Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Michelstadt } nieuwe Liliput Holcim wagons.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } beurs Alkmaar.

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Mooie wagon Michel: ga je daar ook weer een sleep(je) van maken?
En ben benieuwd hoe de kristal clear je gaat bevallen. Niet schrikken: als je het gebruikt is het wit (zoals houtlijm) maar droogt echt helemaal transparant op!
Hoi Michel, die wagon heb ik er volgens mij ook een paar van. Ooit in Houten gekocht. Veel plezier met deze mooie wagon.
Gr henk

Windhoven

Die beurs in Alkmaar was altijd wel leuk. Maar mij tegenwoordig iets te verweg.
O en Kristal Klear is nadat het potje open is geweest niet oneindig houdbaar ook in het potje begint het dan al langzaam in te dikken. Maar een paar jaar kan je zeker doen met zo'n potje.

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 15 februari 2025, 15:20:59Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, Michel  :thumbup:  :thumbup:
Dat zal veel mooier staan: een sleep met gelijk gekleurde ketelwagons  :cool:
Groeten,
Erik.

Dank voor je felicitatie Erik. :thumbup:
Het staat inderdaad mooie dan ondanks dat hij erg mooi is de gele erg opvallende Brawa ketelwagon die nu een mooi plekje krijgt in het rangeerterrein.
Nu de 2 Wascosa ketelwagons nog vervangen voor 2 van deze blauwe schoonheden dan is de sleep zoals ik hem wil hebben.
Weer een goed excuus om naar een klein beursje te gaan. ;)

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 15 februari 2025, 15:25:56B) Mooie blauwe aanwinst. :thumbup:
Helaas was ik er als Kaaskop zijnde niet, jammer natuurlijk, maar ik zit op mijn werk.
 :o) Ook wel een soort van leuk, die geven me aan het eind van de maand altijd wat geld, kan ik mijn treintjeshobby en andere hobby's en noodzakelijke uitgaves van bekostigen. :D

Dank je wel Dirk-Jan. :thumbup:
Jammer dat je niet kon komen anders hadden we even kunnen bij kletsen maar wel mijn dank dat jij de economie op pijl houd door te werken in het weekend. ;)  :thumbup:

Citaat van: Rudibeer op zaterdag 15 februari 2025, 16:09:13
CiteerJa en verder gebeurt er weinig in Michelstadt behalve rijden en rijden en nog eens rijden en soms onderhoud verrichten als er een locje omvraagt.
is ook wel eens lekker na al dat geklus  :P

Jij snapt het Ruud. :D
Al moet ik eerlijk bekennen na het zien van de gevangenis bij Johan (NL-modelspoor) begint het scenery gevoel toch wel te kribbelen om ook aan de gevangenis te gaan beginnen. :)

Citaat van: lucdiels op zaterdag 15 februari 2025, 18:47:03Weer een aanwinst voor Michelstadt. Leuke wagen Michel zal wel in één of andere stam terecht kunnen. Geniet ervan
Luc

Zeker weer een leuke aanwinst Luc. :thumbup:
Deze schoonheid komt in een sleep met gelijkt gestemde te rijden lekker old-skool Märklin ketelwagons. :favorite:

Citaat van: iTom op zaterdag 15 februari 2025, 19:01:22Mooie wagon hoor en lekker ff er uit.
Zou ik ook wel weer eens willen.

Dank je wel Tom hij is zeker nog erg mooi voor zijn leeftijd. :P
Het was een klein uurtje rijden naar Alkmaar maar met de radio aan en de cruise-control was ik er zo en ja begrijp wat je bedoelt om er eens lekker uit te willen gaan.

Citaat van: ernstcramer op zaterdag 15 februari 2025, 21:04:35Mooie wagon Michel: ga je daar ook weer een sleep(je) van maken?
En ben benieuwd hoe de kristal clear je gaat bevallen. Niet schrikken: als je het gebruikt is het wit (zoals houtlijm) maar droogt echt helemaal transparant op!

