Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)
INDEX stadsbahn 2,  6.10 x 1.80/3.25  :
-Wegindeling bruggen/stad 2 ( piepschuim opbouwen) 17-01-2016

-Wegindeling bruggen/stad 16-01-2016

-Gecombineerde auto/treinbrug bouw 2 10-01-2016

-Gecombineerde auto/treinbrug bouw 03-01-2016

-Klimring 2 gereed 01-01-2016

-Klimring 2 afbouwen ( in de wijnberg) 27-12-2015

-Dichttimmeren tussen stad en wijnberg (overzichtfoto's) 06-12-2015

-Hoekje stadswal / afwerken 01-12-2015

-Hoekje stadswal / wildgras en theezeef GT van Vriend 30-11-2015

-Hoekje stadswal / rotsen kleuren

-Hoekje stadswal / gips 22-11-2015

-Hoekje stadswal 18-11-2015

-Koppelen stad > Moezel > wijnberg > indeling bruggen 09-11-2015

-Koppelen stad > Moezel > wijnberg 08-11-2015

-Bouw diorama gastendag 2014

- Hoekje goederenloods/overgang 16-03-2014

- airbrush over omgevallen bomen/ struiken 08-03-2014

- 2e rotsformatie aankleden (omgevallen bomen enz.)

- 2e rotsformatie aankleden 05-03-2014

- Rotsen kleuren met transparante acrylverf

- 2e rotsformatie van gips bouwen 22-02-2014

- Afwerken dubbelspoors tunnelingang

- Proefrit schaduwstation 3 / S-Bahn station FILMPJE en overzichtfoto's 08-02-2014

- sporen aansluiten schaduwstation 3

- Dubbelspoors gipsportaal en kleuren 25-01-2014

- Extra steunmuur voor overgang tussen 1e en 2e set portalen 20-01-2014

- 2e set tunnelportalen gips

- Ruwbouw schaduwstation 3 onder de stad. Mooie overzichtfoto's 18-01-2014

- Verder aankleden rots

- Struikgewas en dennen Anita Decor

- Aanbrengen in lagen groenvoorziening op rotsen 12-01-2014

- Gegoten gipsrotsen plaatsen en inwassen met roodband 05-01-2014

- Overwegingen seinhuis r naast station Baden

- Gips tunnel ingangen en rotsen naast station rechts 29-12-2013

- Ballasten C-rail met malletje/ autotunnel

- wolken achtergrond en autotunnel 22-12-2013

- Ballasten en achtergrond rechter gedeelte

- Gebied station gereed en verlicht sfeerfoto's 08-12-2013

- Restaureren en plaatsen station Baden

- oprit gereed/ aansluitsen stadsdeel 1 sfeerplaatjes 30-11-2013

- Oprit gereed, sfeerplaatjes

- Eerste groen oprit/rotsen

- Rotsen en steunmuur van gips gekleurd 16-11-2013 

- Rotsen en steunmuur van gips gereed

- Gipsmuur en afrit naar station 31-10-2013

- gieten gipsweg/steunmuur 07-10-2013

- Puzzelen aansluiten stad achter het station 27-09-2013

- Proefopstelling station Baden 22-09-2013

- Voorbereiding schaduwstation 3 en overwegingen groot station

- Verlichting klimring 2B

- Ruwbouw klimring 2. 18-08-2013

- Eerste proefrit zichtdeel FILMPJE 30-06-2013

- Aanschaf HK draaischijf (technische gedeelte) 30-06-2013

- Definitieve plaats S88 10 t/m 15 (uitbreidbaar tot 17) 22-06-2013

- Koppeling energie-station / baan 17-06-2013

- S88 voorbereiding zichtdeel 01-06-2013

- IJkspoor/ opstelspoor nieuwe treinstellen 15-05-2013

- Definitief terugplaatsen Stadsbahn 1 17-04-2013

- Flex K-rail in S-bahn station 16-03-2013

- Ring 6 en DEFINITIEF BAANPLAN 10-03-2013

- Ring 5 en hergebruik Stadsbahn 1 03-03-2013 incl. globale uitleg indeling zichtbare deel

- Schaduwstation 1, 2 en ring compleet, proefrit Fimpje 24-02-2013 (mijlpaal)

