Dankjewel Ron

De afgelopen dagen gestart met het aanbrengen van de ledstrips. Mijn voorkeur ging ernaar uit om de ledprofielen aan het plafond te bevestigen mbv boutjes en moertjes maar dit is niet mogelijk omdat de plafondplaten dan niet meer vlak in de profielen komen te liggen. Dus de enige optie is plakken maar met welke tape? Op internet kwam ik toen deze tegen:
KlikkerdeklikDit wordt ook wel "wondertape" genoemd en ik moet zeggen deze tape werkt echt perfect. Wonderen zijn dus nog niet de wereld uit

Eerst deze tape met een breedte van 12mm aangebracht op het ledprofiel met een breedte van 15mm:

Daarna het ledprofiel tegen het systeemplafond bevestigd:

De ledstrip geplaatst:

En tot slot de afdichting erop geklikt:

Hier een close-up van de aansluiting van de ledstrip:

Nog een foto van het resultaat met "daglicht":

En met "ochtend-rood":

De foto met het blauw van het maanlicht heb ik maar niet geplaatst want dat zag er op foto niet uit.
De hoeveelheid ligt met deze ledstrips, die dus geplaatst zijn om de 60cm, is net voldoende om daglicht te simuleren. Achteraf was het misschien beter geweest om de helft van de strips uit te voeren met alléén wit licht maar ik ben tevreden.
Het is nu wachten op pakketjes uit China zodat ook de rest geplaatst kan worden.
Groetjes, John