Citaat van: frenkievee op zaterdag 01 maart 2025, 06:43:27
Valt me nog mee dat er niet heel veel meer aan je handen bleef plakken... zeker met die lijm erbij...
Scherp Frank heel scherp.
Ik kan mij goed beheersen tegenwoordig in zo een
snoepwinkel treinenwinkel.
Citaat van: Wico op zaterdag 01 maart 2025, 07:43:33Ja ja zo zie je maar waar weer, Michel aan de scenery! Ik zeg kom maar door met de updates
.
Groeten,
Wico
Ja Wico heet moest er toch eens van komen en na een lange tijd heb ik er ook weer zin in in knippen plakken vijlen enz enz.
Van de week moet de grondplaat en gebouw staan dan kan ik wat meten en passen op het plateau waar het moet komen te staan.
Citaat van: Hanzi op zaterdag 01 maart 2025, 09:33:31Veel gekker wordt het niet
, Michel!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit hans.
Citaat van: Trainhenk op zaterdag 01 maart 2025, 11:25:09Hans,
Bij Michel weet je het maar nooit.
Die verrast ons elke keer weer.
Henk
Ik doe mijn best Henk om je en andere steeds te verrassen net zoals nu.
Citaat van: wimpietje op zaterdag 01 maart 2025, 11:28:51Tja, soms wil je gewoonweg wat kopen, en het viel nog mee qua €'s zo te zien
De prijs viel zeker mee Wim is ook wel eens lekker bij deze hobby.
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 01 maart 2025, 11:59:39
Die lijm moet terug, er staat Professional op, dat ben je nog lang niet.
En raar model nagelknipper is dat.
Een professionele modelbouwer ben ik inderdaad niet Dirk-Jan en zal ik zeker ook nooit worden ook dus rommel ik maar wat aan maar helaas hadden ze geen simpele lijm voor mij.
De vorige "nagelknipper" gebruikte ik overal voor ipv waar hij voor bedoelt is dus de scherpte was er vanaf vandaar de nieuwe "nagelknipper" die ik nu wel voor alleen de bouwdozen ga gebruiken.
Citaat van: Trainhenk op zaterdag 01 maart 2025, 12:20:39
Ja Henk Dirk-Jan heeft leuke humor en hij heeft nog gelijk ook wat betreft de lijm.
Citaat van: ernstcramer op zaterdag 01 maart 2025, 13:45:20Laat ze maar lachen Michel! gewoon lekker gaan knutselen: zal je goed doen.
Ik laat ze zeker lachen en weet je ik lach gezellig mee Ernst.
Het knutselen zal mij zeker goed doen zeker nu ik er aan toe ben om weer eens mijn scenery quotum omhoog te krikken.
Citaat van: ramdani op zaterdag 01 maart 2025, 14:52:02ik weet niet wat je allemaal gaat lijmen, maar met zo'n 1 potje lijm doe je heel lang;
mvg,
Michel
Ik kom niet graag zonder te zitten Michel en ik heb nog vele bouwdozen te plakken die ik in de loop der jaren verzameld heb.
En ik doe nog wel eens te veel lijm op de onderdeeltjes dus dan kan het best snel gaan met zo een potje lijm.
Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 01 maart 2025, 18:53:10Zal die lijm niet zijn voor de talloze losse onderdeeltjes, die tegenwoordig bij zo'n beetje al het nieuwe materieel wordt meegeleverd? 
Groeten,
Erik.
Nee helaas niet Erik deze goede lijm is zuiver voor de bouwdozen voor de losse onderdeeltjes heb ik op aanraden van forumleden Kristal Clear gekocht.
Citaat van: hmmglaser op zaterdag 01 maart 2025, 23:44:29Citaat van: ramdani op zaterdag 01 maart 2025, 14:52:02ik weet niet wat je allemaal gaat lijmen, maar met zo'n 1 potje lijm doe je heel lang;
Niet als je een brug aan het bouwen bent, in ben bijna toe aan potje nr 3.
@h0_miessie heb het zelfde probleem, tegenover een grote klant van ons zit Modeltrein Atelier Apeldoorn kom er nu soms wekelijks
Dat wil ik best geloven Mark dat je veel lijm gebruikt bij je prachtige brug die je aan het maken bent.
Hebben wij nu een luxeprobleem mark ?
Ja altijd leuk om even binnen te kijken net als in Utrecht waar ik vaak achter de Dom spullen moet leveren even binnen kijken inspiratie op doen wat ik misschien nodig heb later.
Zoals jullie al opmerkten ga ik aan de scenery beginnen mede geinspireert door het topic Johan (NL-modelspoor) waar hij bezig is met het bewerken van gebouwen en andere mooi spul voor op zijn baan daar zag ik de Faller gevangenis staan en dat gaf mij "moed" om er ook aan te beginnen.
Wel laat ik bij de gevangenis diverse elektrische onderdelen weg zoals de gevangenen die om het basketbalveld lopen en de zwaailichten en sirene doe ik ook niet omdat de gevangenis te ver weg staat van mijn commandocentrumstoel en hij staat wat hoger dus zie er helemaal niks van.
Wel ben ik al bezig met het plateau waar het geheel op moet komen er wordt met een zwart verduisteringsgordijn asfalt gemaakt ook komen er parkeerplaatsen voor de bezoekers en bewaarders en ook een bushalte komt er.
De parkeerplaatsterrein wil ik met een groene heg en slagbomen omgrenzen.
Ook moet de gevangenis bereikbaar zijn vanuit de "muur" dus moet er een brug komen van de muur naar de plateau maar dat is voor later.
Voor de verlichting op de parkeerplaats heb ik nog 8 Digikeijs lantaarnpalen liggen en ook zal er verlichting in het gebouw komen en laat venster open waar dan het licht door heen komt niet overal maar ik sommige cellen en wel brand overal op de beneden verdieping verlichting.
De motor die de gevangenen in beweging zet die ik dus niet ga gebruiken komt ik de volgende bouwdoos die op de planning staat de Faller 130483 house of Choppers waar dan een chopper op een draaiplateau komt te staan want die house of choppers moet vlak bij mijn stoel komen te staan dus daar kan ik leuk naar kijken en bewonderen.
Bij de house of choppers zal een chopper evenement komen waar ik al wat spullen voor heb namelijk de faller 130484 en diverse losse choppers.
Verder heb ik nog een Faller doos met 5 gebouwen waar onder een autoshowroom ook moet ik de Faller 120208 treinenwasstraat nog gemaakt worden en een autogarage en nog de Pola politiebureau en diverse kleine bouwdoosjes dus de lijm gaat aardig gebruikt worden.
Groet Michel