Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Michelstadt } definitieve plek voor de betoncentrale.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } definitieve plek voor de betoncentrale.
Scenery? Nèh, rijden, rijden en nog eens rijden.

Dat was toen en nu ... rijden, scenery, nog een beetje meer scenery en ... te maagdelijk dus ook nog maar weatheren, want het oog wil ook wat.

:thumbup: Ga zo door en ik ben benieuwd wat nog allemaal meer staat te gebeuren.
Re: Michelstadt } definitieve plek voor de betoncentrale.
Neem anders eens een kijkje bij het assortiment van Wiking, die heeft ook wel mooie moderne betonmixers. Als je het mij vraagt zijn die beter in verhouding dan die van Herpa.

Voorbeeld : Wiking 068148.
Re: Michelstadt } definitieve plek voor de betoncentrale.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } definitieve plek voor de betoncentrale.
 @citaat @citaat

Het rijden blijft voorop staan Eric-Paul want dat blijft toch het leukste van de hobby. :P
Langzaam komt nu de scenery aan de beurt maar alles op zijn tijd ik moet er tijd maar zeker ook zin in hebben en een goed plan in mijn hoofd hebben hoe het eruit moet gaan zien.
De eerste potloden waren mooi maar ik gebruikte ze totaal verkeerd en na de opmerking van Tom heb ik ze weer besteld en op Youtube een aantal filmpjes bekeken hoe je ze het beste kan gebruiken.'
Volgende stap is deze penselen aan te schaffen want die ik heb van de AC-Tion zijn veels te dik / grof.

@citaat

Johan, ik had al gekeken bij Wiking maar zag alleen maar oudere modellen vrachtwagens die van jouw in de link ziet er veel mooier en moderner uit.
Ik hou je tip van Wiking zeker in gedachten als ik tot een aanschaf ga van een betonmixer(s).

Groet Michel
Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } TEE Gottardo.
Afgelopen maandagavond was ik lekker op zolder met de treinen aan het rijden toen mijn vrouw met haar ipad boven kwam om mij wat te laten zien.
"Is dit wat voor jouw want ik zie het embleem van de SBB staan" ik bekijk de ipad met de bewuste advertentie en ik was verkocht daar stond de TEE Gottardo waar ik vaak verliefd naar gekeken heb als ik ergens zag staan met de nadruk als want zo vaak zag ik hem niet staan laat staan te koop.

Even goed de advertentie gelezen en ja hij ging naar het winkelwagentje afgerekend en naar de winkel van mijn vrouw laten sturen waar hij op dinsdag werd afgeleverd.

Thuis goed bekeken en wat een gewicht zeg deze metalen rijtuigen en wat mooi maar omdat ik veel andere bezigheden had deze week weinig tijd om aan te melden laat staan te ijken.

Vandaag was de dag om hem uit de doos te halen en om hem aan te melden in Koploper en daarna te ijken wat trouwens een fluitje van een cent was voor deze prachtige trein ik hoefde maar 1 keer de snelheid iets te verminderen op het programmeerspoor en klaar was Miessie. :P

De trein rijd nu mee in de dienstregeling van Michelstadt en hij rijd erg soepeltjes en geruisloos ik hoor totaal niks als hij over de baan heen rijd wat een fantastische aanwinst waar ik zeer en zeer blij mee ben.
Alleen is er nu weer een blok bezet en houd ik nog maar 8 blokken vrij dus ik vrees dat ik volgend jaar of moet uitbreiden wat betreft schaduwstation nummer 4 en 5 en 6 of het niet Zwitserse materiaal van de baan afhalen dan heb ik weer blokken voldoende maar dat zien we volgend jaar wel hoe het gaat lopen rijden.

Verder heb ik bij de TEE een machinist gedaan en komt natuurlijk de pantograaf omhoog te staan iets wat mij voor een keuze stelde in Koploper moet de trein nu aangemerkt worden als een diesel of als een elektrische omdat hij met de pantograaf tegen het draad aan rijd ik heb hem op elektrisch gezet zodat hij niet in het blok kan komen voor de diesels omdat de pantografen tegen de schuine wand aan kunnen komen.

Verder heb ik wat foto's genomen van deze schoonheid die ik graag met jullie wil delen.

Groet Michel     
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Ik was foto nummer 3 vergeten. 8o

Bij deze.

