Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Michelstadt } de Roco Coop Vectron is geijkt en rijd zijn rondjes.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Michelstadt } Holcim Holcim en nog eens Holcim.

Als het maar Zwitsers is.

Michelstadt } Holcim Holcim en nog eens Holcim.
Zoals jullie weten ben ik nogal gecharmeerd van de firma Holcim heb al vele diverse wagons en vele vrachtwagens op de baan staan / rijden en toen ik de kans kreeg uit Zeeland om wat Holcim materiaal over te nemen was ik er uiteraard als de kippen bij. :P

De Roco 76145 (Uacns) 2 schitterende silowagons en de Roco 67449 (Uacs) 10 ook weer schitterende silowagons. :favorite:
Het aantal Holcim wagons is meteen flink uitgebreid en de 2 Uacns gaan verdeelt worden in andere slepen en de 10 gaan in een sleep rijden met een Cargo loc ervoor.
Ik zal eens kijken hoeveel Holcim wagons er straks op de baan rijden / staan.

Strak gaat de Zwitserse V200 de Am 4/4 alleen zijn rondjes rijden en gaan de oude ketelwagons met Esso Shell en Bp even van de baan af totdat de uitbreiding klaar is dan komen ze weer terug op de baan.

Kortom vandaag weer heerlijk op zolder vertoeven waar de treinen weer heerlijk hun rondjes gaan rijden en waar wat loc wissels gaan plaats vinden.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Holcim Holcim en nog eens Holcim.
Mooie wagens Michel! Het verzamelen van wagens is een leuke hobby in de hobby maar kan ook makkelijk uit de hand lopen, zo staan hier inmiddels meer dan 30 shimmns (staslwagens). Op naar de 30 holcim wagens?

zonder fantasie ook geen creativiteit

Weer een mooie uitbreiding van het Holcim-goederenwagenpark Michel!
:thumbup:

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Nou Michel, deze zag ik niet aankomen hoor  :lol:  :lol:  Maar niet heus!
Bij het vorige bericht met hetgeen wat uit Zeeland is meegenomen, ontbrak Holcim compleet! Het was dus wel duidelijk dat daar een 'special' voor kwam.
Gefeliciteerd met de uitbreiding van jouw sleep met de twee Holcim-karren  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.

US rail .. what else?

Michel,

Gelukkig kan ik hier nog steeds van de steengroeve en Holcim betoncentrale genieten. Op termijn wordt dat ombouwen naar AMRIZE, want Holcim heeft in 2025 zijn USA activiteiten afgesplitst in een nieuwe zelfstandige onderneming.

De HOLCIM wagons hebben ondertussen een goed nieuw thuis gevonden. Everybody happy :).

Groeten,
Wico

Märklin fahren-ärger sparen

Maar goed, dat je geen hoge Zwitserse bergen op je baan hebt, Mies  :important:
Dat wordt met al dat rijdend materieel anders veeeels te zwaar  :warning:
En dan is de kans groot, dat je op een dag opeens een verdieping of wat lager aan het treinen bent en de brandweer op onverwacht bezoek krijgt 8)

Grtz en lekker knarren vandaag !
Tony
Zoals in ook in Wico zen topic had vermeld. Geweldige ruilhandel hebben jullie gedaan. Beide zijn jullie winnaar van dit. Je had ondertussen al een deel van deze en nu aardig uitgebreid. Dat gaan leuke treinen worden en eigelijk een filmpje zou dubbel zoveel genot worden😀
Gelukkige man ben jij Michel met zo'n vriend, de Holcim-wagens zijn een prachtige uitbreiding van jouw verzameling rollend materiaal. We zien ze hopelijk ooit in een film verschijnen in Michelstadt.

Luc

Waar een wil is, is een spoor

Hé Michel, kon je niet gewoon de hele baan van Wico overnemen? Dan was je gelijk klaar en was misschien wel net zo makkelijk? :P

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Hoi Michel,

Ik ben even lekker op vakantie geweest en jij zet de garagedeur open (je voordeur is te klein  8o ) om al dat mooie spul binnen te laten rijden.

