Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

PieterB, hermanvk, Silverspider en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Afgelopen weekend de bedrading van de seinen en ontkoppelingsrails onder de tafel weggewerkt. :P
Verder niks gedaan ik niks gedaan aan mijn baan ivm rugpijn,
Nu het weer wat beter gaat ben ik begonnen met de gebouwen die ik heb neer te zetten in het stads gedeelte van Michelstadt.

En ik moet bekennen dat valt niet mee hoor mede ook omdat ik niet erg veel huisjes bezit en ook omdat ik de complete treinbaan inc huisjes van mij zwager overnam er bv 3 stationnetjes en 3x goederenloodsen bij zat.
Nu wil ik van het grote station ergens neerzetten en daar een cultureelcentrum van maken zodat deze behouden blijft in het stads gedeelte.

2 goederenloodsen kan ik nog wel wegwerken in het rangeer gedeelte maar 3 wordt vindt ik teveel dus 1 loods wordt gebruikt om te experimenteren met led verlichting die ik besteld heb in China 10 meter voor 6,50? en gratis versturen. :P  ledverlichting   

Morgen naar Houten schakelaars kopen voor nog wat seinen neer te zetten en aan tesluiten en om van een forumlid een mooi wagonnetje over te nemen en misschien nog wat rails en wissels kopen.
Ook neem ik een wagonnetje mee voor een forumlid.

Bijgaand 2 foto's van hoe het nu voorlopig in de stad staat.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Hallo Michel !

Je grote station is erg mooi, maar maakt je baan optisch 2x zo klein .
Dat zie je vanzelf als je het van de tafel haalt en er het bruine station(?) dat achteraan staat voor in de plaats zet.
Je zou van het station ook een los een diorama kunnen maken en je zou er zelfs ook een stel losse gebouwen van kunnen maken.
Je hebt in principe maar 3 wanden nodig, wanneer het op de baan staat, soort half-reliëf gebouw.
Met huizen schuiven is leuk, maar ook erg lastig om het goed en logisch te krijgen , heb ik ervaren.

Met een beetje geluk vind je op beurzen voor een prikkie extra huizen erbij, is ook een mooie zoeksport trouwens  :P
Het zijn wat gedachten, waarvan ik hoop dat je er iets mee kunt.

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo allemaal,

Ik heb zeker wat aan je adviessen Tony altijd leerzaam daarom heb ik het grote station weggehaald en het kleine rode stationnetje neergezet.
Het is even wennen maar het staat niet echt verkeerd. ;)

Het zoeken naar huisjes en andere bouwsels is inderdaad een mooie zoektocht maar ook een moeilijke omdat alles mooi is  :P ik heb nog een paar bouwdozen leggen die ik eerst ga bouwen en op de volgende beurs wil ik er zeker 1 bij kopen.

Verder is Michelstadt vandaag uitgebreid met 3 huifwagons van Märklin 1 heb ik van een forumlid overgenomen de andere 2 in Houten gekocht zodat het aantal van deze wagon's op de baan nu 4 is geworden.
Vindt het gewoon leuke wagon's en zeker 4 of 5 achter elkaar. :thumbup:

Verder schakelaars gekocht voor de seinen waar ik vandaag met de rest ga beginnen aan te sluiten.

Ook heb ik 10 stukken rechte rails gekocht voor in de vitrinekasten zodat de loc's en wagon's niet op de houten ondergrond staan maar netjes op rails.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel !

Zo zie je maar, een wereld van verschil zo en het oogt meteen groter.
Eventueel nog wat perrons en /of een extra loods en klaar is Michel  :P
Heerlijk nostalgische wagons heb je aangeschaft, dat ruikt naar vroeger.

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,

Allereerst bedankt voor de schoonmaak wagon  :thumbup:
Erg leuk om je vandaag in houten gesproken te hebben, ook jij bent niet met lege handen naar huis gegaan.

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten .


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Peter,

Graag gedaan hoop dat je er veel plezier van mag hebben. :thumbup:
We gaan elkaar zeker nog wel eens spreken want dat kleine baantje wat bij je / jullie stond heeft toch mijn interesse gewekt. :P

Bedankt ben zeer tevreden met mijn aanwinsten en ze hebben al een mooi plekje gekregen op de baan. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Leuk dat we jou geprikkeld hebben, met deze baan worden de koploper workshops gehouden.
Voorlopig staan we iedere beurs in Houten, en zal deze baan te zien zijn.

Natuurlijk ben je ook van harte welkom in Werkendan  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Vandaag een kleine update.

