Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 14 april 2023, 11:10:04
Gewoon effe boren, zo klaar.
Boormachine zoeken, goeie maat boortje erin, schroeven en pluggendoos en schroevendraaier pakken, stofzuiger erbij,
verlengsnoer indien nodig, meetlat, waterpas en potlood, e.h.b.o. doos klaarzetten, bril op en gaan.
Hangt het al?
Boormachine ligt klaar, goede boor ligt ook klaar, schroeven liggen klaar, pluggen nog halen, schroevendraaier ligt klaar, stofzuiger staat klaar, verlengsnoer ligt klaar, meetlat ligt klaar, waterpas ligt klaar, poltloot ligt klaar, e.h.b.o doos niet in huis, bril heb ik altijd op, en nu is het wachten op mijn goede vriend die komt helpen met installeren van dit prachtige verlichte Märklin bord Dirk-Jan.
Gisteren wel een neiuwe tl buis besteld helderwit zodat het woor Märklin goed verlicht is straks en 2 starters want ik weet niet op deze uit de jaren '90 nog goed is vanmiddag komen de spullen binnen.
Citaat van: Wico op vrijdag 14 april 2023, 13:46:16Michel,
Ik zou het advies van Dirk-Jan volgen
. Mooi reclamebord trouwens
.
Groeten,
Wico
Dat ga ik zeker ook doen Wico deze geweldige adviezen van Dirk-Jan opvolgen.
Ja hij is mooi he en nog zo goed als nieuw daar ga ik met veel plezier naar kijken als hij hangt en brandt.
Citaat van: erik01 op vrijdag 14 april 2023, 13:52:58Gefeliciteerd met dit mooie bord.
Geen advies over de plek.
Wel zou ik voor dat je plaatst even kijken met de lamp aan hoe het er uit ziet.
Dank je wel Erik.
Ik heb zelf al een beslissing genomen hij komt toch beter tot zijn recht bij het trapgat waar ik hem mooi kan bewonderen.
Bedankt voor de tip ik zal vanmiddag als de spullen binnen komen de verlichting erin maken en controleren of alles werkt voordat we hem op zijn plek zetten.
Citaat van: Lobomotion69 op vrijdag 14 april 2023, 15:13:46Citaat van: h0_miessie op vrijdag 14 april 2023, 10:48:21de zoektocht naar een ledbuis gaat niet echt lekker want de afwijkende maat van de buis 97 cm en is 36W-1/25 en dat ik zie nergens wel 60 / 90 / 120 cm maar geen 97 cm.
Dat klopt, daar kun je heel lang naar zoeken maar vinden zul je het niet. Zelf heb ik een rits TL-bakken voor in het systeemplafond, mooie bakken met indirekte verlichting, je ziet de lamp niet zitten in de armatuur. Maar je raadt het al ook 97cm lengte. Heb stad en land afgezocht, geen LED buizen in die lengte te verkrijgen. Nu wil het dat ik die bakken had gereserveerd voor het huis hier in Thailand. Mooi in de patio en het terras, maar ook in Thailand geen LED buizen in die lengte, zelfs geen gewone TL-buizen. Dus heb ik maar een hele doos daarvan uit NL meegenomen. Tja, anders moest ik die mooie bakken weggooien en dat wilde ik niet doen.
Ikzelf kon ze nergens vinden Henk dus heb ik maar een andere tl buis gekocht die vandaag binnen komt van een bedrijf die mij aan de telefoon goede adviezen gaf over de verlichting welke ik moest nemen enz enz.
Citaat van: robkop op vrijdag 14 april 2023, 17:56:01De led-buizen die ik ken, stralen niet rondom als een ouderwetse TL.
Dus in zo'n lichtbak zou een led buis mss niet eens tot z'n recht komen.
Een led-strip geplakt op een buis of iets dat er op lijkt, is dat een idee ?
Evt aan twee kanten..
Klopt dat had ik gisteren ook vernomen van die meneer aan de telefoon Rob dat de lichtbundel recht omlaag schijnt vandaar dat er toch weer een tl buis in komt helder wit lekker fel schijnen net als de verlichting in mijn huisjes op de baan.
Aan de led-strips heb ik ook gedacht maar omdat ik hem in de originele staat wil houden wilde ik er niet inplakken of iets dergelijks vandaar weer een tl buis.
Citaat van: Hanzi op vrijdag 14 april 2023, 19:03:02Ze lijken wel te bestaan, alleen zijn ze niet leverbaar
.
97 cm ledbuis
Bedankt voor de link Hans.
Maar ik heb al een andere tl buis besteld.
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 14 april 2023, 20:20:56
Nou, ze bestaan en zijn leverbaar.
Eén klein minpuntje, de kleur is "Meat-Rose", dan komen de vleeswaren beter uit.
MEAT-ROSE
Hoewel, minpuntje?..........Als
Karin er onder gaat staan ziet ze er nog beter uit.
Dat meat-rose sla ik maar even over mijn moeder wilde nooit vlees kopen bij slagerijen die dit soort lampen hadden want dat vond ze oplichting het vlees mooier laten lijken dan dat het is en daar hou ik mij maar ook aan op zolder.
Mijn vrouw er nog beter uitzien nee dat kan niet want mooier als nu kan bijna niet zo goed ziet ze eruit.
Citaat van: Hanzi op vrijdag 14 april 2023, 21:45:46Ik denk dat ik er maar gewoon warmwitte ledstrip in zou plakken.
Nee dat zal helaas niet gebeuren Hans zie antwoord bij Rob.
Citaat van: Trainhenk op vrijdag 14 april 2023, 21:58:35Een andere mogelijkheid is elastisch garen.
Dat kun je op elke gewenste lengte maken.
Wijsheid is het mooie uitzicht.
Als je kiest voor gemakzucht zul je altijd blijven twijfelen en geniet je er minder van.
Henk
Ik heb even de grote citaten verwijderd Henk anders wordt het lezen zo onoverzichtelijk.
Maar ook jij bedankt voor je tip van het elastisch garen Henk wordt zeer gewaardeerd en neem ik zeker in gedachten mee als ik verder ga met de belading van de wagons met buizen.
Hij komt boven het trapgat waar ik vanuit mijn commandostoel er heerlijk naar kan kijken en bewonderen.
Als de verlichting binnen is gekomen zal ik het erin maken hopelijk werkt alles naar behoren dan als hij het doet zal ik vast een foto maken in een kamer waar de verduisteringsgordijnen dicht zijn hopelijk komt de verlichting goed op de foto.
Groet Michel