Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Nieuwste baan Woerden

Gestart door Ferdi maandag 18 maart 2024, 11:25:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuwste baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Nieuwste baan Woerden
Beste mensen,
Na een jaar verbouwen (hele huis gestript, geïsoleerd en bewoonbaar gemaakt) is het weer tijd voor de hobby. Voor de 5e keer baan Woerden opbouwen. Deze keer ben ik terug waar het ooit begon: de zolder. Een grote ruimte, weliswaar met een schuin dak, maar dat mag de pret niet drukken. Tussen het timmeren door heb ik een nieuw baanplan gemaakt. Zie bijlagen. Eén schaduwstation is genoeg voor mijn verzameling treinen. Dan houd ik ook meer ruimte tussen de bovenlaag en het schaduwstation. Het klimspiraal is 4 lagen en de bovenlaag moet ik nog uitwerken met de nieuwe indeling. Ik ga jullie weer lastig vallen met filmpjes, vragen en enthousiaste verslagen van de vorderingen van de bouw. Ik heb er weer zin in!
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Nieuwste baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwste baan Woerden
Afgelopen weken het schaduwstation gemaakt. De zolder van het kleine monumentje waar ik woon heeft twee metalen binten van links naar rechts door de ruimte. Het schaduwstation staat tegen de muur. De bovenlaag zal iets verder naar binnen moeten, vanwege het schuine dak.
Re: Nieuwste baan Woerden
Lid sinds: 2011

offline
Re: Nieuwste baan Woerden
Mooi hoor!
Ik ga weer met plezier meelezen!

Mvg Stephan
Re: Nieuwste baan Woerden
Lid sinds: 2013

offline
Re: Nieuwste baan Woerden
Je bent snel vertrokken met deze nieuwe baan Ferdi. Het ziet er een mooi verloop uit, met veel rijmogelijkheden. Veel plezier met het bouwen en rijden.

Luc
Re: Nieuwste baan Woerden
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Nieuwste baan Woerden
Hi Ferdi,

Ook ik ga weer "meelezen".

groet
Harald
Re: Nieuwste baan Woerden
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

online
Re: Nieuwste baan Woerden
Zeer fraai  :thumbup:

Welke hoogte overbrugt de helix (dus ruimte tussen schaduwstation en paradebaan)?

Groeten,

Jan
Re: Nieuwste baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwste baan Woerden
Dag Jan,

Het schaduwstation staat op 40 cm hoog, zodat er net twee plastic bakken onder kunnen. De baan staat op 80 cm, overbrugt 40 cm en elk ovaal is 10 cm, net genoeg voor de treinen.

Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Nieuwste baan Woerden
Lid sinds: 2018

offline
Re: Nieuwste baan Woerden
Hoi Ferdi, ik ben zeer benieuwd. Ik zal je gaan volgen! Gr. Peter
Re: Nieuwste baan Woerden
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Nieuwste baan Woerden
Hier nog een volger Ferdi.
Het begin van de 5de baan ziet er strak en goed uit.

Groet Michel
Re: Nieuwste baan Woerden
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Nieuwste baan Woerden
Goed van start weer! Het wordt altijd mooier en beter. (Inmiddels aan mijn 3e Gotthardbaan bezig.)