Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Hallo John,

Op die laatste foto ziet het er toch beter uit dan ik dacht,
het is natuurlijk ook hoe het perspectief is, maar het misstaat
toch niet. Als je straks over de lokaallijn een Br 96 met een
kolentrein met de br 86 als opdruk laat rijden word het echt
genieten. En John die klinknageltjes zie je toch niet van meer
als een halve meter. Even de kwast over je brug en het is een
pracht.. Ik hou je in de gaten bouw ze verder.

Groeten Johan
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Ziet er geweldig uit zo met al die bruggen
Dat word een geweldig spektakel om naar te kijken

Mvg Danny
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
he bruggenbouwer ziet er weer gelikt uit nu wachten dat er treinen over heen rijden :thumbup:
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Hey John,

Ik vind het prachtig deze brug op die plaats daar. Ik denk dat je toch een prima keuze hebt gemaakt. En omdat twijfel was of 4 bruggen wel konden daar op die plek. Je ziet het, het ziet er prachtig uit.
Meteen weer wat geleerd, dat je eest moet kijken voordat je een oordeel velt.  :thumbup: :) :thumbup:

En ook nog even over de ballast, Het mag dan wat groffer ogen, maar je zit bijna nooit met je neus op de rails. En van een afstandje ziet ook dat er heel erg mooi uit.

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
ziet er nu al mooi uit.
ik ben benieuwd naar je uiteindelijke realisatie van je baan.

gr john
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Beste John. Het begint indrukwekkende vormen aan te nemen. Ik ben nog niet zover maar ik heb aan jou een heel goed voorbeeld. Veel plezier met bouwen.
Mvg Frank
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Toen ik de reacties las van de twijfelaars hoopte ik stiekem al dat je toch zou doorzetten. Zoals we op de laatste foto kunnen zien doet deze laatste brug helemaal niet opvallen in negatieve zin.
Sterker nog... naar mijn mening valt hij nog een beetje in het niet in vergelijking met de rest.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Hallo John,

Eerst een compliment voor je brug keuze, ik vindt hem ook schitterend en klinknagels of gelast t zal wel maar van een afstand en een andere
kleur zie je er geen ene reet van , trouwens hij is gelijmd toch? :D, mooi exemplaar die zeker later mooi in je baan past.

Gr, Jan
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Hoi John, volgens mij heb je zo voldoende ruimte om de bruggen en tunnelingangen in het landschap op te nemen, zonder dat het er
als een molshoop uitziet :D. Ook ik vind de brug heel mooi, leuke afwisseling in de bruggen zo ;).

vr gr Arie
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Ik zie op heel deze pagina niet 1 foto  8o, heb ik weer :D

Dus...........no comment :?

Mvg Gert
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
tsja, ik zal dan maar de oooohhh's en aaaaahhhhh's onderbreken, door te zeggen dat ik het niet zo mooi vind. Je hebt nu 3 totaal verschillende brugtypes bij elkaar liggen. Ook vraag me af, hoe je het e.e.a landschapstechnisch gaat oplossen. De stenen brug, en de hoogboogbrug, loopt daar straks water onderdoor? En waar gaat dat water daarna naartoe? Of wordt het een dal, wat achteraan steil overgaat in een berg, waar het bovenste spoor in verstopt is?

Ik vind het nogal druk ogen, met 4 bruggen, en straks 7 tunnelingangen (als ik goed geteld heb) op een klein stuk?

Roy
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Gert,

Wij kijken wel voor je ...... :P

Roy,       off topic...

Modelspoorbanen zijn kunnen nooit een copy zijn van de grote mensen wereld....., en een ieder bouwd en zijn eigen baan zoals hij hem mooi vindt,
enkele breken hem dan weer af en maken weer een nieuwe dus het blijft bijna immiteren ... ook jij en ik.
De beleving die je ervaart is de treinenhobby met landschappen en/of bruggen die je mooi vindt, respect voor een ander zn ideeën en hobby.

Gr, Jan

on topic,
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Jan,

dat weet ik ook allemaal wel. Maar mag denk ik wel zeggen, wat ik naar mijn mening van vind. Wat John daarmee doet, is aan hem.

(en trouwens, ooohh's en aaahhh's had hij al genoeg. zag dat hij ze al op marktplaats te koop heeft staan namelijk >:-D )

Roy
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Dag John.