Veel plezier ermee.

Henk

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Beiden gefeliciteerd met de deal, dat noemden we vroeger "synergy" ... (soort van samen sterk idee)

Citaat van: frank-103 op zondag 20 september 2026, 09:14:33Mooie wagens Michel! Het verzamelen van wagens is een leuke hobby in de hobby maar kan ook makkelijk uit de hand lopen, zo staan hier inmiddels meer dan 30 shimmns (staslwagens). Op naar de 30 holcim wagens?

Dank je wel Frank. :thumbup:
Ja dat is het zeker mede omdat er natuurlijk verschillende mooi varianten zijn. :favorite:
De 10 zijn sinds gisteren op de baan gezet en rijden achter de Vectron Cargo loc aan en in totaal als de andere 2 ook in een sleep komen rijden er precies 50 Holcim wagons op de baan. :favorite:  :favorite:

Citaat van: FransW op zondag 20 september 2026, 09:23:03Weer een mooie uitbreiding van het Holcim-goederenwagenpark Michel!
:thumbup:

Zeker weten Frans een hele mooie uitbreiding die mijn Holcim  :favorite: tje sneller doet slaan. :P

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 20 september 2026, 11:27:44Nou Michel, deze zag ik niet aankomen hoor  :lol:  :lol:  Maar niet heus!
Bij het vorige bericht met hetgeen wat uit Zeeland is meegenomen, ontbrak Holcim compleet! Het was dus wel duidelijk dat daar een 'special' voor kwam.
Gefeliciteerd met de uitbreiding van jouw sleep met de twee Holcim-karren  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Alleen de locs had in nog laten zien Erik vanaf de prachtige Holcim aanwinsten komen er nog wat materiaal wat gepresteerd gaat worden. :)
Dank je wel Erik voor je felicitatie de 10 rijden al in 1 sleep de de andere prachtige wagons komen in een andere sleep te rijden met Jura betonwagons beetje van alles wat zeg maar. :P

Citaat van: Wico op zondag 20 september 2026, 12:06:31Michel,

Gelukkig kan ik hier nog steeds van de steengroeve en Holcim betoncentrale genieten. Op termijn wordt dat ombouwen naar AMRIZE, want Holcim heeft in 2025 zijn USA activiteiten afgesplitst in een nieuwe zelfstandige onderneming.

De HOLCIM wagons hebben ondertussen een goed nieuw thuis gevonden. Everybody happy :).

Groeten,
Wico

Zeker everybody happy Wico zeer happy zelfs. :favorite:
Uiteraard hou ik je ombouw in de toekomst naar AMRIZE in de gaten want er staan nog een paar pareltjes bij de steengrove die mijn Holcin hartje sneller doen staan. :favorite:
En bedankt voor de informatie omtrent het afstoten van Holcim in Amerika weer wat kennis erbij van dit prachtige bedrijf. :thumbup:

Citaat van: Tony op zondag 20 september 2026, 13:20:02Maar goed, dat je geen hoge Zwitserse bergen op je baan hebt, Mies  :important:
Dat wordt met al dat rijdend materieel anders veeeels te zwaar  :warning:
En dan is de kans groot, dat je op een dag opeens een verdieping of wat lager aan het treinen bent en de brandweer op onverwacht bezoek krijgt 8)

Grtz en lekker knarren vandaag !
Tony

Nee geen bergen Tony zo kan ik alles goed blijven zien als het rond rijd in Michelstadt. :favorite:
Al kan ik er enorm van genieten hoor van prachtige bergen zoals bij Wico en vele andere bouwers op het forum. :favorite:
Met het karren is het zeker goed gekomen vele kilometers gemaakt en de locs waren heerlijk aan het knorren. :)

Citaat van: Appermont1991 op zondag 20 september 2026, 18:17:55Zoals in ook in Wico zen topic had vermeld. Geweldige ruilhandel hebben jullie gedaan. Beide zijn jullie winnaar van dit. Je had ondertussen al een deel van deze en nu aardig uitgebreid. Dat gaan leuke treinen worden en eigelijk een filmpje zou dubbel zoveel genot worden😀

