Citaat van: Lobomotion69 op zondag 21 augustus 2022, 09:16:43
Iets gaat er fout Miessie, Ik zie twee keer voetbal en geen bedieningspost.
Zoals ik al schreef het forum deed een beetje raar met het plaatsen van de 2de reeks foto's Henk.

Citaat van: wimpietje op zondag 21 augustus 2022, 09:29:05
Dat ziet er goed uit Miche, laat de voetballers maar knallen 👌
Dank je wel Wim.

Hoe drukker hoe beter meer lol ze erin krijgen om er een leuke wedstrijd van te maken.

Citaat van: Jongslog op zondag 21 augustus 2022, 09:56:13
Heel mooi die bedienpost? Wordt er nog aan geschilderd?
Hij is zeker mooi Henk.

Maar van modelspoorspullen schilderen heb ik totaal geen verstand gedeelte zou ik moeten schilderen en welke kleur zou dan het mooiste / beste zijn ?
Citaat van: frank-103 op zondag 21 augustus 2022, 10:07:57
Hoi Michel, het voetbalveld ziet er goed uit! Al lopen er veel supporters met vlaggen en weinig met bier, dat zie ik in het stadion meestal andersom 
Die wand is erg indrukwekkend, ik denk wel dat ik die ene klodder soldeer wel zou proberen weg te halen, hij is net zo groot dat je je eraan gaat ergeren. Je hebt vast ook van dat spul liggen dat soldeer absorbeert, dan hoef je het alleen weg te halen.
Nb die Preisers die niet wilden blijven staan hadden misschien al iets teveel genuttigd? 
Het is nog maar het begin van de wedstrijd Frank dus het bier komt straks wel naarmate de wedstrijdspanning stijgt.

Ja deze wand staat zeer mooi naast een gedeelte van het spoor en geeft net dat beetje extra en ja de "druppel" soldeer valt op de foto best op maar als hij op de baan staat valt het reuze mee zeker als de druppel aan de niet zichtbare kant zit.

Nee zulk spul heb ik niet in huis want zo vaak soldeer ik namelijk niet ja soms een draadje van een weerstandje van een loc wat is afgebroken meestal is dat de
blauwe draad.
Citaat van: ramdani op zondag 21 augustus 2022, 11:09:18
die bedieningspost is mooi gelukt, en ik vermoed dat je de andere kant met dat dikke soldeersel niet kan zien,
foutjes gebeuren nu eenmaal, en niet alles kan in de kliko
mvg,
Michel
ik ben zeer tevreden met het gemaakte resultaat Michel.
Jouw vermoeden is correct de dikke druppel staat niet in mijn gezichtsveld en het zal (hopelijk) bij de volgende wand niet meer zo gebeuren.
Nee in de kliko gaat hij zeker niet daar is hij ondanks de druppel veels te mooi voor.

Citaat van: iTom op zondag 21 augustus 2022, 12:07:49
Met een scherp punt mesje beetje te veel aan soldeer weg krabben.
Plak er een vogel op en zo camoufleer je het een beetje, overigens de rest kan je natuurlijk ook verder op je baan heel goed gebruiken. Meeuw die door de bal uit de lucht werd geschoten of een duif op de cornervlag enz. enz..
KANARIEPIETJES
PIETPARKIET
Bedankt voor de links Tom.

Zeker je idee van een duif op de cornervlag is erg leuk of misschien 2 op de doellat.
Ik heb een mooie dunne ronde vijl gevonden dus misschien ga ik van het weekend wel even zachtjes vijlen misschien wordt de druppel dan een druppeltje en wordt het dan minder storend.
Citaat van: NL-modelspoor op zondag 21 augustus 2022, 12:29:27
Die zijn wel erg groot die kanariepietjes (verkeerde schaal). 
En inderdaad te veel aan soldeersel kan je weghalen met mesje of kleine (diamant) vijltjes. Dat is het voordeel dat soldeer veel zachter is dan het metaal.
Ze hebben pokon gegeten John vandaar dat ze iets te groot zijn.