- Rails en voeding aansluiten 17-02-2013

- Schaduwstation 2 / 4e klimring

- Schaduwstation 2 ruwbouw 26-01-2013

- Verlichting onder schaduwstation 2

- Ring 3, niveau schaduwstation 2 B

- Ring 3, niveau schaduwstation 2

- Bouwen ring 2 13-01-2013

- Proefrijden helling klimring (filmpjes) 13-01-2013 

- Voorbereiding klimring 06-01-2013

- Eerste schaduwstation gereed 25-12-2012

- Basis klimring 01-12-2012

- Plaatsen front met S88érs 06-11-2012

- Bouw ladekasten onder 1e schaduwstation 10-2012 

- beeldschermen en aanvang bouw 1e schaduwstation ( ladekasten) 13-10-2012

- Energie centrale/eerste loc op programmeerspoor 26-08-2012

- Verhuizen huidige stadsbahn. 31-07-2012

- Eerste foto's dakopbouw "in de wolken". 29-07-2012

- Tekeningen dakopbouw 06-05-2012

- Slopen en hergebruik stadsbahn 1 ( ballast verlijmd met rubber, SUPER) 4-2012

INDEX stadsbahn 1,  3.40 x 1.55 :
  - aanvang 2e stadsdeel  06-11-2011 8o

  - Bovenleidingdraad kleurtje geven 18-06-2011. 

  - Filmpje spoor 4,5 en 6/loopbrug 14-05-2011.

- "ballast gereed, met airbrush nabehandeld" 10-04-2011


- "Auhagen betonnen perronranden met hout bekleden om beter in het tijdperk te passen 26-02-2011.

-  "Balasten in de praktijk"

-  "ballasten C rails met vloeibaar rubber verlijmd WISSELS" 05-02-2011.

-  "Diode truc afgemonteerd bij de S88 ers"

-  "Diode truc voor betere betrouwbaarheid met name tijdens optrekken/afremmen in de terugmeld secties ( locs blijven minder snel staan) " 08-01-2011.

-  "ballasten C rails met vloeibaar rubber verlijmd 4 KLEUR" 15-06-2010.

-  "ballasten C rails met vloeibaar rubber verlijmd 3 SLOOPTEST" 12-06-2010.

-  "ballasten C rails met vloeibaar rubber verlijmd 2" 09-06-2010.

-  "ballasten C rails met vloeibaar rubber verlijmd 2" 07-06-2010.

-  "ballasten C rails met vloeibaar rubber verlijmd" 29-05-2010.

-  "baanplan en koploper baanschema laatste deel" ( plannen voor aankomende winter 2010/2011)

-  "S-bahn station gereed" FILMPJE  30-09-2010.

Re: Voorstellen/bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Ziet er al leuk uit, ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat 8)

Mathijs
Re: Voorstellen/bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Hallo,

Als aanvulling op het voorstelrondje, hier het 1e deel van mijn baan. Het betreft een baan van 3.35 x 1.55, semi demontabel in 4 delen. Thema is een S bahn station met daarachter een in hoogte oplopende stad(je). Ingekapseld in links en rechts bergen ( dit kan ook de bochtensecties verbergen). Onder de stad zitten een 3 tal schaduwstations, en met behulp van het besturingsprogramma Koploper van Paul Haagsma is het mogelijk om uiteindelijk ongeveer 12-15 treincombinaties en treinstellen van 2 kanten af te laten rijden en ook te laten keren( Hamburger). Deel 1 van de baan is nu technisch gereed, en begint kwa rijden de perfectie te benaderen. Ik rij met materiaal periode 1 en 2.

vr gr Arie Alderliesten






















Hier nog even het baanplan,  boven en ondergedeelte apparte tekening.



Re: Voorstellen/bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
MOOIE BAAN

dit draadje gaat ik volgen hoor :)

groeten stefan
Re: Voorstellen/bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Ziet er goed uit hoor. Ben benieuwd hoe je baan er verder gaat uitzien.

Groeten Ivo.
Re: Voorstellen/bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Welkom op het forum ! Mooie baan !

Robbert.
Re: Voorstellen/bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Erg mooi! En op een relatief klein oppervlak.

