Citaat van: BlikkenTinus op maandag 15 augustus 2022, 09:00:21
Intrigerende titel... Liliput is toch Oostenrijks? Ik kon Wuppertal er niet helemaal bij plaatsen. Nu dus wel. Leuk karretje!
Geen foto's van de Schwebebahn?
Ooit was een bezoekend circus zo bijdehand een klein olifantje mee te nemen in dit openbaar vervoermiddel. Het liep goed af met een zwempartij in de Wupper. En sindsdien is de Schwebebahn een attractie op zich.
Groet,
Peter
Klopt dat het Oostenrijk is/was Peter het is sinds 2008 onderdeel van de Britse Bachman groep.
Ik vond het ook een leuk karretje en Liliput wagons bevallen mij wel rijden zeer mooi en zijn mooi afgewerkt.
Eén foto heb ik ervan genomen van de Schwebebahn die ik zo zal plaatsen.
Ik blijf het een prachtige gezicht vonden en een winkelier zei dat het al 122 jaar oud was.
Jouw verhaal van het circus met het olifantje wist ik niet een leuk weetje wat ik nooit meer vergeet.

Citaat van: Tony op maandag 15 augustus 2022, 09:41:49
Fijn weekend gehad, Mies 
En van die open bak wagens heb je er nooit teveel 
Grtz Tony
We hebben zeker een fijn weekend gehad Tony heerlijk gelopen en gegeten en op een terrasje een heerlijk witbiertje gedronken.
Dit is mijn eerste bruine open wagon ik heb wel al 7 grijze wagons en ik vrees dat er nog vele bruine wagons zullen volgen.

Citaat van: Wico op maandag 15 augustus 2022, 16:46:02
Michel,
Mooi weekend samen met Karin achter de rug en een leuk wagonnetje als bonus. Wat wil een mens nog meer
.
Groeten,
Wico
Nou ik wil nog wel zo een weekend hoor Wico.

Heerlijk samen op pad en van elkaar en de omgeving genieten helaas vliegen de uurtjes altijd zo voorbij.

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 15 augustus 2022, 17:08:16
Leuk occasion modelletje heb je gescoord, ziet er netjes uit, zeker altijd binnen gestaan? 
En je was er weer effe leuk uit met
Karin naar Wuppertal, jij maakt nog eens wat mee op je ouwe dag. 
Maar geen foto's gemaakt van de hangende metro, geen filmpje in je camera? 
Dirk
Ik heb het idee dat hij inderdaad altijd binnen gestaan heeft Dirk-Jan.

Zeker dat ik nog wat mee maakt Karin zoekt meestal de hotel(s) uit en deze was ook weer erg leuk en het ontbijt was weer geweldig.
Ik heb zoals geschreven bij Peter 1 foto gemaakt en 1 filmpje maar heb weinig tijd om hem te plaatsen misschien dit weekend dat ik het korte filmpje zal zetten op YouTube.
Citaat van: frank-103 op maandag 15 augustus 2022, 17:51:02
Die schnitzel met pommes klinkt briljant! Ik ga binnenkort een wedstrijd van Monchengladbach kijken, maar hoop dan ook van de Duitse keuken te kunnen genieten!
Het was heerlijk Frank.

Leuk vooruitzicht een wedstrijdje van Monchengladbach te aanschouwen ikzelf ben ik het verleden meerdere keren bij wedstrijden in Duitsland geweest altijd gezellig.
Ik weet zeker dat jij van de Duitse keuken gebruik gaat maken op de wedstrijddag ik kijk nu al uit naar de foto van het lekkernij.

Citaat van: GWS op maandag 15 augustus 2022, 19:12:25
-MICHEL,
Gewoontegetrouw gaan jullie altijd naar Duitsland! Gewoontegetrouw brengt jij dan altijd wel iets mee voor op jouw Michelstadt!
Het klinkt als muziek in de oren, maar een hotel zoeken staat conform in de buurt van een treinenwinkel.
Natuurlijk komt er altijd weer iets heel aparts uit de zoektrommel!
Jawel, weer een heel mooi exemplaar, die niet zal misstaan in een lange sleep! Wat gaat de inhoud worden?
De getrouwe volgers weten dan ook dat jouw Karin in zo'n weekend ook 'verwend' wordt, want de boodschappentas wordt door jou gedragen tijdens het winkelen. Waar dat dan ook moge zijn, jullie beiden hebben altijd wel iets om mee terug te nemen, waar jullie nog lang naar zullen kunnen kijken. natuurlijk vergeten jullie ook de herinneringen niet!
Tja, het jaar duurt nog lang en de brandstog is altijd goedkoper in Duitsland! Dus: weer een andere weekend is al beklonken!
Gelukgewenst met de aanschaf en veel plezier met het rijden! Ja, ook die asjes moeten met de regelmaat gesmeerd worden! Alles goed geregeld!
Meestal is het mijn vrouw Gerard die onderweg de treinenwinkel(s) uitzoekt en dat ze soms niet in de buurt van het hotel leggen vindt mijn oude BMW niet erg want die rijd graag door zijn Heimat heen.

Wij mogen graag ons vertoeven in Duitsland lekker dichtbij en toch ben je er even tussenuit.

Dit fraaie Liliput wagonnetje is weer een leuke herinnering als hij langs komt rijden op de bovenbaan kan ik weer heerlijk terug dromen aan het fijne weekend wat we gehad hebben samen.

Citaat van: GWS op maandag 15 augustus 2022, 19:31:38
-MICHEL,
Gezocht en uiteindelijk toch gevonden! bijgaande foto!
Mijn dank is weer groot Gerard voor deze prachtige foto.

En ja ook deze inspiratiebron is weer opgeslagen bij alle andere Zwitsers materiaal bewaarmap.

Groet Michel