Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re:Tilly?s modelbaanproject: tweede test ballasten C-rails
Hoi John,

Erg mooi geworden, kleuren zijn perfect. Kun je ook een overzichtsfoto maken waarin je de verkanting mooi kan zien?

Gr. Daan
Re:Tilly?s modelbaanproject: tweede test ballasten C-rails
Hey John,

Hier nog wat tips van mijn kant. Je zou ook de balast welke dicht bij de spoorstafen ligt wat donkerder van kleur kunnen maken, in het echt zit daar immers ook de meeste roest. En hoe verder je bij de spoorstafen vandaan gaat hoe ligter de ballast wordt, dat lijkt mij het meest realistisch. En wat ook erg mooi is (denk ik, het er nog geen ervaring mee) is op zommige plekken wat nieuwe balast te leggen (gewoon standaard grijze bassalt steentjes) Zo kan je mooi naabootsen dat zo hier en daar ook nieuwe balast is gestort, want ook dat kom je in het echt regelmatig tegen. En zo hier en daar wat onkruit zal het geheel ook mooi kunnen aankleden.
Helaas ben ik nog niet zo ver, maar dit zijn de iedeeën die op dit moment in mijn hooft zitten, ik heb al wel gezien dat met de airbrusch erg mooi dingen te doen zijn dus misschien moet ik ook maar eens gaan nadenken over een airbrusch  :D

Ik hoop dat je wat met mn iedeeën kunt  ;)

Groeten JW
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hoi Doef,

bedankt voor de link, dit is inderdaad grote klasse :thumbup:

Daan,

eerst een brug maken, nog even geduld dus.

Jan-Willem,

bedankt voor de ideeën :thumbup:

Voordat het eerste stukje ballast op mijn baan aangebracht kan worden dient er eerst een brug gebouwd te worden. Uit een eerdere test bleek dat dit met gips goed te doen was alleen wordt dit een iets grotere uitdaging. Deze brug is niet alleen groter (90cm lang, 19cm breed en 20cm hoog) maar loopt ook nog eens in een slanke boog.

De eerste stap is het maken van een houten frame. Het traject is gemaakt van 9mm en de zijkanten van 4mm multiplex. Hier een foto:



En nog een foto van de bovenzijde waar de slanke boog beter zichtbaar is:



Nu is mijn streven om de gipsdelen ook mooi in deze boog te laten lopen en heb daarom twee mallen gemaakt, één voor de binnen en één voor de buitenboog. Op deze houten mallen worden dan de gietvormen gelegd waarna het gips gestort kan worden. Dit werkt perfect mits je het gips op het juiste moment giet. Hier een foto van deze mallen:



En dan hier de delen die gisteren en vanmorgen gegoten zijn:



Het zootje moet nu goed drogen zodat we volgend jaar weer verder kunnen.

Zo, dit was dan de laatste up-date van dit jaar. Ik wens jullie allemaal een gezellige jaarwisseling en een gezond 2012 en, niet te vergeten, een succesvol modelbouwjaar.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hoi John,

Wat een mooie afsluiter van 2011  :thumbup: :thumbup:

Het leuke aan jou baan is dat je voor de volle 100% alles voor elkaar wilt hebben en dat zie je terug.

Deze brug zal straks een topper zijn op jou baan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hallo John,

Je zou ook de brug kunnen bekleden met een dunne plak DAS klei, en dan op gemak de stenen snijden of drukken.

Dat ga ik in ieder geval doen op mijn baan  :)

Gr Einte
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
mooie laatste update, John.
Ik ben benieuwd naar het resultaat als die brug gaat af zijn....  lijkt me een pronkstuk te gaan worden.
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hallo John,

Wat een prachtige brug ben je aan het bouwen, het ballasten ziet er goed uit vooral met de N spoor steentjes, dit ga ik bij mij ook toepassen.

Ook voor jou de beste wensen voor 2012.

