Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Update 19-6-2016 / Zug-e-Zug / Aanwinst Re460 Gottardo & vorderingen

Gestart door jj_marklin vrijdag 17 december 2010, 21:46:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Update 19-6-2016 / Zug-e-Zug / Aanwinst Re460 Gottardo & vorderingen
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik mij al even voorgesteld in het voorstelhoekje.
(draadje)

Ik ben een herintredende "Marklinner". Ben in een tijd dat ik nog wat meer haar had met de analoge treinen van mijn vader begonnen, en afgelopen zomer heb ik besloten mijn passie voor treinen weer nieuw leven in te blazen.

Inmiddels ben ik druk aan het bouwen geslagen voor de onderbouw. Verder heb ik, met wat hulp van Manus en Johan, een schaduwstation ontworpen met Wintrack.
(draadje)

Om te kijken of deze opzet in de praktijk ook "werkt"heb ik het Wintrack-ontwerp inmiddels werkelijk liggen.

Hieronder een aantal foto's om een beeld te geven van mijn vorderingen:























De wisselstraat moet nog met een paar wissels worden uitgebreid. Hiervoor wacht ik even op de oudejaarsloterij. Had graag nog even naar Houten gegaan morgen, maar heb het helaas niet aan tijd... Volgende keer beter.

Ik heb even een rondje gecreeerd met een brug, zodat ik het schaduwstation even kan testen. Voor het mooie is de oprit eigenlijk te steil, maar voor deze tijdelijke situatie kan het wel even.

Onder de treintafel heb ik alvast een ringleiding voorbereid, zodat ik dat later niet op mijn kop liggend op de vloer hoef te doen :lol:

Ga ondertussen lekker verder werken aan mijn baan en wanneer er weer vorederingen zijn, zal ik deze hier plaatsen.

Op- en aanmerkingen zijn altijd welkom.

Groet, Joachim
Re:treinbaan C-rails digitaal - bouw schaduwstation
Ziet er al goed uit!

Hoe ga je werken met de beveiliging van het schaduwstation?
Re:treinbaan C-rails digitaal - bouw schaduwstation
Citaat van: wijbe op vrijdag 17 december 2010, 21:51:27
Ziet er al goed uit!

Hoe ga je werken met de beveiliging van het schaduwstation?


Hallo Wijbe,

Eerlijk gezegd ben ik daar nog niet helemaal uit. Ik wil eigenlijk via de pc gaan aansturen met als software Itrain.

Ik ben nog aan het uitzoeken of ik hiervoor eerst iets van een Central Station nodig ben, of dat ik het spul rechtstreeks op de pc kan aansluiten. Heb al wel een MS2.

Dan zal de beveiliging van het schaduwstation gaan plaatsvinden dmv terugmelders/bezetmelders.
Als voorbeeld kijk ik vaak op de site van Willy uit Eindhoven.

groet, Joachim
Re:treinbaan C-rails digitaal - bouw schaduwstation
Ik heb gehoord op het forum dat de aansluitbox van MS2 zo valt aan te sluiten dat het kan gebruikt worden voor PC aansturing. Meer weet ik er ook niet van.



groeten minitreintje/Dylan
Re:treinbaan C-rails digitaal - bouw schaduwstation
Dat ziet er al leuk uit Joachim! Met hoe lange treinen ga je rijden eigenlijk? Want in die lange sporen van je schaduwstation kun je wel treinen met 10 rijtuigen stallen gok ik zo!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:treinbaan C-rails digitaal - bouw schaduwstation
Citaat van: minitreintje op zaterdag 18 december 2010, 07:31:22
Ik heb gehoord op het forum dat de aansluitbox van MS2 zo valt aan te sluiten dat het kan gebruikt worden voor PC aansturing. Meer weet ik er ook niet van.



groeten minitreintje/Dylan

Daar is niks van bekend voor zover ik weet. De ms 2 kent namelijk ook geen s88 aansluiting.

