Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

Schoon lampke hoor  :idea:
 @citaat

Dank je wel Barry :thumbup: gisteren met René afgesproken dat we hem deze week een plekje op zolder gaan geven. :)

Groet Michel
Michelstadt } IMB beurs Dortmund.

Als het maar Zwitsers is.

Michelstadt } IMB beurs Dortmund.
Gisteren met mijn vrienden René en Erik naar de IMB (InterModellBau) beurs geweest in Dortmund dus de dag begon mooi op tijd doordat we om 6 uur vertrokken uit het pittoreske Almere.
Na een tussenstop voor een bakkie koffie bij wegrestaurant Hünxe kwamen we rond 08,45 aan bij de beurs waar we zonder oponthoud meteen de parkeerplaats op konden rijden was in het verleden wel eens anders door flinke file's.

Binnen aangekomen zag ik meteen mijn goede vriend Rolf waar we een kort maar gezellig gesprekje mee hadden waarna we weer verder zijn gelopen.
De beurs vond ik minder als normaal zeker hal 7 waar altijd vele tweedehands spullen waren was er nu veel minder aanbod zoveel minder dat zeker een derde van de hal gevuld was met Lego ook leuk maar niet mijn doel van het bezoek aan de beurs.
Vele (grote) handelaren en bedrijven waren er niet wat de sfeer toch een stuk minder maakte want het struinen langs de stands was toch altijd leuk en gezellig.

Ondanks het mindere aanbod en zeker het Zwitserse materiaal vond ik tegen vallen toch een leuke dubbelsetje gevonden van Liliput (L230107) met 2 ballastwagons van de SBB maar zonder lading de BLS ballastwagons hebben wel lading namelijk.
Ook is dit de kleinere variant dan de SBB ballastwagons die ik een tijdje geleden heb gekocht maar dat mag de pret niet drukken.

Op de terugweg weer heerlijk gegeten bij ons ondertussen vaste restaurant als we in de buurt van Dortmund zijn en waren we alle drie rond 21,30 weer gezellig bij moeders de vrouw. :P

Kortom een leuke dag gehad volgend jaar nog maar eens kijken daar op de IMB beurs maar als het aanbod nog minder is als dit jaar dan zal het de laatste keer zijn dat ik daar dan heen ga al maakt het witbiertje de schnitzel en het heerlijk bakkie sla de dag weer helemaal goed. ;)  :)

Ook even langs de Märklin stand geweest om mijn Insider cadeautje op te halen en voor een goede vriend die helaas niet mee kon de museumwagon van 2023 meegenomen.
Meteen even gevraagd hoe het zat met de uitlevering van mijn bestelde spullen maar in mei en in juni/juli moet alles uitgeleverd zijn dus ik ga vast ruimte maken in één van de schaduwstations want hij komt hij komt erbij aan. :P  :favorite:

Groet Michel 
Re: Michelstadt } IMB beurs Dortmund.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! En een leuk dagje uit op de koop toe :thumbup:.

Groeten,
Wico

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Mooi dat je een leuke dag hebt gehad Michel.
Ik kon helaas niet, je ziet de reden in mijn topic.

Henk
Leuke aanwinsten.

Citaat van: h0_miessie op zondag 23 april 2023, 10:09:16Na een tussenstop voor een bakkie koffie bij wegrestaurant Hünxe kwamen we rond 08,45 aan bij de beurs waar we zonder oponthoud meteen de parkeerplaats op konden rijden was in het verleden wel eens anders door flinke file's.

Nou... Ik hoorde verhalen dat het Donderdag erg druk was. En dat mensen 2 uur gezocht hebben naar een P-plaats. Vrijdag geen echte problemen gehad.

Citaat van: h0_miessie op zondag 23 april 2023, 10:09:16De beurs vond ik minder als normaal zeker hal 7 waar altijd vele tweedehands spullen waren was er nu veel minder aanbod zoveel minder dat zeker een derde van de hal gevuld was met Lego ook leuk maar niet mijn doel van het bezoek aan de beurs. Vele (grote) handelaren en bedrijven waren er niet wat de sfeer toch een stuk minder maakte want het struinen langs de stands was toch altijd leuk en gezellig.