Groet Michel
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Weer een schitterende aanwinst ben je rijker.De machinist voorin, maakt het compleet.
Heel veel rijplezier.
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Schitterende aankoop Michel!

Nb de zolder van de buren inpikken voor extra opstelruimte, is dat een optie?   ;)
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
 B) Da's een hele mooie TEE, veel plezier ermee.

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 01 oktober 2022, 13:49:29
of het niet Zwitserse materiaal van de baan afhalen
:o) Inderdaad er van af halen, in het doosje stoppen en plaatsen in het verkoophoekje. :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Wat een schitterende aankoop van een legendarisch treinstel Michel. Veel plezier ermee!
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Michel,

Mijn complimenten voor je nieuwste aanwinst :thumbup:. Ik moet zeggen dat je steeds meer smaak voor zeer fraai Zwitsers materieel begint te krijgen ;).

Persoonlijk vind ik de TEE kleurstelling één van de mooiste die er rond rijdt op de (model)banen; ik prijs me gelukkig met ook een aantal exemplaren in Donnerwetter :P.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Dat is een heel fraaie aanwinst, Mies  :thumbup:

En gelijk compleet, hoef je geen wagens  meer te zoeken  :P
Wat let je trouwens, om regelmatig treinen/slepen te wisselen ?
Niet alles hoeft op je baan te staan en slepen veranderen is ook erg leuk.

Grtz, rij en geniet ze !
Tony
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Michel,

Wat ben jij een bofkont om zo iets moois tegen te komen. Het is een prachtig exemplaar. Zal vast heel mooi staan samen met de TEE-RAm.

Veel plezier!
Groet,
Roel
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2021

De koffie staat altijd klaar

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
hoi michel

mooie set

mvgr. gerard
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Bellissimo !!!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Wow Michel :favorite: :thumbup:
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
mooie set Michel  :favorite:


mvg;
Michel
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Een plaatje Michel en prachtig gelijk een machinist er in.  Hoort eigenlijk in elke cabine.

Grtz Tim
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Wow [size=78%]Michel, wat een mooie aanwinst. Prachtig treinstel dat ook op mijn verlanglijst staat. Ik vraag me wel af hoe de rijeigenschappen zijn en hoor dat graag van je.[/size]
[size=78%]Indertijd waren de reviews niet zo best, iets met de motor of lagers dacht ik.[/size]
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Wij willen fillum !
     Wij willen fillum !!
          Wij willen fillum !!!
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Dag Michel,

Mooie trein weer!

Ik heb een vraag:
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 01 oktober 2022, 13:49:29
De trein rijd nu mee in de dienstregeling van Michelstadt en hij rijd erg soepeltjes en geruisloos ik hoor totaal niks als hij over de baan heen rijd wat een fantastische aanwinst waar ik zeer en zeer blij mee ben.
Alleen is er nu weer een blok bezet en houd ik nog maar 8 blokken vrij dus ik vrees dat ik volgend jaar of moet uitbreiden wat betreft schaduwstation nummer 4 en 5 en 6 of het niet Zwitserse materiaal van de baan afhalen dan heb ik weer blokken voldoende maar dat zien we volgend jaar wel hoe het gaat lopen rijden.

Heb je nog wel genoeg ruimte om uit te breiden.
Moet je dan niet naar een huis met een grotere zolder?
Niet Zwitsers materiaal van de baan af halen is natuurlijk geen optie.  :mrgreen: :mrgreen:

Groeten,

Henk
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Hey Mies, mooi setje die TEE! Het modelspoorseizoen is voor mij weer net begonnen, maar jij hebt niet stil gezeten de laatste tijd! Die baan van je wordt echt tof!
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Citaat van: erik01 op zaterdag 01 oktober 2022, 14:05:25
Weer een schitterende aanwinst ben je rijker.De machinist voorin, maakt het compleet.
Heel veel rijplezier.

Michelstadt is zeker een schitterende aanwinst rijker Erik. :favorite:
Het zijn de kleine details die het hem doen. :)
Met het rijplezier komt het zeker goed hij heeft al over de 3 uur gereden naar volle tevredenheid.

Citaat van: frank-103 op zaterdag 01 oktober 2022, 14:19:06
Schitterende aankoop Michel!