@Joachim,

Is het misschien handig om dan de rails alvast klaar te maken voor terugmelding? En ook alvast aan te sluiten op draad?

Doe je dit niet heb je later heeeeeeeeel veel werk, en kan je er moeilijk bij als je de bovenbaan al maakt. Tevens misschien een goed idee om isolatie toe te passen? Voor de kosten van het draad zou ik het niet laten. Gewoon beginnen met aansluiten!
Re:treinbaan C-rails digitaal - bouw schaduwstation
Er waren ontwikkelingen op het Stummiforum....

Maar nog niets is zeker er zou een kans bestaan..

s88 -> hsi-88

groeten minitreintje/Dylan
Re:treinbaan C-rails digitaal - bouw schaduwstation
Dat is wel een goeie,de hsi-88. Dus inderdaad zoals Dyalan zegt. Even de ontwikkelingen afwachten. Blijkt dat de ms2 gewoon als centrale kan dienen voor de wissels en de treinen, zou dat een zeer goedkope ontwikkeling zijn!
Re:treinbaan C-rails digitaal - bouw schaduwstation
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=26594.0


Hier het draadje waar ik het over heb...


groeten minitreintje/Dylan
Re:treinbaan C-rails digitaal - bouw schaduwstation
Citaat van: Dennis1984 op zaterdag 18 december 2010, 11:01:45
Dat ziet er al leuk uit Joachim! Met hoe lange treinen ga je rijden eigenlijk? Want in die lange sporen van je schaduwstation kun je wel treinen met 10 rijtuigen stallen gok ik zo!

Met vriendelijke groet,
Dennis

Ey Dennis,

Dank voor je reactie.

De lengte van de treinen zal wel niet met 10 rijtuigen worden denk ik. Ik heb de opstelsporen wel bewust op deze manier gemaakt, zodat ik in het achterste gedeelte geen wissels in het schaduwstation heb.

Groet, Joachim
Re:treinbaan C-rails digitaal - bouw schaduwstation
Citaat van: wijbe op zaterdag 18 december 2010, 11:05:24
Citaat van: minitreintje op zaterdag 18 december 2010, 07:31:22
Ik heb gehoord op het forum dat de aansluitbox van MS2 zo valt aan te sluiten dat het kan gebruikt worden voor PC aansturing. Meer weet ik er ook niet van.



groeten minitreintje/Dylan

Daar is niks van bekend voor zover ik weet. De ms 2 kent namelijk ook geen s88 aansluiting.

@Joachim,

Is het misschien handig om dan de rails alvast klaar te maken voor terugmelding? En ook alvast aan te sluiten op draad?

Doe je dit niet heb je later heeeeeeeeel veel werk, en kan je er moeilijk bij als je de bovenbaan al maakt. Tevens misschien een goed idee om isolatie toe te passen? Voor de kosten van het draad zou ik het niet laten. Gewoon beginnen met aansluiten!

Ey Wijbe,
Is ook mijn de bedoeling om de terugmelders en bedrading aan te sluiten voordat ik verder ga met bouwen. Ik heb de rails op dit moment gewoon los liggen om te testen of dit ontwerp zo goed bevalt.
Voordat ik deze definitief ga bevestigen komt er eerst nog isolatie onder in de vorm van grasmat of van die blauwe ondervloerplaatjes.

Daarnaast ben ik nog niet zover dat ik precies weet hoe het werkt met de terugmelders en bezetmelders. Heb gezien dat daar diverse topics over zijn, dus daar ga ik mijn licht eerst maar eens even over laten schijnen.

Ik zit eraan te denken om de terugmeld-decoder 5217 en magneetartikelendecoder 5211 en schakeldecoder 5213 van Viesmann te gaan gebruiken.

