Citaat van: Trainhenk op donderdag 11 mei 2023, 21:45:43Mooie trein Michel.
Veel plezier ermee.
Hij is zeker mooi Henk.
Dank je gaat helemaal goed komen met het plezier.
Citaat van: Hanzi op donderdag 11 mei 2023, 22:08:36Zozo je hebt jezelf weer aardig verwend, Michel
!
Erg mooi treinstel
kom maar op met de foto's en video's !
Soms moet je je eigen wel eens wat cadeau doen Hans en toen ik deze prachtige trein zag in de vooraankondiging was ik verkocht.
Hij is zeer zeker mooi zal mijn best doen om wat mooie foto´s te maken dit weekend.
Straks de goede camera even opladen maakt net wat mooiere foto´s dan de telefoon.
Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 11 mei 2023, 23:25:09Dag Michel.
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Gelijk maar een bijpassend onderschrift erbij
Groeten,
Erik.
Dank je wel Erik.
Onderschrift is helaas niet de zelfde als de trein die ik nu gekocht hebt die in mijn onderschrift daar rijden ze mee in Zwitserland met 7 bakken met die van mij met 11 bakken maar wie weet gaat Màrklin die ook nog eens uitgeven zou ik erg leuk vinden.
Die in mijn onderschrift is de RABDe 500 en mijn gekochte trein is de RABe 501 de nieuwere versie heb het even opgezocht wilde het graag weten namelijk.
Bron Wikipedia.
Citaat van: Wico op donderdag 11 mei 2023, 23:40:29Michel,
Alleen de doos is al imposant en het treinstel is om je vingers bij af te likken. Kan niet wachten op de eerste bewegende beelden
.
Groeten,
Wico
De doos is zeker al imposant.
Ja vingers heb ik maar niet afgelikt anders worden de raampjes zo smerig nee voor het uitpakken had ik witte handschoentjes aan zodat er geen vingerafdrukken op de ramen komt.
Zal het weekend wat foto´s maken zodat deze schoonheid de aandacht krijgt die het verdiend.
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 12 mei 2023, 09:46:57
Michel, dat is een heel mooi treinstel, weer een blikvanger erbij in Michelstadt.
En als je eventueel een filmpje gaat maken moet dat natuurlijk wel realistisch.
De Giruno heeft een topsnelheid van 250km/u, in schaalsnelheid is dat 2,8 km/u en dat is dan met 79,7 cm per seconde razen over de puko's.
Die snelheid willen we zien, het is tenslotte geen boemeltje.
Het is zeker een blikvanger Dirk-Jan al is hij natuurlijk nog niet compleet dan is het echt pas een blikvanger.
Ja je brengt het leuk met dat realistisch rijden met hoge snelheden maar dat gaat hem helaas niet worden.
Wij houden hier rekening met de aanwezige Preisertjes dus is het hard rijden wat veel lawaai opleverd niet van toepassing.
En ik wil er van genieten als hij langskomt niet een whiplash oplopen omdat ik hem moet volgens binnen een aantal seconden.

Citaat van: ramdani op vrijdag 12 mei 2023, 16:43:54wow, mooi treinstel
;
mvg,
Michel
Dank je wel Michel.
Ik ben het helemaal met je eens.
Verder het ijken gisteren ging lekker alleen om de snelheid aan tepassen moet de trein op het programeerspoor staan dus moet de trein uit elkaar de neuzen kunnen verwijderd worden maar de restaurant wagon waar trouwens de motor in zit zit vast aan de linker en rechter rijtuig dus moet die die voorzichtig oppakken en neerzetten dan weer de voor en achterkant er weer aan vastmaken en snelheid aanpassen gelukkig zijn de koppelingen beter dan die van de koploper en RAm TEE en de Gottardo treinen dus gaat vrij makkelijk.
Ver is het puur genieten zelf als hij op zijn plek staat in het middelste schaduwstation waar ik trouwens aan de laatste 4 blokken ga beginnen dus bijna zijn alle blokken vol in Michelstadt.
Dar wordt dus uitbouwen met 3 schaduwstations onder het station eerst meer eens goed onderzoeken hoe ik dan in de baan kom zonder halsbrekende toeren uit te halen maar goed dat is denkelijk pas van de winter aan de orde.
Nu nog even rijden voor het eten dan eten maken en vanavond weer even wat rondjes rijden want anders tik ik die 1.75 miljoen (schaal)kilometers nooit aan natuurlijk met het geweldige programma koploper.
Oh ja ook is er nog een SBB elektriciteitswand binnen gekomen voor aan de andere kant in het stationsgebied kortom ik hoef mij dit weekend niet te vervelen (doe ik toch nooit op zolder hoor

).
Groet Michel