Deze ruilhandel heeft zeker alleen maar winnaars opgeleverd ik materiaal van mijn favoriete Zwitserland en Wico van zijn grote prachtige locs met bijpassende erg lange slepen. :favorite:
Filmpje heb ik al in gedachten met alleen maar Holcim slepen en dat zijn in Michelstadt bijna allemaal lange slepen helaas erg druk met werken veels te druk vandaag wat van gezegd dat ik dat niet meer wil maar het weekend moet zeker lukken een filmpje ik ga mijn best doen Kenny. :thumbup:

Citaat van: lucdiels op maandag 21 september 2026, 10:50:36Gelukkige man ben jij Michel met zo'n vriend, de Holcim-wagens zijn een prachtige uitbreiding van jouw verzameling rollend materiaal. We zien ze hopelijk ooit in een film verschijnen in Michelstadt.

Luc

Ik ben zeker een gelukkig man Luc met Wico als vriend en ik heb niet veel vrienden maar die ik heb daar ben ik zeer vereerd mee en trots op.
Filmpje gaat er zeker komen Luc ik ga mijn best doen voor je. :)

Citaat van: Adriaan_Berg op maandag 21 september 2026, 16:54:21Hé Michel, kon je niet gewoon de hele baan van Wico overnemen? Dan was je gelijk klaar en was misschien wel net zo makkelijk? :P

Als dat zou kunnen had ik dat zeer zeker gedaan Adriaan maar helaas is Wico zijn zolder veel groter dan mijn zoldertje dus helaas pindakaas. ;)

Citaat van: Trainhenk op maandag 21 september 2026, 22:06:38Hoi Michel,

Ik ben even lekker op vakantie geweest en jij zet de garagedeur open (je voordeur is te klein  8o ) om al dat mooie spul binnen te laten rijden.

Veel plezier ermee.

Henk

Helaas ging alles toch door de voordeur Henk want een garage had ik graag willen hebben voor de motor.
Dank je wel Henk. :thumbup:
Hoe was je vakantie en waar ben je heen geweest ?

Citaat van: Jan22 op maandag 21 september 2026, 23:40:19Beiden gefeliciteerd met de deal, dat noemden we vroeger "synergy" ... (soort van samen sterk idee)

Dank je wel JW voor je feliciatie. :thumbup:
Weer wat geleerd want dit woord kende ik niet echt.

Groet Michel
Michelstadt } de Roco Coop Vectron is onderweg.

Michelstadt } de Roco Coop Vectron is onderweg.
En de maandelijkse getallen zijn weer bekend.
Dagen gereden..........30
Gereden totaal.........41,833,2 kilometer
Gemiddeld per dag......1422,7 kilometer
Totaal aantal km.......3,121,871,6 kilometer
Aantal treinen.........451
Gemiddeld aantal treinen per dag.......15,03

Verder kreeg ik bericht dat mijn nog als enigste gereserveerde Roco loc (7520175) de Coop Vectron onderweg is richting Michelstadt al kreeg ik gisteren van een vriend al een waarschuwing om de loc goed na te kijken want sommige uitgeleverde locs hebben last van verf die er vanaf valt en al los in de doos kunnen liggen. :O

Ook kreeg ik afgelopen week na 4 maanden bij Roco gelegen te hebben mijn Re 4/4 van de BLS terug van de reparatie en hij rijd weer heerlijk zijn rondjes mee hopelijk blijft de decoder het nu ook doen na 200 uur rijden.

