Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Michelstadt } huiselijk warm op zolder.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } pakketje uit Zwitserland is binnen.

Fantasietjes op de baan

Ik dacht al hetzelfde als TrainHenk: waar laat ie dat allemaal...Zelf heb ik van mijn Locs ( 100-tal) 2 ploegen gemaakt , die ik dan om de paar maanden om de beurt op de baan zet zodat regelmatig met alles gereden wordt. Als ze in "rust" zijn staan ze in vitrinekasten zodat alles zichtbaar is en niet in dozen of laden zit. Hoe doe jij dat Miche?

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: frank-103 op maandag 06 april 2026, 08:40:15Mooie aanwinsten weer Michel!

Dank je wel Frank. :thumbup:
Ja als Holcim (oude logo) liefhebber ben ik er weer zeer zeer blij mee. :favorite:

Citaat van: Wico op maandag 06 april 2026, 08:44:17Michel,

Dat is weer smikkelen en smullen :favorite:. Je kunt wel zien dat de leverancier erg blij met jou is als hij zijn spullen gratis weggeeft ;). Grapje natuurlijk, want ik weet uit ervaring dat de beste man dat vaker doet!

En een basis van 1 x 1 is natuurlijk mooi om een betoncentrale met bijbehorende scenery neer te zetten! Je hebt in elk geval een goed voorbeeld uitgekozen om inspiratie op te doen.

Als je meer foto's of info nodig hebt dan weet je me te vinden :thumbup:.

Groeten,
Wico

Inderdaad Wico Jean Francois is goed voor zijn klanten door er vaak wat extra's bij te doen wordt door mij altijd zeer gewaardeerd. :favorite:
Als het grote terrein voor de betoncentrale is vrijgekomen zal ik toch eens moeten stoppen met Holcim vrachtwagens te kopen want het moet wel in verhoudingen goed blijven niet tig vrachtwagens bij een afgifte punt van beton. :O
Ja jouw terrein is mijn grote voorbeeld om inspiratie op te doen al zal het nooit en te nimmer zo mooi als bij jouw worden vrees ik. ;)
Mocht ik wat detail foto's willen hebben dan geeft ik je een berichtje alvast mijn dank hiervoor. :thumbup:

Citaat van: Appermont1991 op maandag 06 april 2026, 09:02:47Pakjes ontvangen is toch altijd plezant, zeker en vast zo leuke als deze!
Dat gaat al een aardige sleep worden. Zeer veel plezier ermee!

Inderdaad zijn pakketjes ontvangen leuk zeker die uit Zwitserland Kenny. :favorite:
Ja de Coop sleep zal ietsjes langer worden vrees ik zolang hij maar ik het grootste blok in het station past. :P

Citaat van: lucdiels op maandag 06 april 2026, 09:23:17Ja Michel ik schreef het al: jij weet steeds weer opnieuw de juiste spullen voor jouw baan te vinden. Je zou op den duur ook Zwitsers gaan denken. Te laat echter voor mij, ik heb teveel Duitse locs en spullen. :D
De vrachtwagens zijn echt mooi afgewerkt met dat fruit, geeft idd wat kleur aan de baan. Ook de Hoclim-wagens mogen gezien worden. Succes met het verdere uitbouwen van de baan en de collectie.

Luc

Ja kan altijd switchen Luc  ;)  ben ik nu ook mee bezig door spullen te verkopen waar ik niks meer mee doe of rij.
Het Zwitserse gehalte in huis wordt ook steeds meer Luc koffiemachine haarföhn waterkoker stofzuiger enz enz iets duurder maar wel goede en betrouwbare kwaliteit.
Inderdaad zijn de Coop containers kleurrijk en gaan de sleep net dat beetje meer geven net als de Holcim vrachtwagens mooi en opvallend. :favorite:
Dank voor je succes groet ik ga mijn best doen. :D

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 06 april 2026, 11:55:10Dag Michel.

Naast het nieuwe-aanwinst-inrijspoor
ligt blijkbaar ook nog een verkeersweg!
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten  :thumbup:
De kiepwagen is een zeer fraaie en een
welkome afwisseling tussen alle witgoed  :cool:
Hoe staat het ondertussen met de bouw
van het goederen overslagcentrum?  :roll:

Groeten,

Erik.

