Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Promoot ons mooie forum op evenementen, stamtafels en op beurzen : Stichting 3rail Shop

Michelstadt } hupac Hupac en nog eens Hupac.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } 2de militaire sleep.
het maakt niet uit of de voertuigen vooruit of achteruit vervoerd worden. Ik heb even 2 filmpjes voor je gevonden zonder groen ;)

1e filmpje worden ze achteruit vervoerd
2e filmpje waarin ze vooruit gaan

@citaat twee schermafdrukken, eentje vooraan in de video en eentje achteraan

Screenshot_20260504-084836_Vivaldi.jpg

Screenshot_20260504-084800_Vivaldi.jpg
Ja, over het algemeen zal de loop bij tanks over het achterdek gedraaid worden en daar vergrendelt zijn bij transport. Dit om de lengte te beperken. Een uitzondering die me te binnen schiet is de Sherman tank. Bij andere voertuigen zoals pantser infanterie voertuigen ( CV90 of M2 Bradley) of bij pantser houwitsers (Pantserhouwitser 2000 of M109) maar ook bij de luchtdoel pantsers (Gepard en PRTL Cheetah)  wordt de loop/lopen naar voren vergrendelt en zal dus met de loop naar voren vervoerd worden. Maar hier zullen misschien ook wel uitzonderingen op zijn.

Als het maar Zwitsers is.

Gisteren door een lange en zware werkdag geen antwoord kunnen geven lag uitgeteld op de bank snooker te kijken en had geen puf om wat op de laptop te doen dus bij deze de antwoorden / reactie op de leuke berichtjes.

Citaat van: lucdiels op zondag 03 mei 2026, 08:48:00Leuke aanwinsten Michel, jij hebt toch een schat van een vrouw hoor. Ik heb ook twee militaire slepen met ervoor zo'n militaire stoomloc in camouflagekleuren. Ik weet niet of er zo zwitserse bestaan maar misschien target voor een zoektocht. Have fun met de aanwinsten.

Luc

Dank je wel Luc en ja die heb ik zeker en ze onthoud meer als ik. :D
Met de fun komt het zeker goed Luc voor de tanks en andere gevechtsvoertuigen rijd een Vectron in de Cargo uitvoering en en voor de sleep met hulpvoertuigen rijd een Ae 620 staat ook erg mooi dus ik weet niet of er een Zwitserse stoomloc ervoor komt te rijden.

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 03 mei 2026, 09:43:11:) Dat zijn toch best hele mooie aanwinsten ondanks wat ontbrekende onderdeeltjes. :thumbup:
En die zijn waarschijnlijk allemaal wel te bestellen en de rekening daarvan kan naar Karin, je moest het tenslotte van haar kopen. >:-D
Suc6 vandaag met het aansluiten van het 4e schaduwstation op de juiste bezetmelder, gaat vast helemaal goed komen. O:-D

Ze zijn heel mooi Dirk-Jan en de onderdeeltjes zijn al besteld dus gaat dat zeker goed komen en bedankt voor het idee om mijn vrouw te rekening te laten betalen ik zal het voorstellen mocht ik wat langer afwezig zijn dan kan daar de doorzaak inzitten. >:-D
Ik was zo lekker aan het rijden en afstellen van de Vectron loc om alles goed in het blok te krijgen dat ik niks gedaan heb wat ik wilde doen gelukkig heb ik nog wat dagen deze week.

Citaat van: frank-103 op zondag 03 mei 2026, 10:06:11Mooie wagens Michel en het verliezen van onderdeeltjes hoort helaas een beetje bij de hobby. Als ze alles vastplakken en iets beschadigd kan je het niet meer vervangen, zo heeft elk voordeel ook een nadeel!  :-)

Dank je Frank. :thumbup:
En daar heb je een goed punt. :thumbup:  :thumbup:

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 03 mei 2026, 11:00:50Dag Michel.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!
Jij boft toch maar met zo'n vrouw  :favorite:  :thumbup:
En met Marktplaats natuurlijk  :wink:  :lol:

Groeten,

Erik.

