Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Vervolg "Mijn baanplan" , heropbouw van oud naar nieuw

Gestart door bellejt zondag 18 oktober 2009, 16:57:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vervolg "Mijn baanplan" , heropbouw van oud naar nieuw
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Vervolg "Mijn baanplan" , heropbouw van oud naar nieuw
Hier het bouwverslag met vervolg na het ombouwen van 3 weken geleden.Spijtig want de treinen reden reeds maar absoluut nodig omdat de ruimte om het schaduwstation te bereiken te klein was.Let vooral niet op de rommel.Die gaat er langzaam uit.


Het rechterdeel 15 cm verhoogt waardoor er een spindel moest komen.Schaduwstation op achtergrond nu ruim bereikbaar.


Wat een rommeltje zeg.Kon gelukkig de bovenbouw hergebruiken.





Dit is het nieuw gedeelte links.Hier wordt alles nu van onderuit opgebouwd.Dit is nog het schaduwgedeelte.De bovenplaat moet later komen.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Hallo Bellejt,

Mooi al die rommel op je baan :lol:.
Onder die rommel zal vast en zeker een mooie baan tot leven komen.

Blijf dit zeker volgen.

Groeten,
Piwie.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Rommel hoort er nu eenmaal bij :D dat zal haast overal wel het geval zijn! :D
Veel succes met de opbouw van je baan!

Groeten, Peter
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Onder de rommel ziet het er best goed uit
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Hallo

ziet er al goed uit die baan  :mrgreen: veel succes met de opbouw

groetjes Wesley
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Daar de bruggen in foam toegekomen zijn kon ik gisteren en vandaag lekker voortwerken aan het crusiale tussendeel dat uitneembaar moet blijven om de linkse tafel te kunnen verplaatsen tijdens de opbouw (en eventueel bij problemen op het zijspoor).Zodra dit in orde is (alleen uitneembaar) kan ik verder met opkuisen van de kamer en verder bouwen aan de zijlijn.Let vooral niet op de rommel hé.Dat hoort bij het bouwen binnenshuis (heb gelukkig geen reklamerende dame).
Onder de brug ga ik proberen een watermolen in te bouwen



Algemeen overzicht van bovenuit.De achterste brug is voor de zijlijn.


Het tussenstuk zal mooi de overgang van hoofddeel Belgische ardennen naar Luxemburgs berglandschap vervullen.

Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Mooie update rijdt je trouwens digitaal of analoog?

Alves

Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Hoi Johny,

Mooi baantje heb je ter beschikking :D
Je bent alvast goed bezig! Kijk uit naar je Belgische landschap en rollend materieel :D

Groeten, Peter
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Dat ziet er mooi uit met die bruggen zo, ben benieuwd hoe dat er in de toekomst uit komt te zien.

Succes gr Einte  :D
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
ik ga digitaal rijden met koploper.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Oké. Dit zal zeker een hele mooie baan zijn als die af is.

Alves
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Door het slecht weer had ik een weekendje tijd om aan de zijlijntafel verder te werken met volgend resultaat :


De bruggen moesten losgemaakt worden om volledige toegang te hebben.



Dit na afwerken schaduwstation zijlijn.Het zijlijnstation wordt nu ook een volwaardig station met rangeersporen en eigen locloods.

Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Deel 2 met enkele voorlopige sfeerfoto's hoe het zal worden :


De hoofdbaan beneden en zijlijn erboven.


Van de voorzijde gezien. Ook het oude seinhuisje komt nu van pas.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Ziet er mooi uit.

Alves
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Hallo bellejt,

Hoe hoog zijn die arcade muren en waar heb je die vandaan?
Dit ivm. een verbouwing op mijn baan.


Gr Einte
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
de arcademuren bestel ik vanuit Duitsland (modelshop lippe).Het zijn er voor TT schaal maar ze komen veel natuurlijker over bij HO.Zoek daar ff op "Arkadenmauer ".
De muurtjes zijn    51,8 x 9,7 cm lang.Het onderste is gewoon Faller Profi muurplaat 170863.Daar zijn die spotgoedkoop (trouwens vele dingen).Je gewoon registreren en telkens je koopt verzamel je euros voor korting op de volgende bestelling.Zo spaar je ook uit op verzendkosten.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Dat beloofd een mooie baan te worden, het begin ziet er al goed uit.
Doorgaan zo

groeten janvis
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Hallo Johnny,

Zie voor het eerst je topic maar je bent goed bezig, met de arcademuren gaat het wel goed komen.
Maar zoals ik in een berichtje las van je valt de kosten erg mee dus oke geen verkeerde keuze dan.

Uit hoeveel nivaeu´s bestaat je modelbaan?

Succes met de verdere bouw, ben benieuwd naar het vervolg.

Groet Wim.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Ziet er tot nu goed uit zeg.
Ben gelukkig niet de enige met een rommeltje op zijn tafel.

Blijf je zeker volgen.