Gr.
Piwie.
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hoi John,

Wordt een flinke brug. Je kunt de rondingen in de brug ook van een laag gips voorzien. Eerst dunnen latjes zagen en die in de ronding lijmen, vervolgens ga je het gips aanbrengen alsof je stucwerk aanbrengt.

Als het dan goed droog is kun je in de bogen steentje uitkrassen. Je moet alleen voor dit werk de brug omgekeerd op tafel leggen.

Op mijn topic kun je met foto's zien wat ik bedoel.

Succes met bouwen en vast een goede jaarwisseling toegewenst.

Groet, Ronald
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hoi John,

Dat word zo te zien een hele mooie brug, deze zou op mijn baan niet gek staan, het zit bij mij ook in de planning om er een te bouwen.
Ik heb in een boekje van Josef Brandl gezien hoe hij deze maakt en hij maakt met karton een opstaand randje waar hij gips in giet en daarna in het nog natte gips de steentjes krast. Ik ben heel benieuwd hoe het bij jouw gaat worden maar ik heb er alle vertrouwen in dat het erg mooi word.

groetjes Martin.
Re:Tilly?s modelbaanproject: tweede test ballasten C-rails
Citaat van: Tilly op vrijdag 30 december 2011, 10:59:37
Citaat van: basjuh1981 op donderdag 29 december 2011, 13:29:18

Volgens mij is de grootste kunst om alles één natuurlijk geheel te laten vormen en die uitdaging moet nog komen.

Groetjes en allemaal weer bedankt, John

Hoi John,

Is Busch c-rail grind een idee, dit heeft dezelfde kleur als c rail en kun je daarna nog bewerken....

Groet,
PJ
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Busch:  H0 7069 Schotter für C-Gleise

Groet,
PJ
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Wow! Dat wordt een zeer imposante boogbrug. Op zich niet zo verwonderlijk aangezien heel je baan al imposant is!  8o

Zeer mooi dat je brug in een flauwe boog loopt, dit komt de natuurgetrouwheid zeker ten goede. Ik ben benieuwd naar je vorderingen in 2012!
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hoi John,

Dat ziet er allemaal erg mooi uit.
De ballast voor N-spoor ziet er een stuk beter uit.
Toch zou ik persoonlijk ook ballast tussen de bielzen doen.

Dat frame voor de brug ziet er iig super uit.

Fijne jaarwisseling iig!

Groetjes Frank.
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hoi John,

Ziet er wederom erg goed uit, goed doordacht ook, ik kan bijna niet wachten op het eindresultaat. Ook voor jou een goede jaarwisseling en een mooi 2012 gewenst.

Gr. Henk
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hoi John,

Ik vind het ballast er nu erg goed uit zien. :thumbup:
En zo te zien gaat de brug gaat zeker ook weer een hoogstandje worden. B)
Fijne jaarwisseling. :P

Gr.
René
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
John,

Het ziet er weer indrukwekkend uit. Dat wordt een mooie brug en gips blijft gewoon 'het' materiaal  B)

groet,
Michiel
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
John, allereerst de bete wensen voor 2012!

het ziet er weer goed en doordacht uit.
Wat ik mij nu afvraag, hoe ga je de binnenzijde van de bogen afwerken?

Ik neem aan dat de kolomen geheel met gips bekleed worden. Alleen kom je dan op een moment dat je aan de binnenzijde de de toog terecht komt.

Ik hoop dat je me een beetje kan volgen
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hoi John

Naar de manier van de boog binnenkant zijn wij ook wel benieuwd.Wij hebben van onze brug de binnenkant met klei gedaan.een plak afgesneden op de maat van de mal waar je de andere muurtjes mee gemaakt hebt die er in drukken dan heb je hetzelfde steenmotief en die dan op maat maken dat ie in de ronding past.

Eens kijken wat jij er op gaat verzinnen.

Harald & Alex
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Goedeavond,

ik wens jullie allemaal een gelukkig en vooral gezond 2012 toe en laat het voor ons allen een succesvol modelspoorjaar worden.

Citaat van: Einte op zaterdag 31 december 2011, 11:41:48

Je zou ook de brug kunnen bekleden met een dunne plak DAS klei, en dan op gemak de stenen snijden of drukken.