De aanwinsten komen van alle kanten aanrijden Erik. :P
Dank je wel voor de felicitatie en ja die kiepwagen is een schoonheid van een vrachtwagen daar heb ik er nu 2 van zelf vindt ik de oplegger met 4 assen erg mooi en opvallend door de vele assen.
Met het distributiecentrum gaat het goed de grond waar asfalt moet komen is neergelegd en wordt eerdaags op het asfalt gelegd en dan afgeknipt zodat neergelegd kan worden maar eerst nog wat ramen in het gebouw plaatsen zodat als de verlichting brand het mooi overal te zien is.

Citaat van: bellejt op maandag 06 april 2026, 12:03:23de robel bestaat wel van de SBB/OBB van het merk viessman.Google maar eens

Helaas geeft de link bij mij niks aan alleen dat het DNS-adres niet kan gevonden worden.
Zelf zal ik wel een gele robel van Kibri de 16100 maar die oogt weer erg plastiekachtig ik zoek gewoon verder Johnny.

Citaat van: Sanderz28 op maandag 06 april 2026, 19:26:57Je kan de lok ook geel spuiten, ik heb ook wel eens een lok gespoten. :D

Zo kunnen Sander maar daar waag ik mij toch niet aan aan het spuiten van materiaal. :O

Citaat van: Trainhenk op maandag 06 april 2026, 21:36:03Michel,

Ik begin mij nu toch serieus zorgen te maken om jou.

Kan je alles nog wel kwijt op zolder?

Henk  >:-D

Henk, je hoeft je gelukkig geen zorgen te maken hoor alles kan nog steeds een plekje vinden in en op Michelstadt. :P
Ruimte genoeg nog om op te vullen. :P  :P

Citaat van: eddyflame op maandag 06 april 2026, 22:18:00Ja hoor

ik heb hem net van wat modellen afgeholpen

GR Ed

En dat wordt zeer gewaardeerd Ed. :thumbup:
Nu heb ik toch wat meer lucht ruimte nu hoeft Henk zich helemaal geen zorgen meer te maken. >:-D

Citaat van: wimpietje op dinsdag 07 april 2026, 06:02:57Ik dacht al hetzelfde als TrainHenk: waar laat ie dat allemaal...Zelf heb ik van mijn Locs ( 100-tal) 2 ploegen gemaakt , die ik dan om de paar maanden om de beurt op de baan zet zodat regelmatig met alles gereden wordt. Als ze in "rust" zijn staan ze in vitrinekasten zodat alles zichtbaar is en niet in dozen of laden zit. Hoe doe jij dat Miche?

Bijna alles wat wordt gekocht komt op de baan te staan Wim.
Alleen speciale wagonnetjes en Märklin magazin wagons komen in de vitrine(s) te staan de recht moet rijden voorlopig is het nog geen probleem straks met de uitbreiding(en) helemaal voorlopig ook niet maar dan vinden we wel weer andere plekken om het materiaal neer te zetten / te parkeren.

Bijgaand een foto van de huidige stand bij het distributiecentrum en een kort filmpje van de werktrein hoe hij nu in de rondte rijd door Michelstadt heen.

Groet Michel

graag een glaasje wijn

in het antwoord was het ook geen link.Google viessmann robel SBB en je krijgt verschillende onder andere die van BLS die in suisse ook reed
:) Dat zijn mooie vrachtwagens en containers, dat heb je weer leuk uitgezocht en gekocht. :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op maandag 06 april 2026, 08:28:09mijn gevangenis waar ik toch niks aan de scenery ga doen om die naar de voetalvelden te verplaatsen
:o) Dat is een goeie plek, dan kan je eventuele Preiservoetbal hooligans gelijk opsluiten als ze vervelend worden tijdens een wedstrijd. :D
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 07 april 2026, 15:42:20Ruimte genoeg nog om op te vullen. :P  :P
En anders zorgen voor een uitbouw ;)
Dit is weer een hele mooie uitbreiding van de deel verzamelingen.
De Coopcontainers samen goed voor erg lange stam.
Leuk idee om dee Holcim vrachtautos een logische plek op je baan te geven.

