Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw dam-brugje-waterval (27-03-2013)
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw dam-brugje-waterval (27-03-2013)
begint al steeds meer vorm te krijgen.
ben benieuwd naar de rest van je waterval.

gr john
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw dam-brugje-waterval (27-03-2013)
Je zou ook kunnen overwegen om ipv van het onderste muurtje een rotswand te maken zoals op de voorbeeld foto. De plek lijkt mij mooi gekozen.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (29-03-2013)
Hallo allemaal,

vandaag gewerkt aan het tweede luik, wat een werk :?

Eerst de buitenwanden gemaakt:



De gaten in deze wanden zien er een beetje vreemd uit maar zorgen straks voor de bereikbaarheid van de verdekte sporen.

Vervolgens het luik gebouwd:



En geplaatst:



Gelukkig is deze lastige klus nu ook klaar. Morgen weer verder.

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (29-03-2013)
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (29-03-2013)
heel langzaam komt er sfeer op deze immense baan.
ben benieuwd naar de afwerking.

gr john
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (29-03-2013)
Het is en het blijft een heel mooi bouw werk,elke keer kijk ik met bewondering naar je foto`s mooi werk.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (29-03-2013)
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (29-03-2013)
Ik vind het ook altijd weer erg mooi, wat er gebouwd wordt.

Ik vraag me alleen af, hoe het luik erin en eruit gezet wordt en hoe het vast gezet wordt in de baan. Ook ben ik erg benieuwd hoe je de randen gaat afwerken en verhullen.

Ik kom straks ook met dergelijke constructies te zitten, want anders kan ik niet bij het midden van de baan, die ruim 3 meter breed is.

Groet,
Bert
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (29-03-2013)
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (29-03-2013)
Mooi gedaan. Maar hoe houdt je het luik (of is het eigenlijk meer een bakje) op zijn plek?  8o
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (29-03-2013)
Bert, Ernst,

hier een korte uitleg.

Het eerste luik wat ik gebouwd heb ligt op 2 aanslagen zoals te zien op onderstaande tekening:



Dit luik moet naar boven toe uitgenomen worden. Ik kwam er echter later achter dat als ik dit luik op til en boven de baan rechtop zet, dit door de opening kan laten zakken :)

Dit tweede luik moet er van onderuit in geplaatst worden omdat er van bovenaf geen ruimte is. De Hochbogenbrücke zit namelijk in de weg. Op tekening ziet dit er als volgt uit:



De twee aanslagen op het luik voorkomen dat het luik te hoog geduwd kan worden en zorgen er dus voor dat het direct op de juiste hoogte staat.
Eigenlijk is deze tweede methode beter omdat je hierdoor alleen scenery gedeelte op het luik kunt beschadigen en niet dat van de baan.

Dit laatste luik wordt nu op hoogte gehouden door er een stok onder te zetten. vandaag eens kijken of we niets anders kunnen verzinnen. Hoe de naadjes straks weggewerkt (kunnen) worden zien we dan wel weer.

Groetjes, John

PS: was opnieuw nog een foto vergeten:

Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (29-03-2013)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (29-03-2013)
Hallo John,

Man wat maak jij toch mooie oplossingen, ook de tekeningen die je plaats met tekst en uitleg zijn erg professioneel.

In deze bak komt dus de waterval te zitten of zit ik er nu naast.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (29-03-2013)
Hoi John.
Weer helemaal geweldig met wat voor oplossingen jij een mangat weet weg te werken!
Natuurlijk krijgt (bijna) iedereen met een wat grotere baan hier op den duur mee te maken en zal jouw werkwijze weer voor vele als voorbeeld dienen.
Zelf ben ik hier ook mee bezig geweest en het luik naar boven toe uitnemen leverde bijna altijd schade op, daarom uiteindelijk ook gekozen om deze naar beneden te laten zakken, de constructie was vrijwel hetzelfde alleen moet je dan een "borging" maken die het geheel op de juiste plaats houdt.

Ook jouw constructie tekeningen zijn altijd van grote klasse en bijzonder duidelijk.