Maikel
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
De baan bestaat eigenlijk maar uit 2 niveaus : schaduwstation (op 55 cm) en bovenplaten (hoofd op 85 cm en zijlijn op 95 cm).De linkse bovenplaat ligt dus wel hoger dan de rechtse.De tussendelen die je ziet zoals het 2 X dubbelspoor boven elkaar is gewoon de hoogte overbrugging of de uitgebreide spiraal.De ene is van de hoofdlijn die naar het onderste niveau gaat op de tafel van de zijlijn.In de zijlijn bevind zich dan ook een spiraal met passeerspoor welke zichtbaar wordt boven het dubbelspoor.Onderaan mijn gegevens bevind zich de link naar het ontstaan van het sporenplan.Maak gerust gebruik van mijn plan als het bevalt..
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Ziet er goed uit.

Veel plezier met de verdere bouw.

Gr.
Piwie.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Vandaag maar ff verder gewerkt ter nagedachtenis van moeder die de baan zo graag afgewerkt wou zien .Meteen de basis gemaakt van de steunmuren op de zijlijn:

Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Waaw, wat een ontzettend mooie muur is dat geworden, ziet er erg realistisch uit. Ga zo door.

Groeten Daan
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
hallo.

je baan ziet er mooooi uit.
ga zo door ik kan niet wachten op  nieuwe fotos.

gr JW Bon
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Hoi Johny,

Dit ziet er veelbelovend uit, knap gedaan!

Groeten, Peter
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Hoi

Dat ziet er fantastisch uit die muur 8)daar is zeker weten veel zorgzaamheid ingestoken

groetjes van Wesley
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Die muur is nog maar de voorlopige opstelling hoor.De steunmuurtjes die je ziet tussen de muurplaten zijn de zijkanten van de tunnelportalen.Deze heb ik verhoogd met de overschot van de steunen van de grote brug.De voorste muurplaat moet nog wat omhoog gemetst worden.Zodra ik zeker ben dat alles goed rijd, werk ik dit deel volledig af en maak detail foto's.Ik werk heel graag met Noch schuimdelen.Je kan deze mooi en goed realistisch bewerken.Ze komen zelfs goedkoper uit dan altijd strooimateriaal te gebruiken.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
gorealistisch  :?: :?: :?:
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Deze week wat kunnen verder werken aan het zijlijn gedeelte.De tunnel aan de achterzijde is gemaakt en daar moet nog het bergdeel met wijnranken opkomen.De bovenzijde is uitneembaar omdat ik anders niet meer aan de trein zou kunnen.Alles is ook op dit gedeelte digitaal aangesloten.





De huisjes staan voorlopig opgesteld.Links komt er een mijnstructuur (mijnschacht) en rechts komt de brouwerij.Deze wordt volledig uitneembaar voor toegang tot de hoek van de baan.

Op de hoofdbaan is alles helaas stilgelegd tot ik rails en MDF platen kan halen.De spiraal heeft een extra draai nodig om de 3 à 4 % niet te overstijgen.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
hallo beljet,

dat ziet er mooi uit seg,knap gemaakt die muur.en ook die hoogte verschillen zijn schiterend gemaakt,ik kijk uit naar meer blijf je volgen zo leer ik weer wat bij om een leuke baan te maken in de toekomst.


groeten en fijne dagen verder peter(ke33)
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Hallo Johnny,

Lekker vaart zet je erin. Het ziet er allemaal netjes uit.

Citaat van: bellejt op vrijdag 25 december 2009, 17:42:24

Ook een paar bekende huizen op jouw baan. Ook bij mij staan ze te pronken:



Groet,
Ronald
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Mooie baan heb je,  :shock:

Die muurtjes wil ik later ook, bedankt voor de tip waar e ze kunt kopen  :P

MVG Clint
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
ik bestel deze in Duitsland.Bij modelshop lippe.Zijn overigens muren voor TT schaal.Niet te duur en veel natuurgetrouwer van schaal.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
hallo ronald

wat een mooie opzet van je baan.
vooral met die 3 nivo`s
  gr.  arno
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Is makkelijk te doen en ik meng de hoofdbaan (onderste traject) met een hoger gelegen schaduwstation van de zijlijn.Is dus eigenlijk het grootste bedrog dat er bestaat .Maar dat weet de toeschouwer niet.Je hebt daarvoor amper 1,20 meter breedte nodig.De wissels zijn zelfs handwissels : 1 richting in en 1 uit.Kost weer een centje minder om op andere plaatsen te gebruiken in het landschap.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Ik schaam mij diep ik zie jou draadje voor het eerst  :oops: :oops: :oops:

Wat een super ruimte heb jij om te bouwen en die rommel dat hoort erbij  :D

Ik vind de bruggen die gebruikt erg mooi, het past allemaal netjes zo te zien, ik blijf het graag volgen.

Groeten van,

Peter / degeluidsman.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
ruimte is eigenlijk nog te klein.Als ik al een nieuwe dame had en wist hoeveel kamers ik juist nodig had, dan kon ik misschien nog gaan van 4,00 m x 2,85 m x 3,00 m naar 4 m x 4,85 m x 5 m.Was nog mooier.Ik wacht nu ff af en als ik alles weet dan bouw ik op de voorste kamer een totaal overdekt en verwarmd schaduwstation van 12 sporen x 2 (24 treinen).Of ik breek dan een valse muur uit en benut de volledige ruimte als een W baan : bestaande delen gewoon uit elkaar halen bij de bruggen en er een landschapsdeel met stationnetje tussen plaatsen.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Hoi,

Dat ziet er mooi uit, vooral die steunmuur. Ben benieuwd naar de stad.