Nb de zolder van de buren inpikken voor extra opstelruimte, is dat een optie?   ;)

Dank je wel Frank. :thumbup:
Nee doe maar niet de zolder van de buren dan krijg ik aan de ene kant blaffende keffertjes erbij en aan de andere kant moet ik eerst puinruimen op de zolder ik ga hier wel weer wat rommelen zodat ik wat kan uitbreiden. :P

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 01 oktober 2022, 14:42:49
B) Da's een hele mooie TEE, veel plezier ermee.

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 01 oktober 2022, 13:49:29
of het niet Zwitserse materiaal van de baan afhalen
:o) Inderdaad er van af halen, in het doosje stoppen en plaatsen in het verkoophoekje. :D

Dirk-Jan

Hij is zeker mooi Dirk-Jan en nog gefelicitaart met je verjaardag. :-*
Nee verkopen doe ik bijna niet met mijn spullen of het uitbreiden of een vitrine erbij kopen die ergens opgehangen zal worden in huis.

Citaat van: MarklinSBB op zaterdag 01 oktober 2022, 14:44:00
Wat een schitterende aankoop van een legendarisch treinstel Michel. Veel plezier ermee!

Met het rijplezier van deze schitterende treinstel komt het zeker goed Jos. :) :thumbup:
Toen ik deze schitterende treinstel voor het eerst zag in een filmpje van Wico was ik er verliefd op de prachtige gestroomlijnde voor-achterkant de kleurencombinatie alles klopt aan deze trein en nu ik de kans kreeg om hem aan te schaffen twijfelde ik geen moment en brengt hij een glimlach op mijn gezicht als ik hem aan zie komen uit het spiraal. :P

Citaat van: Wico op zaterdag 01 oktober 2022, 14:49:28
Michel,
Mijn complimenten voor je nieuwste aanwinst :thumbup:. Ik moet zeggen dat je steeds meer smaak voor zeer fraai Zwitsers materieel begint te krijgen ;).
Persoonlijk vind ik de TEE kleurstelling één van de mooiste die er rond rijdt op de (model)banen; ik prijs me gelukkig met ook een aantal exemplaren in Donnerwetter :P.
Groeten,
Wico

Dank je wel Wico. :thumbup:
Ook bedankt voor je compliment dat mijn smaak erop vooruit gaat. :)
Ik kan wat je schrijft over de kleurstelling alleen maar beamen het is een mooie rustgevende kleur die klasse en stijl uitstraalt.
Ik zag hem voor het eerst op jouw baan en kreeg er meteen een heerlijk gevoel bij toen ik hem zag rijden nee ik zeg het verkeerd zag bewegen.

Citaat van: Tony op zaterdag 01 oktober 2022, 14:55:08
Dat is een heel fraaie aanwinst, Mies  :thumbup:
En gelijk compleet, hoef je geen wagens  meer te zoeken  :P
Wat let je trouwens, om regelmatig treinen/slepen te wisselen ?
Niet alles hoeft op je baan te staan en slepen veranderen is ook erg leuk.
Grtz, rij en geniet ze !
Tony
Goed punt Tony wat je schrijft hij is meteen compleet. :)
Daar heb ik trouwens nooit over na gedacht om eens te wisselen helaas verander ik nooit slepen als er een goede combinatie lees wat een lekker gevoel geeft tussen de loc en rijtuigen/ wagons dan laat ik die bijna altijd zo rijden.
Zeker mijn Gottard expres met de prachtige panorama rijtuigen blijft altijd zo rijden hier in Michelstadt.
Met het genieten komt het zeker goed Tony. ;) :)

Citaat van: RoelMarklin op zaterdag 01 oktober 2022, 15:38:00
Michel,
Wat ben jij een bofkont om zo iets moois tegen te komen. Het is een prachtig exemplaar. Zal vast heel mooi staan samen met de TEE-RAm.
Veel plezier!
Groet,
Roel

Ik ben zeker een bofkont Roel met een vrouw die mee denk om mijn Zwitserse materiaal uit te breiden. ;)
Het is zeker een prachtig model en ik zal een een foto maken waar beide snoepjes op de foto staan de TEE Gottarde en de RAm TEE.
Dank je wel Roel. :thumbup:

Citaat van: NS_Gerard op zaterdag 01 oktober 2022, 16:01:35
hoi michel
mooie set
mvgr. gerard

Dank je wel Gerard. :thumbup:

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 01 oktober 2022, 16:25:04
Bellissimo !!!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Groeten,
Erik.