Deze schoonheid komt in een bestaande sleep te rijden met diverse ketelwagons Ernst.
De gene die er niet echt inpassen zoals de gele Brawa ketelwagon en de lichtere blauwe Wascosa ketelwagons gaan vervangen worden door dit soort ketelwagons alleen de Wascosa moeten nog vervangen worden en dan is de sleep 9 keer het zelfde mooie donkere blauwe ketelwagons lang.
Bedankt voor je tip van Kristal Klear Ernst ik zal het in de gaten houden. :thumbup:

Citaat van: ÖBB op zaterdag 15 februari 2025, 21:45:57Hoi Michel, die wagon heb ik er volgens mij ook een paar van. Ooit in Houten gekocht. Veel plezier met deze mooie wagon.
Gr henk

Ja dat zijn de Zwitserse ketelwagons die iedere Zwitserse baan liefhebber wel in zijn assortiment heeft/moet zitten Henk. :favorite:
Ik heb er straks 9 van rijden. :)
Met het plezier gaat het zeker goed komen.

Citaat van: NL-modelspoor op zondag 16 februari 2025, 06:34:23Die beurs in Alkmaar was altijd wel leuk. Maar mij tegenwoordig iets te verweg.
O en Kristal Klear is nadat het potje open is geweest niet oneindig houdbaar ook in het potje begint het dan al langzaam in te dikken. Maar een paar jaar kan je zeker doen met zo'n potje.

Ik vond het een geinig beursje helaas niet veel Zwitsers materiaal maar ach ik kan niet altijd geluk hebben.
Ik was een klein uurtje onderweg was de afstand langer dan had ik misschien ook niet gegaan maar ja altijd op zolder zitten in het weekend is ook niet leuk. >:-D
Ook jij bedankt voor de tip wat betreft Kristal Klear gelukkig heb ik nog even voordat hij open gaat en dan nog een paar jaar dan moet het goed gaan komen.

Groet Michel

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 15 februari 2025, 15:16:31dus meteen maar een flesje of is het een potje Kristal Klear gekocht daar kan ik jaren mee voort te zien aan de inhoud.

En dan staat er nog op het potje MICROSCALE.  :-)  :-)

Henk

Zouden ze er dat mee bedoelen Henk ?  ;)

Groet Michel

Jammer dat de beurs tegen viel, maar toch even lekker op pad.
Veel plezier met de tankwagen, op naar een nieuwe stam.
Michelstadt } Coop uitbreiding.

Michelstadt } Coop uitbreiding.
@citaat
Sorry Erik voor mijn late antwoord ik kreeg schijnbaar geen melding dat er een bericht was geplaatst. :-(
Erop uit is altijd leuk zeker naar een beurs waar ik nog nooit geweest was.
Ja de tankwagen voelt zich al helemaal thuis hier en rijd heerlijk zijn rondjes mee achter zijn voorgangers. :)

Gisteren kreeg ik mijn bestelde uitbreiding binnen voor mijn Coop sleep(je) de Märklin (47462).
De sleep komt nu op 6 wagons en past mooi in de stationsporen zodat hij overal kan staan ik zit nog te twijfelen of ik de SudExpress Coop loc ga reserveren zou er wel heel erg leuk bij staan maar na mijn debacle met de Piko Cargo loc ben ik een beetje huiverig geworden voor andere locs van andere merken dan mijn favoriete merk Märklin.

Eerst straks deze prachtige wagons in de sleep doen en weer opzoek naar een geschikt blok want na de uitbreiding kan hij niet meer in zijn huidige blok staan te lang maar denk dat de Insider sleep van 2017 met de Br 103 van de baan gaat zodat de Coop sleep daar in kan staan.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Coop uitbreiding.
Goedemorgen,
weer een mooie uitbreiding.
Het is een leuke sleep samen met de wagons die je al had, kleurrijk.
Ik begrijp je twijfel over de loc gegeven je vorige ervaring.

De sud express gaat hier wel komen, maakt het plaatje af.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Mooie kleurrijke uitbreiding! De COOP loc is wel heel erg mooi, ik kan de verleiding bijna niet weerstaan O:-D.