Olaf
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Belletj

Dat is een mooie baan zeker ook de hoogteverschillen

groeten van Rob :D
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
alles was enkele weken stil door enerzijds de koude en anderzijds een defekte nieuwe draadloze boormachine.Heb vandaag van Gamma een volledig nieuwe gekregen.Ga nu verder kunnen met afwerken dubbele klimspiraal met 2 draaien.Zal wel volgende week fotootjes kunnen plaatsen.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Hoi Johnny.
Nu ook jouw baan in aanbouw bewonderd!
Het gaat allemaal in een lekker tempo, de bouw ziet er mooi uit en zeker de niveau verschillen zijn heel mooi opgebouwd! 8)
Nu zie ik dat je veel met foam muurplaten werkt, maar zijn de bruggen dan ook van dit materiaal?
Ziet er wel héél erg mooi uit, bouwt dit ook makkelijk?

Veel succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
De voorste bruggen zijn inderdaad avn Noch.De achterste (op de zijlijn) is een Marklin brug.Dat schuim werkt heeeeel makkelijk.Is wat duurder maar heel mooi en makkelijker te bewerken dan plastic.En zeker heel wat lichter dan plaaster.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
na een lange tijd is er eindelijk een grote vordering gekomen.De spiraal is rijklaar en de proefritten zijn in orde.Nu opkramen (netjes maken),de terugmeldingen aansluiten op de IB en testen.Als alles dan vlot rijdt de valbescherming plaatsen en dan kan het landschap worden afgewerkt.Nog enkele maanden werk dus.Zal proberen foto's te plaatsen volgende week.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Hoi Johnny,
Ziet er goed uit die baan en een prachtig viaduct heb je.

Het moet dus inderdaad eerst een rommel zijn voor je resultaat krijgt :D

Succes verder ben benieuwd naar je volgende foto's

Groet

Ronald
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Citaat van: bellejt op zaterdag 13 maart 2010, 18:29:41
na een lange tijd is er eindelijk een grote vordering gekomen.De spiraal is rijklaar en de proefritten zijn in orde.Nu opkramen (netjes maken),de terugmeldingen aansluiten op de IB en testen.Als alles dan vlot rijdt de valbescherming plaatsen en dan kan het landschap worden afgewerkt.Nog enkele maanden werk dus.Zal proberen foto's te plaatsen volgende week.

Dag Johnny.
Zodra je alles opgekraamt ( :lol:) hebt en het test rijden is geslaagd, gelijk verder met de scenery en dan met enkele maanden alles klaar? :o
Meestal loopt dit wel wat langer door, een leuke scene hier en daar nog wat details, enz! :?

Ik ben wel héél erg benieuwd naar de foto's.
Veel succes met de (af)bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Johnny,

Klinkt goed allemaal...laat die foto's maar komen  :P

Succes  :)

Groeten,

Hans.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Citaat van: bellejt op zondag 29 november 2009, 17:45:57
Vandaag maar ff verder gewerkt ter nagedachtenis van moeder die de baan zo graag afgewerkt wou zien .Meteen de basis gemaakt van de steunmuren op de zijlijn:




hey heel knap je baan maar ik had eens en vraagje van welk merk zijn die muren :) ik ben al even op zoek naar zo iets
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,de fotos
de baan is niet verrolbaar hoor.Heb wel voorzien dat ze ertussenuit kunnen in geval van nood.Ik kan dan het deel van de zijlijn verschuiven.De muren zijn van Noch.Zijn eigenlijk voor TT schaal.Ik bestel ze in Duitsland.(***lippe.com).
Momenteel weinig tijd om verder te werken.Ben aan het testrijden en wil nu eerst weten of koploper goed werkt om later geen delen t emoeten afbreken om probleempjes op te lossen.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,voeding gemaakt ,wacchten op ECOS 2
Doordat de IB het begeven heeft (is reeds verkocht voor onderdelen) en ik moet wachten op de ECOS 2 ,heb ik maar de boostervoeding gebouwd.Het schema komt van Huub Maaskant.De voeding geeft 315 VA verdeelt over 5 stroomkringen:
3 X 3 A en 2 X 5 A.
Er komt 1 booster AJ 4A (schaduwstation) en 2 boosters 2 A van conrad (zijlijn en wissels/seinen).
1 uitgang 3 A wordt rechtsreeks aangesloten als externe voeding voor de wissels en seinen.
Er blijft dan nog 1 uitgang 4A over voor een 2de booster of lichtkring (later).
Re:Vervolg "Mijn baanplan" ,voeding gemaakt ,wachten op ECOS 2
Inmiddels is de grote klimspiraal ook af en rijden 2 treinen proefrondjes door het MS.De foto's zal ik plaatsen zodra ik wat kan opruimen ;