Het ziet er zeker indrukwekkend uit, maar of het jouw idee van realisme bereikt . . .
Want realistisch is, dat het spoortraject is aangepast aan het landschap d.m.v. bruggen,
portalen, gallerijen en muren. Nu oogt het alsof er wat bruggen gepland zijn waar omheen
het landschap getooid wordt. Het indrukwekkende van de enorme bruggen zal teniet worden
gedaan door het onrealistisch gecreëerde landschap. Men bouwt geen bruggen als dit niet
echt nodig is en hetzelfde geldt voor tunnels. Maar het is jouw baan, dus jouw realiteit! :wink:
Je zou - heel drastisch - eens vanaf de bergen aan de achtergrond koperdraden kunnen
trekken en buigen om daarmee de contouren van het landschap aan te geven. Met een oud
laken er overheen krijg je dan al meer inzicht in waar de portalen, bruggen en steunmuren komen.
Eventueel met de schaar de nodige gaten aanbrengen.
Zo werk ik veel met melkpakkarton en crepetape om een idee t.a.v. de scenery snel uit te werken.
Zo kijk je er dan een tijdje tegenaan of het bevalt of niet.
Persoonlijk had ik op die plek een stenen boogbrug a la Luxemburg stad geplaatst . . .
Keuze's en dilemma's: je hebt het niet makkelijk John :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Nu kan ik in ene alles wel zien :D, ziet er zoals gebruikelijk weer goed uit John :thumbup:

Mvg Gert
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Het idee is leuk, daar zou een brug geplaatst moeten worden, maar omdat het er nu drie verschillende zijn oogt het wat rommelig. Mocht je nou twee dezelfde bruggen hebben dan ziet het er naar mijn mening net wat rustiger uit. Maar wel erg tof om te zien deze hoogte verschillen en mogelijkheden die je hebt om zoiets moois te creëeren :thumbup:

Groet,

Tom
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Persoonlijk stoor ik me niet aan de verschillende soorten bruggen. Dat is goed te "verklaren" door te zeggen dat ze in verschillende perioden gebouwd zijn en daardoor dus verschillende constructies en technieken gebruiken. Steen - de oudste, beton - iets nieuwer alhoewel die wedijvert met de stalen brug.
Valt me wel op dat het bovenste tunnelportaal (net achter de nieuwe brug) wel erg dichtbij de brug ligt. Volgens mij is het mooier die iets verder naar achteren te plaatsen. Dan krijg je ook het landschap iets logischer denk ik.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Goede middag John,

Ik vind dit gedeelte heel erg mooi worden, ook in mijn baan komen een aantal bruggen bij elkaar. Maar ik heb dat merk van deze brug nog nooit gezien waar heb je deze vandaan John?

groeten Martin
Re: Tilly?s modelbaanproject: Start bouw Leutke brug (14-01-2013)
Hoi Martin,

Citaat van: Tilly op donderdag 14 februari 2013, 09:55:44

Na wat zoekwerk kwam ik uiteindelijk terecht bij http://www.luetke-modellbahn.de/ en heb daar deze brug besteld.


Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Citaat van: Spoetnik op vrijdag 15 februari 2013, 15:15:10
Persoonlijk stoor ik me niet aan de verschillende soorten bruggen. Dat is goed te "verklaren" door te zeggen dat ze in verschillende perioden gebouwd zijn en daardoor dus verschillende constructies en technieken gebruiken. Steen - de oudste, beton - iets nieuwer alhoewel die wedijvert met de stalen brug.
Valt me wel op dat het bovenste tunnelportaal (net achter de nieuwe brug) wel erg dichtbij de brug ligt. Volgens mij is het mooier die iets verder naar achteren te plaatsen. Dan krijg je ook het landschap iets logischer denk ik.

Verder is het ook nog oorlog geweest en zijn er veel bruggen vernield en later vervangen door moderne stalen bruggen.......
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Citaat van: Tilly op donderdag 14 februari 2013, 15:33:25
...Van die laatste foto kreeg ik toch een brede grijns op m'n gezicht :)...

Als oud tekenaar-constructeur van stalen bruggen kan ik mij die grijns heeeeeeeel goed voorstellen  :thumbup: :thumbup:
Prachtig zeg!
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
John, wat kan ik als kleine zelfstandige nog toevoegen....... o ja, vooral doorgaan  :-)

Zonder gein, het ziet er zeer veelbelovend uit...hoe zeggen ze dat met liefde en passie gemaakt  :)

SUCCES !! en nog bedankt voor je compliment op mijn draadje.