John, ongetwijfeld gaat dit weer een pracht van een voorbeeld worden die voor menigeen dan ook zeker weer "gecopiëerd" gaan worden! :o)

Veel succes met de bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (29-03-2013)
Hoi Peter,

in deze bak komt inderdaad de waterval.

AlbertJan,

hoe heb jij deze borging gemaakt?

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (29-03-2013)
Hoi John.
Omdat ons bedrijf en boerderij nu in de verkoop staat is de baan vrijwel helemaal afgebroken.
De mangaten zitten er nog wel in (nu afgedekt) maar de luiken zijn nooit afgebouwd.
De bedoeling was om de borging d.m.v. 4 houten draaiklosjes te gaan maken maar ongetwijfeld vind jij daar een mooiere oplossing voor! ;)

Fijne en gezellige Paasdagen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (29-03-2013)
Hoi John,

Je zou aan het vaste gedeelte 4 draadeinde / bouten kunnen bevestigen.
Door de aanslag 4 gaten (uiteraard op de plaatsen waarden draadeinde / bouten zitten.
Door middel van bijvoorbeeld vleugelmoeren en ringen kun je het luik vastzetten.

Groeten Niels
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (29-03-2013)
John,

Mijn tekenkunsten halen het niet bij die van jou maar heb een poging gedaan.



Hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel.

Groeten Niels
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (30-03-2013)
AlbertJan, Niels,

bedankt voor het meedenken maar ik heb voor een iets duurdere oplossing gekozen ;) Toen straks voor ?7.50 deze 4 jongens gekocht:



Vervolgens heb ik deze aan de vaste constructie gemonteerd en uitgeschoven rust dan het luik dan op deze 4 pinnen. Van onderen een foto gemaakt maar kreeg ze er niet alle 4 in één keer op. Hiermee moeten jullie het dus doen:



Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (30-03-2013)
Hallo John,

Dat is weer een slimme oplossing.

vr.gr. Günther.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (30-03-2013)
Hoi John,

Uiteindelijk maakt het niet uit hoe je het oplost zolang jezelf maar tevreden bent over de oplossing >:-D
En jou oplossing is ook zeker een mooie :thumbup: (zoals gewoonlijk)

Groeten Niels
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (30-03-2013)
hey john!

geweldig werk weer geleverd (moest even wat pagina's bij lezen :D)

ik bedacht me net iets aangaande je issue met bovenleiding. Wellicht is het te overwegen om de boel te gaan afspannen? Had niet verwacht dat zoiets op schaalmodel nodig/nut zou kunnen hebben, maar als ik zie hoever je panto's de rijdraad doorduwen.

Aan de andere kant, je hebt ook al aangegeven met visdraad te gaan werken, echter zou het wat mooier ogen als de panto's de rijdraad daadwerkelijk raken toch? En natuurgetrouw een klein beetje de draad omhoog duwen, maar niet zover dankzij afspanning?
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (30-03-2013)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw tweede luik (30-03-2013)
Hi John,

Nu pas goed deze bladzijden gelezen, ziet er inposant uit, leuke ideeen opgedaan, blijf je volgen.

groet
Harald
Re: Tilly?s modelbaanproject: Dam-brug constructie op kleur gebracht(07-04-2013)
Hallo allemaal,

eerst even een reactie:

Citaat van: cavey op vrijdag 05 april 2013, 16:05:39

ik bedacht me net iets aangaande je issue met bovenleiding. Wellicht is het te overwegen om de boel te gaan afspannen? Had niet verwacht dat zoiets op schaalmodel nodig/nut zou kunnen hebben, maar als ik zie hoever je panto's de rijdraad doorduwen.


Hoi Cavey,

afspannen is inderdaad een optie en ook nog eens heel mooi maar als je ziet wat zo'n afspan-inrichting kost :-(
Misschien eens ooit in de toekomst.

