen op jouw baan, met een bijpassend stationsgebouw uiteraard.

Succes met de voortgang.

Groet,
Ronald
Re:Mijn nieuw baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Mijn nieuw baanplan
Dit is het stationnetje dat ik erbij ga zetten.Ik heb daar ook de aanpassende goederenloods van.

Re:Mijn nieuw baanplan
bredenbeek
gast

Re:Mijn nieuw baanplan
ziet er zeer goed uit alleen de 2 sporen bij de bierbrouwerij zal ik uit elkaar houden want nu heb je bijna op het einde weer een wissel en dan passen er geen 2 lange treinen op de sporen maar 1




mvg, davey