Hans  :thumbup:
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Goede morgen John,

Ik had waarschijnlijk de leesbril even niet op heb ik echt overheen gekeken maar toch weer bedankt voor de info. Ik heb op de site gekeken en deze firma maakt ook hele leuke dingen. Succes met de brug ben benieuwd hoe hij eruit gaat zien.

groeten Martin.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Hallo John!

Ik snap je twijfel en ik heb een tijd naar jouw foto's en sporenplan gekeken. Maar vanaf de foto blijft het moeilijk te beoordelen.

De tip om eens met linten aan de gang te gaan, heb ik je ook al eens gegeven. Vanuit de hoge hoek, trek je de linten onder de rails door, maar over het hout. Je kunt het eventueel ook proberen met horizontale stroken karton. Je krijgt dan een grove indruk van het landschapsverloop. Misschien valt het dan allemaal wel mee.

Verder bedacht ik, dat als het echt geen gezicht is, ik zelf zou proberen de betonnen brug op de plek van de stalen brug te plaatsen. Op de plaats van de betonnen brug zou ik een spoordijk maken, tegen de berghelling gebouwd. Dus geen stalen brug. In mijn beleving is dit een rivierbrug.

groeten,
Hessel.




Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Dat van die rivierbrug ben ik met je eens Hessel. Dit is echt een brug die iets overbrugt waar geen ondersteuning mogelijk is.
Op de plaats waar hij ligt komt ie te massief over .

Je zou daar een klein bruggetje over het achterste spoor verwachten.Dan een stukje gemetselde dam/viadukt met boogjes en palen. en dan een grotere stenen overspanning over dat dubbelspoor.

Robin
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
John,

Ik ben over het algemeen zeer gecharmeerd van jouw bouwwerken, alleen denk ik dat je het misschien nu wat te onrustig gaat maken door dicht bij elkaar 3 verschillende bruggen te plaatsen. Vooral als je straks de scenery gaat bouwen zal dit opvallen.
Het blijft natuurlijk een persoonlijk iets dus ik hoop niet dat je mijn kritische noot kwalijk neemt.

Groet, Ronald
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Hallo John,

Ik heb de foto's nog eens goed zitten bekijken en eigenlijk maakt deze stalen brug een hele andere oversteek dan de twee boogbruggen.
Je zou kunen zeggen de stenen en betonen bruggen zijn deel van een stijging in een berg en de stalenbrug steekt een ravijn over ergens anders heen.
Ik denk dat als straks je baan is aangekleed de boogbruggen net meer opvallen om dat ze dan rechts tegen de berg aan staan.
Ik denk houden zo, er is niks te veel deze stalen brug heeft een heel andere functie. :thumbup:

vr.gr. Günther.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Hoi John.

We vinden het een mooie brug maar ook wij hebben wel twijfels of je die daar wel moet plaatsen.We hebben ook het idee dat het te druk wordt.Aan jouw de keuze uiteraard maar je zou nu misschien op een simpele manier een alternatief kunnen laten zien.Zodat je zelf ook nog kan kiezen.Als je straks met gips bent begonnen is een alternatief plan niet meer zo makkelijk te verwezenlijken als nu.Je hebt zoveel ruimte waar je nog iets bijzonders kan laten zien.Nu beginnen we het idee te krijgen dat je door ruimtegebrek heel veel op een vierkante meter wil bouwen iets wat modelspoorders een neiging toe hebben als je echt op een plaat van 2.5 meter bij 1 meter bezig bent.Overigens niks ten nadele van deze banen hoor want je moet het toch doen met beschikbare ruimte.

Jij hebt zoveel ruimte daar zijn we allemaal jaloers op  ;) Minder is meer kan jij zo gemakkelijk toepassen.........

Succes met beslissen  :D

Harald & Alex

Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Goedemorgen allemaal,

het is mooi om te lezen dat er twee kampen zijn :D Het gekke is dat ik dit zelf ook heb. Het ene moment kom ik mijn treinenkamer binnen en denk ik: wow, wat is dit gaaf! 5 minuten later ben ik weer aan het twijfelen en denk ik: is dit niet wat overdreven? Punt is wel dat jullie niet moeten denken dat hier een hooggebergte gebouwd gaat worden. In zo'n geval zou deze brug hier inderdaad niet passen. Nee, de bedoeling is dat hier een laaggebergte of zelfs een heuvellandschap gaat komen :O

Morgen en overmorgen ga ik in ieder geval de twee bruggehoofden maken en daarna zien we wel verder. Met de tip van Erik en Hessel om een provisorisch landschap te maken ga ik zeker iets doen :thumbup:

Citaat van: M.user op zaterdag 16 februari 2013, 19:38:28

Het blijft natuurlijk een persoonlijk iets dus ik hoop niet dat je mijn kritische noot kwalijk neemt.