We zijn er een paar dagen tussenuit geweest dus er is weinig gebeurd. Gisteren en vandaag wel even tijd vrijgemaakt om de dam-brug constructie op kleur te brengen.
Eerst een mengelstje van witte en zwarte acrylverf gemaakt en daarmee de "betonelementen" grijs gemaakt:



Na een tijdje drogen het geheel, dus ook de betondelen, overschilderd met een mengseltje waarmee ook de stenen boogbrug geschilderd is:



Vervolgens met wit en dust het bouwwerk gedrybrushed:



Ingebouwd ziet het er dan zo uit:



Eens kijken of we deze week het gebied eromheen vorm kunnen geven.

Groetjes en allemaal nog een fijn weekend, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Dam-brug constructie op kleur gebracht(07-04-2013)
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Dam-brug constructie op kleur gebracht(07-04-2013)
ziet er weer goed uit.
gr john
Re: Tilly?s modelbaanproject: Dam-brug constructie op kleur gebracht(07-04-2013)
Hallo John,

Mooie kleur, zonder die witte acenten  :?
Lijkt dan op mijn muurtje.

Al geheel is het natuurlijk wel mooi.

Gr Einte
Re: Tilly?s modelbaanproject: Dam-brug constructie op kleur gebracht(07-04-2013)
Hallo John,

Ontzettend mooi gedaan.
En ik vind dat de steentjes er nu ook beter uitspringen.
Na al dat gespuit.

vr.gr. Gunther.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Dam-brug constructie op kleur gebracht(07-04-2013)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Dam-brug constructie op kleur gebracht(07-04-2013)
Hoi John, Wat een kleurtje al niet voor verschil kan maken, het is meteen niet meer zo massaal als toen de dam/brug constructie
nog wit was. Ik zie in mijn gedachten al een mooi landschap ontstaan ;) succes, vr gr Arie
Re: Tilly?s modelbaanproject: Dam-brug constructie op kleur gebracht(07-04-2013)
Bijzonder geslaagd, de dam-brug. Prachtig op kleur gebracht.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Dam-brug constructie op kleur gebracht(07-04-2013)
Hallo John,

Prachtig gedaan en de foto's stap-voor-stap. Ik blijf het volgen en vind het echt een juweel van een baan worden!

Vriendelijke groet,
Henk163
Re: Tilly?s modelbaanproject: De laatste Tempex aangebracht (15-04-2013)
Hallo allemaal,

de afgelopen dagen bezig geweest met het aanbrengen van de (voorlopig) laatste tempex. Hier eerst enkele foto's:







Het "echte werk" komt nu langzaam in zicht. Aankomend weekend komen forumleden Martin en Peter op bezoek en gaan we de hele dag "rotsen storten". Het inpassen van deze rotsen in het landschap wordt dan de volgende stap.

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: De laatste Tempex aangebracht (15-04-2013)
Mooi sneeuwlandschap!  :D

Koen
Re: Tilly?s modelbaanproject: De laatste Tempex aangebracht (15-04-2013)
John,

Ziet er mooi uit zo. Lijkt wel kerstmis  :D
En ik zie dat het bos in aanplant is :):)


Nu zie je de contouren van je gedachten ook terug in je baan.

En dan is dit nog mar een klein stukje van je baan :)

De komende jaartjes houdt ie jouw wel van de straat af haha

See you

Grt Harry
Re: Tilly?s modelbaanproject: De laatste Tempex aangebracht (15-04-2013)
Hallo John,

Wat is dit mooi gedaan. Hier kan ik alleen maar over dromen.
Je ziet nu het landschap als het ware al doorlopen, waardoor de muurtjes hun plek gaan krijgen.
Laat staan, als het wit een kleurtje gekregen heeft.

Moest ik even kwijt. Geweldig!

Gr.Wim
Re: Tilly?s modelbaanproject: De laatste Tempex aangebracht (15-04-2013)
toch mooi als de plannen concrete vormen aannemen, je ziet nu echt de vorm tot stand komen . zo cool !
Re: Tilly?s modelbaanproject: De laatste Tempex aangebracht (15-04-2013)
Hoi John,

Zo met al die witte tempex zie je heel goed de mooie kleuren van je viaducten. Het is dus best belangrijk om een goede kleurstelling van je landschap te maken, zodat je viaducten er straks weer net zo mooi uitkomen.

Groet en succes met gipsen.