Ik had al een elektrische Märklin spoorwegovergang die naar het stads gedeelte gaat vanochtend heb ik een niet elektrische spoorwegovegang van Faller afgebouwd waar de vorige eigenaar aan was begonnen.

Deze overgang gaat toegang bieden tot het rangeerterrein.
Ook vandaag voor het eerst met gras gestrooid en moet zeggen ging aardig lekker. :thumbup:

Omdat de ondergrond van de spoorwegovergang donkerder is al het zelf gemaakte middenstuk (grijs karton) is er kleur verschil ontstaan nu ga ik of grijze verf kopen of kijken voor een ander grijs vlak wat ik voor midden stuk kan gebruiken.
Dit was een probeerseltje of te wel oefening baart kunst. ;)

Bijgaand een foto van de nieuwe overgang.


Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Hoi Michel !

Mooi gedaan, die eerste poging  :thumbup:
Het loont zich, om bij de action een tube zwarte en witte verf te kopen. ( Acryl )
Voor grijs; met wit beginnen en beetjes zwart erbij, totdat je de goede kleur grijs hebt.
Ook voor andere klusjes op de baan is die verf goed te gebruiken en niet duur.
Je kunt bijv. ook bruin en groen kopen, die je ook weer met zwart en wit donkerder of lichter kunt maken.

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Bedankt weer Tony voor de tip. :thumbup: :thumbup:
Van de week gaat mijn vriendin bij de action de acryl verf kopen.
Dan ga ik wat experimenteren met de verf zodat het midden stuk de zelfde kleur krijgt als de orginele overgang.
Heb er nu al zin in. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Goed bezig hoor, ik ga je volgen.
Sterkte met je rug, ik weet wat het is.
Fijn weekend nog
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Leuke overweg Michel, is het niet mogelijk om de bomen op en neer te laten gaan doormiddel van een of twee servo,s die je onder je baan monteerd?

Het is maar een idee  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je wel Gino met de rug gaat het redelijk moet wel oppassen met wat ik doe. ;)

Is en leuk idee Peter misschien ook haalbaar eerst moet ik me gaan verdiepen in servo's aansluiten enz maar die info wil ik op doen bij HIP in de toekomst. :P

Helaas vandaag weinig tot helemaal geen tijd om te spelen of wat te bouwen voor de baan jammer maar het is niet anders. :|
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Zelf heb ik Een klein beetje ervaring met servo,s maar gebruik deze op dit moment nog niet in mijn huidige baantje.
Op zich lijkt het mij goed te doen mits je onder de overweg wat ruimte hebt om de servo,s te plaatsen.

Met de oc32 kun je behalve seinen en dergelijke ook servo,s aansturen en als de boom beneden is zelfs iets op en neer laten gaan.

Vandaag ben ik overdag bij de club en vanavond hier de treinen nog even laten rijden en mijn doorgesoldererde print testen op werking.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Vandaag geen update wel inkopen gedaan na tips van Tony en Roelie001. :thumbup:
Van het weekend eerst maar eens met de verf het midden stuk van de spoorwegovergang de juiste kleur te geven. ;) 
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo volgers,

Gisteren een brandend huis je gebouwd van Faller 130429 even lekker een paar uurtje ontspannen. ;)
Ik had al een rook generator overgenomen van een forum lid bij de definitieve ligging van de huisjes wordt hij erin gebouwd.

Vandaag het huisje neergezet wat brandweer auto's en andere hulpdiensten erbij gezet om de foto wat op de fleuren. :P

Ik ben nog zoekende wat betreft het neerzetten van de huisjes eerst maar nog even een stuk of wat erbij kopen/krijgen.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Hoi Michel !

Da's knap een brandend huis bouwen  :-)
Neem vooral royaal de tijd om huizen te verzamelen en ze een plekje te geven.
Probeer met schuiven ook eens totaal andere dingen uit.
Ook met doosjes en ander spul, kun je allerlei straten simuleren.
In dit geval is tijd nemen je beste gereedschap.
Ik ben 2 jaar bezig geweest om het goed te krijgen...(hoeft niet hoor)

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hey Tony,

Valt niet mee inderdaad een brandend huisje bouwen had daarom een bakkie met water op de eettafel staan zodat ik af en toe mijn vingers kon afkoelen. ;)

Ik heb al wat ideetjes in mij hoofd zitten aangezien er in Almere nog steeds nieuwe wijken gebouwd worden wil ik op de baan ook een stukje maken met huisjes in aanbouw.
Is ook meteen goed voor de werkgelegenheid onder de preisertjes. ;)

Voorlopig wacht ik nog met het schuiven van de huisjes eerst wil ik er wat meer verzamelen dan komen mijn ideeen meer tot uiting. :P
Heb alle doosjes van de wisseldecoders enz nog bewaard die ga ik mooi gebruiken als alternatieve huisjes met uitmeten van de straten en plein(en).