Groeten,
Wico 
Speciale Gast

:) Leuke uitbreiding, dat zijn mooie wagons. B)  :thumbup:

Citaat van: Wico op zaterdag 22 februari 2025, 07:29:23ik kan de verleiding bijna niet weerstaan O:-D.
:o) Even googelen op Märklin 47462, dan heb je meerdere resultaten om de set te bestellen.
Gewoon doen, je hebt nog lege rails zat. :D
Mooie aanwinsten Michel. Na rijp beraad zal je er wel een leuk plekje voor vinden in één van jouw slepen.
Als je de BR103 aan de kant moet zetten, zit je in dezelfde positie van mij waar de verzameling rollend materiaal te groot wordt voor de baan. Een luxe probleem dus  :P

Luc

Swiss rail .. what else?

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 22 februari 2025, 09:11:15:) Leuke uitbreiding, dat zijn mooie wagons. B)  :thumbup:

Citaat van: Wico op zaterdag 22 februari 2025, 07:29:23ik kan de verleiding bijna niet weerstaan O:-D.
:o) Even googelen op Märklin 47462, dan heb je meerdere resultaten om de set te bestellen.

Dirk-Jan,

Wat betreft COOP wagons ben ik al voorzien (zie weekfilm 2), maar de loc is wel heel mooi :).

Groeten,
Wico
Speciale Gast

Citaat van: Wico op zaterdag 22 februari 2025, 10:21:31maar de loc is wel heel mooi :).
:o) Die heeft dit nummer; Sudexpress S0193189, kan je ook gewoon bestellen.
En dan effe aan Michel melden hoe die rijdt, kan ie em ook kope. :D

Dirk-Jan,

@citaat
Je hebt helemaal gelijk!

Henk

Swiss rail .. what else?

@citaat  @citaat

Ik denk dat ik een crowdfunding opstart (of ik kijk lekker filmpjes van Michel zijn nieuwe loc) :o).

Groeten,
Wico
Dat zijn mooie nieuwe aanwinsten Michel.

Gr henk

Citaat van: erik01 op zaterdag 22 februari 2025, 06:50:21Goedemorgen,
weer een mooie uitbreiding.
Het is een leuke sleep samen met de wagons die je al had, kleurrijk.
Ik begrijp je twijfel over de loc gegeven je vorige ervaring.

De sud express gaat hier wel komen, maakt het plaatje af.

Zeker een mooie uitbreiding Erik.
Ja dat kleurrijke bevalt mij wel met deze mooie Coop containers.
Ik heb de Piko loc aan een vriend meegegeven die veel meer verstand heeft van cv's als ikzelf en hij schijnt hem nu goed afremmend te hebben eerst maar eens hier op de baan zien hoe hij het dan doet.
Neem je met of zonder sound want het verschil vindt ik bij mijn Duitse leverancier wel erg groot 165€

Citaat van: Wico op zaterdag 22 februari 2025, 07:29:23Michel,
Mooie kleurrijke uitbreiding! De COOP loc is wel heel erg mooi, ik kan de verleiding bijna niet weerstaan O:-D.
Groeten,
Wico 

Deze kleurrijke uitbreiding maakt Michelstadt nog mooier Wico. :favorite:
Die Coop loc van SucExpress is zeker mooi maar dan moeten er wel meer wagons achter dan die 6 die ik nu heb want deze loc vraagt om een hele lange sleep. ;)
Gewoon doen staat erg fraai als deze Coop krachtpatser over je schitterende baan heen rijd en ik als trouwe kijker heb er weer een mooie week film bij. :)

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 22 februari 2025, 09:11:15:) Leuke uitbreiding, dat zijn mooie wagons. B)  :thumbup:

Het zijn zeker mooie wagons Dirk-Jan. :thumbup:
Wico heeft inderdaad nog rails genoeg om te vullen maar laat Wico eerst de scenery maar vullen want ik ben zeer benieuwd naar de Holcim betoncentrale die hij gaat maken. :)  :thumbup:

Citaat van: lucdiels op zaterdag 22 februari 2025, 10:03:27Mooie aanwinsten Michel. Na rijp beraad zal je er wel een leuk plekje voor vinden in één van jouw slepen.
Als je de BR103 aan de kant moet zetten, zit je in dezelfde positie van mij waar de verzameling rollend materiaal te groot wordt voor de baan. Een luxe probleem dus  :P
Luc

Dank je Luc. :thumbup:
Ach een beetje schuiven en rommelen met wat sleepjes is ook een deel van de hobby en houd je weer van de straat. :D
Ja een luxeprobleem is het zeker als vindt ik de sleep nog steeds één van de mooiste passagierstreinen die ik heb rijden maar helaas het Zwitserse materiaal gaat nu eenmaal voor in Michelstadt.