Ronald
Re: Tilly?s modelbaanproject: De laatste Tempex aangebracht (15-04-2013)
Hoi Tilly

Je groot baan begin mooi vorm te krijgen, ziet er goed uit .

mvg niko
Re: Tilly?s modelbaanproject: De laatste Tempex aangebracht (15-04-2013)
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: De laatste Tempex aangebracht (15-04-2013)
let there be gips!!!
ziet er al mooi uit. ik weet niet of ik zaterdag kan komen maar we zien wel

gr john
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Hallo allemaal,

zoals eerder gemeld heb ik samen met forumlid Martin afgelopen zaterdag wat rotsen gestort. Helaas daarna nauwelijks tijd gehad voor de baan maar wel nog even gezocht naar de juiste kleurstelling voor de rotsen. Na een aantal probeersels ben ik hierop uitgekomen:



De kleuren zijn zo gekozen dat het lijkt of de muurtjes in de omgeving uitgekapt zijn en het hopelijk straks een eenheid gaat vormen. Hier nog een close-up:



Ik ben hier heel tevreden mee dus deze kleurstelling gaat het worden.

Aankomende week gaan we beginnen met het verlijmen van een gedeelte van de tempex. Daarna wordt hier verder vorm aan gegeven, worden er rotsen geplaatst en afgesmeerd met gips. Het leuke werk kan beginnen :)

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Ha die John.
Prachtig wat zo'n stukje rots al op je baan kan doen!
Ziet er erg mooi uit en de kleuren zijn bijzonder fraai geworden, vooral het groen van de bomen zal het er prachtig bij doen.

En, precies wat je zegt, het leuke werk kan gaan beginnen.
Geniet er van, dan genieten wij met je mee! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Hoi John,

De vormgeving en de kleurtjes zijn inderdaad goed getroffen. :thumbup:
Ga met deze basis straks maar lekker verder.

Mvg Ron
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Geweldig mooi zeg! Ik heb zo'n stukje rots een keer uit Oostenrijk meegenomen als voorbeeld: het lijkt er precies op!
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Hoi John,

Dit zijn prima rotsen, je hebt er nog wel een paar te gaan maar ik weet zeker dat dit er super mooi uit gaat zien.

Ook de kleur is goed gekozen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Zeer fraaie kleurstelling John. Je hebt voorlopig wel een stukje te gaan.

Succes

Groet, Ronald
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Hoi John.

Ziet er goed uit  :thumbup:

Mogen we weten welke kleuren je hebt gebruikt en in welke werkwijze?

Harald & Alex
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Hi John,

Ziet er goed en "natuurlijk" uit.

groet
Harald
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Zoals alle andere commentaren, mooie kleur en goeie vormgeving.
Toch zou ik nog iets van geel en rood sporadisch aanbrengen om de erosie goed weer te geven.
Het zal dan nog meer gaan leven wat de kleuren betreft en misschien zelfs hier en daar een heel klein beetje groen als alg en kortsmos afzetting op het gesteente.
Natuurlijk niet de boel overdrijven en goed uitvegen met een 2 1/2'' kwast zodat de kleuren mooi in elkaar overvloeien.
Succes verzekerd.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Hoi John,

Dat ziet er niet verkeerd uit, mooie kleurstelling. Maandag heb ik een verplichte snipperdag (vervelend :D) dan ga ik verder met de tunnelportalen, kijken of het bij mij ook gaat lukken.

groeten Martin.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Hallo allemaal,

en natuurlijk weer bedankt voor jullie reacties :thumbup:

Citaat van: harald en alex op zaterdag 27 april 2013, 08:52:53

Mogen we weten welke kleuren je hebt gebruikt en in welke werkwijze?


Harald & Alex,

natuurlijk!