Grazie Erik. :thumbup:

Citaat van: Hanzi op zaterdag 01 oktober 2022, 18:47:03
Wow Michel :favorite: :thumbup:

Dat dacht ik ook toen de doos binnen kwam Hans. :P
En het wow gevoel komt steeds terug als hij aankomt rijden. :favorite:

Citaat van: ramdani op zaterdag 01 oktober 2022, 18:58:41
mooie set Michel  :favorite:
mvg;
Michel

Dank je wel Michel. :thumbup:

Citaat van: Timdh op zaterdag 01 oktober 2022, 19:08:40
Een plaatje Michel en prachtig gelijk een machinist er in.  Hoort eigenlijk in elke cabine.
Grtz Tim

Dank je wel Tim. :thumbup:
Ik probeer in iedere loc of stuurstandwagen waar het kan om er een machinist in te maken is net dat beetje extra wat de loc of stuurstandwagen mooier maakt. :)
Soms moet de machinist ernstig verminken door bijna de hele onderpartij eraf knippen maar die glimlach bij de machinist als hij door Michelstadt is onbetaalbaar. ;)

Citaat van: Maarten Marklin op zaterdag 01 oktober 2022, 20:53:49
Wow [size=78%]Michel, wat een mooie aanwinst. Prachtig treinstel dat ook op mijn verlanglijst staat. Ik vraag me wel af hoe de rijeigenschappen zijn en hoor dat graag van je.[/size]
[size=78%]Indertijd waren de reviews niet zo best, iets met de motor of lagers dacht ik.[/size]

Dank je Maarten en als je hem tegenkomt gewoon doen je zal er geen spijt van krijgen. :)
Wat ik zo kan zeggen na dik 3 uur rijden fantastisch de motor hoor je niet net als beide slepers die ook geruisloos zijn en het rijd soepel en netjes.
Ik heb wel eerst de asjes schoongemaakt en vet in beide wormwielen gedaan want die waren droog en wat ik al zei hij rijd geruisloos over de baan heen.

Citaat van: Hanzi op zaterdag 01 oktober 2022, 21:51:37
Wij willen fillum !
     Wij willen fillum !!
          Wij willen fillum !!!

Ik ga mijn best doen Hans eerst even met mijn kleizoon kletsen hoe ik het beste kan knippen en plakken met filmpjes want dat lukt mij niet al te best maar ik ga mijn best doen na zijn advies.
Dus even geduld a.u.b

Bas,
Als het maar wel zoute popcorn is want die vindt ik het lekkerst. :P

Citaat van: Trainhenk op zondag 02 oktober 2022, 10:33:22
Dag Michel,
Mooie trein weer!
Ik heb een vraag:
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 01 oktober 2022, 13:49:29
De trein rijd nu mee in de dienstregeling van Michelstadt en hij rijd erg soepeltjes en geruisloos ik hoor totaal niks als hij over de baan heen rijd wat een fantastische aanwinst waar ik zeer en zeer blij mee ben.
Alleen is er nu weer een blok bezet en houd ik nog maar 8 blokken vrij dus ik vrees dat ik volgend jaar of moet uitbreiden wat betreft schaduwstation nummer 4 en 5 en 6 of het niet Zwitserse materiaal van de baan afhalen dan heb ik weer blokken voldoende maar dat zien we volgend jaar wel hoe het gaat lopen rijden.
Heb je nog wel genoeg ruimte om uit te breiden.
Moet je dan niet naar een huis met een grotere zolder?
Niet Zwitsers materiaal van de baan af halen is natuurlijk geen optie.  :mrgreen: :mrgreen:
Groeten,
Henk

Dank je wel Henk  :thumbup: ja hij is mooi hé. :)
Ik heb nog een 8 tal blokken over dus kan voorlopig nog wat aanschaffen. :P
Een groter huis zou ik zeker waarderen maar dat is zeker geen optie in deze tijd voor ons dus moeten we roeien met de riemen die we hebben.
En nee het Zwitsers materiaal van de baan halen is zeker geen optie. >:-D

Citaat van: PaT op zondag 02 oktober 2022, 10:53:30
Hey Mies, mooi setje die TEE! Het modelspoorseizoen is voor mij weer net begonnen, maar jij hebt niet stil gezeten de laatste tijd! Die baan van je wordt echt tof!

