De onderstaande vooruitgang in de technische ruitem zal moeilijker te zien zijn want het is vooral her en der kleine imperfecties oplossen.
Er ontbreekt nog een stuk maar ik wacht nog op verlichting (lantaarn palen etc) die komen ergens in de week aan.
Het bruine langs de sporen komt nog blauwe regen tot aan het station.
Verder zijn alle spoorbermen en vergeten stukjes bijgewerkt.
Dit stuk van de baan is een 95% af.

In de grote kamer is feitelijk ook niet veel werk meer.
Rond de grote 5 verdiepingen pagode is er nog wat scenery werk, daarna is het wat tunnel dichting om de opklimmende treinen te verbergen.
Dus al bij al denk ik op een maandje of 2 deze baan volledig af te hebben.
Qua rijdende treinen zijn er nergens ontsporingen, ontkoppelingen of dode stukken en rijd alles vrolijk rond.
Tevens zijn ook de nodige wissels geautomatiseerd door de loop van de baan heen.
Wat erna komt, geen idee eerlijk gezegd.
Vaak heb ik zitten denken aan een ander thema na dit japanse.
Er zijn wat ideen gekomen, sommige zijn al weer opgeborgen.
Idee 1: Een zweedse natuurbaan waar een enkele trein door een landschap slingert => opgeborgen: te weinig kleur.
Idee 2: USA baan in een grand canyon setting => opgeborgen: ferm eentonig en amper kleur
Idee 3: Caraiben, witte bounty stranden met palmbomen en een mix van exotische bloemen en planten => is een kanshebber
Idee 4: De scenery elementen zijn uitneembaar dus ik kan het huidige thema aanpassen en dan blijft het baanplan as is.
Het thema zou dan caraiben (hawai) kunnen worden omdat er plek is voor een baai met bootjes etc.
Idee 5: Verder gaan op het japan thema maar uitbereiden naar een heel eiland => onzeker: hiervoor zou ik een loods moeten vinden of ex showroom.
Gezien de afmetingen ik op het oog heb (10-15m lang en 10-15m breed) voor een hoofdeiland en een aantal schiereilanden.
Wat al zeker is in dat idee is dat er een massieve bergketen in komt zodat ik verschillende settings en levels kan hebben.
Momenteel neig ik eerder naar een caraiben baan gezien de vrouw wil dat het in het huis blijft, ander zit ik de hele tijd elders.
Maar ook weer als ik die baan wil maken zit ik met een japans landschap dat de ruimte inneemt.
Dus dan zou dit eerst verkocht moeten worden als ik ooit iets ander zou kunnen bouwen.