Grappig. Voor mij zijn de treintjes op Dortmund een bijzaak. Kom zeker in hallen 4 en 7, besteed er ook veel tijd op een dag. Het is vooral veel "bijpraten" met mensen. De andere hallen zijn dan interessant omdat je dan dingen ziet die je normaal op een treintjesbeurs nooit echt ziet. Heerlijk kijken hoe mensen aan het werk zijn met een sloopkraan of een graafmachine. Of een demo vliegen en het varen met boten. En daar struinen bij de verschillende kraampjes voor dingen die wel eens handig kunnen zijn. De hele beurs was wel kleiner dan andere jaren. Zeker in vergelijking met de edities voor Corona. Hal 8 was niet in gebruik. De kermissen heb ik gemist. Deze stonden er volgens mij ook niet. Bij de auto's / vliegtuigen en boten waren het aantal handelaren ook minder als andere jaren. Daar hebben het een en ander ook wat meer "op elkaar gezet".

Het is altijd wel een leuke beurs om naar toe te gaan.  :thumbup:
Speciale Gast

Hoi Michel.
Dat was weer een gezellig dagje modelspoor en dan ook nog een mooie set nieuwe aanwinsten! :)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Tegenwoordig zijn er in Nederland 2 tentoonstellingen voor de complete modelbouw, in juli in het Autotron/Rosmalen en in februari in de Zeelandhallen/Goes.

Groet, Anne W

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Fraaie aanwinsten Michel!  :thumbup:  :thumbup:
Ga je die nu zelf van lading voorzien?

Groeten,

Erik.

Citaat van: Wico op zondag 23 april 2023, 10:35:16Michel,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! En een leuk dagje uit op de koop toe :thumbup:.
Groeten,
Wico

Dank je wel Wico. :thumbup:
Het was zeker weer een leuk dagje samen op pad naar de beurs en het schnitzelparadijs. :P

Citaat van: Trainhenk op zondag 23 april 2023, 21:15:00Mooi dat je een leuke dag hebt gehad Michel.
Ik kon helaas niet, je ziet de reden in mijn topic.
Henk

Zeker mooi Henk het is altijd leuk om met leuke mensen over de hobby te kletsen.
Jij hebt ook een leuk weekend gehad met jullie kleinzoon die gezellig kwam logeren. :thumbup:
Tot aanstaande zaterdag bij de gastendag bij onze zuiderburen.

Citaat van: ronaldk op maandag 24 april 2023, 07:06:34Leuke aanwinsten.

Nou... Ik hoorde verhalen dat het Donderdag erg druk was. En dat mensen 2 uur gezocht hebben naar een P-plaats. Vrijdag geen echte problemen gehad.

Grappig. Voor mij zijn de treintjes op Dortmund een bijzaak. Kom zeker in hallen 4 en 7, besteed er ook veel tijd op een dag. Het is vooral veel "bijpraten" met mensen. De andere hallen zijn dan interessant omdat je dan dingen ziet die je normaal op een treintjesbeurs nooit echt ziet. Heerlijk kijken hoe mensen aan het werk zijn met een sloopkraan of een graafmachine. Of een demo vliegen en het varen met boten. En daar struinen bij de verschillende kraampjes voor dingen die wel eens handig kunnen zijn. De hele beurs was wel kleiner dan andere jaren. Zeker in vergelijking met de edities voor Corona. Hal 8 was niet in gebruik. De kermissen heb ik gemist. Deze stonden er volgens mij ook niet. Bij de auto's / vliegtuigen en boten waren het aantal handelaren ook minder als andere jaren. Daar hebben het een en ander ook wat meer "op elkaar gezet".

