Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Michelstadt } stoomfestival verwijderd.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } Zwitserse bestelling is binnen.
Wel Michle dat zijn weer leuke aanwinsten voor de distributie van goederen in Michelstadt. Nu zullen de goederen in het eindejaar op tijd geleverd worden. Nu nog mooi integreren in de scenery en Mchelstadt is weer een aantrekking rijker.

Luc

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Michel.

Zes vrachtwagens voor de prijs van vijf:
het lijkt wel Sinterklaas ...  :lol:
Maar wel een prachtige vloot vrachtwagens!
De oude stomers moeten plaats maken
voor een modern distributiecentrum,
Tja de vooruitgang is niet te stoppen :wink:
Gaan de stomers nu de vitrine in?

Met al die lijsten op het eind van het
jaar heb ik het inmiddels wel gehad.
We luisteren tegenwoordig naar Veronica
en heb net zo'n lijst van de jaren '90
overleefd, wat een bagger op een rij! :lol:
Ik hoop voor jou dat die Top-40000 wat
leuke deuntjes in petto heeft voor tijdens
het bouwen aan het distributiecentrum.
Veel succes daarmee  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Groeten,

Erik.
@citaat  @citaat echt prachtig, al dat "vrachtwagen-geweld" ;)
Mooi om te zien. Nu even wachten tot ze geïntegreerd zijn op de baan.  :thumbup:

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Wat een prachtige vrachtwagens Michel! nog ff weer een paar extra kentekens plakken...  ;)

Citaat van: h0_miessie op maandag 24 november 2025, 08:37:32...heb ik de wissel eruit gehaald en er een nieuwe wisselaandrijving ingedaan die ik eerst natuurlijk had door-gesoldeerd en met 20 minuutjes reed de boel weer lekker rond door het onderste schaduwstation..
...Dat ga ik je nog eens vragen hoe...

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Michel,

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 06 december 2025, 09:29:03Maar eerst onder het genot van de top 4000 en een bakkie koffie de kentekens monteren op de 2 oplegers en de 6 vrachtwagens en er moet uiteraard ook nog gereden worden met de treinen dus druk druk druk.

Groet Michel

Je komt tijd tekort.
Ik zou een dag minder gaan werken.
Dan heb je een dag voor de scenery en twee dagen (weekend) om te rijden.  >:-D  >:-D

Mooie wagens trouwens.

Henk
Een prachtige set vrachtwagens Michel, gefeliciteerd met die aanwinst. En ik ben niet de enige die nieuwsgierig naar hun welverdiende plaats op je baan.
Hihihi Top 4000 ik kan niet wachten op het kerstpakket.  O:-D  En na de Top 4000 weer door naar de Top 2000.
Mooi die vrachtwagens. Ben heel benieuwd hoe je het distributiecentrum van de Migros gaat bouwen.
Mooie aankopen Michel! Een Migros distributiecentrum zie je niet vaak op een modelbaan.

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 06 december 2025, 09:52:59B) Het is weer mooi spul wat je hebt besteld. :thumbup:
En je hebt vandaag lekker wat te knutselen en het is er echt weer voor, buiten grauw en grijs, binnen lekker modelbaanbouwweer. :)
Veel plezier met alles en hopelijk ben je er eerder klaar mee dan de top 4000, die duurt 3 weken. >:-D

Het is zeker mooi spul Dirk-Jan alleen heel kwetsbaar.
Gisteren de kentekens erop gemaakt en dan is het voorzichtig vastpakken want voor je het weet heb je de cabine in je handen. :?
Ik ben inderdaad gisteren niet buiten geweest en vrees dat dat vandaag ook niet gaat gebeuren. >:-D
Lekker kilometers maken op zolder. :favorite:

Citaat van: lucdiels op zaterdag 06 december 2025, 10:11:21Wel Michle dat zijn weer leuke aanwinsten voor de distributie van goederen in Michelstadt. Nu zullen de goederen in het eindejaar op tijd geleverd worden. Nu nog mooi integreren in de scenery en Mchelstadt is weer een aantrekking rijker.