Je hebt flinke hoogteverschillen, welke stijgingspercentage gebruik je?

Groetjes,
Kiezel :)
Re: Voorstellen/bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Kiezel, Gaat inderdaad maar net kwa stijgingen, leve de tractie control!!
Overigens ligt het schaduwstation achter,  7 cm. lager als het voorste deel van de baan.
De stijging was nodig om achter 3 sporen boven elkaar te krijgen, het klimmen en dalen begint wel al in de bochten, maar is toch nog behoorlijk stijl.
vrgr Arie
Re: Voorstellen/bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Arie,

ziet er mooi uit. Prachtig materieel trouwens :wink:

Groetjes en veel succes met de verdere bouw, John
UPDATE 07-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
UPDATE 07-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Hallo medespoorders, inmiddels heb ik zo'n beetje alle nog in Nederland beschikbare S-Bahn stations van Faller opgekocht en gebouwd. Ze staan hier even los opgesteld op de baan, omdat ik eerst nog verder moet bouwen aan de schaduwstations.
Voor het station langs komt in de toekomst een gips weg te lopen, die onder de brug door  naar de stad loopt. Ook de steunmuur tussen weg en voorste sporen  is van hetzelfde tijpe, wordt vervolgd....( nb als iemand nog van deze muurtjes van Faller heeft hou ik me aanbevolen) vr gr Arie Alderliesten :D :D :D








De toekomstige weg. :shock:


Waar is die @%$#*&^$% zwartrijder nu gebleven. 8)

Re:UPDATE 07-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Citaat van: dolphin op woensdag 08 juli 2009, 13:31:03
<foto>
Waar is die @%$#*&^$% zwartrijder nu gebleven. 8)
Volgens mij denkt die dame: Kan die @#$#$@^ perronopzichter mij eens even komen helpen met die &%$#@ zware koffers in plaats van in dat trapgat te staan loeren! Ze loopt helemaal scheef van het gewicht. :mrgreen:

Het station ziet er indrukwekkend uit zo, dat is geen simpele halte meer.
Ik blijf dit volgen.

Groet,
Ronald


Edit Gerard: foto verwijderd, is hierboven ook al te zien
Re:UPDATE 07-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Knap banenplan en fantastisch mooi station!

Greetz,
Pilip
Re:UPDATE 07-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Hallo Arie.
Heel erg leuk ontwerp en ook een bijzonder leuk thema! 8)
Mooi om te zien hoe je van 1 overkapping gelijk naar een hele overkapte straat gaat.

Veel succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:UPDATE 07-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2

kan het zijn dat ik nog "oude reclame platen" van lichtmast reclame in ridderkerk tegenkwam v/d week.... :lol:
(werk bij citytec reclame ridderkerk).


Alex, dat waren toen wel lichtbakken die gewoon bleven branden! :P
Re:UPDATE 07-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Ja erg he,maar dat komt dat ze uiteraard van een ander zijn en wij dit risico niet zouden lopen (we gebruiken nu allemaal leds) - maar dit kan uiteraard ieder bedrijf over komen (in mijn visie te weinig ervaring met het nw product). Hopelijk komt er nu snel een oplossing (word aan gewerkt eindelijk begreep ik).

Treintjes zijn iets makkelijker te repareren dan die lichtbakken.

Mvg: Alex
Re:UPDATE 07-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Hoi Arie,

dat ziet er al heel mooi uit. Blijf dit dan ook met grote interesse volgen.

Groetjes, John
Re:UPDATE 07-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:UPDATE 07-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Hoi Arie,

Ik geloof dat jij inmiddels het laaaaaaangste station van Nederland op je baan hebt
staan in de schaal 1:87. Daar kan je een echte trein samenstelling laten binnen rijden.

Groetjes Bert :)
Re:UPDATE 07-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:UPDATE 07-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
zie het hier voor het eerst
maar wel heel erg mooi het baanplan spreekt me enorm aan en dat station is helemaal gaaf
complimenten en vanaf nu blijf ik je in de gaten houden  :lol: :lol:
groet robert
Re:UPDATE 07-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Een heel mooi baan ontwerp.
Zo'n groot S-bahn station en nog overdekt ook, is leuk om te zien.
Ben benieuwd hoe de bouw verder vordert.
Blijf het volgen.