Voor wat betreft aansturing via de PC houd ik dit scherp in de gaten. Zou inderdaad wel ideaal zijn wanneer ik dit kan gaan doen zonder dat ik eerst de central Station moet gaan aanschaffen (of ESU Ecos oid). Wanneer er verder nog forummers zijn die hier meer van weten dan hoor ik dat graag natuurlijk
:D (Dylan ook bedankt voor je bijdrage hierover)

Groet, Joachim
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - JJ_Marklin
heey joachim,

dat terugmelders en bezetmelders verhaal is inderdaad een hoop gedoe, we zijn er nu zelf bijna uit (gelukkig) en gaan binnen kort de eerste hand leggen aan een volledig pc gestuurde test baan.

als ik een tip mag geven over de decoders, we hebben net 5 aj(albert-jan ook lid van dit forum) s88-decoders binnen gekregen die even goed werken maar een stuk goedkoper zijn. deze decoders worden onder meer gebruikt in de baan van peter/degeluidsman

mvg max
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - JJ_Marklin
Lid sinds: 2010

Rustaagh 😎

offline
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - JJ_Marklin
Citaat van: Max A op zondag 19 december 2010, 22:44:00
heey joachim,

dat terugmelders en bezetmelders verhaal is inderdaad een hoop gedoe, we zijn er nu zelf bijna uit (gelukkig) en gaan binnen kort de eerste hand leggen aan een volledig pc gestuurde test baan.

als ik een tip mag geven over de decoders, we hebben net 5 aj(albert-jan ook lid van dit forum) s88-decoders binnen gekregen die even goed werken maar een stuk goedkoper zijn. deze decoders worden onder meer gebruikt in de baan van peter/degeluidsman

mvg max

Ey Max,

Ben benieuwd naar de volledig pc-gestuurde baan van Falco/jullie.

Bedankt voor de tip. Zal de baan van Peter de Geluidsman eens even goed gaan bekijken. Wellicht heb ik ook wat aan de decoders. Wanneer deze goedkoper zijn dan die van Viessmann en net zo goed werken dan kan ik dat beter doen. Blijft er weer wat budget over voor andere zaken nietwaar. 8)

Succes met bouwen in ieder geval. Zal de vorderingen volgen.

Groet, Joachim

Re:Bouw zwitserse Zugbahn - JJ_Marklin
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - JJ_Marklin
Hoi,

Dan ook maar mijn mening.
Je begin ziet er goed uit zo!
Dat is het handige van een tafel, je kan er onder en netjes werken, dat gaat bij mij heel lastig!
Veel succes nog verder!

Mvg
Falco
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - JJ_Marklin
Lid sinds: 2010

Rustaagh 😎

offline
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - JJ_Marklin
Citaat van: falco1994 op maandag 20 december 2010, 21:12:13
Hoi,

Dan ook maar mijn mening.
Je begin ziet er goed uit zo!
Dat is het handige van een tafel, je kan er onder en netjes werken, dat gaat bij mij heel lastig!
Veel succes nog verder!

Mvg
Falco

Tsja, zo heeft iedereen zijn beperkingen qua bouwen. Ik heb het hele circus op 16 zwenkwielen staan, zodat ik er ook aan de achterkant goed bij kan.

Maar goed, het gaat om het eindresultaat nietwaar :lol:

Gr. Joachim
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - JJ_Marklin
Leuke baan :)
kzie graag ook eens een beetje kleinere baan beperkt door de ruimte  :P
heb zelf niet veel plaats dus ik vind het altijd eens tof om zo ideen op te doen  :P
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - JJ_Marklin
Lid sinds: 2010

Rustaagh 😎

offline
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - JJ_Marklin
Citaat van: TimT op woensdag 05 januari 2011, 10:32:08
Leuke baan :)
kzie graag ook eens een beetje kleinere baan beperkt door de ruimte  :P
heb zelf niet veel plaats dus ik vind het altijd eens tof om zo ideen op te doen  :P

Ey Tim, bedankt voor je reactie. Tsja, er is op dit moment nog niet veel zwitsers aan mijn baan, maar ben dan ook nog druk in de voorbereidingen. Heb wel gemerkt dat het maken en uitvoeren van een hoop dingen sneller gaat dan het eerst grondig uitzoeken ervan. Anyway, het hoort er allemaal bij. Morgen in Houten maar eens even kijken of er nog wat interessants te vinden is.... :lol:

Jij ook succes met je bouw en een goed weekend natuurlijk.