Ik ga het proberen weg te vijlen al is het geen diamant vijl en daar heb jij gelijk is soldeer is lekker zacht.
Citaat van: Lobomotion69 op zondag 21 augustus 2022, 12:46:46
Die bedienpost is een mooi stukje handarbeid Michel en die klodder soldeer is al genoeg over geschreven. Een mooi Zwiters kleurtje erop en je bent weer helemaal de man. Mag gezien worden hoor.
Gelukkig viel het mee dat in elkaar zetten het meeste zat al gemonteerd Henk maar ondanks alles toch gauw 2 a 3 uur ermee bezig geweest.
Dat schreef andere Henk (Jongslog) ook al over het schilderen maar wat is een mooi Zwitsers kleurtje ?
Ik kijk er graag na als ik op zolder ben om een uurtje te rijden al was het gisteravond wel erg warm op zolder.

Citaat van: Wico op zondag 21 augustus 2022, 19:24:18
Michel,
Lekker gezellig sfeertje op en rond het voetbalveld. Zelfs de ME'ers genieten van de wedstrijd want ook de Denen zijn een keurig volkje, net als de Zwitsers
.
Ook de schakelpost is goed gelukt zo voor een eerste keer, en mooi oefenmateriaal voor de volgende exemplaren
.
Groeten,
Wico
Iedereen geniet van een leuke zondagmiddag potje voetbal Wico hier in Michelstadt.

Tot nu toe hangt er een gezellige sfeer en misschien straks met voetbalgeluiden erbij dan wordt de sfeer nog gezelliger.
Het was zeker een leuke proef om te doen en weet nu wat beter en anders kan bij de volgende wand(en) dus dat gaat helemaal goed komen.

Citaat van: Tony op zondag 21 augustus 2022, 19:56:08
De supporters zijn eigenlijk meer scenery zondag, Mies 
Maar vooruit, ze mogen er zijn en ze hebben het beddengoed voor het hotel al bij zich !
Waarschijnlijk zit er een vuiltje op mijn scherm hier, want ik kan geen klodder soldeer ontdekken.
Ziet er wel apart uit zo'n schakelmuurscherm 
Grtz Tony
( vergeet niet met je treinen te knarren )
Zondag stond er wat anders op de agenda Tony dus werd het scenery zaterdag.

Nee niemand blijft slapen ondanks de beddengoed lekker na de wedstrijd gaat iedereen weer naar huis dorp of waar dan ook naar toe.

Ondertussen heb je de "druppel" al gezien denk ik.

Ik heb het tot nu alleen in Zwitserland gezien maar misschien zijn er meer landen die deze fraaie schakelmuurwand langs het spoor hebben staan.
En nee de treinen rijden heerlijk rond iedere dag want een dag niet gereden is een dag niet geleefd zullen we maar zeggen.

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 22 augustus 2022, 12:41:56
Duidelijk op foto 3 Tony, anders even langs de opticien ... 
Teveel aan soldeertin op één plek verwijder ik met een tin-zuiger.
Die had ik vroeger niet, maar gebruikte toen regelmatig soepel
(meeraderig) koperdraad om het teveel aan soldeertin op te nemen.
Groeten,
Erik.
In zijn enthousiasme heeft Tony er gewoon overheen gekeken Erik.

Zo een tin-zuiger heb ik niet meer nog wel vele losse draden waar ik de omhulsel vanaf kan halen en dat kan ik gebruiken om in het vervolg de extra soldeer weg te halen bedankt voor de tip Erik.

Citaat van: Tony op maandag 22 augustus 2022, 13:15:18
Gezien

Groot he de 'druppel' Tony.

Citaat van: Trainhenk op maandag 22 augustus 2022, 13:44:59
Hoi Michel,
Even de plaatjes gekeken en het ziet er voortreffelijk uit.
Ik ben het het wel met de andere commentaren eens dat de klodder soldeer aan de grote kant is.
Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 22 augustus 2022, 12:41:56
Teveel aan soldeertin op één plek verwijder ik met een tin-zuiger.
Die had ik vroeger niet, maar gebruikte toen regelmatig soepel
(meeraderig) koperdraad om het teveel aan soldeertin op te nemen.
Erik geeft twee goede oplossingen.
Voor de eerste oplossing KLIK: desoldeerpomp
Werkt prima, ik heb er zelf ook een.
Voor de tweede oplossing even in huis kijken en bij een schemerlamp die je kwijt wilt het snoer afknippen en je kunt jaaaren vooruit.
Henk
Bedankt voor de link Henk.

Mocht ik ooit weer eens wat bij Ali bestellen dan bestel ik hem erbij ik ga het voorlopig doen met het idee van Erik.
Het zal overtollig oud draad worden wat ik nog heb leggen want een schemerlamp hebben wij niet meer in huis staan.