Citaat van: erik01 op zaterdag 01 oktober 2022, 14:05:25
Weer een schitterende aanwinst ben je rijker.De machinist voorin, maakt het compleet.
Heel veel rijplezier.
Michelstadt is zeker een schitterende aanwinst rijker Erik.

Het zijn de kleine details die het hem doen.

Met het rijplezier komt het zeker goed hij heeft al over de 3 uur gereden naar volle tevredenheid.
Citaat van: frank-103 op zaterdag 01 oktober 2022, 14:19:06
Schitterende aankoop Michel!
Nb de zolder van de buren inpikken voor extra opstelruimte, is dat een optie? 
Dank je wel Frank.

Nee doe maar niet de zolder van de buren dan krijg ik aan de ene kant blaffende keffertjes erbij en aan de andere kant moet ik eerst puinruimen op de zolder ik ga hier wel weer wat rommelen zodat ik wat kan uitbreiden.

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 01 oktober 2022, 14:42:49
Da's een hele mooie TEE, veel plezier ermee.
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 01 oktober 2022, 13:49:29
of het niet Zwitserse materiaal van de baan afhalen
Inderdaad er van af halen, in het doosje stoppen en plaatsen in het verkoophoekje. 
Dirk-Jan
Hij is zeker mooi Dirk-Jan en nog gefelicitaart met je verjaardag.

Nee verkopen doe ik bijna niet met mijn spullen of het uitbreiden of een vitrine erbij kopen die ergens opgehangen zal worden in huis.
Citaat van: MarklinSBB op zaterdag 01 oktober 2022, 14:44:00
Wat een schitterende aankoop van een legendarisch treinstel Michel. Veel plezier ermee!
Met het rijplezier van deze schitterende treinstel komt het zeker goed Jos.

Toen ik deze schitterende treinstel voor het eerst zag in een filmpje van Wico was ik er verliefd op de prachtige gestroomlijnde voor-achterkant de kleurencombinatie alles klopt aan deze trein en nu ik de kans kreeg om hem aan te schaffen twijfelde ik geen moment en brengt hij een glimlach op mijn gezicht als ik hem aan zie komen uit het spiraal.

Citaat van: Wico op zaterdag 01 oktober 2022, 14:49:28
Michel,
Mijn complimenten voor je nieuwste aanwinst
. Ik moet zeggen dat je steeds meer smaak voor zeer fraai Zwitsers materieel begint te krijgen
.
Persoonlijk vind ik de TEE kleurstelling één van de mooiste die er rond rijdt op de (model)banen; ik prijs me gelukkig met ook een aantal exemplaren in Donnerwetter
.
Groeten,
Wico
Dank je wel Wico.

Ook bedankt voor je compliment dat mijn smaak erop vooruit gaat.

Ik kan wat je schrijft over de kleurstelling alleen maar beamen het is een mooie rustgevende kleur die klasse en stijl uitstraalt.
Ik zag hem voor het eerst op jouw baan en kreeg er meteen een heerlijk gevoel bij toen ik hem zag rijden nee ik zeg het verkeerd zag bewegen.
Citaat van: Tony op zaterdag 01 oktober 2022, 14:55:08
Dat is een heel fraaie aanwinst, Mies 
En gelijk compleet, hoef je geen wagens meer te zoeken 
Wat let je trouwens, om regelmatig treinen/slepen te wisselen ?
Niet alles hoeft op je baan te staan en slepen veranderen is ook erg leuk.
Grtz, rij en geniet ze !
Tony
Goed punt Tony wat je schrijft hij is meteen compleet.

Daar heb ik trouwens nooit over na gedacht om eens te wisselen helaas verander ik nooit slepen als er een goede combinatie lees wat een lekker gevoel geeft tussen de loc en rijtuigen/ wagons dan laat ik die bijna altijd zo rijden.
Zeker mijn Gottard expres met de prachtige panorama rijtuigen blijft altijd zo rijden hier in Michelstadt.
Met het genieten komt het zeker goed Tony.

Citaat van: RoelMarklin op zaterdag 01 oktober 2022, 15:38:00
Michel,
Wat ben jij een bofkont om zo iets moois tegen te komen. Het is een prachtig exemplaar. Zal vast heel mooi staan samen met de TEE-RAm.
Veel plezier!
Groet,
Roel
Ik ben zeker een bofkont Roel met een vrouw die mee denk om mijn Zwitserse materiaal uit te breiden.

Het is zeker een prachtig model en ik zal een een foto maken waar beide snoepjes op de foto staan de TEE Gottarde en de RAm TEE.
Dank je wel Roel.

Citaat van: NS_Gerard op zaterdag 01 oktober 2022, 16:01:35
hoi michel
mooie set
mvgr. gerard
Dank je wel Gerard.