Gr. Joachim
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Vraag: hoe zet ik C-rails vast?? JJ_Marklin
Hallo,

Ik zit even met een (simpel) vraagstukje.

Ik heb hier een doosje met railschroegjes van Marklin (74990)

Mij schaduwstation ligt op 12mm multiplex.
Wanneer ik de marklin schroefjes hierin draai  met de schroevendraaier, breekt het schroefje af wanneer deze de rails bijna raakt.

Het kan toch niet waar zijn dat ik deze allemaal moet gaan voorboren....  :shock: :shock:

Zijn er, naast de marklin schroefjes ook nog andere alternatieven.

Hoor graag.

Gr. Joachim
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Vraag: hoe zet ik C-rails vast?? JJ_Marklin
Niet vastschroeven!

Je gebruikt geen isolatie, en je hebt een klankenkast. Dit maakt dus al veel lawaai. Schroef je ze vast maken ze nog meer lawaai!
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Vraag: hoe zet ik C-rails vast?? JJ_Marklin
Citaat van: wijbe op zaterdag 15 januari 2011, 11:19:33
Niet vastschroeven!

Je gebruikt geen isolatie, en je hebt een klankenkast. Dit maakt dus al veel lawaai. Schroef je ze vast maken ze nog meer lawaai!

A goeie Wijbe,

Ik ben wel van plan om m isolatie onder de rails aan te brengen. Ofwel eengrasmat oid of ik heb hier van die blauwe ondervloerplaatsjes staan.

Nog steeds niet vastschroeven??

Gr. Joachim
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Vraag: hoe zet ik C-rails vast?? JJ_Marklin
Nope, brengt teveel geluid over. Beter is zo te doen als Tilly doet, inklemmen.
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Vraag: hoe zet ik C-rails vast?? JJ_Marklin
Citaat van: wijbe op zaterdag 15 januari 2011, 12:07:36
Nope, brengt teveel geluid over. Beter is zo te doen als Tilly doet, inklemmen.

Ey,

Zal Tilly zn methode eens even gaan aanschouwen.
Bedankt voor de tip.

Goed weekend verder.

Gr. Joachim
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Vraag: hoe zet ik C-rails vast?? JJ_Marklin
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels een tijdje proefgedraaid met mijn schaduwstation.



Aangezien ik bij dit ontwerp voor het bereiken van de rangeersporen telkens het doorgaande spoor moet gebruiken, leek het mij wijs nog eens serieus naar de mogelijkheden te gaan kijken. Daarnaast wordt de helling volgens mij in dit ontwerp te sterk, waardoor de treinen maar met moeite boven zullen komen.

Zoals ik al eerder heb aangegeven wil ik graag links gaan rijden. Hierbij de opzet waar ik op ben uitgekomen.



Zie ik iets geweldigs over het hoofd :help:
Schieten maar! 8) 8) B)

Groet, Joachim
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Aanpassing schaduwstation 24-1-2011
hallo joachim,

je baanplan ziet er supper uit,kijk uit naar verder vorderingen van je baan.

groeten en succes;
peter(ke33)
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Aanpassing schaduwstation 24-1-2011
Bij wissels als tegenboog een 24244 24224 gebruiken dan is deze mooi recht...
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Aanpassing schaduwstation 24-1-2011
Citaat van: minitreintje op dinsdag 25 januari 2011, 19:24:58
Bij wissels als tegenboog een 24244 gebruiken dan is deze mooi recht...

