Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

Ondertussen een kleine 2 weken verder.......

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

Re: En dan staan de verhuizers voor de deur.

Eigenlijk klooi ik maar wat an

Wat een verhaal. :(
Ik heb me helemaal in kunnen leven hoe dat gegaan is.
Mijn ouders hebben ook een verzorgingstehuis betrokken vanuit Alkmaar naar Ommen.
Mijn vader nierpatiënt van 84 jaar en mijn moeder dementerend vanwege hersenschade ook van 84.
Het waren moeilijke tijden, vanwege het vele geregel en de afstand.

Ik wens jullie sterkte met nog vele jaren samen en hoop dat jullie kunnen genieten nu de mantelzorg grotendeels wordt ontnomen.

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Ik lees mee, en kan alleen instemmend mee knikken en mee klokken.

Toch, voor de toekomst misschien, wil ik wijzen op een draadje uit 2013, Maarsburg,
de treinbaan variant op het opklapbed. M-rails natuurlijk, maar daar kijk je wel doorheen.

Gelukkig komt de stoom uit de DR 18 201 (NVBS 60)

Ik wens jullie alle goeds en voor jou Tom nog goede mogelijkheden voor je hobby

Groet Kaj

Als het maar Zwitsers is.

Alles staat op zijn plek de tv geïnstalleerd en de warme prakken in de middag zijn zo gewend Tom. :thumbup:
Veel plezier in jullie nieuwe huis / omgeving nu eerst rusten en dan de boel verkennen.
Veel woonplezier toegewenst voor jouw en je vrouw.

Groet Michel
Kan me voorstellen dat het even veel is Tom. Na een poos zal het zich wel settelen. Je laat wat maar jullie krijgen ook wat terug. Wens jullie meer rust toe.

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Wat een fijne reacties, geeft ons zeker energie om lekker verder te gaan met de dingen waar we nu mee bezig zijn.
Gisteren nog wel een klein dingetje.
De nieuwe Linnenkast zou bezorgd worden en gemonteerd.
Maar we werden gebeld dat ze een noodstop hadden moeten maken en waren alle delen gebroken.
Dus pech voor Beter Bed en voor ons maar de chauffeur en bijrijder hadden gelukkig niets.
Nu komen ze de 14e en kunnen eindelijk al onze kleren dan ook netje op hangers de kast in.
 @citaat "such is life", zegt men hier dan... ;-)
Dan lijkt het nog een 14 dagen alsof julli aan het kamperen zijn... ;-)

Zelf ben ik (redelijk) onlangs verhuisd, en het heeft redelijk wat tijd geduurd eer ik ingeburgerd was in het "nieuwe" (1945) huis   :lol:
 :) Fijn dat jullie een mooi nieuw plekje hebben en daar hopelijk nog lang van kunnen genieten. O:-D
Beetje jammer dat het effe niet goed ging met de bezorging van de kast, maar ja, nog maar even geduld dan.
 :o) Dat zo'n kledingkast dan in stukken lag zal een klerezooi zijn geweest, terwijl de kleren er nog niet eens in lagen. :D

zonder fantasie ook geen creativiteit

Tom en Riet, veel woonplezier op jullie nieuwe stekkie.

En jammer van die kast, die kan nu 'de klere krègûh'.

Märklin fahren-ärger sparen

Leest en klinkt als een prima nieuwe woonplek, Tom en Riet  :thumbup:
Voor je het weet, zijn jullie helemaal gesetteld  :)

Grtz Tony
Je hebt je verhaal ook mooi opgeschreven Tom, je kan zo columnist worden ✍️ haha.
Ik wens jullie heel veel plezier met jullie nieuwe woning.

En warm eten tussen de middag, ik vind het heerlijk 😀
Niet met een volle maag naar bed toe..

Er komt veel op ons af maar ook veel moois zoals de reacties op het forum waar we iedereen voor willen bedanken.
Mede door jullie steun en die van onze kinderen en kleinkinderen voelen we ons al redelijk op de juiste plaats.
Natuurlijk hadden  we het allemaal anders gewild maar als dat om wat voor reden niet kan dan is eigenwijs zeker niet wijs.