Citaat van: Wico op zaterdag 22 februari 2025, 10:21:31

Dirk-Jan,
Wat betreft COOP wagons ben ik al voorzien (zie weekfilm 2), maar de loc is wel heel mooi :).
Groeten,
Wico

Alweer een tijdje geleden week 2 straks maar weer even terug kijken op Youtube de Coop trein. :P

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 22 februari 2025, 11:19:36
Citaat van: Wico op zaterdag 22 februari 2025, 10:21:31maar de loc is wel heel mooi :).
:o) Die heeft dit nummer; Sudexpress S0193189, kan je ook gewoon bestellen.
En dan effe aan Michel melden hoe die rijdt, kan ie em ook kope. :D

Ja dit nummer is zonder sound Dirk-Jan wat ook mijn voorkeur en we kunnen ook eerst Erik(01) afwachten dan kunnen we als nog deze schitterende loc bestellen.

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 22 februari 2025, 12:01:16Dirk-Jan,

@citaat
Je hebt helemaal gelijk!
Henk

Ongelijk is een bochel Henk ne zonder dollen Dirk-Jan heeft het vaak bij het goede eind. :thumbup:

Citaat van: Wico op zaterdag 22 februari 2025, 13:26:59@citaat  @citaat
Ik denk dat ik een crowdfunding opstart (of ik kijk lekker filmpjes van Michel zijn nieuwe loc) :o).
Groeten,
Wico

Strak plan Wico misschien is dat ook wel wat voor mij met al dat prachtige Zwitserse materiaal wat er uit wordt gegeven tegenwoordig.

Citaat van: ÖBB op zaterdag 22 februari 2025, 23:27:46Dat zijn mooie nieuwe aanwinsten Michel.
Gr henk

Dank je wel Henk. :thumbup:
Ik ben er zeer maar dan ook zeer content mee. :)

Groet Michel
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 22 februari 2025, 06:02:02@citaat

Gisteren kreeg ik mijn bestelde uitbreiding binnen voor mijn Coop sleep(je) de Märklin (47462).
De sleep komt nu op 6 wagons en past mooi in de stationsporen zodat hij overal kan staan

Ook voedingsmiddelen moeten natuurlijk op transport Michel. Mooie set hoor.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Zo'n 40 (!) jaar geleden had Märklin met de 4673 ook al een Coop-wagon mét koeling in het programma:
IMG-20250223-WA0002.jpg
IMG-20250223-WA0003.jpg 
Het handige van deze wagon is dat je er aan ééntje genoeg hebt om een plaatje met alle soorten groente en fruit te hebben; daar moet je tegenwoordig een hele sleep voor verzamelen :P !

IMG-20250223-WA0004.jpgIMG-20250223-WA0006.jpg 
 @citaat Tja, 40 jaar geleden deden ze alle soorten groeten en fruit ook gewoon maar in één container. En dat gaat natuurlijk niet.

Dankzij de technologische vooruitgang en nieuwe wetenschappelijke inzichten weten we nu dat je sinaasappelen een heel andere reisbeleving moet geven dan broccoli. Je kunt boerenkool ook niet zomaar naast avocado's leggen in een afgesloten ruimte. Alleen de taalbarrière al maakt dat beide groenten het niet gezellig gaan hebben onderweg ;)

Groet,

Peter

BLIJ dat ik analoog RIJ

:roll: tja, zo had ik het nog nooit bekeken Peter :-) !

Citaat van: ArjanBosman op zondag 23 februari 2025, 09:16:17Ook voedingsmiddelen moeten natuurlijk op transport Michel. Mooie set hoor.