Ey,

Bedoel je niet een 24224? En waar bedoel je dit/deze dan :help:

Gr. Joachim
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Aanpassing schaduwstation 24-1-2011
Ja sorry bedoel 24224. Je ziet dat je wissels hebt waar een 24130 boog gebruikt word. Als je nu een 24224 neemt dan is alles recht en hoef je geen passtukjes te nemen.
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Schaduwstation UPDATE 6-2-2011
Hallo allemaal,

Inmiddels heb ik het aangepaste plan voor mijn schaduwstation helemaal liggen. Kwam nog wat rails en wissels tekort. Gelukkig lagen er nog een heel aantal bij Maikel in Lelystad.



Volgende stap wordt het aftekenen van de rails en uitzagen van aantal uitsparingen, zodat ik overal goed bij de rails kan komen.

Daarna de terugmeldposities bepalen en aansluitend solderen. Dit geld ook voor de stroomtoevoer naar de rails.

Ik wil, zoals eerder al aangegeven, in de nabije toekomst gaan rijden via de pc. Ik heb inmiddels een opzet gemaakt voor een blokindeling.

Graag jullie commentaar.. :thumbup:



Tot later maar weer.

Groet, Joachim
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Schaduwstation UPDATE 27-2-2011
Hallo allemaal,

Inmiddels gaan de vorderingen bij mij met kleine stapjes voorwaarts. Dit heeft vooral te maken met het uitzoeken van de werking van het terugmeld en bezetmeldsysteem. Gelukkig krijg ik hierbij goede support van Dennis(1984) op dit moment. :thumbup:

Ik ben nu wel zover dat ik de ruimte tussen de keerlus en achter in de hoek waar de rails richting volgende verdieping gaan uitgezaagd. Verder heb ik de uitsparingen voor de wissels gezaagd en heb ik de grijze isolatieplaatjes op het multiplex vastgekit met montagelijm. Voor de isolatie heb ik gebruik gemaakt van Hedipron 6mm plaatjes. Is wel redelijk zacht materiaal, maar bevalt mij prima. Voordeel van deze plaatjes tov de lichtblauwe plaatjes is dat deze qua kleur gelijk wat beter afwerken. Deze plaatjes zijn overigens tevens in 3mm te krijgen.

Verder alvast een begin gemaakt met de oprit bnaar het volgende niveau. Hoe dit niveau er verder uit komt te zien heb ik nog geen idee van. Ik ga eerst het schaduwstation verder afmaken en dan op het einde van de oprit een lus creeeren, zodat ik eerst kan gaan proefdraaien met de aansturing via de pc.

Hierbij nog even een paar afbeeldingen.









Voor de oprit heb ik op de beurs in Joure gister nog de hand weten te leggen op een waterpas(insider)wagonnetje



en een Ovomaltinewagon (SBB)



Tot de volgende update.

Gr. Joachim
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Schaduwstation UPDATE 27-2-2011
Ziet er al goed uit,  :thumbup:
Maar hoe is het er nu mee??

Groeten,
Martijn
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Schaduwstation UPDATE 27-2-2011
Citaat van: Marklin5 op zaterdag 11 juni 2011, 21:20:46
Ziet er al goed uit,  :thumbup:
Maar hoe is het er nu mee??

Groeten,
Martijn

Dat zou ik ook wel eens willen weten!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Schaduwstation UPDATE 27-2-2011
Citaat van: Dennis1984 op zaterdag 11 juni 2011, 21:25:41
Citaat van: Marklin5 op zaterdag 11 juni 2011, 21:20:46
Ziet er al goed uit,  :thumbup:
Maar hoe is het er nu mee??

Groeten,
Martijn

Dat zou ik ook wel eens willen weten!

Met vriendelijke groet,
Dennis

Ey,
Tsja, update was alweer een tijdje geleden, nou daar komt ie dan:

Ben vrij voortvarend van start gegaan met de bouw van mijn schaduwstation. Is helaas als gevolg van veel drukte en gedoe op mijn werk even een tijdje blijven liggen.