Het is altijd wel een leuke beurs om naar toe te gaan.  :thumbup:

Dank je wel Ronald. :thumbup:

Dan hebben wij zeker geluk gehad dat we zo de parkeerplaats op konden rijden ipv 2 uurtjes zoeken naar een parkeerplekje.

Persoonlijk interesseren mij die andere hobby's niet zo ik ga zuiver voor de treinenhobby als ik 3 minuten kijk naar drone's die ik niet eens met het oog bij kan houden omdat het zo snel gaat dan houd het voor mij snel op.
Wel viel het mij op dat ook bij die hobby's minder stands waren te bekennen en de boten hal was helemaal nergens meer te bekennen.
Wat ik al schreef volgend jaar nog maar eens een poging wagen is de treinenhobby dan nog verder uitgedund dan zal het mijn laatste bezoek zijn aan Dortmund wat betreft de beurs dan he Dortmund zelf blijft leuk met zijn winkels en restaurantjes. ;)

Citaat van: AlbertJan op maandag 24 april 2023, 13:16:26Hoi Michel.
Dat was weer een gezellig dagje modelspoor en dan ook nog een mooie set nieuwe aanwinsten! :)
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Ja er is weer een mooie herinnering bijgekomen AlbertJan. :P
De aanwinsten ga ik aanstaande donderdag een plekje in een sleepje geven maar dat zal geen probleem zijn denk ik al wil ik de slepen niet te lang maken anders nemen ze 2 blokken in beslag in het schaduwstation.

Citaat van: Anne W op maandag 24 april 2023, 15:20:02Tegenwoordig zijn er in Nederland 2 tentoonstellingen voor de complete modelbouw, in juli in het Autotron/Rosmalen en in februari in de Zeelandhallen/Goes.
Groet, Anne W

De beurs in Goes heb ik al meerdere malen bezocht Anne maar ook daar de laatste keer weinig modelspoor dus die sla ik ook over in de toekomst de beurs in Rosmalen heb ik nog nooit bezocht misschien toch maar eens die kant op gaan.

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 24 april 2023, 17:30:55Fraaie aanwinsten Michel!  :thumbup:  :thumbup:
Ga je die nu zelf van lading voorzien?
Groeten,
Erik.

Dank je wel Erik. :thumbup:
Ja de bedoeling is wel om deze 2 schoonheden van lading/ballast te voorzien in de toekomst.

Groet Michel
Citaat van: Anne W op maandag 24 april 2023, 15:20:02Tegenwoordig zijn er in Nederland 2 tentoonstellingen voor de complete modelbouw, in juli in het Autotron/Rosmalen en in februari in de Zeelandhallen/Goes.

Nog nooit geweest ins Goes. Maar wel in het Autotron / Rosmalen. Daar was het aandeel modelspoor wel heel erg klein. Ook het aantal handelaren e.d. waren er bijna niet. Je moet om het totaal plaatje gaan, niet alleen voor de treintjes.
Speciale Gast

:) Hee jongeman uit het volgens jou pittoreske Almere :o) , jullie hebben weer een leuk daggie uit gehad, hoewel het misschien iets minder leuk was dan voorheen. :roll:
En ik lees het niet terug maar waren jullie met de BMW en zo ja heb je dat aangekoekte roet uit de uitlaat weten te blazen op de autobahn? >:-D
Je hebt er toch weer een leuk setje wagons bij, en dan wel iets kleiner dan die je al hebt maar dat maakt het tot juist leuker in een sleep?
Variatie amuseert heb ik vroeger van mijn vader geleerd (hoewel dat toen niet over treintjes ging :-) )
Veel plezier ermee. O:-D

@citaat  @citaat

Goes vond ik de eerste keer erg leuk flink wat aanbod voor de hobby vorig jaar viel het wat tegen weinig hobby spullen dus die valt voor mij ook af helaas want Zeeland is altijd leuk om te bezoeken.
Rosmalen staat op de lijst dus wie weet ga ik daar eens kieken Ronald.