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 01 oktober 2022, 16:25:04
Bellissimo !!!

Groeten,
Erik.
Grazie Erik.

Citaat van: Hanzi op zaterdag 01 oktober 2022, 18:47:03
Wow Michel

Dat dacht ik ook toen de doos binnen kwam Hans.

En het wow gevoel komt steeds terug als hij aankomt rijden.

Citaat van: ramdani op zaterdag 01 oktober 2022, 18:58:41
mooie set Michel
mvg;
Michel
Dank je wel Michel.

Citaat van: Timdh op zaterdag 01 oktober 2022, 19:08:40
Een plaatje Michel en prachtig gelijk een machinist er in. Hoort eigenlijk in elke cabine.
Grtz Tim
Dank je wel Tim.

Ik probeer in iedere loc of stuurstandwagen waar het kan om er een machinist in te maken is net dat beetje extra wat de loc of stuurstandwagen mooier maakt.

Soms moet de machinist ernstig verminken door bijna de hele onderpartij eraf knippen maar die glimlach bij de machinist als hij door Michelstadt is onbetaalbaar.

Citaat van: Maarten Marklin op zaterdag 01 oktober 2022, 20:53:49
Wow [size=78%]Michel, wat een mooie aanwinst. Prachtig treinstel dat ook op mijn verlanglijst staat. Ik vraag me wel af hoe de rijeigenschappen zijn en hoor dat graag van je.[/size]
[size=78%]Indertijd waren de reviews niet zo best, iets met de motor of lagers dacht ik.[/size]
Dank je Maarten en als je hem tegenkomt gewoon doen je zal er geen spijt van krijgen.

Wat ik zo kan zeggen na dik 3 uur rijden fantastisch de motor hoor je niet net als beide slepers die ook geruisloos zijn en het rijd soepel en netjes.
Ik heb wel eerst de asjes schoongemaakt en vet in beide wormwielen gedaan want die waren droog en wat ik al zei hij rijd geruisloos over de baan heen.
Citaat van: Hanzi op zaterdag 01 oktober 2022, 21:51:37
Wij willen fillum !
Wij willen fillum !!
Wij willen fillum !!!
Ik ga mijn best doen Hans eerst even met mijn kleizoon kletsen hoe ik het beste kan knippen en plakken met filmpjes want dat lukt mij niet al te best maar ik ga mijn best doen na zijn advies.
Dus even geduld a.u.b
Bas,
Als het maar wel zoute popcorn is want die vindt ik het lekkerst.

Citaat van: Trainhenk op zondag 02 oktober 2022, 10:33:22
Dag Michel,
Mooie trein weer!
Ik heb een vraag:
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 01 oktober 2022, 13:49:29
De trein rijd nu mee in de dienstregeling van Michelstadt en hij rijd erg soepeltjes en geruisloos ik hoor totaal niks als hij over de baan heen rijd wat een fantastische aanwinst waar ik zeer en zeer blij mee ben.
Alleen is er nu weer een blok bezet en houd ik nog maar 8 blokken vrij dus ik vrees dat ik volgend jaar of moet uitbreiden wat betreft schaduwstation nummer 4 en 5 en 6 of het niet Zwitserse materiaal van de baan afhalen dan heb ik weer blokken voldoende maar dat zien we volgend jaar wel hoe het gaat lopen rijden.
Heb je nog wel genoeg ruimte om uit te breiden.
Moet je dan niet naar een huis met een grotere zolder?
Niet Zwitsers materiaal van de baan af halen is natuurlijk geen optie.

Groeten,
Henk
Dank je wel Henk

ja hij is mooi hé.

Ik heb nog een 8 tal blokken over dus kan voorlopig nog wat aanschaffen.

Een groter huis zou ik zeker waarderen maar dat is zeker geen optie in deze tijd voor ons dus moeten we roeien met de riemen die we hebben.
En
nee het Zwitsers materiaal van de baan halen is zeker geen optie.

Citaat van: PaT op zondag 02 oktober 2022, 10:53:30
Hey Mies, mooi setje die TEE! Het modelspoorseizoen is voor mij weer net begonnen, maar jij hebt niet stil gezeten de laatste tijd! Die baan van je wordt echt tof!
Dank je wel Patrick.

Blij dat je modelspoorseizoen weer is begonnen dus kom maar op met je berichten en update's.

Nee ik rij het hele jaar door al was het deze zomer soms afzien op zolder maar ook daar was een oplossing voor een uurtje eerder opstaan dan was het nog lekker op zolder en kon ik toch lekker rijden en genieten.
Bedankt voor je compliment dat je mijn baan tof vindt.
Groet Michel