Verder ben ik tot de conclusie gekomen dat het beter (voor mij) is om toch eerst een simpele testbaan te maken om de materie met de bezetmelders in combinatie met de aansturing via de pc onder de knie te krijgen.

Nou had ik afgelopen maandag een deal gesloten via marktplaats voor een CS1 met update  :warning: en het ziet er naar uit dat die vent mij eens even verschrikkelijk bij de poot heeft. Ben daar echt doodziek van.  :-( :thumbdown: Nu maar kijken of ik op één of andere manier nog mijn geld terug kan krijgen? Ben bang dat ik er naar kan fluiten.

Van de week wel via een betrouwbaarder kanaal een extra 60052, 4x Viessmann 5211 en 3x 5217 binnengekregen. Gelukkig zijn er ook nog wel mensen te vertrouwen.

Nu maar even kijken hoe ik de interface tussen de baan en de pc ga creëren.

Hieronder de opzet zoals ik daar nu op dit moment mee bezig ben:



Ik heb de wissels maar helemaal geïsoleerd en voorzien van spanning, aangezien de wisselstraten in het schaduwstation dat ook zijn. Ik wil met deze testbaan zoveel mogelijk de praktijk benaderen van mijn schaduwstation.

Hoor graag of ik zo op de goede weg zit.

Gr. Joachim
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Schaduwstation UPDATE 27-2-2011
Joachim,

Das knap zuur! Balen zeg, ik hoop dat je je geld niet kwijt bent!

Betreft je plan, volgens mij ziet dat er helemaal goed uit! Alleen in het doodlopende spoor ben je vergeten de bezetmelderisolaties in te tekenen. Maar de bezetmelders zelf heb je op de goede plaatsen gezet. Volgens mij kun je dit zo gaan bouwen!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Schaduwstation UPDATE 27-2-2011
Citaat van: Dennis1984 op zaterdag 11 juni 2011, 22:49:20
Joachim,

Das knap zuur! Balen zeg, ik hoop dat je je geld niet kwijt bent!

Betreft je plan, volgens mij ziet dat er helemaal goed uit! Alleen in het doodlopende spoor ben je vergeten de bezetmelderisolaties in te tekenen. Maar de bezetmelders zelf heb je op de goede plaatsen gezet. Volgens mij kun je dit zo gaan bouwen!

Met vriendelijke groet,
Dennis

Ey Dennis,

"Das knap zuur! Balen zeg, ik hoop dat je je geld niet kwijt bent!": Dus wel! ca. 200 euri. maar ik laat het er niet bij zitten... Heb wat kanalen gevonden die nog wel eens een succesje behalen bij markplaatsoplichters. Zullen zien...

Verder dank voor je reactie. Ga ermee aan de slag. Zodra er wat nieuws te melden valt, dan zal ik dat hier weer plaatsen.

pr. weekend

gr. Joachim
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Schaduwstation UPDATE 27-2-2011
Hey Dennis,

Dat is inderdaad bijzonder vervelend  :-(.
Als je je geld heb overgemaakt via de bank kun je dit binnen 30 of 31 dagen terug laten boeken.
Jij je geld weer terug en weer beschikbaar voor een betrouwbaar persoon  >:-D.

Succes er mee.

Groet Niels
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Schaduwstation UPDATE 27-2-2011
Niels,

Je roept mij maar bedoelt vast Joachim.