Ronald,

absoluut niet! en dat geldt natuurlijk voor iedereen maar dat had ook Mon al begrepen  ;)

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 3 en plaatsing 1000ste foto!
Hoi Mog,

ik heb wel eens zo'n 1:10 schaalmodel gezien maar dit leek me allemaal veels te veel werk en daarnaast ben ik toch iemand die het eerst "in het echt" moet zien alvorens overtuigd te raken ;)

Gisteren en vandaag gewerkt aan de bruggehoofden van de "Leutke brug". Eerst een houten basis gemaakt:



Vervolgens het hout "bekleed"met muurdelen van gips die gegoten zijn met Spörle mal 6046. Hier een foto van de mal en een afgietsel:



Deze muurdelen hebben aan één zijde een betonnen rand die normaal gesproken aan de onderzijde hoort te zitten. Je voelt 'em al aankomen, ik heb deze betonnen rand aan de bovenzijde gebruikt en dat ziet er dan zo uit:



Op de hoeken is het niet perfect maar ik vind het goed genoeg. Hier een close-up:



Helaas had ik te weinig muurdelen voor het andere bruggenhoofd maar dat wordt dan morgen of overmorgen.

Tot slot: de laatste foto is de 1000ste in mijn topic! Een mooi moment om het forumbeheer te bedanken voor de hulp in de afgelopen jaren en dan in het bijzonder Sascha en Willie. Zij maken het toch mogelijk dat we hier gratis kunnen posten en dat jullie de bouw van mijn baan kunnen volgen. Heren, nogmaals hartelijk dank en op naar de volgende 1000 :)

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 3 en plaatsing 1000ste foto!
Hoi John,

Van harte gefeliciteerd met je 1000ste foto, en dat wij maar veel mogen genieten van jouw foto's

Vincent
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 3 en plaatsing 1000ste foto!
Hallo John,

Ja gefeliciteerd met je 1000 ste foto.
Ik heb nog lange na niet zoveel foto's gepost maar ga toch mee aan Sasha en Willie.
Voor de dingen die ze de afgelopen tijd hebben gedaan.

vr.gr. Günther.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 3 en plaatsing 1000ste foto!
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 3 en plaatsing 1000ste foto!
vind de bruggenhoofden toch wel erg mooi geworden! En feli met je 1000ste foto

Roy
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 3 en plaatsing 1000ste foto!
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 3 en plaatsing 1000ste foto!
dat moet ik nog eens zien te bereiken.
je brug begint er al goed uit te zien.

gr john
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 3 en plaatsing 1000ste foto!
Hoi John,

Ik ben eindelijk klaar met tellen en het klopt nog ook!

Wanneer is de open dag?

Groetjes

Willie
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 3 en plaatsing 1000ste foto!
John,

Die naadjes zijn prima weg te werken met hele dunne gips in een (injectie) spuit (zonder de naald natuurlijk) en een oude tandenborstel. Arie heeft dat destijds toen ie met straatdelen bezig was prima uitgelegd. Ik gebruik die methode ook en het werkt de naden prima weg.

Ik vind ze verder prima geslaagd. Vooral dat randje bovenop maakt het af.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 3 en plaatsing 1000ste foto!
John

Het ziet er echt super uit ga lekker door met de volgende duizend foto's met al dat moois wat je aan het bouwen bent.
Voor mij is deze draad (het is al lang geen draadje meer) erg leerzaam en kijk elke keer weer of je iets gepost heb.

Ruud
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 3 en plaatsing 1000ste foto!
Hoi John,

Dat ziet er mooi uit die bruggehoofden, dat wegwerken van de naadjes gaat je wel lukken. Die tip van Arjan klinkt erg goed, ik weet ook dat Anita Decor een potje met pasta verkoopt om de naadjes op te vullen heb ik gebruikt bij de perrondelen van mijn oude baan werkte perfect en met verven zag je geen verschil.

groeten Martin.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 4 (21-02-2013)
Citaat van: wakkie op dinsdag 19 februari 2013, 19:53:05

Wanneer is de open dag?