Citaat van: bellejt op dinsdag 07 april 2026, 17:04:06in het antwoord was het ook geen link.Google viessmann robel SBB en je krijgt verschillende onder andere die van BLS die in suisse ook reed

Dan heb ik je berichtje met het blauwe erin verkeerd begrepen Johnny net als in dit berichtje staat er wat in het blauw geschreven dacht bijna weer een link. >:-D
Ik ken de vele soorten robel na het zien op Google maar helaas is de BLS robel nog geen SBB robel en die is volgens mij ook (nog) niet uitgebracht.

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 07 april 2026, 17:06:21:) Dat zijn mooie vrachtwagens en containers, dat heb je weer leuk uitgezocht en gekocht. :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op maandag 06 april 2026, 08:28:09mijn gevangenis waar ik toch niks aan de scenery ga doen om die naar de voetalvelden te verplaatsen
:o) Dat is een goeie plek, dan kan je eventuele Preiservoetbal hooligans gelijk opsluiten als ze vervelend worden tijdens een wedstrijd. :D

Soms heb ik die gave om wat leuks uit te zoeken Dirk-Jan. :P
Kijk zo een verhuizing van de gevangenis scheelt de overheid in Michelstadt toch weer een paar knaken aan brandstof om de Preiser hooligans naar de gevangenis te brengen van het voetbalveld alles voor de duurzaamheid. :D

Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 07 april 2026, 20:30:50
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 07 april 2026, 15:42:20Ruimte genoeg nog om op te vullen. :P  :P
En anders zorgen voor een uitbouw ;)

Daar ben ik al mee bezig Bas maar moet even wachten op René die het erg druk heeft.
Maar dat gaat zeker goed komen zodra hij wat meer tijd heeft. :thumbup:

Citaat van: erik01 op dinsdag 07 april 2026, 21:30:23Dit is weer een hele mooie uitbreiding van de deel verzamelingen.
De Coopcontainers samen goed voor erg lange stam.
Leuk idee om dee Holcim vrachtautos een logische plek op je baan te geven.

Aankomende zaterdag Erik mag de Coop sleep weer een weekje rijden en dan worden er meteen 2 x 45 ft containers in de sleep gezet kijken hoe dat staat tussen de kleine containers in.
Ook gaat de gevangenis verplaatst worden en kunnen de Holcim vrachtwagens vast in de lege plek staan waar de betoncentrale zal komen geeft weer een beetje ruimte op de bovenbaan bij het rangerterrein. :)

Groet Michel

graag een glaasje wijn

Viessmann H0 2630 ROBEL Gleiskraftwagen 54.22 SERSA, mit motorisch bewegtem Kran

@citaat

Leuke uitvoering Johnny. :thumbup:
Ik hou hem in gedachten mocht ik die ene Sersa wagon die ik heb gaan uitbreiden.
Al zou 2 werktreinen te veel van het goede zijn maar je weet het nooit natuurlijk. ;)

Groet Michel
Citaat van: h0_miessie op woensdag 08 april 2026, 17:50:36Daar ben ik al mee bezig Bas maar moet even wachten op René die het erg druk heeft.
Maar dat gaat zeker goed komen zodra hij wat meer tijd heeft. :thumbup:
Dat is goed nieuws! :)

@citaat

Vindt ik ook Bas. :)

Groet Michel
Michelstadt } zakje Lötsberg-gruis in huis.

Michelstadt } zakje Lötsberg-gruis in huis.
Afgelopen zaterdag moest mijn vrouw wat ophalen via marktplaats wat ze had gekocht en omdat vele wegen afgesloten waren of ik mee wilde want ik wist goed de weg binnendoor.
Wij om 9 uur op pad richting Halfweg voor haar pakketje waar we rond 10 uur voor de deur stonden en zij weer na 10 minuten buiten was met een plastiek tasje.
We zijn meteen naar de outlet geweest want die zat er toch om de hoek gezellig koffie gedronken wat Lindt chocolade gekocht en op de terugweg naar huis even een pitstop bij een treinenwinkel gestopt waar ik een leuke Roco (46987) zag leggen een diepblauwe ketelwagon met de teksten SBB CFF FFS en in het geel Lebensmitteltransporte.