@citaat

Het was in mijn ogen zeker minder leuk niet met de vrienden dat was weer super gezellig maar wat betreft de hobby stukken minder. :-(
Nee we waren niet met de Beemer we reden nu op stijl met een Opel ja dat was heerlijk vertoeven is deze grote bolide volgende keer gaan we weer met de BMW Dirk-Jan want hij is weer cum laude door de APK heen gekomen.
Ja de goederen slepen worden hier nu meer samengesteld met diverse goederenwagons in een sleep en dat bevalt mij prima en geeft leuk kijkplezier.

Groet Michel
Michelstadt } Märklin 39810.

Michelstadt } Märklin 39810.
Vandaag is er binnen gereden de prachtige Märklin (39810) RABe 501 Giruno.
Wat een schoonheid van een treinstel prachtige geluid erin vele licht en geluid functies waar ik er trouwens maar een aantal van ga gebruiken.
Zojuist is het treinstel geijkt en is hij klaar om in de dienstregeling van Michelstadt te worden opgenomen.
Van het weekend zal ik wat meer foto's plaatsen van deze Zwitserse schoonheid.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin 39810.

Mooie trein Michel.  :thumbup:
Veel plezier ermee.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Zozo je hebt jezelf weer aardig verwend, Michel :D !
Erg mooi treinstel :thumbup: kom maar op met de foto's en video's !

Dag Michel.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Gelijk maar een bijpassend onderschrift erbij :thumbup:

Groeten,

Erik.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Alleen de doos is al imposant en het treinstel is om je vingers bij af te likken. Kan niet wachten op de eerste bewegende beelden :P.

Groeten,
Wico 
Speciale Gast

B) Michel, dat is een heel mooi treinstel, weer een blikvanger erbij in Michelstadt. :thumbup:
En als je eventueel een filmpje gaat maken moet dat natuurlijk wel realistisch. :roll:
De Giruno heeft een topsnelheid van 250km/u, in schaalsnelheid is dat 2,8 km/u en dat is dan met 79,7 cm per seconde razen over de puko's.
Die snelheid willen we zien, het is tenslotte geen boemeltje. :D
wow, mooi treinstel :favorite:;

mvg,
Michel

Citaat van: Trainhenk op donderdag 11 mei 2023, 21:45:43Mooie trein Michel.  :thumbup:
Veel plezier ermee.

Hij is zeker mooi Henk.
Dank je gaat helemaal goed komen met het plezier. :)

Citaat van: Hanzi op donderdag 11 mei 2023, 22:08:36Zozo je hebt jezelf weer aardig verwend, Michel :D !
Erg mooi treinstel :thumbup: kom maar op met de foto's en video's !

Soms moet je je eigen wel eens wat cadeau doen Hans en toen ik deze prachtige trein zag in de vooraankondiging was ik verkocht. ;)
Hij is zeer zeker mooi zal mijn best doen om wat mooie foto´s te maken dit weekend.
Straks de goede camera even opladen maakt net wat mooiere foto´s dan de telefoon.

Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 11 mei 2023, 23:25:09Dag Michel.
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Gelijk maar een bijpassend onderschrift erbij :thumbup:
Groeten,
Erik.

Dank je wel Erik. :thumbup:
Onderschrift is helaas niet de zelfde als de trein die ik nu gekocht hebt die in mijn onderschrift daar rijden ze mee in Zwitserland met 7 bakken met die van mij met 11 bakken maar wie weet gaat Màrklin die ook nog eens uitgeven zou ik erg leuk vinden. :)
Die in mijn onderschrift is de RABDe 500 en mijn gekochte trein is de RABe 501 de nieuwere versie heb het even opgezocht wilde het graag weten namelijk.
Bron Wikipedia.

Citaat van: Wico op donderdag 11 mei 2023, 23:40:29Michel,
Alleen de doos is al imposant en het treinstel is om je vingers bij af te likken. Kan niet wachten op de eerste bewegende beelden :P.
Groeten,
Wico 

De doos is zeker al imposant. :)
Ja vingers heb ik maar niet afgelikt anders worden de raampjes zo smerig nee voor het uitpakken had ik witte handschoentjes aan zodat er geen vingerafdrukken op de ramen komt.
Zal het weekend wat foto´s maken zodat deze schoonheid de aandacht krijgt die het verdiend.