Dank je wel Patrick. :thumbup:
Blij dat je modelspoorseizoen weer is begonnen dus kom maar op met je berichten en update's. :) :thumbup:
Nee ik rij het hele jaar door al was het deze zomer soms afzien op zolder maar ook daar was een oplossing voor een uurtje eerder opstaan dan was het nog lekker op zolder en kon ik toch lekker rijden en genieten.
Bedankt voor je compliment dat je mijn baan tof vindt. :oops:

Groet Michel
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Weer een mooie aanwinst hoor Mies.. :thumbup:
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Citaat van: h0_miessie op zondag 02 oktober 2022, 10:59:03
Bas,
Als het maar wel zoute popcorn is want die vindt ik het lekkerst. :P
Wat jij wilt. Als er iemand zoete popcorn wilt is dat ook geen probleem :D
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Michel, wat een mooie aanwinst zo'n Gottardo, en als die dan ook geruisloos over de rails zweeft wordt het helemaal genieten. Het tikken van de railovergangen horen. Tof toch...

Geniet van je aanwinst.

Luc
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Prachtige aanwinst, gefeliciteerd! Eentje die ook nog op mijn lijstje staat, maar voorlopig eerst een nieuwe baan bouwen (van scratch) De aandacht gaat dus nog ergens anders naar uit. Maar zolang gezegd, daadwerkelijk een pronkstuk! En ja, die kleuren ...mooiste combi die er idd bestaat! Succes!
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Mooie aanwinst Michel  :thumbup: Wordt tijd om je avatar aan te passen met zoveel Zwitsers materieel.  :D
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Mooi hoor Michel, hopelijk gaat het dit jaar nog lukken om op teebezoek te komen.
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Citaat van: wimpietje op zondag 02 oktober 2022, 10:59:43
Weer een mooie aanwinst hoor Mies.. :thumbup:

Ja dat is het zeker Wim. :thumbup:

Citaat van: basjuh1981 op zondag 02 oktober 2022, 11:31:39
Citaat van: h0_miessie op zondag 02 oktober 2022, 10:59:03
Bas,
Als het maar wel zoute popcorn is want die vindt ik het lekkerst. :P
Wat jij wilt. Als er iemand zoete popcorn wilt is dat ook geen probleem :D

Uiteraard wie zoet wil neemt zoet maar wie zout wil ik dus neemt lekker zout. :razz:

Citaat van: lucdiels op zondag 02 oktober 2022, 11:33:48
Michel, wat een mooie aanwinst zo'n Gottardo, en als die dan ook geruisloos over de rails zweeft wordt het helemaal genieten. Het tikken van de railovergangen horen. Tof toch...
Geniet van je aanwinst.
Luc

Het is zeker genieten Luc en mooi geformuleerd dat hij over de rails zweeft. :) :thumbup:
Het tikken van de railovergangen heeft ook iets moois en verveeld zeker niet. ;)
Dank je wel Luc gaat helemaal goed komen met het genieten. :biggrin:

Citaat van: Märklin.Pk op zondag 02 oktober 2022, 11:56:09
Prachtige aanwinst, gefeliciteerd! Eentje die ook nog op mijn lijstje staat, maar voorlopig eerst een nieuwe baan bouwen (van scratch) De aandacht gaat dus nog ergens anders naar uit. Maar zolang gezegd, daadwerkelijk een pronkstuk! En ja, die kleuren ...mooiste combi die er idd bestaat! Succes!

Dank voor je felicitatie Pk. :thumbup:
Inderdaad ergens moet je beginnen en een TEE Gottardo komt beter uit de voeten op een baan dus die zal er toch eerst moeten komen. ;)
Succes met het bouwen van je (scrath)baan. :thumbup:
De prachtige diepe kleuren zijn inderdaad een hele mooie combinatie. :favorite:

Citaat van: brund55 op zondag 02 oktober 2022, 19:31:35
Mooie aanwinst Michel  :thumbup: Wordt tijd om je avatar aan te passen met zoveel Zwitsers materieel.  :D

Dank je wel Dick. :thumbup:
Ja dat moet ik eens doen ja mijn avantar aanpassen maar ik kan niet kiezen welke dus voorlopig blijft alles bij het oude. :)