Groeten,
Ton.
Re:UPDATE 07-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Bedankt voor alle leuke reacties, zo met z'n allen een beetje bouwen heeft wel wat en is vooral heel leerzaam, vr gr Arie :wink:
Re:UPDATE 07-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Echt een heel gaaf station. daar kun je een aardig lange trein in kwijt :shock:

Mathijs
Re:UPDATE 07-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Ziet er inderdaad goed uit. En zoals je zelf aan aangaf is het precies het tegenovergestelde van mijn baan.

Het was bij mij of een stadsbahn of een landelijke baan. Uiteindelijk heeft het landelijke overwonnen.
Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
In aanloop op de komende aanbouw van schaduwstation 2, 3 en het stadsbahn station, heb ik koploper alvast voorgeprogrammeerd.
Afgelopen tijd heb ik alle wisselspoelen gemodifiseerd ( microschakelaars verwijderd en overbrugd). Ook ben ik bezig de opritten wat geleidelijker
te laten stijgen, dit bleek in praktijk toch nog wel een probleem op de kleine oppervlakte. Zie hier een schermafdrukvan Koploper:



Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Arie,

dat ziet er al indrukwekkend uit. Ik zie dat je de contactnrs ook gevisualiseerd hebt, goed plan :D

Nu nummer je door van 1, 2, 3, 4....50,....... enz. Zo ben ikzelf ook begonnen maar uiteindelijk bleek een nummering van 1.01, 1.02, 1.03.... 1.16, 2.01, 2.02, 2.03....enz makkelijker te zijn. Probeer het maar eens, is in Koploper makkelijk in te stellen.

Groetjes, John
Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Hoi John. De nummers op de afdruk van het scherm  van koploper zijn de lijnennummers in het tekenprogramma, ook ik heb de terugmeld secties 1.01, 1.02 enz. enz genoemd. Daardoor sluiten de secties op de baan inderdaad naadloos aan op de nummering van koploper en de S88 modules. De modules heb ik ook een nummer gegeven, zodat je door kan tellen, ben nu bij 5.04. Ook heeft elke s88 een aparte kleur stekker, deze heb ik van de wissels gebruikt, zaten er gratis bij! Dit is ook te zien op een van de foto's hierboven.  Ik ben op het moment de kamer aan het witten, dus kan nu even niet verder, maar dat haal ik wel weer in. Jouw klimspiralen zien er anders ook top uit, ben benieuwd naar de rest, vr gr Arie :D :D :D
Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Arie,

ik meende inderdaad dat het de nummers waren van de terugmelding :oops:

Groetjes en veel succes met de verdere bouw, John
Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Hoi Arie,

Jij was zo vriendelijk langs te komen, dan kan ik niet achterblijven  :)

Gaaf baanplan, en je foto's zien er veelbelovend uit...ben benieuwd !!

Zag dat je dezelfde roestkleur gebruikt voor je rails als ik  :wink:

SUCCES met de verdere bouw van je baan.

Wanneer ga jij met bruggetjes werken  :lol:

Groeten,

Hans.
Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Hoi Hans, bedankt voor je reactie.

De kleur roest van de rails is een standaard humbrol kleurtje, ik dacht nr 77. :P

Bruggetjes zal nog even duren, moet eerst het bovendeel met schaduwstation 2 en 3 nog bouwen. Een groot deel van de baan wordt een stad, dus niet zo heel veel ruimte over voor zo'n ravijn als jij gemaakt hebt. :(

Koploper is er al wel gereed voor, vr gr Arie :D :D :D
Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Dan heb ik toch een ander...deze dus



Maar het is heel persoonlijk denk ik  :)

Deze heb ik genomen bij BOPPARD bijv. (3 kleuren in een pottie)



Ben benieuwd naar je stad...want daar heb ik geen ruimte voor  :lol:

Groeten,

Hans.
Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Ja, het is het een of het ander, ook wel leuk als we allemaal wat anders bouwen, zo blijft het interesant. Er zitten hier op het forum wel een paar juweeltjes bij, vr gr Arie :wink:
Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Citaat van: dolphin op woensdag 23 september 2009, 16:35:44
Ja, het is het een of het ander, ook wel leuk als we allemaal wat anders bouwen, zo blijft het interesant. Er zitten hier op het forum wel een paar juweeltjes bij, vr gr Arie :wink:

Zou ook een saaie boel worden...er zijn zeker uitschieters, maar ieder doet het op zijn niveau en daar is niks mis mee.
Ieder die een poging waagt, in welke richting dan ook verdient al een pluim, niet dan  :)

Werk ze !!