Ben er ook niet zeker van of de spoorwegovergang op die plaats blijft liggen misschien verhuist deze wel naar de zijkant zodat ik dan een mooie lange straat met tuinen aan de rails kant kan maken maar daar ben ik nog niet over.

En wat je zegt met de tijd nemen ik heb tijd zat ideeen en dingen uitproberen is ook leuk.


Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
In de topic van Pieter (pietMarklin) modelbaan van pieter kwam de info over led verlichting tegen ook dat hij geen weerstandjes gebruikte maar een trafo van 14V van fleischmann en dat vond ik wel interessant. :P

Dus op 30 september led verliching besteld in China 2x5 meter voor 6,50? het proberen waard zal ik maar zeggen.

En ja hoor vandaag kwam de postbode een pakketje uit china door de brievenbus bezorgen met daar de 2 rollen van ieder 5 meter led verlichting (soft white). :thumbup:

Meteen een stukje afgeknipt op de travo aangesloten en er was licht via de draaiknop op de travo kon het licht ook naar de juiste lichtsterkte gedraaid worden. :thumbup:

Het stukje in 2en geknipt draadje er tussen gesoldeerd en dat ging ook lekker makkelijk. :thumbup: :thumbup:

De stukje's led verlichting in het Köff loodjes geplakt en ik moet zeggen schitterend ben er heel erg blij mee met het licht wat in de toekomst over Michelstadt gaat schijnen. :thumbup:

Op de laatste 2 foto's zie je het verschil met fel licht en gedimt licht.
Let niet op de slechte aanbrengen van de bedrading dit is een oefenprojectje. ;)

Bijgaand wat foto's want die zeggen meer als woorden. ;)

Edit: zin toegevoegt.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Vandaag heerlijk het rijk alleen thuis dus lekker aan de gang met de led verlichting.
5 huisjes van zolder gepakt naar de eettafel beneden plus alle spullen die ik nodig had voor dit klusje.
Radio aan Arrow classic rock met de rock 500 ik was der klaar voor. :thumbup:

Het ging allemaal voor spoedig het solderen en de led's in de huisjes plakken draden op maat knippen de tijd vloog voorbij.

Ondertussen galmde de rockband Uriah Heep en Rammstein en Pink Floyd door de kamer heerlijk. :P
En af en toe lekker op het forum kijken. :)

Toen de huisjes klaar waren hup weer naar boven even provisorisch wat draden aangelegd kijken hoe alles branden. :thumbup:

Op foto 1 branden alle huisjes en station. ( sorry voor de slechte kwaliteit foto moest een donkere ruimte creëren)

Morgen ga ik verlichting maken in de schroothandel (foto 2) en voor dit projectje ga ik volgende maand in Houten kijken voor buiten verlichting 2 verstralers om de buitenplaats mooi te verlichten.

Heb nu al zin in morgen. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Je bent lekker bezig geweest, met lekkere muziek op de achtergrond. :thumbup:
Verlichting in de huisjes geeft altijd een leuke sfeer. B)
Ik denk wel dat je ze iets moet temperen, ze zijn nu wel erg vel.

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Muziek is helemaal geweldig René als je aan het knutselen bent en zeker met Arrow classic rock. :thumbup:
Wat betreft het temperen van het licht zal komen door de foto want ik had ze op minder dan de helft van de trafo.
De goederenloods rechts in de hoek kan wel fel branden omdat ik daar 8 ledjes in heb gedaan foutje in de rol kom hem niet goed afknippen maar die komt op het rangeer terrein te staan dan valt het niet zo op. ;)
En je hebt helemaal gelijk verlichting geeft heel veel sfeer op je baan. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,

Leuke verlichting heb je daar ingebouwd, welke soort led verlichting gebruik je. ik wil ook zulke rol aankopen voor mijn baan, kan ik het zelfde doen als bij jou aansluiten via trafo.

Groeten
Peter
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Peter,

Hier is de link van de led verlichting Klik hier voor advertentie

Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,

Dank je wel kan ik ook gelijk een rol kopen altijd handig, heb je gelijk wat verlichting voor op en onder de baan  :D

Groeten
Peter
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,

Lekkere productieve dag gehad  :thumbup:

N.a.v. je tip gelijk ook maar paar rolletje lampjes besteld.