Zeker weten dat de voedingsmiddelen ook op transport moeten Arjan en wat is nu mooier dan op wagons van een Zwitserse firma. :)
De set is zeker mooi heel mooi en kleurrijk. :favorite:

Citaat van: Hanzi op zondag 23 februari 2025, 21:59:21Zo'n 40 (!) jaar geleden had Märklin met de 4673 ook al een Coöp-wagon mét koeling in het programma:
  Het handige van deze wagon is dat je er aan ééntje genoeg hebt om een plaatje met alle soorten groente en fruit te hebben; daar moet je tegenwoordig een hele sleep voor verzamelen :P !

Ja Märklin was zijn tijd al voor met de Coop koelcontainer op een wagon Hans. :thumbup:
Bedankt het plaatsen van de prachtige foto's. :thumbup:  :thumbup:
Maar iets zegt mij dat dit de niet de Zwitserse Coop (supermarkt) is dan de containerwagons van mijn aangeschafte Coop supermarkt niet dat het wat af doet aan de schoonheid van het wagonnetje.
Merchandising Hans merchandising zo kan men beter zien wat men in het assortiment heeft zitten. ;)  :P

Citaat van: BlikkenTinus op maandag 24 februari 2025, 07:35:51@citaat Tja, 40 jaar geleden deden ze alle soorten groeten en fruit ook gewoon maar in één container. En dat gaat natuurlijk niet.

Dankzij de technologische vooruitgang en nieuwe wetenschappelijke inzichten weten we nu dat je sinaasappelen een heel andere reisbeleving moet geven dan broccoli. Je kunt boerenkool ook niet zomaar naast avocado's leggen in een afgesloten ruimte. Alleen de taalbarrière al maakt dat beide groenten het niet gezellig gaan hebben onderweg ;)

Groet,
Peter

Bedankt voor de informatie Peter weer wat geleerd al zitten de spullen van de plaatselijke AH toch allemaal in 1 vrachtwagen als ze gelost worden of zou dat met de korte reistijd te maken hebben ?

Citaat van: Hanzi op maandag 24 februari 2025, 08:12:29:roll: tja, zo had ik het nog nooit bekeken Peter :-) !

Ook jij leert net als ik nog steeds Hans. :P

Groet Michel

BLIJ dat ik analoog RIJ

Ik ga er eigenlijk van uit dat Coop een internationale firma is (?); mijn wagon is van de SJ oftewel de Svenska Jernbaner, sowieso het verkeerde land voor jou ;) .

Swiss rail .. what else?

Hans,

Helaas, het gaat alleen om gelijksoortige bedrijven met dezelfde naam. Ook de Nederlandse COOP heeft geen enkele binding met bijvoorbeeld de Zwitserse COOP. Wat die laatste betreft, deze tekst gepikt van hun website: "The Coop Group can be broken down into two main areas of business: Retail and Wholesale / Production. In the retail sector, Coop operates exclusively in Switzerland. In the Wholesale/Production business area, the Group is active throughout Europe. The individual business areas work closely together, leveraging synergies. This prompts a lively exchange of experiences and strengthens the Coop Group.

Groeten,
Wico

BLIJ dat ik analoog RIJ

Aha, zoals Michel al zei:
Citaat van: h0_miessie op maandag 24 februari 2025, 15:25:41Ook jij leert net als ik nog steeds Hans. :P

BLIJ dat ik analoog RIJ

Countries which have a supermarket chain called "coop", most not affiliated which each other but have a similar logo:
IMG-20250224-WA0001.jpgbron: Reddit.com
Best beetje verwarrend dat de verschillende landen dan wel nagenoeg dezelfde logo's gebruiken; eigenlijk wijkt alleen NL duidelijk af van de rest ;) ...

Märklin fahren-ärger sparen

Mooie aanwinsten weer, Mies  :thumbup:
Aparte vorm van koelcontainers, die kende ik zo nog niet.

Grtz (ook van Carl) Tony

Citaat van: Hanzi op maandag 24 februari 2025, 16:18:43Ik ga er eigenlijk van uit dat Coop een internationale firma is (?); mijn wagon is van de SJ oftewel de Svenska Jernbaner, sowieso het verkeerde land voor jou ;) .