Citaat van: Eric-Paul op maandag 03 oktober 2022, 15:23:49
Mooi hoor Michel, hopelijk gaat het dit jaar nog lukken om op teebezoek te komen.
Hij is zeker erg mooi Eric-Paul.
Ik hoop het ook dat het dit jaar nog lukt want het is altijd gezellig om een verre vriend op visite te krijgen. :) :thumbup:

Groet Michel





Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Hi Michel,

Was ff op vakantie op Corfoe, kom ik terug en een prachtige TEE Gottardo erbij.
Die zou bij mij ook mogen rijden maar nu eerst verder bouwen.   :-)
Veel plezier ermee.

groet
Harald
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
 @citaat

Harald, hopelijk heb je een leuke vakantie gehad op Corfoe.  :thumbup:
Als je baan rijvaardig is dan kom ik met de TEE Gottardo naar je toe dan kan hij ook zijn asjes strekken op jouw (mooie) baan.
Of je bezoekt eens Michelstadt en kan je hem hier op de baan bewonderen. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Hi Michel,

Die afspraak staat al een tijdje maar nog ff druk met mantelzorg in Dronten.
Maar .... ook nog ff naar zuiden van Duitsland waar ook o.a. weer BW's worden bekeken  :D

groet
Harald
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
 @citaat

Stuur maar een berichtje als je tijd hebt Harald dan prikken we een datum. :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
-MICHEL,

Intussen staat jouw TEE GOTTARDO wel heel stil ergens in NL. Jammer, maar ook jij zal het best wel druk hebben met het vele werk! Begrijpelijk natuurlijk. Daarom heb ik jouw topic maar weer eventjes naar voren gehaald in de hoop, dat er weer iets gaat gebeuren!
Suk6 met de modelbaan en ook met dat vreselijk mooie TEE treinstel! Daar zit in elk geval veel beweging in!
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
@citaat

Gerard,

Bedankt voor je berichtje.
Vorige maand begon de computer die koploper aanstuurt nukken te vertonen en na een paar dagen alleen maar piepjes en niks meer doen ik kreeg heb niet meer aan.
En als leek op gebied van computers heb ik hem weggebracht naar een pc reparateur die na een week mij belde met de mededeling dat de pc was overleden.
Wel hebben ze tegen een klein bedrag een backup gemaakt van de pc zodat ik alles weer kon installeren als ik een nieuwe / andere pc had gevonden / gekocht.
Nu heb ik een andere goede tweedehandse pc gekocht kleiner dan de oude maar ook veel en veel sneller ik heb met behulp van vrienden de backup erop gezet en de laatste versie van koploper van ik reed nog met versie 9.1 en nu heb ik versie 9.4 erop zitten.

Helaas 2 weken niet kunnen rijden wat volgens mijn vrouw mijn humeur niet ten goede kwam maar maak je geen zorgen dat heb ik al in orde gemaakt met haar door heerlijk een weekendje Duitsland gedaan te hebben.

Verder zijn er 2 aanwinsten binnen gereden de prachtige robuuste Märklin Store Loc 2022 (39075) en de Re 4/4 met de prachtige reclame aan de zijkanten 175 jaar Zwitserse spoorwegen(37875).
Die heerlijk hun rondjes meerijden in de dienstregeling van Michelstadt.

Verder gebeurt er weinig in Michelstadt er wordt er alleen maar gereden en gereden zodat ik aan het eind van het jaar de 1,5 miljoen kilometer aantik met koploper.

Wat betreft de verdere aankopen ik heb de gereserveerde Ae 6/6 SBB Historic van Märklin (39365) afbesteld en heb ik wat anders voor in de plaats besteld maar dat is pas in 2023 binnen als het goed is dus afwachten maar.

Het plaatsen van foto's lukt mij niet heel erg dus voorlopig geen foto's ik zal eerdaags eens langs gaan bij iemand bij wie het wel lukt dan kan ik kijken hoe en wat ik moet doen om wat foto's te plaatsen hier.