Natuurlijk nog iets gerelateerd aan de hobby, volgde week ga ik de rail en alle andere zaken losmaken van wat ik tot op heden had gebouwd.
Alles netjes in dozen verzamelen en dan maar afwachten wanneer er in het hobbyhok ruimte komt/is om weer iets te gaan bouwen.
Ondertussen kan ik dan ook eens gaan nadenken hoe ik het boekenplankbaantje ga bouwen.
De hobby ligt zeker nog niet stil.

Citaat van: Barry1972 op zaterdag 04 april 2026, 00:07:49Je hebt je verhaal ook mooi opgeschreven Tom, je kan zo columnist worden ✍️ haha.
Ik wens jullie heel veel plezier met jullie nieuwe woning.

En warm eten tussen de middag, ik vind het heerlijk 😀
Niet met een volle maag naar bed toe..

Beste Barry.
Het is helaas geen verhaal maar gewoon de werkelijkheid wat ik heb opgeschreven.
Ben zeker geen columnist of wat voor iets dan ook, gewoon uit het hart geschreven zoals het is en hoe de zorg er mee weet om te gaan.
Want als de mensen uit de zorg er niet meer zouden zijn dan kunnen veel ouderen (maar ook jongere en alle leeftijden)  onder ons  de toekomst somber inzien. Ze zijn zo nodig en ook nog super geweldig.
Mijn vrouw werkt  ook al 25 jaar in de (ouderen) zorg (dat kon jij niet weten) juist daarom vond ik het zo mooi geschreven, ik vond het dus een compliment.
En fijn dat het zo goed gaat bij jullie 👍🏻

Swiss rail .. what else?

Tom,

Ik sluit me aan bij alle eerdere reacties. Ook hier veel herkenning ivm verhuizing in het verleden van mijn vader naar een verzorgingstehuis met alle sores en geregel die daar bij komt kijken. En mijn vrouw werkt eveneens al jaren in de zorg met de groeiende belasting voor zowel bewoners, mantelzorg en personeel. Ik wens jullie nog vele mooie jaren op jullie nieuwe plek. En fijn dat de hobby nog steeds een plekje krijgt :thumbup:.

Groeten,
Wico
Halllo Tom en Riet,

Erg leuk dat je ons op de hoogte houdt.
Het zal zeker allemaal wennen zijn.

Lees dat er straks ook nog mogelijkheden zijn om de hobby te blijven beoefenen.

Snel wennen en lekker genieten met zijn tweetjes ( samen kinderen/kleinkinderen)!

Groet, Wim en Margot

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Tom,

Ik heb jullie avonturen van de afgelopen tijd gelezen. Harstikke mooi dat jullie nu op een mooi plekje wonen met, heel belangrijk, aanspraak met medebewoners. Kostje wordt blijkbaar kant en klaar op tafel gezet. Lekker geregeld! Hopelijk vinden jullie daar snel jullie draai.

Een klein stukje is dan helemaal van jou voor een mooi rangeerterrein. Dat is jou wel toevertrouwd, toch iets moois kunnen bouwen blijft leuk werk. Anders weer een A4 scenerytje, daar ben jij geweldig goed in!

Succes op jullie nieuwe plekje! :favorite:

Eerlijk gezegd dacht ik om er maar mee te stoppen.
Het gaat minder goed met Riet en de reuma in mijn handen wil ook niet erg verminderen.
Kijk er tegen op om weer een onderstel te bouwen en een module te maken van 40x244.
Het moet allemaal ook goed stabiel zijn en ik wil niet te veel in de muren boren wat de rust enigszins hier kan verstoren.
Vanmorgen kwam er weer een nieuwe (voor ons althans) zorgmedewerkster.
Kennis gemaakt en Riet werd geholpen om er op zijn Paasbest uit te zien.
Ze vroeg of we ons al een beetje thuis voelden en of er nog hobby's waren.
Riet vertelde gelijk dat er iets met treintjes is waarop ik gelijk aangaf er misschien mee te stoppen.
Nou, de zorgmedewerkster vond dat een slecht plan want ze zou het ontzetten leuk vinden dat er nu eens een stel is waarvan de man als hobby treintjes heeft.
Ga er nog maar eens goed over nadenken en kijken hoe het de komende tijd verder gaat met ons in de nieuwe omgeving.