Ik weet er iets van Hans maar ook niet veel van het Coop gebeuren en ja je kent mij goed inderdaad het verkeerde land nouja verkeerd ben er een aantal keren op de motor geweest voor wat feestjes want dat kunnen ze daar wel feestjes geven. :P

Citaat van: Wico op maandag 24 februari 2025, 18:40:41Hans,

Helaas, het gaat alleen om gelijksoortige bedrijven met dezelfde naam. Ook de Nederlandse COOP heeft geen enkele binding met bijvoorbeeld de Zwitserse COOP. Wat die laatste betreft, deze tekst gepikt van hun website: "The Coop Group can be broken down into two main areas of business: Retail and Wholesale / Production. In the retail sector, Coop operates exclusively in Switzerland. In the Wholesale/Production business area, the Group is active throughout Europe. The individual business areas work closely together, leveraging synergies. This prompts a lively exchange of experiences and strengthens the Coop Group.
Groeten,
Wico

Bedankt Wico voor deze informatie. :thumbup:
We hadden het er wel eens over tijdens 1 van onze Zwitserland reizen over hoe en wat met de Coop supermarkten alleen was ik alweer een gedeelte vergeten dus je informatie was een goede geheugensteun voor mij. ;)

Citaat van: Hanzi op maandag 24 februari 2025, 21:24:10Aha, zoals Michel al zei:
Citaat van: h0_miessie op maandag 24 februari 2025, 15:25:41Ook jij leert net als ik nog steeds Hans. :P

Ik zeg niet vaak wijze dingen maar soms in dit geval wel Hans. ;)  :D

Citaat van: Hanzi op maandag 24 februari 2025, 22:19:28Countries which have a supermarket chain called "coop", most not affiliated which each other but have a similar logo:
IMG-20250224-WA0001.jpgbron: Reddit.com
Best beetje verwarrend dat de verschillende landen dan wel nagenoeg dezelfde logo's gebruiken; eigenlijk wijkt alleen NL duidelijk af van de rest ;) ...

Het valt mij wel op Hans dat de Nederlandse Coop en de Zwitserse Coop wel de zelfde kleuren in hun logo hebben zitten. :)

Citaat van: Tony op dinsdag 25 februari 2025, 12:04:18Mooie aanwinsten weer, Mies  :thumbup:
Aparte vorm van koelcontainers, die kende ik zo nog niet.
Grtz (ook van Carl) Tony

Dank je wel Tony. :thumbup:
Ze zijn zeker apart wat ze ook weer mooi maakt. :favorite:

Groet Michel
Zal wel allemaal niet goedcoop zijn....

:D

Groet Michel
Hoe het met Coop supermarkt ging? Dat vind je hier Michel: https://www.coop.nl/pagina/historie

@citaat
Freek, Bedankt voor de link. :thumbup:
Erg interessant om te lezen en de foto's te bekijken.

Helaas hebben wij geen Coop supermarkt in ons deel van Almere volgens mij überhaupt niks in Almere.

Groet Michel

Big Boy 4014

Leuk en mooie aankoop Michel en kleurrijk allemaal kleed de modelbaan ook wat meer aan. :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Veel rijplezier en geniet ervan.
Mvgr,
Theo.
Michelstadt } het zal toch niet ?

Michelstadt } het zal toch niet ?
 @citaat
Kleurrijk zijn ze zeker Theo en ja het kleed daardoor ook de baan mooi aan. :thumbup:
Het rijplezier is helemaal goed en ze hebben al meerdere kilometers gereden. :)

Verder stond ik van de week weer op loopafstand van Meijer & Blessing geparkeerd met de bedrijfswagen en toen dacht ik ik ga het gewoon doen ik heb er zin in en kocht ik deze spullen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } het zal toch niet ?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

@citaat
Valt me nog mee dat er niet heel veel meer aan je handen bleef plakken... zeker met die lijm erbij...  :P

Swiss rail .. what else?

Ja ja zo zie je maar waar weer, Michel aan de scenery! Ik zeg kom maar door met de updates :).

Groeten,
Wico

BLIJ dat ik analoog RIJ

Veel gekker wordt het niet 8o , Michel!