Groeten,

Hans  :wink:
Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Mooi lang station. Ben benieuwd naar de verdere afwerking
Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Zou ook een saaie boel worden...er zijn zeker uitschieters, maar ieder doet het op zijn niveau en daar is niks mis mee.
Ieder die een poging waagt, in welke richting dan ook verdient al een pluim, niet dan  :)

Hoi Hans, Ben ik het helemaal mee eens, er zijn er die met bijna niets iets geweldigs kunnen maken, en anderen met bakken geld die er niets van bakken. Anderom kan natuurlijk ook.
Ik heb zelf nog niet veel ervaring met bijv, de nieuwe systemen om gras te maken e.d. Wel heb ik modelbouw ervaring in de vorm van sleepboten bouwen. Om me te verdiepen in Koploper vond ik super interessant.

Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Hoi Arie,

heb even alle foto's bekeken en ik moet zeggen : TOP ! De structuur van je bouwen leunt heel dicht aan bij mijn uitvoeringen. Stevig materiaal en een super goed idee om zo een S - Bahn station te gebruiken.
Bank vooruit , zou ik zeggen   :)

Tot later , steven
Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Zo, heb je die boot zelf gemaakt  :shock:

Ziet er gaaf uit zeg !!

Plezier moet nummer 1 staan...lekker binnen klooien als het in de winter buiten koud is  :)

Groeten,

Hans.
Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
zo erg mooie boot  :shock: :shock:
mooi gemaakt complimenten
groet robert
Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Citaat van: Hansje op woensdag 23 september 2009, 22:33:34
Zo, heb je die boot zelf gemaakt  :shock:

Ziet er gaaf uit zeg !!

Plezier moet nummer 1 staan...lekker binnen klooien als het in de winter buiten koud is  :)

Groeten,

Hans.

Boot is zelf gebouwd uit een bouwpakket van Graupner, is ook een hele leuke hobby, alleen het varen ben je toch wel snel zat, vandaar de overstap ( terug) naar de treinen, vr gr Arie 8)
Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 e
Mooi die boot :shock:

Mathijs
Re:UPDATE 17-09 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Wat n perronoverkapping :O
Ik heb er een van hier en dat vind ik al groot genoeg voor mijn baan.  Moet zelfs kijken of ik deze fatsoenlijk geplaatst ga krijgen :p.


Dave
Re:UPDATE 14-11 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Update 14-11-09, aanpassen hellingshoek opritten gereed, ook bij mij heeft het draadeind virus toegeslagen! Moet ze nog wel even afwerken met benzine slang om beschadigingen van ontspoorde locs te voorkomen. Tevens de voorbereidingen achter het stadsbahn station ( wordt een schuine graskant). Daarachter kan dan de stad(je) aan gaan sluiten. De komende tijd kan ik het bovendeel van de baan gaan maken en in koploper opnemen. Het slijpen van de rails kan weer beginnen!! vr gr Arie





Re:UPDATE 14-11 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Succes Arie,

Het zag er met alles in proefopstelling "derop en deran" al behoorlijk indrukwekkend uit. Ongetwijfeld wordt het in definitieve versie nog veel mooier.

Groet,
Ronald
Re:UPDATE 14-11 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Succes! Ik vind het er nu al mooi uitzien!