Luc

Ja Luc de Preisertjes en de Nochjes zullen blij zijn met het Migros distributiecentrum. :)
De vrachtwagens zijn zeker leuk en geven net dat beetje extra aan het te maken distributiecentrum.
Het ene scenery gedeelte eraf en weer wat andere scenery op die plaats Luc zo rommelen we maar wat aan in Michelstadt. ;)

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 06 december 2025, 10:54:20Dag Michel.

Zes vrachtwagens voor de prijs van vijf:
het lijkt wel Sinterklaas ...  :lol:
Maar wel een prachtige vloot vrachtwagens!
De oude stomers moeten plaats maken
voor een modern distributiecentrum,
Tja de vooruitgang is niet te stoppen :wink:
Gaan de stomers nu de vitrine in?

Met al die lijsten op het eind van het
jaar heb ik het inmiddels wel gehad.
We luisteren tegenwoordig naar Veronica
en heb net zo'n lijst van de jaren '90
overleefd, wat een bagger op een rij! :lol:
Ik hoop voor jou dat die Top-40000 wat
leuke deuntjes in petto heeft voor tijdens
het bouwen aan het distributiecentrum.
Veel succes daarmee  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Ja Erik deze aardige Zwitser weet hoe je iemand blij kan maken met een Sinterklaas cadeautje. :favorite:
Helaas ja Erik moeten de stomers plaats maken voor de vooruitgang in Michelstadt maar ze gaan niet weg hoor zo gaan pronken in 1 van de vitrine's die de zolder rijk is.
Ik luister eigenlijk altijd Arrow Classic Rock op de radio maar in deze tijd van het jaar de top 4000 en de top 2000 leuke liedjes die ik lang niet gehoord heb en ja ondanks dat ik veel vergeet kan ik de meeste allemaal nog van naam en kan ze ook nog mee zingen ook. :P

Citaat van: hermanvk op zaterdag 06 december 2025, 11:54:37@citaat  @citaat echt prachtig, al dat "vrachtwagen-geweld" ;)
Mooi om te zien. Nu even wachten tot ze geïntegreerd zijn op de baan.  :thumbup:

Ja he Herman mooi he dat vrachtwagen geweld zeker omdat ze mooi bedrukt zijn en straks net dat beetje extra geven het distributiecentrum.
In mijn hoofd heb ik het al voor elkaar nu de uitwerking nog. :D

Citaat van: ernstcramer op zaterdag 06 december 2025, 14:01:23Wat een prachtige vrachtwagens Michel! nog ff weer een paar extra kentekens plakken...  ;)

Citaat van: h0_miessie op maandag 24 november 2025, 08:37:32...heb ik de wissel eruit gehaald en er een nieuwe wisselaandrijving ingedaan die ik eerst natuurlijk had door-gesoldeerd en met 20 minuutjes reed de boel weer lekker rond door het onderste schaduwstation..
...Dat ga ik je nog eens vragen hoe...

Het ontspannen werk van de kentekens plakken op de prachtige Zwitserse vrachtwagens is gisterenmiddag al gebeurt Ernst. :)
Ik ben vergeten een foto/foto's te maken van een wisselaandrijving maar dat ga ik zo doen voor je en dan bewerken in paint en zal ze dan plaatsen voor je dus even geduld of je komt een keer gezellig langs dan doe ik het voor voor je.

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 06 december 2025, 16:24:21Michel,

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 06 december 2025, 09:29:03Maar eerst onder het genot van de top 4000 en een bakkie koffie de kentekens monteren op de 2 oplegers en de 6 vrachtwagens en er moet uiteraard ook nog gereden worden met de treinen dus druk druk druk.

Groet Michel

Je komt tijd tekort.
Ik zou een dag minder gaan werken.
Dan heb je een dag voor de scenery en twee dagen (weekend) om te rijden.  >:-D  >:-D

Mooie wagens trouwens.