Hans,

Bij Michel weet je het maar nooit.
Die verrast ons elke keer weer.  >:-D  >:-D

Henk

Fantasietjes op de baan

Tja, soms wil je gewoonweg wat kopen, en het viel nog mee qua €'s zo te zien  >:-D
Speciale Gast

:o) Die lijm moet terug, er staat Professional op, dat ben je nog lang niet.  :mrgreen:  :-)
En raar model nagelknipper is dat. :P

@citaat

:-)  :-)  :-)

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Laat ze maar lachen Michel! gewoon lekker gaan knutselen: zal je goed doen.  :thumbup:  :thumbup: 
ik weet niet wat je allemaal gaat lijmen, maar met zo'n 1 potje lijm doe je heel lang;

mvg,
Michel

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Zal die lijm niet zijn voor de talloze losse onderdeeltjes, die tegenwoordig bij zo'n beetje al het nieuwe materieel wordt meegeleverd?  :roll:

Groeten,

Erik.
Citaat van: ramdani op zaterdag 01 maart 2025, 14:52:02ik weet niet wat je allemaal gaat lijmen, maar met zo'n 1 potje lijm doe je heel lang;
Niet als je een brug aan het bouwen bent, in ben bijna toe aan potje nr 3.

@h0_miessie heb het zelfde probleem, tegenover een grote klant van ons zit Modeltrein Atelier Apeldoorn kom er nu soms wekelijks ;)

Citaat van: frenkievee op zaterdag 01 maart 2025, 06:43:27@citaat
Valt me nog mee dat er niet heel veel meer aan je handen bleef plakken... zeker met die lijm erbij...  :P

Scherp Frank heel scherp. :thumbup:
Ik kan mij goed beheersen tegenwoordig in zo een snoepwinkel treinenwinkel. ;)

Citaat van: Wico op zaterdag 01 maart 2025, 07:43:33Ja ja zo zie je maar waar weer, Michel aan de scenery! Ik zeg kom maar door met de updates :).
Groeten,
Wico

Ja Wico heet moest er toch eens van komen en na een lange tijd heb ik er ook weer zin in in knippen plakken vijlen enz enz.
Van de week moet de grondplaat en gebouw staan dan kan ik wat meten en passen op het plateau waar het moet komen te staan.

Citaat van: Hanzi op zaterdag 01 maart 2025, 09:33:31Veel gekker wordt het niet 8o , Michel!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit hans. :P

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 01 maart 2025, 11:25:09Hans,
Bij Michel weet je het maar nooit.
Die verrast ons elke keer weer.  >:-D  >:-D
Henk

Ik doe mijn best Henk om je en andere steeds te verrassen net zoals nu. ;)

Citaat van: wimpietje op zaterdag 01 maart 2025, 11:28:51Tja, soms wil je gewoonweg wat kopen, en het viel nog mee qua €'s zo te zien  >:-D

De prijs viel zeker mee Wim is ook wel eens lekker bij deze hobby. :D

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 01 maart 2025, 11:59:39:o) Die lijm moet terug, er staat Professional op, dat ben je nog lang niet.  :mrgreen:  :-)
En raar model nagelknipper is dat. :P

Een professionele modelbouwer ben ik inderdaad niet Dirk-Jan en zal ik zeker ook nooit worden ook dus rommel ik maar wat aan maar helaas hadden ze geen simpele lijm voor mij. :?
De vorige "nagelknipper" gebruikte ik overal voor ipv waar hij voor bedoelt is dus de scherpte was er vanaf vandaar de nieuwe "nagelknipper" die ik nu wel voor alleen de bouwdozen ga gebruiken.

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 01 maart 2025, 12:20:39@citaat
 :-)  :-)  :-)

Ja Henk Dirk-Jan heeft leuke humor en hij heeft nog gelijk ook wat betreft de lijm. ;)

Citaat van: ernstcramer op zaterdag 01 maart 2025, 13:45:20Laat ze maar lachen Michel! gewoon lekker gaan knutselen: zal je goed doen.  :thumbup:  :thumbup: 

Ik laat ze zeker lachen en weet je ik lach gezellig mee Ernst. :D
Het knutselen zal mij zeker goed doen zeker nu ik er aan toe ben om weer eens mijn scenery quotum omhoog te krikken.