Helaas kan ik de Chineese variant van de loclampjes nog vinden. Voor drielampjes op de beurs gisteren koop ik nu een rol met 500 led's! Als iemand een adres weet voor de allglas 20 v lampjes , let me know.

Heb ook nog heel wat huizen, wagons  en loc's te doen.

Succes,

Erik

Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Vanochtend led verlichting gemaakt in de schroothandel. :P
Dat is het enigste wat ik vandaag doe want straks ga ik bij een forumlid in de buurt 2 wisselaandrijvingen halen en daarna komt mijn dochter en kleinzoon op visite.

Mijn kleinzoon holt bij binnenkomst meteen naar zolder om dan de hele tijd met de treinen te spelen dus heb ik weinig tijd om wat te maken aan verlichting in huisjes vandaag.

Maar er zijn nog genoeg huisjes die (led)verlichting nodig hebben genoeg te doen de komende tijd. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Veel plezier met je kleinzoon gewenst vanmiddag, Michel !
Misschien kun je wat schroot maken met hem erbij, anders gaat de firma Pothuizen failliet  :P
Het gaat lekker daar, op die nieuwe zolder van je  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Nadat ik bij René (Lokkie) 2 wisselaandrijvingen had opgehaald belde mijn dochter dat ze naar kids playground gingen dus op de scooter er meteen langs gereden.

De kleine man had energie voor 10 ik nu thuis hij nog lekker aan het ravotten binnen een uur is hij hier en gaan we lekker spelen. :P

René bedankt voor je gezelligheid en het laten zien waar je mee bezig bent mooi hoor. :thumbup: :thumbup:
Ook een gedeelte van zijn mooie treinen verzameling gezien prachtig spul René. :P

En Tony met de schroothandel Pothuizen komt het wel goed hoor nu er binnen verlichting is kunnen ze ook
's avonds doorwerken en hopelijk na Houten ook met verlichting op de buitenplaats zodat de klanten ook in het donker hun spullen kunnen brengen. ;) 
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Ik vond het ook gezellig en veel (trein)plezier straks met je kleinzoon. :)

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Leuk hoor die verlichting in je huisjes, de ledrollen kosten steeds minder en je kunt er een hoop mee doen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Vanochtend toen ik het karton weg wilde gooien zag ik iets wat ik wel kon gebruiken op baan.
Meteen naar zolder en kijken weer kijken en toen de schaar gepakt en het 1ste proefmodel voor een tunnel was geboren ja in Michelstadt zijn er in de gemeente geen geld problemen en komt men graag de preisertjes tegemoet . :P
Het verdere afmaken in beton kleur schilderen of met stenen beplakken dat doe ik wel als ik wat meer ideeën die ik in mijn hoofd heb uitgewerkt.

Rond 11 uur ben ik vertrokken richting HIP in Werkendam omdat Peter (de geluidsman) sommige van mijn wisselaandrijving ging doorsolderen. :P (de gene die al was gesoldeerd is toch overleden Peter. :()
Peter bedankt voor je tijd en goede service. :thumbup:
En om aanwezig te zijn om Alex te verrassen met zijn kado bon van MTE.
En Alex was verrast mooi om te zien om iemand eens in het zonnetje te zetten die altijd een ander in het zonnetje zet. :P
Het is je gegund Alex koop er maar iets moois voor we zien de foto's wel verschijnen. :P
Alex zijn dochter had voor iedereen die aanwezig was een aardigheidje gemaakt als dank namens Alex een leuk hout locje die al staat te pronken in de vitrine. :thumbup:

Dus weinig aan de baan gedaan maar wel een heerlijke dag gehad leuk weer wat forumleden leren kennen en gesproken en Koos ik kom zeker bij je langs voor info omtrent servo's we houden daarover contact kijk er naar uit. :P

Verder 2 foto's van de prototype tunnel ingang en van het houten locje.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michiel

Leuk om ook met jou kennis te maken, stuur je binnenkort een PB kunnen we afspraak maken.

Jammer dat 1 wisselaandrijving naar de grote hoop is vertrokken, maar binnenkort een lesje servo monteren en aansturen.

Zeer speciaal dat houten lokje, staat bij mij ook in de vitrine, Mooi en en creatief idee van Alex zijn dochter

Mvg
koos
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Jammer dat die ene aandrijving het niet meer doet, hier was met een 100W soldeerbout aan gesleuteld  :-(
Neem hem maar mee naar de beurs in Houten, ik heb nog een ander idee om hem tot leven te wekken.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Oke Peter ik zal hem de 8ste meenemen naar Houten bedankt alvast. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Vanmiddag lekker aan het rommelen geweest eerst met anyrails de proef versie van 50 stukjes rails en daar na een deel van de baan los gehaald en schuiven maar met de rails voor een te maken rangeer terrein voor de loc's.