Groet Michel
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
-MICHEL,
Toch maar fijn om jouw bericht te lezen. Ja, moeilijkheden met de PC is altijd een bron van ergernis. Maar wat fijn dat jij weer in de 'lucht' kan zijn. Het is niet zoals jij het gewild had, maar jij bent er in elk geval! Daar gaat het om! Ach, je moet jouw 'humeur' er niet onder laten lijden! Kop op! Doorgaan met alles! In elk geval worden die Km's wel bereikt, merk ik al.
Ik heb even in mijn archief zitten zoeken, want die lok heb ik ook al gezien en kwam plots voorbij rijden.
Mogelijk dat het jou weer iets kan verblijden! Dus graag weer die glimlach terug, dan zijn wij allemaal weer tevreden!

(Dat leren van foto's is even iets anders dan jij gewend was in de oude versie. Moet alleen een extra "bestand toevoegen" en daarna "Upload" aangeven!)

Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Hey Michel, met onderstaand stappenplan gaat het je lukken:

Foto toevoegen:
1 bijlagen en andere opties
2 bestanden toevoegen
3 foto selecteren
4 uploaden
5 voeg toe
als je nog meer foto's wil toevoegen dan terug naar stap 2 etc.
6 verzenden

Op deze manier staan ze in je tekst waardoor je er dus ook tekst boven, tussen en onder kan zetten.
Sla je stap 5 over dan staan ze onderaan je bericht (net als vroegâh).
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Zoals Hanzi het uitlegd is het helemaal goed. Echter heb ik nog een stap toegevoegd om achteraf editen te voorkomen.

Zet eerst de cursor aan het begin van een nieuwe regel waar je de foto wilt hebben.
Dan foto toevoegen:
1 bijlagen en andere opties
2 bestanden toevoegen
3 foto selecteren
4 uploaden
5 voeg toe
als je nog meer foto's wil toevoegen dan terug naar het begin.
6 verzenden

In de methode van Hanzi komen alle [attach] regels achter elkaar en moet je die naderhand knippen en plakken om een goede layout te krijgen.

Succes!
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
 @citaat
Zoals Henk het beschrijft heb ik het precies eender gedaan met het uploaden van foto's bij mijn draadje https://forum.3rail.nl/index.php?topic=88007
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Ha die Michel.
Altijd bijzonder vervelend wanneer de PC niet doet wat ie moet doen! 8o
Gelukkig is nu alles weer in orde en kun je weer lekker de treinen laten rijden.
De TEE Gottardo is een prachtige aanwinst en die moet natuurlijk rijdend geshowd worden! :)

Veel plezier en succes met verzamelen, baanbouw en rijden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } TEE Gottardo.
Citaat van: GWS op woensdag 23 november 2022, 17:00:46-MICHEL,
Toch maar fijn om jouw bericht te lezen. Ja, moeilijkheden met de PC is altijd een bron van ergernis. Maar wat fijn dat jij weer in de 'lucht' kan zijn. Het is niet zoals jij het gewild had, maar jij bent er in elk geval! Daar gaat het om! Ach, je moet jouw 'humeur' er niet onder laten lijden! Kop op! Doorgaan met alles! In elk geval worden die Km's wel bereikt, merk ik al.
Ik heb even in mijn archief zitten zoeken, want die lok heb ik ook al gezien en kwam plots voorbij rijden.
Mogelijk dat het jou weer iets kan verblijden! Dus graag weer die glimlach terug, dan zijn wij allemaal weer tevreden!
(Dat leren van foto's is even iets anders dan jij gewend was in de oude versie. Moet alleen een extra "bestand toevoegen" en daarna "Upload" aangeven!)

Pc's laptop's zijn zeker een bron van ergerissen zeker als je er weinig verstand van hebt.
Daarom ben ik altijd afhankelijk van andere en die hebben (helaas) niet altijd meteen tijd wat logisch is natuurlijk.
Ik kan daar best humeurig van worden als dingen zoals de pc en laptop het niet doen gelukkig laat mijn vrouw mij dan lekker links leggen.
De foto maakt mij zeker blij vooral omdat de loc Zwitsers is en hij hier op de baan staat te pronken.
Ik ga het van het weekend als ik tijd heb even allemaal bekijken de tips die ik heb gekregen en mocht het niet lukken dan maar geen foto's simpel zat. ;)

Citaat van: Hanzi op woensdag 23 november 2022, 22:15:24Hey Michel, met onderstaand stappenplan gaat het je lukken:

Foto toevoegen:
1 bijlagen en andere opties
2 bestanden toevoegen
3 foto selecteren
4 uploaden
5 voeg toe
als je nog meer foto's wil toevoegen dan terug naar stap 2 etc.
6 verzenden

Op deze manier staan ze in je tekst waardoor je er dus ook tekst boven, tussen en onder kan zetten.
Sla je stap 5 over dan staan ze onderaan je bericht (net als vroegâh).