Vrolijk Pasen voor iedereen.  :-)
Probeer je eerst te settelen Tom, kun je over weken of maanden alsnog een keuze maken.
Neem je voorlopig je tijd voor je even te settelen in je nieuwe omgeving. Daarna kan je nog rustig bekijken hoe en wat.

Neem zeker en vast geen overhaaste beslissingen.

Fijn pasen!

Stationchef van de S.a.A.-bahn

Leuk om eens iets te maken voor een gemeenschappelijke ruimte.
Heb ik ook ooit eens geregeld voor de woonvorm waar ik werkte.
Niet in de muur maken, maar iets mobiels.
Geniet van elke dag en zorg goed voor jezelf door te ontspannen.( diorama bouwen)
Jan

BLIJ dat ik analoog RIJ

Wellicht zijn er meer ex-modelspoorders in je nieuwe woonomgeving. Of eigenlijk 100% zeker dat die er zijn, iets met generatie ;) . En misschien dat je samen met hen iets moois kan bouwen in een gemeenschappelijke ruimte of zo.
Moet je waarschijnlijk wel je perfectionisme op een iets lager peil zetten.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Tom,

@citaat  @citaat

Geen slecht idee!
Misschien zijn er medebewoners die eigenlijk stiekem wel van treintjes houden en je kunnen helpen.

Henk
Hallo Tom,
Ontroerend wat jullie allemaal doormaken samen. Dat je het samen kunt doen is een groot goed. Onze hobby heeft je tot nu toe veel afleiding en ook plezier gegeven. Neem daar niet te snel afstand van. Als het opbouwen van een tafel het struikelblok is kom ik je graag een dagje helpen! Ik wens jullie alle goeds.

Wederom bedankt voor al jullie geweldig leuke en goed bedoelde reacties.
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen zie ik niets in een baantje bouwen ergens in het gebouw en met meerdere personen.
Ik weet hoe ik ben en hoe ik werk, ik kan bijvoorbeeld wekenlang visualiseren over een idee en dan tot slot het overboord gooien.
Mag graag met andere over de hobby praten maar het bouwen doe ik liever zelf, kan je ook geen ruzie krijgen is mij ooit eens door een modebouwer verteld.

Ik ga de beste raad opvolgen en dat is eerst zorgen dat we gesetteld zijn en dat alles duidelijk voor ons gaat worden.
@citaat ik kan best volgen wat je daar schrijft over "bouwen met anderen" en kan je geen ongelijk geven.
Wat ik wel een heel goed argument vind en ook 100% achtersta:
Citaat van: Appermont1991 op zondag 05 april 2026, 12:17:26Neem je voorlopig je tijd [...] Neem zeker en vast geen overhaaste beslissingen.
Laat de dozen met je treingerief maar rustig staan... die eten geen brood.  :thumbup:

Swiss rail .. what else?

Tom,

Toen ik de enthousiaste en goedbedoelde adviezen las, maakte ik een inschatting van jouw reactie. En ik blijk je inmiddels toch een beetje te kennen :). Overigens herken ik dat bij mezelf idem dito, zou zelf ook niet snel kiezen om samen met anderen te bouwen. Spulletjes lekker bewaren (voor zover je ruimte hebt of anders een paar dozen bij de kinderen op zolder zetten :idea:) en lekker settelen. En gaat het straks toch weer kriebelen, pak je het zo weer op!

Groeten,
Wico
Tom, wie ben ik om te zeggen wat je al dan niet zou moeten doen. Ik ken de details niet van jouw omgeving en de gezondheid van jullie beiden. Wat ik wel wil doen is mij aansluiten bij diegenen die schrijven dat je de tijd mag nemen om alles eens goed te laten bezinken en pas dan een beslissing te nemen. Weet echter wel dat ik jouw realisaties zal missen als je dan toch zou beslissen om er mee op te houden.
Ik wens je veel wijsheid toe in het nemen van een beslissing.