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 12 mei 2023, 09:46:57B) Michel, dat is een heel mooi treinstel, weer een blikvanger erbij in Michelstadt. :thumbup:
En als je eventueel een filmpje gaat maken moet dat natuurlijk wel realistisch. :roll:
De Giruno heeft een topsnelheid van 250km/u, in schaalsnelheid is dat 2,8 km/u en dat is dan met 79,7 cm per seconde razen over de puko's.
Die snelheid willen we zien, het is tenslotte geen boemeltje. :D

Het is zeker een blikvanger Dirk-Jan al is hij natuurlijk nog niet compleet dan is het echt pas een blikvanger.
Ja je brengt het leuk met dat realistisch rijden met hoge snelheden maar dat gaat hem helaas niet worden.
Wij houden hier rekening met de aanwezige Preisertjes dus is het hard rijden wat veel lawaai opleverd niet van toepassing. :P
En ik wil er van genieten als hij langskomt niet een whiplash oplopen omdat ik hem moet volgens binnen een aantal seconden. ;)

Citaat van: ramdani op vrijdag 12 mei 2023, 16:43:54wow, mooi treinstel :favorite:;
mvg,
Michel

Dank je wel Michel. :thumbup:
Ik ben het helemaal met je eens. ;)

Verder het ijken gisteren ging lekker alleen om de snelheid aan tepassen moet de trein op het programeerspoor staan dus moet de trein uit elkaar de neuzen kunnen verwijderd worden maar de restaurant wagon waar trouwens de motor in zit zit vast aan de linker en rechter rijtuig dus moet die die voorzichtig oppakken en neerzetten dan weer de voor en achterkant er weer aan vastmaken en snelheid aanpassen gelukkig zijn de koppelingen beter dan die van de koploper en RAm TEE en de Gottardo treinen dus gaat vrij makkelijk.
Ver is het puur genieten zelf als hij op zijn plek staat in het middelste schaduwstation waar ik trouwens aan de laatste 4 blokken ga beginnen dus bijna zijn alle blokken vol in Michelstadt.

Dar wordt dus uitbouwen met 3 schaduwstations onder het station eerst meer eens goed onderzoeken hoe ik dan in de baan kom zonder halsbrekende toeren uit te halen maar goed dat is denkelijk pas van de winter aan de orde.

Nu nog even rijden voor het eten dan eten maken en vanavond weer even wat rondjes rijden want anders tik ik die 1.75 miljoen (schaal)kilometers nooit aan natuurlijk met het geweldige programma koploper.

Oh ja ook is er nog een SBB elektriciteitswand binnen gekomen voor aan de andere kant in het stationsgebied kortom ik hoef mij dit weekend niet te vervelen (doe ik toch nooit op zolder hoor :P ).

Groet Michel

Hedenochtend een aantal plaatjes geschoten van de nieuwste aanwinst de "Giruno".
Met een fotocamera zijn de foto's net iets mooier als met de telefoon waar ik gauw mee ga bewegen en met een camera wat minder.
Helaas lukt het mij maar om 5 foto's te laten zien dus komen de 8 foto's in 2 delen.

Groet Michel

Deel 2 van de foto's van de nieuwste aanwinst.

Groet Michel

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Zo'n mooie trein komt nog eens ergens.
En dan zie je details op de baan die je anders nooit zou zien,
zoals dat detail in de paarse cirkel.

zonder fantasie ook geen creativiteit

@citaat
Robbertje vechten op het perron? Schijnt tegenwoordig erg 'in' te zijn... 🤨

Swiss rail .. what else?

Nee hoor, die dame is letterlijk ondersteboven van dat mooie treinstel wat in Michelstadt is binnengereden :D.