Henk

Ik kom zeker één dag te kort maar mijn werkgever wil daar niet in meewerken. :-(
Dus ben al op zoek naar wat anders maar vindt maar wat A) betalen ze minder als wat ik nu heb B) weekend werken dat wil ik helemaal niet meer en C) vaak staat er met vette letter geen 9 tot 5 mentaliteit die tijd heb ik gehad Henk dagen maken van 10 tot 14 uur ik ben wat kieskeuriger geworden zeg maar. ;)
Maar je idee is zeer goed 1 dag scenery en 2 dagen rijden. :favorite:

Citaat van: Freek op zaterdag 06 december 2025, 17:17:25Een prachtige set vrachtwagens Michel, gefeliciteerd met die aanwinst. En ik ben niet de enige die nieuwsgierig naar hun welverdiende plaats op je baan.

Dank je wel Freek voor je felicatiegroet voor de prachtige vrachtwagens. :thumbup:
Ik ben zelf ook nieuwsgierig Freek zeker omdat ik het plaatje al in mijn hoofd heb zitten nu de uitvoering nog. :D

Citaat van: NL-modelspoor op zaterdag 06 december 2025, 18:30:57Hihihi Top 4000 ik kan niet wachten op het kerstpakket.  O:-D  En na de Top 4000 weer door naar de Top 2000.

Hier de zelfde gedachten Johan. :)

Citaat van: Jongslog op zaterdag 06 december 2025, 19:55:36Mooi die vrachtwagens. Ben heel benieuwd hoe je het distributiecentrum van de Migros gaat bouwen.

Ze zijn zeker mooi Henk. :favorite:
Ik doe met je mee met de benieuwdheid. ;)

Citaat van: frank-103 op zondag 07 december 2025, 09:42:45Mooie aankopen Michel! Een Migros distributiecentrum zie je niet vaak op een modelbaan.

Dank je wel Frank. :thumbup:
Klopt inderdaad Frank dat komt mede omdat ik de sleep met Migros wagons niet meer het wauw gehalte vindt hebben maar ze toch niet weg wil doen zo krijgen ze een prachtig plekje in en naast het distributiecentrum ook een soort scenery opvulling zeg maar. :favorite:

Gisterenmiddag kwam René onverwacht langs zijn afspraak had afgebeld samen hebben onder het rijden wat dingen besproken voor het te maken distributiecentrum mede omdat René een 3D printer heeft gaat hij wat dingen printen voor mij.
Nadat een aantal uurtjes rijden ging René weer naar huis toe en na een half uurtje kreeg ik de eerste foto van de eerste print al binnen. :favorite:
Als alles komt te staan waar we denken dat het past kan kan het distributiecentrum een inkomende goederen gedeelte krijgen en een uitgaande gedeelte dus zal ik dan nog een aantal laaddocks en vrachtwagens moeten bestellen ja ik weet het wat rot voor mij. >:-D
Eerst maar beginnen dan zien we wel verder.
Maar zoals altijd kwam er van de planning niks te recht mede omdat ik wat loc onderhoud moest doen dus straks gaat de lokloods van de baan af bij het stoomfestival en gaan de stoomlocs de vitrine is en dan zien we wel verder of ook de sporen meteen aagepast gaan worden maar dan moet ik eerst het ballast wegzuigen (met panty) om de rails en wissels eruit te halen.
Kortom druk druk druk.

Groet Michel

Märklin fahren-ärger sparen

Michelstadt gaat op in de vaart der Zwitserse volken !
Een moderne truckersdroom gaat in vervulling  :P

Ben benieuwd, Mies !
Eindelijk weer eens verder aan de scenery. Kun je straks nog beter van je rijdende treinen genieten !
En anders wij wel  O:-D
( Mits een filmpje of anderszins...)

Grtz Tony
Zo Michel dat is een flinke collectie met erg mooie Zwitserse vrachtwagens. Ben benieuwd hoe ze op je baan staan. Gr henk

Als het maar Zwitsers is.