Luc

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dag Tom,

Ik heb het al vaker geschreven, denk rustig na en neem geen overhaaste beslissingen maar wel de tijd.
De adviezen van het zooitje ongeregelds hier op het forum zijn vooral goed bedoeld en als steun in de rug.

Stel je prioriteiten (lees Riet) en laat je verder niet gek maken.

Henk

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

Tom,

goed om te horen dat de zorg voor Riet goed geregeld is

en langzaam aan gaan wennen en dan komt het ooit wel weer goed.
niet zomaar wegdoen want voor je het weet gaat het weer kriebelen, net als toen met je garnalen, toen was je er ook helemaal klaar mee

maar relax veel succes in je nieuwe woonomgeveing en ga er gewoon eens riustig vor zitten dan komt het wel weer terug met een idee wat jij pas kan maken

Gr Ed
Re: Ondertussen een kleine 2 weken verder.......

Iedereen weer bedankt voor de aanmoedigingen en goede wensen, het raakt ons zeker.

Inmiddels is er al heel veel uit de vorige woning naar de stort en komen er voor het nieuwe appartement regelmatig de bestelde spullen binnen en vind alles wat we dachten mee te nemen ook een plek.
Merk wel dat we te veel hebben mee genomen dus een ritje volgende week naar de stort geeft weer ruimte.

De treinhobby zit netjes in 4 verhuisdozen, je denkt ik heb niet zo veel maar dan vergeet je dat er o.a. een soldeerstation mee moet en nog meer van dat spul.
Nu rustig aan verder, we voelen ons gelukkig al aardig thuis in de nieuwe omgeving.

Ben al bezig met een nieuw idee voor het volgende baantje, ga daar voorlopig nog niet aan beginnen maar krijg wel een beetje het idee hoe het gaat worden en hoe groot.

Denk dat de nieuwe naam wel gepast zal zijn aan de omgeving waar we nu in wonen, Thurendrecht.

De uitstekende sukken rail ga ik waarschijnlijk gebruiken om het doorgaande spoor een beetje te verlengen om wat rijlengte te krijgen.
Blij voor jullie Tom!

Als het maar Zwitsers is.

Leuk idee wat je getekend hebt Tom. :thumbup:

Groet Michel

doe maar een treintje

ik zie hier meer rangeer mogelijkheden dan bij menig grotere banen  :)

doe maar een treintje

Tom,
is dit misschien wat? en ja het moet geen "vlakke baan simpel"  worden natuurlijk  ;)

edit,

denk achteraf niet dat lukt, sorry  :?
Goed dat jullie stilaan jullie draai vinden in de nieuwe woonst. Als je verhuist naar een iets kleinere woonst valt het pas op wat voor spullen je allemaal hebt verzameld over de tijd. Dan moet je keuzes maken en afscheid nemen van sommige stukken. Dat hoort bij het leven zeker.
Het rangeercomplex is heel leuk en als je het gaat bouwen zal je er zeker plezier aan beleven.
Wij wachten hoopvol op het moment dat jij vindt dat het kan starten.

Luc
Ik loop weer hopeloos achter. Inmiddels dus weer bij gelezen. Gefeliciteerd met jullie nieuwe thuis waarvan ik hoop dat jullie daar nog vele gelukkige jaren mogen beleven.
Verhuizen is een rompslomp en zekere op latere leeftijd. Ik heb dat destijds met mijn Opa en Oma gezien die naar een "rusthuis" ging zoals dat toen genoemd werd. Na verhuizen en dat is nooit 1 dag werk want vooraf is het inpakken en later weer uitpakken en plaatsen en dat laatste kost energie. De eerste indrukken zijn ook best belangrijk. Zo te lezen krijgen jullie daar de zorg die jullie nodig hebben en dat is dan weer een zorg minder.
Weliswaar is het warm eten in de middag maar daar raak je wel aan gewend en vooral als het smaakt. En ja settelen ......... dat vraagt ook tijd, maar ik lees dat je daar al aardig mee op weg bent.
Tja en dan je hobby. Menigeen heeft het als geschreven en ik wil niet in herhaling vallen, maar achter het raam bij de plantjes zitten en naar buiten turen is geen goede zaak. Die verzorgster bedoelde volgens mij het zelfde.
Kortom niet de moed opgeven.