Thuis aangekomen kreeg ik het plastiek tasje overhandigd met de tekst voor je nieuw te bouwen betoncentrale en een kreeg ik een dikke kus erbij.
Meteen natuurlijk in de tas gekeken en uitgehaald zat er een doos van Liliput (995573) in een doos met zertifikat Liliput Sonderedition >>BLS AlpTransit<< oplage van 500 stück.

Of te wel een prachtige blauwe BLS wagon een hagelnieuwe betonmixer en een zakje Original Tunnelgestein (tunnelgruis) uit de Lötsbergtunnel. :favorite:
Want ze had mij horen praten over de telefoon met een vriend over dat de gevangenis weg gaat en daar een grotere betoncentrale komt te staan en is ze meteen gaan zoeken naar betonmixers in h0 en vond ze deze prachtige doos.

Kortom een heerlijke dag samen op pad geweest veel omgereden om de vele files te ontwijken maar een schitterend cadeau gekregen waar ik als Zwitserland liefhebber heel heel blij mee ben.

En ja ik weet het zaterdag opgehaald nu pas laten zien ja erg druk op het werk zieke mensen ontslag genomen dus druk druk druk en als ik thuis kom ben ik half gaar even naar zolder wat ontspannen en dan horizontaal op de bank staan.

Groet Michel
Re: Michelstadt } zakje Lötsberg-gruis in huis.
 :) Dat was weer een leuk daggie op pad samen met je lief en weer wat hele mooie aanwinsten erbij. B)
En gaaf om origineel tunnelgesteente hebben, dat maakt het nog realistischer bij de betoncentrale. :thumbup:

:o) Enne op de tweede foto is een landkaartje te zien, hopelijk is dat niet de route die je zaterdag moest omrijden. >:-D

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 14 april 2026, 17:37:09dan horizontaal op de bank staan.
:o) Kunt u daar eens een foto van maken?
Horizontaal liggen snap ik, maar dat staan brengt me in verwarring. 8o

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

@citaat

Dat is met zijn voeten over de leuning.  >:-D

Je bent weer goed verwend Michel, die vrouw van jou is veel te goed voor jou.
Maar, veel plezier ermee.

Henk

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Wauw, mooie set hoor.
Ze heeft je weer flink verwonnen  :-)
Mooi spul!

BLIJ dat ik analoog RIJ

Mooi setje Michel :favorite: !

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

@citaat  @Hanzi 
Ja Hans, Michel en Karin zijn een mooi setje!  :wink:

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten, Michel  :thumbup:
Stuk voor stuk allemaal mooie karren!  :cool:

Groeten,

Erik.
Geweldig! De mooiste aanwinst is dan toch wel je vrouw hè.
Mooie aanwinsten! Zo een vrouwtje loopt hier ook rond! Eentje van goud🤪
 @citaat

:o) Inderdaad, de opmerking is een beetje vaag. :|
Bedoeld Henk nou veel plezier met de spullen of veel plezier met Karin :help:
Nou ja, beide zal Miessie wel lukken. O:-D  :mrgreen:

Swiss rail .. what else?

Michel,

Hele grote complimenten voor Karin :thumbup:. En jij natuurlijk gefeliciteerd met dit toch vrij unieke cadeau :favorite:.

Groeten,
Wico
Wow Michel, hoe leg je het aan boord? Steeds weer nieuwigheden die tot de verbeelding spreken, ook de wijze waarop je ze krijgt. Blijven koesteren zou ik zo zeggen...