Hoi Einte,

ik ben helemaal verknocht aan het werken met gips dus voorlopig zie ik mij nog niet werken met klei.

Citaat van: Piwie op zaterdag 31 december 2011, 12:48:39

het ballasten ziet er goed uit vooral met de N spoor steentjes, dit ga ik bij mij ook toepassen.


Hoi Piwie,

ik heb nu 25kg N-steentjes besteld in de kleur grijs. Ik hoop dat het dezelfde kleur is als de bedding en dat daarmee het voor mij beste resultaat bereikt kan worden.

Citaat van: M.user op zaterdag 31 december 2011, 12:58:36

Je kunt de rondingen in de brug ook van een laag gips voorzien. Eerst dunnen latjes zagen en die in de ronding lijmen, vervolgens ga je het gips aanbrengen alsof je stucwerk aanbrengt.

Als het dan goed droog is kun je in de bogen steentje uitkrassen. Je moet alleen voor dit werk de brug omgekeerd op tafel leggen.


Hoi Ronald,

Hier heb ik die techniek al toegepast ;)

Citaat van: PJ op zaterdag 31 december 2011, 14:37:46

Busch:  H0 7069 Schotter für C-Gleise


PJ,

ik ga dus voor een goedkoper alternatief ;)

Citaat van: Kakashi op zaterdag 31 december 2011, 16:17:38

Toch zou ik persoonlijk ook ballast tussen de bielzen doen.


Frank,

het zou dan inderdaad nog mooier zijn maar dit is me toch echt teveel werk :?

Citaat van: Golfer op zondag 01 januari 2012, 15:01:28

Dat wordt een mooie brug en gips blijft gewoon 'het' materiaal  B)


Michiel,

zo is het :thumbup:

Citaat van: wimdekker op zondag 01 januari 2012, 16:55:42

Wat ik mij nu afvraag, hoe ga je de binnenzijde van de bogen afwerken?

Ik neem aan dat de kolomen geheel met gips bekleed worden. Alleen kom je dan op een moment dat je aan de binnenzijde de de toog terecht komt.


Hoi Wim, Harlad & Alex,

ook voor jullie: zie hier ;)

De gipsdelen liggen nog te drogen en ik hoop morgen te beginnen met het aanbrengen ervan.
Zojuist even een testje gedaan met het schilderen van het gips. Van diverse kleuren Anita Decor een waterige oplossing gemaakt en daarmee twee (afgekeurde) afgietsel beschilderd. Ik heb nu twee kleurtjes getest:



Is het wat? Hebben jullie een voorkeur?

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hoi John,

Ook van deze kant de beste wensen voor 2012.

Tja welke heeft de voorkeur. Ik zou al blij zijn met het resultaat maat jij keurt ze af  :-)
Ik denk de linker aangezien deze net iets lichter is van kleur en dat vind ik mooier.
Maar nogmaals zelf zou ik ze alle 2 op mijn baan plaatsen  >:-D

Groeten Niels
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hallo John,

Allereerst ook maar de beste wensen!

Ik neig naar de rechter, hoewel ik mij aansluit bij Niels. Zijn allebei goed gelukt.
De brug ziet er ook al goed uit :thumbup:

Ben benieuwd naar je lading grijze N-bedding en dan met name hoe deze bij de C-rails past.
Ik wil eigenlijk aan de zichtzijde van mijn schaduwstation binnenkort, wanneer ik de bedrading heb aangesloten, een aantal perrons neerzetten en het zichtstuk ballasten en een beetje aankleden.
Kan ik mooi even oefenen voor m'n uiteindelijke baan.

De bedoeling is eigenlijk zo'n "vangrail" te plaatsen net als jij, en deze dan op de één of andere manier als muurtje aan te kleden. Heb jij wellicht een idee hoe ik dit muurtje-effect zou kunnen bewerkstelligen?