Groeten,
Wico
Je kan merken dat het weer wat warmer wordt, cabrio trein op 'Giruno schaduwstation-1.JPG'  :D

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Mies, wat een schitterende trein, lijkt me geweldig om die op je baan te zien rijden.
Wees er maar zuinig op maar ja, dat ben je op al je treinen.

Dag Michel.

Die staat fraai op de bandjes :thumbup: Mooi gedetailleerd overigens!
Zo met het wasrek op de zondagstand is het net een diesel-treinstel  :roll:
Nu nog de bewegende beelden ervan, als in film en niet bewogen foto's   O:-D

Groeten,

Erik.

Fantasietjes op de baan

Nou, nou, leuke mooie spulletjes hoor Miche. Veel plezier ermee.
Dat is een mooie trein! Geniet ervan :)

Citaat van: Jan22 op zaterdag 13 mei 2023, 16:45:09Zo'n mooie trein komt nog eens ergens.
En dan zie je details op de baan die je anders nooit zou zien,
zoals dat detail in de paarse cirkel.

Deze mooie trein rijd door heel Michelstadt heen JW. :P
Dat is het verliefste stelletje in Michelstadt Nico en Nicolet hij moet naar zijn werk maar ze kunnen geen afscheid van elkaar nemen en gaan heel erg ver als ze kussend op het perron afscheid moeten nemen (zie foto).

Citaat van: FransW op zaterdag 13 mei 2023, 17:10:10@citaat
Robbertje vechten op het perron? Schijnt tegenwoordig erg 'in' te zijn... 🤨

Gelukkig is Michelstadt een droomstad een geen realistiesche echte wereld Frans. ;)

Citaat van: Wico op zaterdag 13 mei 2023, 18:37:17Nee hoor, die dame is letterlijk ondersteboven van dat mooie treinstel wat in Michelstadt is binnengereden :D.
Groeten,
Wico

Dat zou ook heel goed kunnen Wico. :P

Citaat van: NL-modelspoor op zaterdag 13 mei 2023, 18:47:00Je kan merken dat het weer wat warmer wordt, cabrio trein op 'Giruno schaduwstation-1.JPG'  :D

Scherp op gemerkt Johan. :thumbup:
Dat is mijn Gottardo trein die begon heel raar te doen onder het rijden dan weer zacht dan weer hard en op een gegeven moment "brak" hij in tweeën bleek dat er een koppeling stuk was gegaan. (zie foto)
Schijnt nog wel eens fout te gaan met deze koppelingen zodat er stukjes afbreken dus heb ik het deel met de stukkende koppeling uit de sleep gehaald en even rond laten rijden zonder de buitenkant om te kijken of hij nu wel goed rijd en dat doet hij dus vanmiddag gaat de buitenkant er weer op.
Het uitgehaalde deel staat nu in de werkplaats zolang ik nog geen oplossing heb gevonden op de koppeling te maken / vervangen.

Citaat van: iTom op zaterdag 13 mei 2023, 18:52:57Mies, wat een schitterende trein, lijkt me geweldig om die op je baan te zien rijden.
Wees er maar zuinig op maar ja, dat ben je op al je treinen.

Het is zeker een genieten Tom als deze schitterende trein langs geruisloos langs komt rijden. :favorite:
Uiteraard ben ik zuinig op mijn treinen want ik wil er nog jaren plezier van hebben. :)

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 14 mei 2023, 01:25:39Dag Michel.
Die staat fraai op de bandjes :thumbup: Mooi gedetailleerd overigens!
Zo met het wasrek op de zondagstand is het net een diesel-treinstel  :roll:
Nu nog de bewegende beelden ervan, als in film en niet bewogen foto's   O:-D
Groeten,
Erik.

Hij is zeker mooie gedatailleerd Erik. :thumbup:
Inderdaad hij zou ook voor een diesel door kunnen gaan.
Van de week als ik weer wat meer tijd heb ga ik eens uitproberen hoe de pantograaf langs de rijdraad gaat want hij oogt mij een beetje smal en ben ik wat angstig dat hij er op sommige delen er buiten gaat in de bochten.
Zodra ik tijd heb zal ik proberen om een filmpje te makeen van in mijn ogen pronkstuk van Märklin.