Luc

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 14 april 2026, 17:47:07:) Dat was weer een leuk daggie op pad samen met je lief en weer wat hele mooie aanwinsten erbij. B)
En gaaf om origineel tunnelgesteente hebben, dat maakt het nog realistischer bij de betoncentrale. :thumbup:

:o) Enne op de tweede foto is een landkaartje te zien, hopelijk is dat niet de route die je zaterdag moest omrijden. >:-D

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 14 april 2026, 17:37:09dan horizontaal op de bank staan.
:o) Kunt u daar eens een foto van maken?
Horizontaal liggen snap ik, maar dat staan brengt me in verwarring. 8o

Ondanks het vele omrijden was het weer een heerlijk dagje samen op pad. :favorite:
Dat tunnelgruis is zeker heel leuk en zal misschien een heel leuk plekje bij de betoncentrale krijgen misschien in een wagonnetje of iets dergelijks.
En sorry Dirk-Jan wat op de bank gebeurt blijft binnenskamers daar kunnen en mogen geen foto's van gedeeld worden. >:-D

Citaat van: Trainhenk op dinsdag 14 april 2026, 17:55:32@citaat

Dat is met zijn voeten over de leuning.  >:-D

Je bent weer goed verwend Michel, die vrouw van jou is veel te goed voor jou.
Maar, veel plezier ermee.

Henk

Bijna goed Henk maar we hebben juist voor het horizontaal staan een extra lange bank gekocht zodat ik er helemaal horizontaal in kan staan. :P
Mijn vrouw is zeker goed voor mij maar ik ook voor haar en zo houden we elkaar mooi in evenwicht. :favorite:
Dank je wel Henk gaat zeker goed komen met het plezier.

Citaat van: iTom op dinsdag 14 april 2026, 18:16:37Wauw, mooie set hoor.
Ze heeft je weer flink verwonnen  :-)

De set heeft inderdaad het wauw-gehalte Tom. :favorite:
En dat verwonnen wordt zeer gewaardeerd door mij. :)

Citaat van: Sanderz28 op dinsdag 14 april 2026, 18:16:44Mooi spul!

Zeker mooi spul Sander. :thumbup:

Citaat van: Hanzi op dinsdag 14 april 2026, 18:19:05Mooi setje Michel :favorite: !

Inderdaad een mooi setje Hans. :favorite:
Eentje waar ik niet eens het bestaan van wist nu gelukkig wel. :P

Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 14 april 2026, 18:26:14@citaat  @Hanzi 
Ja Hans, Michel en Karin zijn een mooi setje!  :wink:

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten, Michel  :thumbup:
Stuk voor stuk allemaal mooie karren!  :cool:

Groeten,

Erik.

Ja dat klopt zeer zeker Erik dat wij een mooi setje zijn en dat alweer bijna 20 jaar !!!  :favorite:
Dank je wel Erik. :thumbup:
Alles wagons en betonmixer gaan een leuk plekje in een sleepje krijgen en bij de te maken betoncentrale.

Citaat van: Jongslog op dinsdag 14 april 2026, 19:01:04Geweldig! De mooiste aanwinst is dan toch wel je vrouw hè.

Jij mag nooit meer raden Henk. ;)
Mijn vrouw is en blijft mijn mooiste aanwinst waar ik nog steeds iedere dag gek op ben. :favorite:

Citaat van: Appermont1991 op dinsdag 14 april 2026, 20:04:40Mooie aanwinsten! Zo een vrouwtje loopt hier ook rond! Eentje van goud🤪

De aanwinsten zijn zeker mooi Kenny. :thumbup:
Blijven koesteren Kenny blijven koesteren die vrouw van goud. :favorite:

Citaat van: hermanvk op dinsdag 14 april 2026, 20:35:43
Citaat van: Trainhenk op dinsdag 14 april 2026, 17:55:32Maar, veel plezier ermee.
>:-D

Met beide gaat dat zeker lukken Herman. :)

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 14 april 2026, 21:15:20@citaat

Vaag is meer grijsgebied hoe dat tegenwoordig zo mooi heet Dirk-Jan. ;)
En ja met beide gaat het mij zeker lukken hoor. :)

Citaat van: Wico op woensdag 15 april 2026, 07:51:06Michel,

Hele grote complimenten voor Karin :thumbup:. En jij natuurlijk gefeliciteerd met dit toch vrij unieke cadeau :favorite:.

Groeten,
Wico

Mijn vrouw heeft een neusje voor mooie dingen vinden Wico daarom vond ze mijn ook op haar levenspad. :P  :favorite:
Dank je ik ben zeer vereerd met dit unieke cadeau.