Voor een filmpje met de Holcim slepen heb ik nog geen tijd gehad erg heel erg druk op het werk collega's op vakantie geen personeel in het magazijn dus een flinke achterstand die weggewerkt moet worden en de overuren vliegen mij om de oren. :(

Maar het filmpje wordt niet vergeten hoor komt er echt aan weet alleen niet wanneer.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de Roco Coop Vectron is onderweg.
Dat is wel lastig zo'n verf probleem. Want wat als het model nu goed is, maar de verf er over een paar maanden alsnog vanaf begint te vallen? Ja het zal misschien wel onder de garantie vallen zeker als het al een bekend probleem is van de modellen.
Maar hoop voor je dat ie probleemloos is en blijft.
Hopelijk gaat je komende aanwinst geen probleem worden. Beetje duimen op goed geluk dan.
Weer een nieuwe maand, mooi gereden alweer. Wat is u record op 1 maand van hoogste km's en treinen gereden? Want elke maand zijn best indrukwekkende statistieken

US rail .. what else?

Michel,

Dat zijn weer indrukwekkende statistieken! Ik kijk al uit naar de foto's van de COOP Vectron. Hopelijk blijven de problemen met de verf je bespaard en kun je volop genieten van deze loc.

Groeten,
Wico
Michel weer een drukke rijmaand in Michelstadt. Hopelijk geen problemen met je nieuwe loc. Dat filmpje houden we te goed...

Luc

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Hé Miessie!

Ken het FF wat rustiger met die kilometers?
Zo kenne we je nooit inhale, toch?
 :-)  :-)  :-)

Neem die COOP Vectron maar niet mee naar de stamtafel Noord Holland begin november.
Zal Laurent niet leuk vinden als zijn rails onder de verf komt.  >:-D

Maar goed zodra het filmpje hier zichtbaar komt gaan we weer genieten.

Henk

Citaat van: NL-modelspoor op donderdag 01 oktober 2026, 06:05:58Dat is wel lastig zo'n verf probleem. Want wat als het model nu goed is, maar de verf er over een paar maanden alsnog vanaf begint te vallen? Ja het zal misschien wel onder de garantie vallen zeker als het al een bekend probleem is van de modellen.
Maar hoop voor je dat ie probleemloos is en blijft.

Gisteren even snel gekeken naar de loc toen hij binnen kwam Johan maar kon niks in de doos vinden van verf of iets dergelijks. :P
Zojuist na het werk weer even gekeken maar nu in het daglicht maar de buitenkant ziet er goed en strak uit een pak van mijn hart als zakte de moed mij iets in de schoenen als ik zie hoeveel in aan de loc moet aanbrengen aan kleinmateriaal.
Morgen wat foto's nemen van de loc.

Citaat van: Appermont1991 op donderdag 01 oktober 2026, 07:09:46Hopelijk gaat je komende aanwinst geen probleem worden. Beetje duimen op goed geluk dan.
Weer een nieuwe maand, mooi gereden alweer. Wat is u record op 1 maand van hoogste km's en treinen gereden? Want elke maand zijn best indrukwekkende statistieken

Je duimen hebt gewerkt Kenny tot nu toe ziet het er goed uit de loc. :thumbup:
Volgens mij is dit denkelijk wel het hoogste wat ik heb gereden zal het morgen voor de zekerheid nog even contoleren maar iedere dag gereden komt niet vaak voor.
Morgen wordt de Coop Vectron geijkt en komt hij na een weekje los gereden te hebben voor 1 van de 2 Coop slepen te rijden moeilijke keuze weer welke sleep wordt het. :)

Citaat van: Wico op donderdag 01 oktober 2026, 08:35:43Michel,

Dat zijn weer indrukwekkende statistieken! Ik kijk al uit naar de foto's van de COOP Vectron. Hopelijk blijven de problemen met de verf je bespaard en kun je volop genieten van deze loc.

Groeten,
Wico

Ja Wico ik heb lekker gereden afgelopen maand de locs hadden er zin in. :favorite:
Na 2 inspecties ziet de loc er goed uit morgen of zondag als ik de foto's plaats misschien dat iemand iets kan zien maar ik voorlopig niet (gelukkig maar).
Eerst morgen de kap eraf halen en veel klein spul erop monteren enigste nadeel was dat de ramen aan beide kanten niet goed vastgeklikt zaten en er dus maar half inzaten even aandrukken en klaar maar toch. :?