Citaat van: ramdani op zaterdag 01 maart 2025, 14:52:02ik weet niet wat je allemaal gaat lijmen, maar met zo'n 1 potje lijm doe je heel lang;
mvg,
Michel

Ik kom niet graag zonder te zitten Michel en ik heb nog vele bouwdozen te plakken die ik in de loop der jaren verzameld heb.
En ik doe nog wel eens te veel lijm op de onderdeeltjes dus dan kan het best snel gaan met zo een potje lijm. ;)

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 01 maart 2025, 18:53:10Zal die lijm niet zijn voor de talloze losse onderdeeltjes, die tegenwoordig bij zo'n beetje al het nieuwe materieel wordt meegeleverd?  :roll:
Groeten,
Erik.

Nee helaas niet Erik deze goede lijm is zuiver voor de bouwdozen voor de losse onderdeeltjes heb ik op aanraden van forumleden Kristal Clear gekocht. :thumbup:

Citaat van: hmmglaser op zaterdag 01 maart 2025, 23:44:29
Niet als je een brug aan het bouwen bent, in ben bijna toe aan potje nr 3.

@h0_miessie heb het zelfde probleem, tegenover een grote klant van ons zit Modeltrein Atelier Apeldoorn kom er nu soms wekelijks ;)

Dat wil ik best geloven Mark dat je veel lijm gebruikt bij je prachtige brug die je aan het maken bent.
Hebben wij nu een luxeprobleem mark ? >:-D
Ja altijd leuk om even binnen te kijken net als in Utrecht waar ik vaak achter de Dom spullen moet leveren even binnen kijken inspiratie op doen wat ik misschien nodig heb later.

Zoals jullie al opmerkten ga ik aan de scenery beginnen mede geinspireert door het topic Johan (NL-modelspoor) waar hij bezig is met het bewerken van gebouwen en andere mooi spul voor op zijn baan daar zag ik de Faller gevangenis staan en dat gaf mij "moed" om er ook aan te beginnen.
Wel laat ik bij de gevangenis diverse elektrische onderdelen weg zoals de gevangenen die om het basketbalveld lopen en de zwaailichten en sirene doe ik ook niet omdat de gevangenis te ver weg staat van mijn commandocentrumstoel en hij staat wat hoger dus zie er helemaal niks van.
Wel ben ik al bezig met het plateau waar het geheel op moet komen er wordt met een zwart verduisteringsgordijn asfalt gemaakt ook komen er parkeerplaatsen voor de bezoekers en bewaarders en ook een bushalte komt er.
De parkeerplaatsterrein wil ik met een groene heg en slagbomen omgrenzen.
Ook moet de gevangenis bereikbaar zijn vanuit de "muur" dus moet er een brug komen van de muur naar de plateau maar dat is voor later.

Voor de verlichting op de parkeerplaats heb ik nog 8 Digikeijs lantaarnpalen liggen en ook zal er verlichting in het gebouw komen en laat venster open waar dan het licht door heen komt niet overal maar ik sommige cellen en wel brand overal op de beneden verdieping verlichting.

De motor die de gevangenen in beweging zet die ik dus niet ga gebruiken komt ik de volgende bouwdoos die op de planning staat de Faller 130483 house of Choppers waar dan een chopper op een draaiplateau komt te staan want die house of choppers moet vlak bij mijn stoel komen te staan dus daar kan ik leuk naar kijken en bewonderen.
Bij de house of choppers zal een chopper evenement komen waar ik al wat spullen voor heb namelijk de faller 130484 en diverse losse choppers.

Verder heb ik nog een Faller doos met 5 gebouwen waar onder een autoshowroom ook moet ik de Faller 120208 treinenwasstraat nog gemaakt worden en een autogarage en nog de Pola politiebureau en diverse kleine bouwdoosjes dus de lijm gaat aardig gebruikt worden.

Groet Michel 

Fantasietjes op de baan

Nog flink wat voor de boeg Miche 🤭🤗
 :idea: Je kan nog wel een tubetje lijm bij gaan halen zo te zien  :-)

Dat zijn flinke bouwplannen Michel.

Dat houd je voorlopig wel van de straat.

Blijft er genoeg tijd over om af en toe nog met de treinen te rijden?

Henk