Citaat van: lucdiels op woensdag 15 april 2026, 10:15:07Wow Michel, hoe leg je het aan boord? Steeds weer nieuwigheden die tot de verbeelding spreken, ook de wijze waarop je ze krijgt. Blijven koesteren zou ik zo zeggen...

Luc

Dat koesteren zal ik zeker blijven doen Luc net als de herinneringen als ik naar de prachtige diepblauwe wagons kijk die straks langs mij komen rijden in een mooie sleep. :)

Groet Michel

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 14 april 2026, 21:15:20@citaat

Een goed verstaander.....   >:-D  >:-D

Citaat van: Appermont1991 op dinsdag 14 april 2026, 20:04:40Mooie aanwinsten! Zo een vrouwtje loopt hier ook rond! Eentje van goud🤪

zo'n vrouwtje moet je ook wel hebben anders wordt het zeuren met de hobby.
Hier loopt er ook zo een rond.
Sonja zegt eerder als je het mooi vindt dan koop je het toch dan dat ik dat doe.

Henk

@citaat

Klopt helemaal Henk als je vrouw er niet achter staat dan is dat vaak geen goed teken.
Gelukkig hebben wij geluk met onze vrouwen en als ik lees dat vele andere forumleden ook geluk met hun vrouwen hebben dus iedereen met zo een lieve begripvolle vrouw koesteren blijven koesteren. :favorite:

Groet Michel

Märklin fahren-ärger sparen

Die mixerauto is zeker zo indrukwekkend als de bijbehorende wagon, Mies  :thumbup:

En zorg dat je voor je volgende reisje naar Zwitserland wat gereedschap in je auto legt.
Dan kun je ook nog in andere tunnels wat gruis verzamelen.
Dat geeft het een nóg persoonlijker tintje  O:-D

Grtz Tony

De mixervrachtwagen is zeker indrukwekkend Tony al is het alleen maar om zijn zware gewicht deze is van metaal in vergelijking met die van Herpa die van plastic zijn.
Al vindt ik het diepblauwe van de BLS wagon ook erg mooi. :favorite:
Goed idee van het meenemen van wat gereedschap om meer gruis uit andere Zwitserse tunnels te halen al vrees ik wel dat dan de korte breaks in Zwitserland misschien lang kunnen gaan duren. :D

Groet Michel

Michel,

Vanwege het sceppen of......

Henk

@citaat

Beide Henk want van scheppen krijg je blaren op je handen en ik wordt niet graag aangereden door mijn lievelings materiaal. ;)

Groet Michel
Michelstadt } 2de militaire sleep.

Michelstadt } 2de militaire sleep.
Afgelopen dinsdag riep mijn vrouw mij tot haar bij de laptop met de vraag jij hebt toch ook wat militairs op je baan ?
Ik zei braaf ja klopt ik heb een prachtige militaire sleep rijden en 1 rongenwagon met 2 militaire busjes in het rangeergedeelte staan maar hoezo deze vraag ?

Ik zie hier wat militaire spul staan op marktplaats maar volgens mij is het van de SBB dus Miessie kijken en ja hoor veel materiaal van de SBB met militaire voertuigen erop en erbij maar helaas heb ik niks met marktplaats vaak dingen stuk of niet compleet als het aankomt maar mijn vrouw zei doe het nu maar weer eens dan doen we iedere de helft ik zonder ruggengraad ging natuurlijk akkoord hiermee.

Verkoper gemaild of er wat een de prijs gedaan kom worden als ik ze allemaal overnam en binnen een half uur was de deal gesloten.

Nu ben ik de eigenaar van 3 Piko zware last wagons met een SPZ 2000 voertuig en een M11 voertuig en een Leopard tank erop en 2 Roco rongenwagons met een Steyr vrachtwagen en 2 Puch voertuigen erop en een Märklin Niederbordwagon met 2 Serval voertuigen erop.