@citaat  @citaat

Ja Tony de vrachtwagens hebben een speciaal plekje bij mij.
Het ene scenery gaat weg en het andere komt ervoor in de plaats. :)
Ik heb er zin in en de ideeën zijn er maar of ze uitkomen is de vraag gelukkig ben ik snel tevreden met het (eind)resultaat. ;)
Filmpje ga ik mijn best voor doen maar helaas druk druk druk.

@citaat

Dank je wel Henk. :thumbup:
Ja deze zijn heel erg mooi en de plekken waar ze komen te staan heb ik al in gedachten. :P

Gisteren zoals al geschreven het stoomfestival verwijderd ging sneller dan ik dacht het meeste werk was de bedrading netjes verwijderen van de locloods die liepen bovenlang bij het bovenste schaduwstation langs.
Alles spullen naar beneden gezet en de boel met de stofzuiger en de eerste rails gelegd voor het spoor wat het distributiecentrum ingaat.
Ik wilde eigenlijk nog een spoor dirct naast het gebouw hebben met 4 of 5 Migros wagons maar dan wordt alles net te krap en kan er geen vrachtwagen achterlangs rijden van en naar de ingang van het terrein.

Dus nu staan er 2 wagons iets verder van het gebouw af maar dan heeft de rangeerloc ook wat te doen zullen we maar zeggen. :P

Verder vandaag op tijd klaar met mijn halve dag werken dus zo naar boven en dan eerst tussen de monteurs door de bovenbaan opruimen want die staat weer aardig vol met troep.

En ja monteurs ze zijn ons (huur)huis aan het renoveren muur isolatie nieuw dubbelglas en schuifpui en helaas ook zonnepanelen die vandaag opgehangen worden en waar de omvormer ? een plek op zolder moest krijgen dus begon men al de planken en vitrine moeten van de muur af. :?
Nu heb ik niks met verduurzamen of zonnepanelen dus zeg stop maar ga maar weg want bij de voorinspectie was dit helemaal niet besproken dus geniet van jullie halve vrije dag na wat telefoontjes komt hij nu aan de schuine muur bij wasmachine en droger te hangen mij best maar niet op mijn gedeelte van de zolder.

Maar goed de 2 foto's van de plannen van het te bouwen distributiecentrum van de Migros.
Vandaag weer wat ideeën uitbroeien kijken of alles haalbaar is wat ik wil.

Groet Michel
Re: Michelstadt } stoomfestival verwijderd.

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Goed bezig, mooi stuk voor de nieuwe scenery.
Kijk al uit naar het einde van het geheel.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Fraaie plek voor het distributiestation. Ga je nog spoorwegovergangen maken zodat de vrachtwagens van het terrein af kunnen, of laat je dat over aan onze fantasie? Dat laatste komt wel vaker voor, want ik maak nu een paar opstelsporen waar je verder ook met geen mogelijkheid bij kan. Maar het is een fantasie, dus het hoeft niet altijd volledig waarheidsgetrouw!

En natuurlijk dank dat de mooie Holcim container wagons ook op de foto mochten! Die zouden dus mooi op die opstelsporen bij mij kunnen staan :P.

Groeten,
Wico

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi Michel,

Je weet ik ben een "stoom" aanhanger en vind het jammer dat je dat hebt weggehaald.
Maar het is jou baan dus erg veel plezier met het nieuwe stukje inrichten, ben erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

groet
Harald
Ze rijden straks wel op groene stroom, nadeel is dat de zon juist het meeste schijnt als je het minste met de hobby bezig bent.(ik dan toch)
Of je moet een airco installeren op je hobbykamer  B)  :)
Hoi Michel, dat is een flink gebied dat je kunt bebouwen. Wellicht kan je soort weg achter het distributiecentrum maken dat zogenaamd wegloopt over spoor. Waardoor er een uitweg lijkt. Ben erg benieuwd naar het resultaat. Gr Henk