Hoi Willie,

eerst eens een stuk scenery af hebben dus dat gaat nog wel even duren.

Citaat van: ArjanM op dinsdag 19 februari 2013, 20:04:14

Die naadjes zijn prima weg te werken met hele dunne gips in een (injectie) spuit (zonder de naald natuurlijk) en een oude tandenborstel. Arie heeft dat destijds toen ie met straatdelen bezig was prima uitgelegd. Ik gebruik die methode ook en het werkt de naden prima weg.


Hoi Arjan,

de methode van Arie heb ik bij mijn eerdere brug ook al toegepast dus dat moet hier dan ook maar.

Martin,

bedankt voor de tip.

Vandaag het tweede bruggehoofd gemaakt en dit is iets anders geworden dan het eerste. Het is niet alleen hoger maar ook aan de voorzijde voorzien van een steunmuur en aan de achterzijde van een uitbouw tbv het inrij-sein van het station wat daar in de toekomst gaat komen. Maar goed, oordeel zelf maar:



Hier dan een foto waarop aan de linkerzijde de uitbouw voor het toekomstige inrij-sein te zien is:



En nog een foto vanop afstand waarbij het zwarte stukje polystyreen het toekomstige landschap weer geeft:



Ik ben nog niet helemaal tevreden omdat de naden niet geheel onzichtbaar zijn. Eens kijken of er morgenvroeg nog verbeteringen aangebracht kunnen worden.

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 4 (21-02-2013)
Ziet er heel mooi uit John

Je bent heel goed bezig vind ik
het resultaat mag er wezen!

Mvg Danny
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 4 (21-02-2013)
John,

Dat ziet er weer goed uit.

Ga zo door.

Groetjes Harry
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 4 (21-02-2013)
Hoi John,

Wat een prachtige brug ben je aan het bouwen. Erg mooi in detail  :thumbup:
Zeker als je ziet dat de voegen mooi op één lijn liggen. Ik ben weer erg benieuwd naar het eindresultaat.
Succes met de afbouw.

Groeten Ronald  :)
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 4 (21-02-2013)
Hallo John,

Ik vind je tweede bruggenhoofd prefect, je heb hier goed over na gedacht.
Het is verstandig een steunbeer bij te plaatsen als je zo'n hoogte moet over bruggen.
En de twee bruggenhoofden hoeven echt niet het zelfde te zijn.
Een bekende wielrijdster zou zeggen TOPI. :thumbup:

vr.gr. Günther.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 4 (21-02-2013)
Het wordt een hele mooie maar ook meteen hele HOGE brug zo te zien.  De lijnen van je toekomstig landschap een beetje volgend, denk ik dat het er in de eindfase zeer goed gaat uit zien
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 4 (21-02-2013)
Hallo john,


Ik vind het tweede brugenhoofd eigenlijk te "massief". Als in de praktijk zoveel hoogte verschil overwonnen zou moeten worden tussen de brug en de vaste grond eronder dan zou of de brug verlengd worden of er zou een contructie worden gemaakt met een centrale pilaar met aan weerszijden 2 gelijke brugdelen.
Zelfs een hangbrug of een betonnen boogbrug zou dan niet misstaan. (mits in het tijdbeeld passend).
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 4 (21-02-2013)
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 4 (21-02-2013)
Hoi John,

Dat ziet er goed uit.
De brug krijgt steeds meer zijn natuurlijk uitstraling.
Zeker nu die gipsen muren er langzaam aan het ontstaan zijn.
Ik ben benieuwd naar hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.

Mvg,
Falco
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 4 (21-02-2013)
Hoi John, ziet er uiteraard weer goed uit, of het bruggehoofd wel of niet goed uitkomt is pas te zien hoe alles in het landschap past. Ik kijk zo uit naar jouw eerste bouw van de heuvels.

Gr henk
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 4 (21-02-2013)
John, ik vind ze mooi. Neem aan dat het massieve wel wat wegvalt wanner de scenery er omhee. Is aangebracht.

Vraag me alleen af of dat een logische plek voor een inrij signaal is. Bij rood staat de trein stil op de brug. Ik vraag me af of dat niet tegen de richtlijnen is.

[edit] typefoutje verbeterd, zodat Johnny het ook kan begrijpen
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 4 (21-02-2013)
"Bij rood staat de grein stil op de brug" u bedoelt?
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 4 (21-02-2013)
grein=trein, veronderstel ik..