De 3 Piko's komen in de sleep met de andere zware last wagons te rijden waar straks 13 het totale aantal zal zijn achter de Märklin Vectron Cargo loc en de wagons in totaal 6 stuk met hulpvoertuigen zoals VW busjes en de aanwinsten komen achter een Märklin Ae 610 te rijden zodat er straks 2 slepen met militaire voertuigen zullen rijden door Michelstadt.

Maar moet helaas wel wat onderdelen bestellen zoals buffertjes waarvan er een aantal ontbreken marktplaats he. :?

En gelijk afgelopen zaterdag 100 AC asjes opgehaald bij een treinenwinkel zodat alle wagons behalve de Märklin wagon AC asjes hebben zodat koploper ze kan herkennen als de slepen gaan rijden.

Ondanks de kleine teleurstelling best weer tevreden met de aankopen en ik weet niet iedereen houd van militaire wagons maar het staat wel mooi die eenheid van die legervoertuigen op een sleep als die langkomt rijden.

Vandaag staat er op de planning het 4de schaduwstation aansluiten de bezetmelder omruilen voor een Rosoft bezetmelder zodat ze alle 21 bezetmelders gelijk zijn wat betreft merk en wissels voorzien van decoders en in de Ecos invoeren en uiteraard wat rijden met diverse Zwitserse slepen.

Verder zijn er weer de maand cijfertjes:

Dagen gereden:......27
Gereden totaal:.....31,782 kilometer
Gemiddeld per dag:..1177,1
Totaal aantal km:...2,947,457,8
Aantal treinen:.....398
Gemiddeld aantal treinen per dag:..14,74

Groet Michel

Re: Michelstadt } 2de militaire sleep.
Leuke aanwinsten Michel, jij hebt toch een schat van een vrouw hoor. Ik heb ook twee militaire slepen met ervoor zo'n militaire stoomloc in camouflagekleuren. Ik weet niet of er zo zwitserse bestaan maar misschien target voor een zoektocht. Have fun met de aanwinsten.

Luc
Speciale Gast

:) Dat zijn toch best hele mooie aanwinsten ondanks wat ontbrekende onderdeeltjes. :thumbup:
En die zijn waarschijnlijk allemaal wel te bestellen en de rekening daarvan kan naar Karin, je moest het tenslotte van haar kopen. >:-D
Suc6 vandaag met het aansluiten van het 4e schaduwstation op de juiste bezetmelder, gaat vast helemaal goed komen. O:-D

Mooie wagens Michel en het verliezen van onderdeeltjes hoort helaas een beetje bij de hobby. Als ze alles vastplakken en iets beschadigd kan je het niet meer vervangen, zo heeft elk voordeel ook een nadeel!  :-)

Dag Michel.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!
Jij boft toch maar met zo'n vrouw  :favorite:  :thumbup:
En met Marktplaats natuurlijk  :wink:  :lol:

Groeten,

Erik.

Carpe diem

Mooie aanwinsten Mies en als je Karin niet had ..........
Maar eh in het echt zitten die wielen ook niet in een zak. Kortom een wielen wagen lijkt mij noodzakelijk en uiteraard opslag alwaar de wielstellen verwisseld, dan wel gereviseerd worden.
Zo Michel top vrouw heb jij. Dat ze voor jou meekijkt. Maar mooie aanwinsten. Zelf geen militair spul op de baan. Tzt wellicht een keer. Veel plezier van je aanwinsten. Gr henk
Damn dat zijn leuke wagons! Dat is best handig zo een vrouwtje die ook kijkt naar materiaal & de vraag stelt!
Beetje vernieuwen en dan dubbel plezier alweer!

Wel sjiek om te zien hoeveel dagen gereden & hoeveel km😅 hoe groot is 1 rondje dan wel niet?

Swiss rail .. what else?

Michel,

Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinsten. Zo vaak komt dit spul niet voorbij dus logisch dat je wel toe moest happen :thumbup:. En de burgers van Michelstadt weten zich weer beter beschermd tegen onheil van buitenaf.

Tegenwoordig weet je al niet meer of je nu het oosten of het westen het meest moet vrezen ...