Gr. Joachim
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
de linker  :thumbup:
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Citaat van: neesse op zondag 01 januari 2012, 18:58:25

Tja welke heeft de voorkeur. Ik zou al blij zijn met het resultaat maat jij keurt ze af  :-)


Niels,

ik keur ze niet af maar blijf wel kritisch. Alleen op die manier kun je beter worden ;)

Citaat van: jj_marklin op zondag 01 januari 2012, 19:26:17

De bedoeling is eigenlijk zo'n "vangrail" te plaatsen net als jij, en deze dan op de één of andere manier als muurtje aan te kleden. Heb jij wellicht een idee hoe ik dit muurtje-effect zou kunnen bewerkstelligen?


Joachim,

gewoon een vangrail van hout plaatsen en bekleden met gipsdelen.

Citaat van: Golfer op zondag 01 januari 2012, 19:37:19

de linker  :thumbup:


Mercy Michiel :thumbup:

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hallo john

Allereerst ook de beste wensen
Zo te zien heb je een flinke productie gedraaid.

Het schilderen is je goed vergaan. Op de foto lijkt de linker meer te leven.
Veel succes met vervolg.

Ps pas op droog gips is breekbaar. Een van mijn projecten van vandaag leeft niet meer.

Groet

Erik
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hoi John,

Ook van deze kant de beste wensen voor 2012.

Als ik moest kiezen wordt het heel erg lastig, vind beide erg mooi maar links trekt iets meer mijn aandacht.
Ik vind dat je de brug erg mooi hebt gemaakt, en straks met de afwerking zal het een ware blikvanger op je baan worden, goed bezig. :thumbup:

Groet,
Erik
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hoi John,

Ook namens mij de beste wensen voor 2012.

Ik nijg meer naar de rechter want die heeft naar mijn mening wat natuurlijkere kleuren, terwijl de linker iets te bruin is. Maar aan de andere kant, als je in gebiet bent waar veel ijzer in de grond zit kleuren de stenen ook wat roestbruin.
Dus ik denk dat ze beiden gewoon erg goed gelukt zijn en dat het een kwestie van smaak is.

Groeten JW
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hallo John,
Ik vind het ballasten erg geslaagd zo :thumbup:.
De broogbrug wordt ook al erg gaaf B).
Verder zou ik voor de linker gaan.

Gr, Myron
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hallo John

Allereest de beste wensen voor 2012 en dat het een mooi modelbaan jaar mag worden.
Je hebt een prachtige brug constuctie gemaakt. Voor wat betreft je proef
ik zou voor de linker gaan, maar ja zoals altijd smaken verschillen.
Bouw lekker verder groet,
Johan
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hallo John,

Nog de allerbeste wensen voor het nieuwe (modelspoor-)jaar.

Wat het ballasten betreft: zou je het tussen de rails nog hetzelfde kleurtje kunnen geven. Het verschil tussen binnen en buiten het spoor, vind ik tè duidelijk.

Viaduct: Het begin ziet er veelbelovend uit. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Tunnel: Ik ga voor de rechter, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening. Bij het kleuren/verven van de tunnelportalen/steenboogviaduct kun je rekening houden, met de kleur van de rotsen, die je op je baan wilt weergeven. Zo lijkt het, alsof het viaduct met stenen uit de omgeving is gebouwd.

Veel succes verder.

Harry
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Happy 2012, John...  je bent al weer uit de startblokken zo te zien.

Persoonlijk zie ik maar weinig echt groot verschil tussen de 2 kleurtjes op de brugportalen, maar ik zou voor het iets donkerder gan (rechts, dus).

Dani
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hoi John.
Helemaal geweldig dat je al steeds meer met de scenery bezig bent! B)
En, zoals wij van jou gewend zijn, wordt dit eerst grondig getest, vaak weer opnieuw en weer getest en uiteindelijk goed bevonden.
Natuurlijk heb je altijd wat persoonlijke voorkeuren maar in het algemeen slaagt het altijd bijzonder goed en ziet het er mooi uit.
Ballast- en portaalkleuren (beide) zijn mooi en zal met, hier en daar, een extra veeg, vervuiling, onkruid of aangroeisels alleen maar mooier worden.