Dat je het allemaal even gehad hebt en een dip hebt is begrijpelijk. Je maakt in een paar weken tijd heel veel mee, voorwaar geen kattendrek!
Een sporenplan is een begin. Haast moet je niet hebben dat staat voorop. Hoe je het gaat inpassen is het volgende probleem, maar volgens mij gaat dat uiteindelijk goed komen.
Ik kijk met belangstelling uit wat je er van gaat maken.

Zondag lekker van de Marathon Rotterdam genieten maar helaas.
Paar pakketjes waren op het afhaal punt bij de Gamma aan gekomen dus die maar gelijk ophalen.
WTF, sta ik bij de Praxis, dus even wat verder rijden.
Thuis de boel uitpakken, niets voor de treinbaan maar wel voor beter geluid in huis.
Soundbar van Sonos en die moet gelijk maar aangesloten worden en ingesteld.
Deed me toch een beetje terug denken aan de CV instellen van een lok  :-) dus dit was dan ook beetje lastig.
Maar uiteindelijk gelukt en genoten van de laatste loper van de Marathon en daarna wat muziekzenders geïnstalleerd dan hebben we overdag geluid en hoeft de TV niet aan.
En voordeel is dat Riet na de avondverkleedpartij lekker in bed nog even TV kan kijken want daar staat onze oude TV en ik in de woonkamer lekker van muziek kan genieten en gelijk een beetje kloten met Wintrack om het idee van het rangeerbaantje wat speelser te maken.
Ruud dacht aan een verhoogd stukje spoor maar dat gaat niet lukken,
Wellicht is dit een wat speelser idee, flexrails nog genoeg liggen.
Al met al een heerlijk rustige dag geweest en toch wat naar voldoening gedaan.

Als het straks een beetje zo gaat worden dan denk ik er wel weer veel plezier mee te kunnen beleven omdat er m.i. redelijk wat ruimte is voor scenery wat een haven  juist weer zo lekker is na te bootsen in h0.
Bij een verhuis zie je pas hoeveel spullen je hebt & erna moet soms iets weg door te veel te hebben. Herkenbaar maar dat is best logisch als je al langer woonde op 1plaats.
Leuk om je eerste plannen alvast te zien! Vroeg of laat kan je hopelijk eraan beginnen.
Succes verder!
Tom, dat baantje bied aardige mogelijkheden kwa scenery. Het hangt uiteraard ook een beetje af wat er in die haven gebeurd. Met stukgoed en visserij heb je al behoorlijk wat mogelijkheden voor scenery. Maar misschien prefereer je pleziervaart .... Het is uiteindelijk niet de haven van Rotterdam dus het kan best knus worden en ook iets waar je plezier aan kunt beleven.
Zou je het meest linker wissel niet nog iets verder naar links plaatsen?
Dan heb je net wat meer spoor om om te lopen bij wat meer wagons. Is maar een idee..

Waar een wil is, is een spoor

En een waarheid ;)
Tom, ik had nog niks gestuurd, maar ook van mijn kant leef ik mee, en kan me best voorstellen dat je nu veel moe bent en dat de hobby even onderaan de lijst staat. Veel sterkte en alle goeds :favorite:
mvg(in dit geval: MeeleVende Groet)
Adriaan

BLIJ dat ik analoog RIJ

Gaat helemaal goed komen Tom, gewoon ff "tussen neus en lippen" een soundbar en een Sonos installeren/instellen, top man :thumbup: .
En dat havenbaantje daar ga je ook vast weer een hoop plezier aan beleven, niet te groot, lekker overzichtelijk (in alle opzichten) en het voordeel daar weer van is dat je je helemaal op de detaillering kan storten.
Dat treintjesvirus zit er nou eenmaal in en voor je het weet ben je lekker aan het rangeren op een steeds mooier wordend baantje.
Jullie zijn gewoon goed bezig en hebben de juiste beslissingen genomen.