Groeten,
Rutger
Re:UPDATE 28-11 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Schaduw station 2 en 3 inmiddels gereed, ook de opritten zijn nu goed te bereiden voor de treinen. Koploper had ik al geprogrammeerd voor het nieuwe stuk, en de treinstellen kunnen nu al 2 en 3 bereiden. De normale treinen kunnen nu alleen nog niet door het S Bahn station, dus dat wordt de volgende klus. Ik moet nu eerst de stadsbrug en de spoordijk verder aanleggen, dan kan het laatste stuk spoor over het station. Tevens kan nu het eerste groen aangelegd worden, hiervoor ben ik vandaag eerst eens even bij Wim N zijn kunstwerk wezen kijken, Wim bedankt, vr gr Arie



Re:UPDATE 28-11 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Mooie baan! Dat station is echt geweldig mooi. Hoe lang is het in z'n geheel eigenlijk?
Re:UPDATE 28-11 Bouwplan A Alderliesten (dolphin) stadsbahn/koploper/cs1/per 1 en 2
Citaat van: Rutger op zondag 29 november 2009, 21:56:19
Mooie baan! Dat station is echt geweldig mooi. Hoe lang is het in z'n geheel eigenlijk?

Hoi Rutger, het Station is incl stadsbrug 6 delig ( 2.20 meter), vrgr Arie
Re:UPDATE 02-12 Bouw stadsbahn, Dolphin (Arie) koploper/CS1R/per. 1 en 2
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 02-12 Bouw stadsbahn, Dolphin (Arie) koploper/CS1R/per. 1 en 2
Eerste groen :shock:, ik vind het wel goed gelukt zo, het gras is van Heki. Achter de groene strook gaat de stad aansluiten, maar eerst nog even 4 delen station verlichten en plaatsen.  vr gr Arie :D







Re:UPDATE 02-12 Eerste Groen! stadsbahn, Dolphin (Arie) koploper/CS1R/per. 1 en 2
Ziet er erg mooi uit.  :o

MVG Dewey
Re:UPDATE 02-12 Eerste Groen! stadsbahn, Dolphin (Arie) koploper/CS1R/per. 1 en 2
Arie,

Dat ziet er echt geweldig uit zeg, ben meteen maar eens gaan kijken bij Faller. Een prima oplossing voor de weg die ik onder mijn station door wil laten lopen! Het viaduct is nog wel te krijgen, maar dat S-bahn perron dus niet meer??? Of kijk ik gewoon verkeerd?  Wat is het bestelnummer van je perrons??? Ik las dat je zowat heel NL hebt leeggekocht, maar er is ook nog duitsland en Belgie en en......
Overigens, als je zo heel veel muurdelen nodig hebt, zou je kunnen overwgene zlef een gietmal van rubber te maken, en dan gipsafgietsels te produceren, net als je gipsen wegdelen. Werkt prima, en is uiteindelijk veeeel goedkoper (bij zulke aantallen dan....)

Walter
Re:UPDATE 02-12 Eerste Groen! stadsbahn, Dolphin (Arie) koploper/CS1R/per. 1 en 2
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 02-12 Eerste Groen! stadsbahn, Dolphin (Arie) koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: Wasmi op woensdag 02 december 2009, 16:29:59
Arie,

Dat ziet er echt geweldig uit zeg, ben meteen maar eens gaan kijken bij Faller. Een prima oplossing voor de weg die ik onder mijn station door wil laten lopen! Het viaduct is nog wel te krijgen, maar dat S-bahn perron dus niet meer??? Of kijk ik gewoon verkeerd?  Wat is het bestelnummer van je perrons??? Ik las dat je zowat heel NL hebt leeggekocht, maar er is ook nog duitsland en Belgie en en......
Overigens, als je zo heel veel muurdelen nodig hebt, zou je kunnen overwgene zlef een gietmal van rubber te maken, en dan gipsafgietsels te produceren, net als je gipsen wegdelen. Werkt prima, en is uiteindelijk veeeel goedkoper (bij zulke aantallen dan....)

Walter

Hoi Walter, het S-bahn station heeft Faller om onbegrijpelijke reden uit het programma gehaald. De muurtjes waren nog redelijk te betalen, omdat deze ook per 2 los te verkrijgen waren. Al met al was het een duur stukje scennery, maar wel waanzinnig mooi, vr gr Arie   nb Ik heb niet bij Faller in het buitenland gekeken.
Re:UPDATE 02-12 Eerste Groen! stadsbahn, Dolphin (Arie) koploper/CS1R/per. 1 en 2
Hoe komt het nou dat het gras altijd groener bij een ander is???? :lol: :lol: :lol:
Ziet er netjes uit. Mooie foto's.
Ben helaas nog lang zo ver niet.

Mvg: Alex