Citaat van: frank-103 op zondag 20 september 2026, 09:14:33Mooie wagens Michel! Het verzamelen van wagens is een leuke hobby in de hobby maar kan ook makkelijk uit de hand lopen, zo staan hier inmiddels meer dan 30 shimmns (staslwagens). Op naar de 30 holcim wagens?
Dank je wel Frank.
Ja dat is het zeker mede omdat er natuurlijk verschillende mooi varianten zijn.
De 10 zijn sinds gisteren op de baan gezet en rijden achter de Vectron Cargo loc aan en in totaal als de andere 2 ook in een sleep komen rijden er precies 50 Holcim wagons op de baan.
Citaat van: FransW op zondag 20 september 2026, 09:23:03Weer een mooie uitbreiding van het Holcim-goederenwagenpark Michel!

Zeker weten Frans een hele mooie uitbreiding die mijn Holcim

tje sneller doet slaan.
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 20 september 2026, 11:27:44Nou Michel, deze zag ik niet aankomen hoor
Maar niet heus!
Bij het vorige bericht met hetgeen wat uit Zeeland is meegenomen, ontbrak Holcim compleet! Het was dus wel duidelijk dat daar een 'special' voor kwam.
Gefeliciteerd met de uitbreiding van jouw sleep met de twee Holcim-karren
Groeten,
Erik.
Alleen de locs had in nog laten zien Erik vanaf de prachtige Holcim aanwinsten komen er nog wat materiaal wat gepresteerd gaat worden.
Dank je wel Erik voor je felicitatie de 10 rijden al in 1 sleep de de andere prachtige wagons komen in een andere sleep te rijden met Jura betonwagons beetje van alles wat zeg maar.
Citaat van: Wico op zondag 20 september 2026, 12:06:31Michel,
Gelukkig kan ik hier nog steeds van de steengroeve en Holcim betoncentrale genieten. Op termijn wordt dat ombouwen naar AMRIZE, want Holcim heeft in 2025 zijn USA activiteiten afgesplitst in een nieuwe zelfstandige onderneming.
De HOLCIM wagons hebben ondertussen een goed nieuw thuis gevonden. Everybody happy
.
Groeten,
Wico
Zeker everybody happy Wico zeer happy zelfs.
Uiteraard hou ik je ombouw in de toekomst naar AMRIZE in de gaten want er staan nog een paar pareltjes bij de steengrove die mijn Holcin hartje sneller doen staan.
En bedankt voor de informatie omtrent het afstoten van Holcim in Amerika weer wat kennis erbij van dit prachtige bedrijf.
Citaat van: Tony op zondag 20 september 2026, 13:20:02Maar goed, dat je geen hoge Zwitserse bergen op je baan hebt, Mies
Dat wordt met al dat rijdend materieel anders veeeels te zwaar
En dan is de kans groot, dat je op een dag opeens een verdieping of wat lager aan het treinen bent en de brandweer op onverwacht bezoek krijgt
Grtz en lekker knarren vandaag !
Tony
Nee geen bergen Tony zo kan ik alles goed blijven zien als het rond rijd in Michelstadt.
Al kan ik er enorm van genieten hoor van prachtige bergen zoals bij Wico en vele andere bouwers op het forum.
Met het karren is het zeker goed gekomen vele kilometers gemaakt en de locs waren heerlijk aan het knorren.
Citaat van: Appermont1991 op zondag 20 september 2026, 18:17:55Zoals in ook in Wico zen topic had vermeld. Geweldige ruilhandel hebben jullie gedaan. Beide zijn jullie winnaar van dit. Je had ondertussen al een deel van deze en nu aardig uitgebreid. Dat gaan leuke treinen worden en eigelijk een filmpje zou dubbel zoveel genot worden😀
Deze ruilhandel heeft zeker alleen maar winnaars opgeleverd ik materiaal van mijn favoriete Zwitserland en Wico van zijn grote prachtige locs met bijpassende erg lange slepen.
Filmpje heb ik al in gedachten met alleen maar Holcim slepen en dat zijn in Michelstadt bijna allemaal lange slepen helaas erg druk met werken veels te druk vandaag wat van gezegd dat ik dat niet meer wil maar het weekend moet zeker lukken een filmpje ik ga mijn best doen Kenny.
Citaat van: lucdiels op maandag 21 september 2026, 10:50:36Gelukkige man ben jij Michel met zo'n vriend, de Holcim-wagens zijn een prachtige uitbreiding van jouw verzameling rollend materiaal. We zien ze hopelijk ooit in een film verschijnen in Michelstadt.
Luc
Ik ben zeker een gelukkig man Luc met Wico als vriend en ik heb niet veel vrienden maar die ik heb daar ben ik zeer vereerd mee en trots op.
Filmpje gaat er zeker komen Luc ik ga mijn best doen voor je.
Citaat van: Adriaan_Berg op maandag 21 september 2026, 16:54:21Hé Michel, kon je niet gewoon de hele baan van Wico overnemen? Dan was je gelijk klaar en was misschien wel net zo makkelijk? 
Als dat zou kunnen had ik dat zeer zeker gedaan Adriaan maar helaas is Wico zijn zolder veel groter dan mijn zoldertje dus helaas pindakaas.
Citaat van: Trainhenk op maandag 21 september 2026, 22:06:38Hoi Michel,
Ik ben even lekker op vakantie geweest en jij zet de garagedeur open (je voordeur is te klein
) om al dat mooie spul binnen te laten rijden.
Veel plezier ermee.
Henk
Helaas ging alles toch door de voordeur Henk want een garage had ik graag willen hebben voor de motor.
Dank je wel Henk.
Hoe was je vakantie en waar ben je heen geweest ?
Citaat van: Jan22 op maandag 21 september 2026, 23:40:19Beiden gefeliciteerd met de deal, dat noemden we vroeger "synergy" ... (soort van samen sterk idee)
Dank je wel JW voor je feliciatie.
Weer wat geleerd want dit woord kende ik niet echt.
Groet Michel