Citaat van: lucdiels op donderdag 01 oktober 2026, 10:26:06Michel weer een drukke rijmaand in Michelstadt. Hopelijk geen problemen met je nieuwe loc. Dat filmpje houden we te goed...

Luc

Het liep lekker Luc mede door iedere dag gereden te hebben stijgen de getalletjes natuurlijk ook veel. :favorite:
Tot nu toe geen problemen met de loc Luc.
Ja die houden jij / jullie zeker te goed van mij. :thumbup:

Citaat van: Trainhenk op donderdag 01 oktober 2026, 11:37:49Hé Miessie!

Ken het FF wat rustiger met die kilometers?
Zo kenne we je nooit inhale, toch?
 :-)  :-)  :-)

Neem die COOP Vectron maar niet mee naar de stamtafel Noord Holland begin november.
Zal Laurent niet leuk vinden als zijn rails onder de verf komt.  >:-D

Maar goed zodra het filmpje hier zichtbaar komt gaan we weer genieten.

Henk

Misschien minder op vakantie gaan Henk dan kom je misschien in de buurt. >:-D
Nee hoor heb genoten van je vakantiekiekjes Henk zeker omdat we niet vaak foto's uit die regio zien hier op het forum.
Geen verf in de doos Henk dus hij zou eventueel meekunnen naar de stamtisch van Noord-Holland en hoeft Laurent zich ook geen zorgen te maken over de rails. ;)
Helaas erg druk dit weekend 3 feestjes waar ik heen ga en moet mijn motor dit weekend ophalen daarvan was de achterrem vastgelopen tijden het rijden maar is gelukkig weer gemaakt dus je raad het al druk druk druk maar ga mijn best doen met een filmpje.

Groet Michel

Waar een wil is, is een spoor

Gave loc Michel!
Ik zie dat je bij de coop nu kunt sparen voor leuke knuffels, krijg je er ook eentje bij aancoop van een loc? :P
 :reactie: Adriaan ( @Adriaan_Berg ), de woordkunstenaar... ;-)
Michelstadt } de Roco Coop Vectron is geijkt en rijd zijn rondjes.
 @citaat  @citaat

Nee Adriaan ik kreeg geen knuffel bij de aankoop van deze prachtige loc. 8o
En de Zwitserse Coop heeft wat ik ooit begreep totaal geen enige band/binding met de Nederlandse Coop supermarkt waar ik trouwens nooit kom.

@citaat

Ja mooi he Herman zo een woordkunstenaar wat Adriaan is. :thumbup:  :thumbup:

Gisteren was het dan zover de losse onderdelen werden op de Roco Coop loc gezet wat ben ik blij dat Roco voldoende reserve onderdelen erbij levert want verschillende onderdeeltjes vlogen weg uit de pincet(ten) sommige vond ik terug maar een aardig aantal ook niet.
Ook paste een aantal niet en moest ik de gaatjes even doorprikken met een speld zodat het onderdeeltje er makkelijk in ging ik moet bekennen het is wel erg mooi als de onderdelen erop zitten dat wel weer.
Alleen zou ikzelf de stangen aan de zijkant van de loc niet wit maar oranje maken de kleur van de loc nu vallen ze wel erg op net als de 3 voor en achter onder de ramen.

Vanochtend is de loc handmatig aangemeld in de Ecos en daarna in Koploper maar dat ging allemaal vlekkeloos en de symbooltjes in de Ecos veranderd met met DCC zijn die allemaal een rondje met de letter F erin dus de claxon het rode achterlicht en de cabine verlichting hun eigen symbooltje.

Ook meteen de op en aftrek naar beneden bijgesteld en de snelheid verlaagd naar 100 km wat hard genoeg is op de baan en toen begon het ijken wat redelijk liep de de loc rijd erg stil en is niet te horen als hij langskomt rijden de claxon is lekker zwaar van geluid en goed te horen cabine verlichting brandt helder en mooi kortom ben zeer tevreden straks eind deze week nu rijd hij nog solo hoe de trekkracht is als hij 10 Coop containerwagons achter zich heeft hangen.