Ook nog de beste wensen voor een gezond, gelukkig en goed sporend 2012.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 1
Hoi John,

De beste wensen!

De tunnelportalen zien er erg mooi uit. Beide goed gelukt.
Denk dat ik zelf voor de rechter zou gaan. Die vind ik zelf wat realistischer.

Groetjes Frank.
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 2
Goedemiddag,

allemaal weer bedankt voor jullie reacties :thumbup:

Vanmorgen begonnen met het passend maken en verlijmen van de eerste gipsdelen op de brug. Het viel nog niet mee om de naden mooi sluitend te krijgen en dan nog :? Het wordt nog een hele klus om deze mooi weg te werken.

Met houtlijm ging het verlijmen niet goed omdat de gietsels enigsinds wiebelden op het hout. Dan maar gebruik maken van montagekit die een meer vullend karakter heeft. Het nadeel van deze lijm is dat het een langere uithardingstijd heeft. Zo ligt het er nu bij:



Morgen verder met de andere zijde.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 2
Mooi! :thumbup:
Ik ben erg benieuwd naar de bekleding van de 'pilaren'. Vooral ook waar je de hoek om moet. In verstek zagen? Ik wacht met spanning af...
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 2
langzaam maar zeker, maar zeker langzaam.
Je neemt er rustig de tijd voor, dan zal dit zeker goed komen.   Haast en spoed, . . .   weten we wel.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat binnenkort  (of binnen-lang, maakt niet uit als het maar af is)
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 2
Citaat van: Tilly op maandag 02 januari 2012, 14:16:44
Goedemiddag,

allemaal weer bedankt voor jullie reacties :thumbup:

Vanmorgen begonnen met het passend maken en verlijmen van de eerste gipsdelen op de brug. Het viel nog niet mee om de naden mooi sluitend te krijgen en dan nog :? Het wordt nog een hele klus om deze mooi weg te werken.

Met houtlijm ging het verlijmen niet goed omdat de gietsels enigsinds wiebelden op het hout. Dan maar gebruik maken van montagekit die een meer vullend karakter heeft. Het nadeel van deze lijm is dat het een langere uithardingstijd heeft. Zo ligt het er nu bij:



Morgen verder met de andere zijde.

Groetjes, John

Hi John,

Wederom prachtig prachtig hoor. Maar ik begrijp de foto even niet. Wat ben je nu aan het vastklemmen met die lijmtangen???

Groeten,

Daan

p.s. ben je er al uit wat je met de bovenleiding doet??
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 2
volgens mij dient dat plaatje dat vastgeklemd wordt, voornamelijk voor het uitlijnen van de gipsplaten... of niet ?
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 2
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 2
Dat wordt best wel een indrukwekkend bouwwerk. Gaaf hoor! :thumbup:
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 2
Hi John

Een wat verlate reactie op jouw draadje (lekker met vakantie geweest).

Het resultaat van het ballasten ziet er goed uit met N steentjes, ik gebruik zelf ook het formaat van N.
Zoals al beschreven kun je dicht bij de rails een wat donkerdere kleur bruin nemen, meer vuil en roest en dan wat laten verlopen naar het midden/de buitenkanten.  Dus eigenlijk een combi van de linkse en de rechtse.
Om de overgang wat minder zichtbaar te maken moet je de strakke lijn tussen de rails en het ballast laten varieren, een beetje op de rails strooien zo hier en daar.

Voor wat betreft de kleur van de boog vind ik de linkse sprekender. Je kunt het ook wat minder egaal maken door wat meer donkere vlekken er op te maken.

Je brug wordt een indrukwekkend bouwwerk. Succes met de afwerking.
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 2
john, mooi gips werk!, die naden zijn gewoon diletatie voegen.

gr
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 2
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: bouw stenen boogbrug deel 2
Hoi John,

Allereerst de beste wensen voor 2012.