Nadat ik klaar was met schuiven meteen op geslagen zo dat ik weet wat ik straks heb en wat ik nog moet halen bv in Houten.

Waar de 2 rode loc's staan daar wil ik een loc loods maken en rechts van de loods kunnen de stomers kolen halen en de diesels diesel.

De opstel sporen moeten nog gelijk gemaakt worden en het opstel spoor rechts van de toekomstige loc loods word nog in gekort omdat daar nog een wissel komt met een spoortje langs de loc loods.

Was weer een nuttig middagje en heb mij weer heerlijk vermaakt op zolder. :P

Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Je rangeerterrein ziet er goed uit. :thumbup:
Ik weet zeker dat je je hiermee heel wat uurtjes mee kunt vermaken. :)
Ik kom het binnenkort eens in het echt bekijken.

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo René,

Denk ook dat ik me hier heel wat uren mee kan vermaken doe ik eigenlijk nu al met de voorbereiding en wat er nog meer bij komt kijken. :P

Laat maar weten wanneer je wilt langskomen dan staat de koffie klaar. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Ziet er goed uit, veel rangeermogelijkgeid zo.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

He Michel !

Aan sporen geen gebrek  :-)
Voor je het weet, staat het helemaal vol. Net als bij iedereen.....

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Ja Tony gaat hard zo met de ruimte. :P
Kan altijd nog wat platen hout onder de baan leggen heb ik er meteen heel veel opstel sporen bij. ;)
Het spook wel door mijn hoofd eerst maar de boven kant vol maken. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel, ik zou toch eerst voor de onderbouw gaan dan, als het nu toch al door je hoofd spookt :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel

Ja eerst lekker rijden en als je tevreden ben met je bovenbaan, spriaaltafel naast je baan kan je goed de hoogte bepalen voor je schaduwstation, want opstelsporen heb je nooit genoeg,
en hebt veel meer afwisseling.

Mvg
Koos
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Koos en Hans,

De bedoeling is dat ik eerst de baan in orde ga maken dus huisjes bouwen rails neerleggen en veel rijden. :P

Als dat gelukt is wil ik langzaam gaan beginnen met rails en wissels verzamelen voor het schaduwstation want daar zal aardig wat in gaan zitten en als ik daar genoeg van heb dan worden de ideeën gemaakt die ik dan met jullie en alle andere forumleden zal gaan delen in mijn topic voorlopig doe ik het alleen met de boven baan. ;)

Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hé Michel,

Een schaduwstation hoeft niet heel veel wissels te bevatten.

Zelf heb ik 5 doorrijsporen (dus 2x4 wissels om in en uit te rijden).
En vanaf de bovenaan nog 2 extra in- en uitrijsporen.
Omdat het éénrichtingverkeer is, de 4 uitrijwissels, zonder wisselbediening!

Maar in ieder geval weer iets om lekker mee te knutselen, zoals we van je gewend zijn.

Groeten,

Jan
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Jan,

Ik denk dat als ik een schaduwstation maak dat ik dan rond de 20 opstelsporen kan maken.
Dat zijn toch al gauw 40 wissels plus de 4 in en uit rij wissels boven en beneden.
Net als bij jouw wordt het eenrichtingsverkeer dus de uitrijwissels 20 stuks rij ik dan open.
Eerst langzaam rails en wissels verzamelen. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
20 opstelsporen met een lengte van? exclusief wissels....
Hoe groot is de zolder, of wordt het in meerdere lagen....
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Guus,

De opstelsporen komen onder de tafel waar ik nu al veel opstelsporen heb. :P
Het worden opstelsporen van groot naar klein zie foto op de baan.
Heb er ook een foto met de maten bij gedaan.
Re: Het begin van Michelstadt.
Aardig oppervlak Michel, rest mij de vraag, waarom heb je de onderste bocht niet korter gemaakt zodat je de opstel sporen dezelfde lengte kunt geven, moet je alleen wel linkse wissels hebben ervoor aan de onderkant.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Hans,

Jij bedoeld dat ik de 2 linkerwissels in de binnenbocht legt en de aansluit op de opstelsporen dat heb ik geprobeerd maar dan kwam ik niet goed uit.
Ook kan dan de weg die naar het goederen loodsje links in de hoek (zie reactie #85 onderste foto) gaat niet mooi doorlopen want dan moet ik wel erg veel spoorwegovergangen maken om daar te komen.