Foto's zeggen meer als woorden 2 foto's zijn van de voorkant met en zonder onderdeeltjes en 1 foto bij het station is tijdens het ijken genomen ook de dakdetails zijn erg mooi gedaan fragiel maar heel erg mooi.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de Roco Coop Vectron is geijkt en rijd zijn rondjes.
Mooie aanwinst is dit! Dit gaat een leuke sleep worden met de bijbehorende wagons.
Kleine onderdelen maken wel duidelijk het verschil. Zal een hele klis zijn geweest maar nu het gedaan is dubbel zo mooi
Erg dapper dat je de kleine onderdeeltjes er op hebt gedaan! Ik heb hier de RFO sharky staan, maar de onderdeeltjes zitten veilig in het doosje. Als ik naar een mooie Vectron met  de stangetjes wil kijken pak ik mijn Marklin highspeed Vectron wel. Mijn Roco Vectron loopt ook erg mooi, ik hoop dat jouw Coop dat ook doet en blijft doen!

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Michel.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst  :thumbup:
En dat je alle onderdelen erop hebt gekregen!  :lol:
Zijn de foto's van de neus een voor en na situatie of zijn het de voor en achterkant, waarbij één zijde geen ruitenwissers heeft gekregen?  :roll:

Groeten uit Almelo 🚦

Erik.
Citaat van: h0_miessie op zondag 04 oktober 2026, 14:06:01Alleen zou ikzelf de stangen aan de zijkant van de loc niet wit maar oranje maken de kleur van de loc nu vallen ze wel erg op net als de 3 voor en achter onder de ramen.

Bij het origineel zijn ze ook wit. Alleen valt het daar minder op. In model zijn die stangen naar verhouding te dik en dan is dat wit inderdaad wel erg aanwezig, maar dunner maken is ook  niet echt een optie. Of Roco zou eens moeten overstappen naar de metalen onderdelen zoals Marklin en Piko wel doen.
Michel,

Van harte proficiat met deze loc :favorite:. Mooi dat het gelukt is om de kleine onderdeeltjes zorgvuldig aan te brengen! Zeer indrukwekkende loc in een hele mooie opvallende kleurstelling :thumbup:.

Groeten,
Wico
Weer een mooie loc erbij Michel, het wordt drummen in Michelstadt om al dat moois te zien passeren. Als daar maar geen relletjes op volgen tussen de preisertjes. Ik koop alleen Märklin en heb dus geen ervaring met het toevoegen van details. Dat drukt de prijs bij Roco maar je moet zelf wel aan de slag. Veel plezier ermee.

Luc
ik vind de machinist er bijna levensecht uitzien  :)
Citaat van: h0_miessie op zondag 04 oktober 2026, 14:06:01verschillende onderdeeltjes vlogen weg uit de pincet(ten) sommige vond ik terug maar een aardig aantal ook niet.
Herkenbaar van Brawa. Op de een of andere manier ben ik tot nu toe niks kwijtgeraakt.
 :reactie:
Brawa maakt inderdaad mooi en gedetailleerde loks en wagons maar ik pas er nu voor want de irritatie van al die losse rondvliegende onderdelen weegt zwaarder dan de optische perfectie  :D 

Goed friemelwerk geleverd, Mies  :thumbup:

En wat die witte grijpstangen betreft......

Schermopname (570).png
Die horen er dus echt zo uit te zien  B)   (bron; wikipedia)

Veel mooie schaalkilometers toegewenst !

Grtz Tony
Gefeliciteerd met deze coop loc, de opzet deeltjes maken wel een groot verschil.

Ben benieuwd naar filmpje met de een coop sleep getrokken door deze vectron.
 :) Dat is een mooie lok Michel, valt wel op in die kleuren. B)
Heb je de onderdeeltjes wel vast gelijmd?
En met een schone zak of zakloze stofzuiger de vloer goed zuigen, dan vind je de onderdeeltjes misschien wel terug in de stofzuiger.

:reactie: Altijd fijn; met een schone zak zuigen  :-)