Het verfwerk ziet er geslaagd uit.  Mijn voorkeur heeft het linker brugdeel deze kleuren lijken meer diepte te geven waardoor het reliëf er beter uitkomt.

Wat betreft het lijmen met houtlijm heb ik nog wel een tip voor je.
Een strook niet te grof schuurpapier op een plankje leggen en dan voorzichtig het uitgeharde gipsdeel er over schuren. Vervolgens de vlak geschuurde achterkant met verdunde acrylverf op,kleur brengen. Door deze lichte verflaag geeft het gips geen stof meer af en is de hechtig met het verlijmen veel beter.
Na droging de naden tussen de plaatjes voorzichtig vullen. Eerst even op de naden het gips met een kwastje nat maken en dan licht wat gipspoeder er in brengen. Daarna met een pipetje voorzichtig bevochtigen en weer laten uitharden. Vervolgens kun je de voegen weer netjes uitkrassen en je ziet geen naden en overgangen meer, zeker niet nadat het op kleur gebracht is.

Succes en groet, Ronald
Re:Tilly?s modelbaanproject: Windhoos vernield brug, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Hallo allemaal,

afgelopen nacht gewerkt en vanmiddag vroeg opgestaan om weer flink aan de brug te werken. Wegens slijpen en schuren doe ik deze werkzaamheden buiten. Opeens een slag! Is de brug van de tafel op de grond gewaaid met alle gipsdelen in gruzelementen:



Balen, balen, balen, balen.................................... Nu eerst even afkoelen.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: Windhoos vernield brug, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Dat is inderdaad wat minder ja. :? Hopelijk is het houten frame niet beschadigt.

Succes met het vervolg.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:Tilly?s modelbaanproject: Windhoos vernield brug, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Das balen John,

En zo te zien op de foto is er ook wat schade aan de houten consturctie.
Dat wordt weer een dagje gieten en wachten.

Sterkte om deze schade te boven te komen..

Volgende keer bij dit soort weer de brug maar even fixeren aan de tafel.


Groetjes Harry
Re:Tilly?s modelbaanproject: Windhoos vernield brug, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Hallo John,

Jeempie zeg dat is zeker even schrikken als je dan even naar buiten kijkt maar zoals ik kan zien is de ruwbouw van je mooie brug intact gebleven. :thumbup:
Ruim de gebroken stukken gips gewoon op en bewaar deze want misschien kan ik je op een idee brengen.

Niet weg gooien maar misschien een optie om als eenmaal de brug op de modelbaan staat deze zo te maken dat deze lijkt of deze een miniatuurstorm mee heeft gemaakt, zet er dan een grote kraan bij wat werklui er omheen.

Zorg dat de treinenloop door kan gaan maar dan over één spoortje succes ermee en sterkte je bouw en je topic grote klasse kerel, ik sta steeds weer verbaast van je kunsten. :thumbup: :thumbup:

Groet Wim.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Windhoos vernield brug, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Balen, maar het KNMI had gewaarschuwd.

Storm. 
Re:Tilly?s modelbaanproject: Windhoos vernield brug, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Hallo john,

Balen, als je zo lekker bezig bent.

Verstandig om even af te koelen, en dan nieuwe poging.

Ook voor jouw geldt scherven brengen geluk

Grrrr

Erik
Re:Tilly?s modelbaanproject: Windhoos vernield brug, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Misschien beter om je hooft even in de koelkast te doen, want in dit soort gevallen ga ik altijd helemaal door het lint en probeert mijn vriendin mij op alle mogelijke manieren weer rustig te krijgen  :?
Re:Tilly?s modelbaanproject: Windhoos vernield brug, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
zo iets is altijd jammer als het gebeurt.

ven de boel , de boel laten, effe slikken, diep ademen en de draad weer oppikken, desnoods es een dag of 2  wat anders gaan doen, John...

Komt wel goed !  (al BLIJFT het wel balen natuurlijk)
Re:Tilly?s modelbaanproject: Windhoos vernield brug, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Balen inderdaad! Hopelijk is je houten constructie niet erg nat geworden.  8o
Succes met hergipsen!