Geld terugboeken kan alleen als het geïncasseerd is (doorgaans alleen door bedrijven), niet als je het zelf hebt overgemaakt.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Bouw zwitserse Zugbahn - Schaduwstation UPDATE 27-2-2011
Hoi Joachim,
Je bent mooi bezig! Altijd jammer dat er zulke mensen zijn die de boel op proberen te lichten. Het is nog niet voorbij voor hem, je kunt hem via zijn mail en IP adres traceren. Als je zijn telefoon nummer hebt moet je een meisje laten bellen voor iets heel anders en proberen af te spreken om iets anders te kopen. Ook kan je via zijn bankrekening zijn adres achterhalen zodat je hem kunt bezoeken. Ik ben ook wel eens helemaal naar midden Duitsland gereden omdat die man niets opstuurde nadat hij mijn geld had ontvangen.
Succes! Groeten Jake
Testbaan en Bouw zwitserse Zugbahn - Schaduwstation
Citaat van: jakeman op zondag 12 juni 2011, 00:14:04
Hoi Joachim,
Je bent mooi bezig! Altijd jammer dat er zulke mensen zijn die de boel op proberen te lichten. Het is nog niet voorbij voor hem, je kunt hem via zijn mail en IP adres traceren. Als je zijn telefoon nummer hebt moet je een meisje laten bellen voor iets heel anders en proberen af te spreken om iets anders te kopen. Ook kan je via zijn bankrekening zijn adres achterhalen zodat je hem kunt bezoeken. Ik ben ook wel eens helemaal naar midden Duitsland gereden omdat die man niets opstuurde nadat hij mijn geld had ontvangen.
Succes! Groeten Jake

Ey Jake,

Dank voor je compliment. Altijd leuk  ;)

Het is zeker nog niet voorbij voor hem. Ik laat het er ook niet bij zitten. Is principekwestie. Is alleen jammer dat het weer zoveel extra tijd kost. Maar ken nu een ervaringsdeskundige die wellicht binnenkort even tijd heeft voor een incassoklusje... :D B)

@ Niels: Dennis heeft gelijk. Terugboeken kan alleen van zakelijke rekeningen en bij automatische incasso's :-( :thumbdown:

Anyway, ik laat mijn humeur er maar niet onder lijden. Ben intussen lekker aan t solderen aan de testbaan.

Tot later.

gr. Joachim
Update 13-7-2011! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Hallo allemaal,

Hierbij maar weer eens een updeetje van Friesland.

Afgelopen beurs in Houten overgegaan tot de aanschaf van de Ecos2.


Wat een prachtig mooi apparaat. ben van de week even bij medeforummer Wijbe geweest en hij heeft mij even middels een spoedcursus wegwijs gemaakt in de wondere wereld die Ecos heet :thumbup:
Wijbe, bedankt! :D

Verder op de beurs nog een setjeSBB wagons gescoord:


Ook via het informele circuit en Conrad nog wat aanvullende zaken aangeschaft, waardoor ik weer verder kan.






Kortom, er kan weer wat gebeuren. Ik heb inmiddels de Ecos2 aangesloten aan mijn testbaantje.
Van de 18 terugmelders zijn er maar liefst 16 die gelijk werkten. Niet gek voor een beginner toch... :thumbup: :thumbup: ;)





Iemand een idee hoe ik die laatste 2 ook aan de praat krijg?

Tot zover eerst maar weer even.

Gr. Joachim
Re:Update 13-7-2011! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Op de + drukken  in dat menu :lol:
Re:Update 13-7-2011! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Joachim,

Leuk dat je lekker opschiet! Ben benieuwd wanneer de treinen op je testbaantje rijden. Het is dat Friesland niet om de hoek ligt voor mij; anders was ik even langs gekropen :).

Is het niet zo dat er twee niet werken omdat je de 2e terugmeldmodule nog moet aansluiten? :P. Ik heb geen ECoS, hopelijk helpen de anderen je op weg!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Update 13-7-2011! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Mooie aanwinsten ik ben benieuwd naar het vervolg

mvg niKo
Re:Update 13-7-2011! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Citaat van: niko op donderdag 14 juli 2011, 15:56:20
Mooie aanwinsten ik ben benieuwd naar het vervolg

mvg niKo

Ey Niko,

Ik ook ;)

Gr. Joachim
Update 16-7-2011 - Filmpjes en foto's! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Hallo allemaal,

Ben weer een stapje verder.