Groeten,
Wico
Citaat van: h0_miessie op zondag 03 mei 2026, 08:32:09Totaal aantal km:...2,947,457,8
Altijd een beetje een probleem met die komma's?!
Zijn het nu decimale komma's of (zoals hier in Noord-Amerika) duizendtallen komma's...
Vooral die hierboven is op zijn zachts gezegd of geschreven, vrij verwarrend...  >:-D
Als de Spz 2000 op de trein vervoert wordt moet de loop naar voren staan. Ziet er raar uit zoals die nu is
Citaat van: Gerard31956 op zondag 03 mei 2026, 23:17:24Als de Spz 2000 op de trein vervoert wordt moet de loop naar voren staan.
Zeker weten? Ik ben niet bekend met de militaire doctrine  maar wel met vervoer. Normaal zet je de gevoelige delen uit de wind. Bij containers bijvoorbeeld de deuren naar achteren, tenzij bij vriescontainers. Daar is de Thermoking het gevoeligst en dien achteraan te staan.
@citaat Ik was dus wel nieuwsgierig en vond eigenlijk geen echt duidelijke informatie:
Ik gaf dit op bij mijn zoekmachine: tanks vervoer per spoor loop kanon

En kreeg dan dit (door AI?) als antwoord:
Bij het vervoeren van tanks per spoor in Nederland wordt de geschutskoepel naar achteren gedraaid (180 graden), waardoor de loop naar beneden wijst en rust op de roosters van de transportwagon.  De loop wordt vervolgens geborgd met een ketting om de buffer, terwijl er manchetten om de loop en de vatgemonteerde mitrailleur worden aangebracht om schade tijdens het transport te voorkomen.

Koepelpositie: Achterwaarts gedraaid voor stabiliteit en ruimtebesparing.
Loopbescherming: De loop rust naar beneden en wordt vastgeketend aan de wagon.
Extra bescherming: Beschermkleden en manchetten worden geplaatst rond de loop en koepelovergang.
Vergrendeling: Stalen keggen worden gebruikt om de rupsen tegen wegzakken en verschuiven te beveiligen.

Deze foto is niet echt bevestigend...

Maar deze video is dan wel duidelijk:
de CV90 is gelijk aan de Spz van de Zwitsers. Hier een foto https://www.flickr.com/photos/nikmorris/6522345839

Dat de loop bij tanks naar achteren staat heeft meer met de lengte te maken als met bescherming. Immers, de sterkste zijde van de tank is de voorzijde.

hoge bergen, het liefst zwitsers

Op mijn treinbaan alleen vredige zaken. Dus geen militaire voertuigen.

Mvg Hans

Citaat van: Gerard31956 op zondag 03 mei 2026, 23:17:24Als de Spz 2000 op de trein vervoert wordt moet de loop naar voren staan. Ziet er raar uit zoals die nu is

@Gerard31956  Ik zie een losse wagon met daarop een tankje, deze is niet in een sleep opgenomen o.i.d.,
hoe maak jij daar uit op wat voor- en achterzijde is van de wagon en dat het tankje nu dus verkeerdom staat?  :roll:

Groeten,

Erik.
Hoe het voertuig op de wagon staat maakt geen **** uit, het gaat hier erom hoe de koepel op de romp staat, loop naar voren of loop over het achterdek. Maar bij het het beladen van de trein is het natuurlijk het makkelijkste als alle voertuigen dezelfde kant op rijden (en later eraf). Overigens is de CV90 geen tank.

https://www.oost.nl/nieuws/260757/militaire-voertuigen-in-steenwijk-op-de-trein-gezet-voor-grote-oefening-in-polen

https://www.facebook.com/43Mechbrig/posts/pfbid0sEisuCjTZqYwzamJfWGk6DZdwua1b5XKKaz63FVmGmvsPjaYTBxKhD8gG3v94uupl

Fantasietjes op de baan

Weer wat aanvulling erbij Michel 👌

@citaat  @citaat  @Gerard31956
Maar nog geen richting van de wagon ...  :roll:

Citaat van: Gerard31956 op maandag 04 mei 2026, 08:53:10Overigens is de CV90 geen tank.
Geen verstand van oorlogstuig en
ook groen is ook niet mijn kleur ...

Groeten,

Erik.