Het is begonnen met dit filmpje van Woodland:



Misschien deed ik dit niet helemaal goed maar hier kreeg ik niet het resultaat mee wat ik zocht. Kijk maar eens op onderstaande foto. Het bovenste proefstuk is gemaakt zoals op de video:



Vervolgens heb ik voor de onderste rots ook deze drie kleuren gebruikt maar dit keer zijn ze allemaal zwaar verdund, zo'n één deel verf op 20 delen water. Daar bovenop heeft een vierde kleur het uiteindelijke resultaat gebracht en dit is het mengsel van kleuren wat ook gebruikt is voor het kleuren van de muurtjes. Hierin zit zwart, geel, wit, bruin en groen en ook dit is weer zwaar verdund.
Tot slot is het nog met wit gedrybrushed.

Citaat van: tomhas op zaterdag 27 april 2013, 14:49:50

Toch zou ik nog iets van geel en rood sporadisch aanbrengen om de erosie goed weer te geven.
Het zal dan nog meer gaan leven wat de kleuren betreft en misschien zelfs hier en daar een heel klein beetje groen als alg en kortsmos afzetting op het gesteente.
Natuurlijk niet de boel overdrijven en goed uitvegen met een 2 1/2'' kwast zodat de kleuren mooi in elkaar overvloeien.


Hoi Tom,

zoals je uit mijn verhaal kunt aflezen zitten deze kleuren erin maar zijn ze vrij onopvallend en dat is ook de bedoeling. In de toekomst kunnen er natuurlijk ook nog met poeders accenten gezet worden.

Citaat van: oosterom op zaterdag 27 april 2013, 17:54:45

Maandag heb ik een verplichte snipperdag (vervelend :D) dan ga ik verder met de tunnelportalen, kijken of het bij mij ook gaat lukken.


Hoi Martin,

natuurlijk lukt jouw dit ook!

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Ik had ook al een keer naar dat filmpje van Woodland zitten kijken en ben dus blij met jouw opmerkingen over die verdunning! Nogmaals: ik vind de kleur zo echt prachtig.  :thumbup:
Re: Tilly?s modelbaanproject: Kleur rotsen bepaald (26-04-2013)
Ik vind ze allebei mooi! Ik denk dat ze ook alle twee kunnen, er zijn zoveel kleuren bergen dat je dit eigenlijk niet fout kan doen. Maar die van jou zijn wel erg fraai!!
Re: Tilly?s modelbaanproject: De eerste rotsen zijn geplaatst (28-04-2013)
Hoi Ernst,

gewoon proberen tot je de kleur krijgt die je wenst.

Hoi Kees,

bedankt voor het compliment en ik heb de vrouw des huizes nog even een close-up laten maken met haar camera:



Ik verbaas mij iedere keer weer over het realisme wat je met gips kunt bereiken :O

Vandaag verder gegaan aan de linkerzijde. Hier eerst een foto:



Na het "bijgesneden" van de Tempex ziet het er dan zo uit:



De vormen worden steeds duidelijker :)

Vervolgens op één gedeelte met hete lijm al enkele "rotsblokken" geplaatst:



Morgen weer verder.

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: De eerste rotsen zijn geplaatst (28-04-2013)
Hoi John,

Ga je heel de bergen opbouwen met de gegoten rotsblokken of ga je die gietsels verwerking in een laag gips op het het schuim?

Blokken gieten natuurljk wel een enorme klus of heb je een flink aantal gietmallen zodat je lekker snel veel productie kan maken.

Groet. Ronald
Re: Tilly?s modelbaanproject: De eerste rotsen zijn ingemetseld (29-04-2013)
Hoi Ronald,

zoals ik al eerder aangegeven heb is het mijn streven om een heuvellandschap te bouwen en geen hooggebergte. Hier en daar moeten dus enkele rotsen zichtbaar zijn maar niet meer dan dat. Gelukkig had Martin afgelopen zaterdag de hele serie mallen bij zich dus kunnen we nu even vooruit :)

Vanmorgen enkele rotsen ingemetseld en nu kun je gelijk zien wat ongeveer de bedoeling is:



Kijk even alleen naar het gedeelte achter het bovenste spoor. Het is een beetje moeilijk te zien omdat alles wit is maar meer rotsen dat dit zullen er hier niet komen. Er moet alleen nog iets verzonnen worden aan de zijkanten van de tunnelportalen, de landmassa kan daar elk moment gaan schuiven :D

Groetjes, John