Citaat van: wimpietje op zondag 14 mei 2023, 07:48:15Nou, nou, leuke mooie spulletjes hoor Miche. Veel plezier ermee.

Dank je wel Wim. :thumbup:
Met het plezier gaat het zeer zeker goed komen. :P

Citaat van: basjuh1981 op zondag 14 mei 2023, 11:59:52Dat is een mooie trein! Geniet ervan :)

Dank je Bas. :thumbup:
Genieten doe ik er zeker van helemaal als de uitbreiding(s) set(s) binnen zijnn gereden dan past hij niet meer in de perronblokken maar dat mag geen probleem zijn want dan heb ik nog meer plezier met kijken. :)

Groet Michel
Zo, tijdje al hier niet geweest, maar werkelijk een schitterend treinstel die Giruno Michel!

Groeten,
Jelmer

@citaat

Hij is inderdaad schitterend Jelmer en het is puur genieten als hij op de bovenaan aankomt rijden.

Groet Michel

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi Mies,

Even bijgelezen en vooral (mijn ogen uit)gekeken  :P
Dat is een heel fraai treinstel zeg  :thumbup:
Ook 5-delig oogt dat al uitstekend en vooral ook erg snel !

Mag je gerust eens filmpie van schieten, terwijl die over je baan scheert  :)

Grtz Tony

Goedemorgen Tony,

Ja deze fraaie Zwitserse treinstel is echt een blikvanger waar ik gistermiddag samen met een vriend heerlijk naar het zitten kijken toen we op zolder waren.
De snelheid is uiteraard gelijk als de andere locs want snel rijden is minder genieten voor mij want dan kan ik hem niet goed bewonderen.
Want na 26 uur rijden brengt hij nog steeds een brede glimlach op mijn gezicht. :D

Voor een filmpje heb ik helaas geen tijd moet even wat doen voor een vriend wat veel werk maar zeker ook tijd vergt.

Maar wie weet in mijn welverdiende vakantie dat er een filmpje(s) geschoten gaan worden want dit jaar blijven we lekker thuis wat fietsen en wandelen in de buurt is ook leuk voor een keertje.

Groet Michel

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

-MICHEL<
Hartelijk gefeliciteerd met jouw verjaardag. Nog vele jaren erbij in goede gezondheid met jouw Karin en kinderen, kleinkinderen en vooral jouw vader!!

Fantasietjes op de baan

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Miche, geniet van je dagje  :thumbup:
Speciale Gast

:) Goedemorgen jongeman, van harte gefeliciteerd, maak er een mooie dag van.
We zien de eventuele trein gerelateerde cadeaus hier wel verschijnen. 8)

BLIJ dat ik analoog RIJ

En alweer een jaartje erbij :o) !

Gefeliciteerd met je
58ste
verjaardag Michel.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Ook vanuit het zonnige Zeeland de beste wensen en een hele fijne verjaardag gewenst!

Groeten,
Wico

doe maar een treintje

van harte gefeliciteerd  :)

Niets laat meer sporen na dan een trein.

Michel, van harte gefeliciteerd 🍰 .
gefeliciteerd met je verjaardag;

mvg,
Michel

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Mies.
Hartelijk gefeliciflaptaart. dat er nog maar vele mogen volgen in gezondheid. Cheers.
flaptaart.png
Gefeliciteerd Michel, maak er vanavond een feestje van.

Vrgr,
Wilko
Michel,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren in goede gezondheid met je dierbaren toegewenst

Roel

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

Gefeliciteerd Michel,

58 jaartjes jong. je bent nog in de fleur van je leven... ;)

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

ook van uit hier gefelicitaart

Gr Ed

Hoi Michel,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog ene fijne dag toegewenst.

Henk