Bedankt voor de tip(s) Hans. :thumbup:
Ik van het weekend uitproberen.

Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 24 november 2022, 01:58:39Zoals Hanzi het uitlegd is het helemaal goed. Echter heb ik nog een stap toegevoegd om achteraf editen te voorkomen.

Zet eerst de cursor aan het begin van een nieuwe regel waar je de foto wilt hebben.
Dan foto toevoegen:
1 bijlagen en andere opties
2 bestanden toevoegen
3 foto selecteren
4 uploaden
5 voeg toe
als je nog meer foto's wil toevoegen dan terug naar het begin.
6 verzenden

In de methode van Hanzi komen alle [attach] regels achter elkaar en moet je die naderhand knippen en plakken om een goede layout te krijgen.

Succes!

Henk, ook jij bedankt voor deze tip :thumbup: en na het lezen van je berichtje was ik al een beetje de weg kwijt zeker met dat knippen en plakken maar ik ga het uitproberen kijken hoe ver ik kom hiermee.

Citaat van: FransW op donderdag 24 november 2022, 07:57:55@citaat
Zoals Henk het beschrijft heb ik het precies eender gedaan met het uploaden van foto's bij mijn draadje https://forum.3rail.nl/index.php?topic=88007

Ik ga het eens rustig bekijken Frans via de link die je posten. :thumbup:
Ook jij bedankt voor je input. :thumbup:

Citaat van: AlbertJan op donderdag 24 november 2022, 12:32:57Ha die Michel.
Altijd bijzonder vervelend wanneer de PC niet doet wat ie moet doen! 8o
Gelukkig is nu alles weer in orde en kun je weer lekker de treinen laten rijden.
De TEE Gottardo is een prachtige aanwinst en die moet natuurlijk rijdend geshowd worden! :)
Veel plezier en succes met verzamelen, baanbouw en rijden.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Ja dat is het zeker AlbertJan als hij het niet doet want ik miste het best wel iedere dag dat uurtje ontspanning op zolder.
Ja alles rijd weer heerlijk in het rond en langzaam haal ik de "verloren" kilometers weer in iedere dag een half uurtje extra rijden dan komt alles weer aardig op de rails. :P
De Gottardo is zeker een prachtige aanwinst weer ik veel kijkplezier van beleef als hij langs rijd op de bovenbaan. :)
Dank je wel voor je goede wensen AlbertJan. :thumbup:

Groet Michel

   
Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Vanuit Michelstadt.
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Hallo Michel,

Jullie ook een goed en gezond 2023.
En dat de treinen maar lekker hun rondjes mogen rijden.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Ook vanuit Marceltal een prettig jaareinde en een voorspoedig 2023 gewenst.

Luc
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
@citaat  @citaat

Erwin, dank je wel voor je goede wensen uiteraard ook voor jouw en je lieve gezin het allerbeste voor 2023 toegewenst en dat de zolder snel klaar af mag wezen zodat je lekker aan je baan kan beginnen.
Ja hier rijd nog steeds alles lekker door 1,5 week geleden de 1,5 miljoen kilometer gereden met koploper en de teller gaat nog steeds omhoog. :P
Volgend jaar maar weer eens gezellig afspreken want we zien elkaar veel te weinig.

@citaat

Heel erg bedankt Luc. :thumbup:
Ook voor jouw en je dierbare een goed maar vooral gezond 2023 toegewenst.
En dat we maar veel mooie updates mogen zien van je prachtige baan.


Groet Michel
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Fijne feestdagen 🌲
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
 @citaat
Dank je wel Barry.
Ook voor jouw en je dierbare nog een fijne 2de kerstdag en een goed maar vooral gezond 2023 toegewenst.

Groet Michel
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Hoi Michel Karin, ik wens jullie een mooi en vooral gezond 2023 toe.
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
 @citaat

Heel erg bedankt Dick voor je nieuwjaarsgroet/wens. :thumbup:
Uiteraard ook voor jouw en je dierbare een zeer goed maar vooral gezond 2023 toegewenst.

Groet Michel