Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 08 februari 2023, 21:25:30
Zo knul, dat zijn weer mooie wagons.
En die van jou zijn mooier dan die ene op de foto, die heeft een kale grijze zijwand, beetje saai.
Geniet er maar leuk van en dat quotum rijden per dag hoeft natuurlijk niet, daar slijten de wielen maar van.
Niks moet, alles mag, tis een hobby.
Dirk-Jan
Leuk dat je de wagons van de knul leuk vind Dirk-Jan.
Deze met het witte vlak zijn zeker wat mooier vallen meer op als ze over de baan rijden neemt niet weg dat ik die grijze ook mooi vind want die brengt een mooie herinnering naar boven toen Wico en ik in Luzern waren en deze wagons zagen staan.
Genieten doe ik er zeker van en sorry de asjes moeten draaien want rijdende treinen geven mij veel (kijk)plezier.
Inderdaad het is een hobby maar wel een hele mooie hobby.
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 08 februari 2023, 22:18:07Mooie karren, Michel
Nu nog een foto van de complete sleep!
Groeten,
Erik.
Dank je wel Erik.
En voor jouw heb ik wat foto's geschoten 2 van de sleep en een foto van de Holcim wagon die voorlopig in het rangeerterrein blijft staan maar waar ik uiteindelijk ook mee ga rijden als de sleep lang genoeg is.
De gewaetherde wagon blijft later bij de betoncentrale staan de "schone" wagons gaan dan in een sleep over de baan rijden.
Citaat van: Wico op woensdag 08 februari 2023, 23:18:53Michel,
Mooie Zwitserse uitbreidingen gecombineerd met mooie Zwitserse herinneringen
. Veel rijplezier!
Groeten,
Wico
Zeker mooie herinneringen Wico die bij mij een grote glimlach op mijn gezicht toveren.
Citaat van: Tony op donderdag 09 februari 2023, 00:40:35Mooi spul, Mies
Dat zal de zinnen zeker wat verzetten, maar smeekt ook om een filmpje van de hele sleep
Ik hoop, dat het mee helpt bij de eerste stapjes bergop en dat je de tijd neemt om dat rustig aan te doen.
Grtz Tony
Mijn dank is groot Tony.
Het helpt zeker de zinnen verzetten al weet ik niet of ik snel een filmpje ga maken maar mijn kleinzoon heeft vandaag op zijn verjaardag een nieuwe telefoon gekregen dus misschien wil die voor opa een filmpje maken om zijn telefoon uit te proberen zal het eens aan hem vragen morgen als we zijn verjaardag vieren.
Ik neem zeker mijn tijd Tony tijd heelt alle wonden en haastige spoed is zelden goed zegt men altijd.
Citaat van: GWS op donderdag 09 februari 2023, 16:33:27-MICHEL,
Jij hebt het weer helemaal voor elkaar gebokst. De bestelling is weer 'binnen' en dan komt vanzelf de filmpjes wel weer. Ja, het kan niet op daar in Michelstadt! Alleen een kleine verandering van 'merk'! Maar het plezier is er niet minder om. Sterker nog het zal meer worden! De slepen gaan het ons wel laten zien! Veel plezier ermee en draai de rondjes maar in Michelstadt!
Gelukkig komen er nog wat bestellingen maar is het alleen afwachten wanneer Märklin dingen uit gaat leveren.
Filmpje zal toch even moeten wachten maar misschien heeft mijn kleinzoon er zin in om het eerdaags te doen.
Na Märklin is Liliput het meest voor komende "merk" wat er rond rijd in Michelstadt Gerard dus echt een verandering is het niet meer.
Met het plezier kwam het al goed toen ze voor op de bijrijdersstoel lagen en ik er steeds naar keek tijdens het rijden zag de sleep in gedachten al rondrijden.
Citaat van: RoelMarklin op donderdag 09 februari 2023, 18:19:54Mooie wagons, Michel. Doet me denken aan mijn vele werkbezoeken aan spoorwerk bij de SBB.
GROET,
ROEL
Dank je wel Roel.
En graag gedaan hoor die herinneringen weer naar boven halen.
En als we elkaar weer eens zien wil ik wel wat verhalen horen over je werkbezoeken aan de SBB lijkt mij erg interessant om te horen.
Verder is de planning vandaag en morgen om ladingen te maken en te verfraaien van diverse wagons.
Ik heb 250 zwarte papierenrietjes gekocht die op mijn rongenwagons gaan dienen als pijpladingen 4 wagons worden ermee gedaan en 2 wagons houden 6 dikken buizen op een wagons zodat er een mooie afwisseling ontstaat.
En mijn Liliput ballastwagons krijgen op de plastiek bovenkant echt ballast kijken hoe alles tot zijn recht komt als ik er mee bezig ben/ga.
Groet Michel