Citaat van: Tilly op woensdag 27 mei 2020, 18:41:13
- Er is nog geen nieuws uit Duitsland mbt de problemen met de DMX Interface.
- Geprobeerd mezelf te registreren op http://www.forum.licht-geluid.nl/licht-forum/ , helaas een foutmelding.
J&H gemaild en het advies gekregen om een ander email adres te proberen maar ook nu een foutmelding. Wordt dus nog vervolgt.
Betreffende bovenstaande problemen is er nog niets te melden maar dat betekent niet dat het volledig stop ligt.
Een kleine testopstelling op de eetkamer-tafel is prima maar er is nog een belangrijke vraag te beantwoorden: hoeveel ledstrips moeten er aangebracht worden om voldoende "daglicht" te hebben.
Met die vraag heb ik me vanmorgen bezig gehouden. De ledstrips eerst voorzien van een fatsoenlijk stekkertje zodat ze makkelijk aan te sluiten zijn en ook deze komen van Ali:
Besloten om de ledstrips in de breedte-richting van de ruimte op te hangen want dit geeft volgens mij het beste beeld.
Vervolgens moesten de strips op maat geknipt worden en heb daarover een vraag. Op de volgende foto zie je 2 verschillende "punten" in de strip:
Ik heb ze nu zonder problemen korter geknipt op de plek van de bovenste foto maar mogen ze ook terug geknipt worden op plaatsen zoals te zien op de onderste foto?
Daarna de 4 strips met voeding en DMX decoder provisorisch opgehangen in het achterste gedeelte van de ruimte:
Op de foto ziet het er goed uit maar deze strips geven een stuk minder licht als de TL-verlichting en zeg maar gerust te weinig licht. De strips zijn nu op 120cm van elkaar opgehangen aan de profielen van het systeem plafond. Dit zou betekenen dat er 8 nodig zouden moeten zijn maar dit moeten er dus waarschijnlijk 16 gaan worden. Is wel effe balen want daarmee gaat de verlichting een stuk duurder uitvallen
Ook wordt het een lastige zaak om deze strips mooi recht tegen het plafond aan te bevestigen. Wil je dit netjes maken dan zijn er wellicht
Led profielen nodig en dus nog meer kosten.....
Zo, nu maar even van het zonnetje genieten
Groetjes, John