Ik heb inmiddels alle bezetmelders aan de praat. Bleken 2 niet geknipte rails tussen de wel geknipte rail te hebben gelegen. Even niet goed opletten en.... :(
Gelukkig snel gevonden. Rails vervangen en nu werken ze allemaal 100%.

Voor de liefhebbers heb ik nog even een paar foto's en 2 filmpjes gemaakt.
Let niet op de spaghetti :D











Nu weer stapje verder door de testbaan in Itrain te gaan zetten en verder in te stellen en uit te werken. Ben benieuwd...

Gr. Joachim
Re:Update 16-7-2011 - Filmpjes en foto's! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Joachim,

Mooie foto's en leuk om te zien dat het allemaal gelukt is! Mooi!

In je bezetmeldersfilmpje zie je sommige rode stukken rails zwart worden en dan weer rood, terwijl de trein niet die kant op rijdt. Heb je misschien wagons achter de trein hangen met gelijkstroomwielen? Of heb je erg korte bezetmeldersecties?

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Update 16-7-2011 - Filmpjes en foto's! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Hoi Joachim,

Welke versie van I-Train gebruik jij. Bevalt dit goed.

Je manier van bouwen ziet er goed uit. Alles is netjes in elkaar gezet.

Groet, Ronald
Re:Update 16-7-2011 - Filmpjes en foto's! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Citaat van: Dennis1984 op zaterdag 16 juli 2011, 23:03:59
Joachim,

Mooie foto's en leuk om te zien dat het allemaal gelukt is! Mooi!

In je bezetmeldersfilmpje zie je sommige rode stukken rails zwart worden en dan weer rood, terwijl de trein niet die kant op rijdt. Heb je misschien wagons achter de trein hangen met gelijkstroomwielen? Of heb je erg korte bezetmeldersecties?

Met vriendelijke groet,
Dennis

Ey mogge,

Dank voor de complimenten!

@Dennis
Zijn sowieso vrij korte bezetmeldsecties. Zal nog eens even naar de wagons kijken. Hoe kan ik zien/weten of er "gelijkstroomwielen" in/aan zitten?

@Ronald
Ik gebruik op dit moment de demoversie van Itrain. Had al wel een proeflicentie, maar die is al verlopen. Deze licentie ging sneller dan ik kon werken... ;) :D

Gr. Joachim
Re:Update 16-7-2011 - Filmpjes en foto's! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Citaat van: jj_marklin op zondag 17 juli 2011, 09:41:16
@Dennis
Zijn sowieso vrij korte bezetmeldsecties. Zal nog eens even naar de wagons kijken. Hoe kan ik zien/weten of er "gelijkstroomwielen" in/aan zitten?

Joachim,

Als je een wagon op een bezetmelder zet en hij heeft gelijkstroomwielen, zal je in je ECoS geen bezetmelding krijgen. Dus dat is de manier om er achter te komen. Wagon voor wagon op je bezetmelder plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Update 16-7-2011 - Filmpjes en foto's! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Citaat van: Dennis1984 op zondag 17 juli 2011, 09:46:08
Citaat van: jj_marklin op zondag 17 juli 2011, 09:41:16
@Dennis
Zijn sowieso vrij korte bezetmeldsecties. Zal nog eens even naar de wagons kijken. Hoe kan ik zien/weten of er "gelijkstroomwielen" in/aan zitten?

Joachim,

Als je een wagon op een bezetmelder zet en hij heeft gelijkstroomwielen, zal je in je ECoS geen bezetmelding krijgen. Dus dat is de manier om er achter te komen. Wagon voor wagon op je bezetmelder plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Ok, thanx! Ga t ff proberen.

gr. Joachim
Re:Update 16-7-2011 - Filmpjes en foto's! Testbaan en bouw zwitserse Zugbahn
Ik zou het per asje doen. Je wet maar nooit of een wagon is uitgerust met een combinatie van geïsoleerde en niet geïsoleerde assen.