Dank je wel Erik voor je feliciatie. :thumbup:
Ik bof zeker Erik met mijn meedenkende vrouw die veel meer op marktplaats kijkt als ik maar waar ik toch weer plezier van beleef. :P

Citaat van: Freek op zondag 03 mei 2026, 12:48:09Mooie aanwinsten Mies en als je Karin niet had ..........
Maar eh in het echt zitten die wielen ook niet in een zak. Kortom een wielen wagen lijkt mij noodzakelijk en uiteraard opslag alwaar de wielstellen verwisseld, dan wel gereviseerd worden.

Mijn vrouw is veels te goed voor mij Freek anders had ik deze prachtige militaire aanwinsten niet gehad. ;)
Ik zal eens wat wielen/asjes bij 1 van de werkplaatsen leggen Freek dan heb ik meteen mijn scenery-quotum weer gehaald voor dit jaar. >:-D

Citaat van: ÖBB op zondag 03 mei 2026, 14:00:03Zo Michel top vrouw heb jij. Dat ze voor jou meekijkt. Maar mooie aanwinsten. Zelf geen militair spul op de baan. Tzt wellicht een keer. Veel plezier van je aanwinsten. Gr henk

Ik mag mij zeker gelukkig prijzen Henk met haar om mij heen zei weet beter wat ik leuk vindt dan ik van haar al weet ik wel dat ze mij heel leuk vindt. :favorite:
Een klein militaire sleep je zou zeker niet mis staan op je mooi baan Henk. :)

Citaat van: Appermont1991 op zondag 03 mei 2026, 14:51:46Damn dat zijn leuke wagons! Dat is best handig zo een vrouwtje die ook kijkt naar materiaal & de vraag stelt!
Beetje vernieuwen en dan dubbel plezier alweer!

Wel sjiek om te zien hoeveel dagen gereden & hoeveel km😅 hoe groot is 1 rondje dan wel niet?

Ze zijn zeker leuk Kenny en geven een mooie afwisseling tussen al het andere goederenvervoer die over de baan heen rijden. :)
Mijn vrouw weet precies wat ik wel en niet leuk vindt dus daar hoef ik mij geen zorgen om te maken.
En ik heb de Vectron met de militaire sleep een rondje laten rijden en dat waren 8,7 (schaal) kilometers en hij deed er 7 minuten en 36 over. :thumbup:

Citaat van: Wico op zondag 03 mei 2026, 18:37:18Michel,

Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinsten. Zo vaak komt dit spul niet voorbij dus logisch dat je wel toe moest happen :thumbup:. En de burgers van Michelstadt weten zich weer beter beschermd tegen onheil van buitenaf.

Tegenwoordig weet je al niet meer of je nu het oosten of het westen het meest moet vrezen ...

Groeten,
Wico

Dank je wel Wico ja inderdaad zo compleet met voertuig en wagon zie je ze bijna niet aangeboden worden dus toehappen en de prijs was ook niet verkeerd gezien de prijskaartjes die er nog opzaten. :thumbup:
Ja inderdaad we leven in een vreemde wereld tegenwoordig speelde iedere wereld leider maar met treintjes dan zou de wereld er veel beter uit zien. :P

Citaat van: hermanvk op zondag 03 mei 2026, 20:57:39
Citaat van: h0_miessie op zondag 03 mei 2026, 08:32:09Totaal aantal km:...2,947,457,8
Altijd een beetje een probleem met die komma's?!
Zijn het nu decimale komma's of (zoals hier in Noord-Amerika) duizendtallen komma's...
Vooral die hierboven is op zijn zachts gezegd of geschreven, vrij verwarrend...  >:-D

Ik of jij een probleem met de komma's Herman ?
2 miljoen 947 duizend 4 honderd 57 en 800 meter hebben de locjes en treinen nu gereden we gaan richting de 3 miljoen (schaal) kilometers.
En ik zou echt niet weten wat decimale komma's zijn dat dat zal ik er dan vast niet mee bedoelen. :D

Citaat van: Gerard31956 op zondag 03 mei 2026, 23:17:24Als de Spz 2000 op de trein vervoert wordt moet de loop naar voren staan. Ziet er raar uit zoals die nu is

Grappig Gerard bij de vorige lading legervoertuigen werd mij juist aangeraden om alle lopen naar achteren te zetten maar ik heb de lopen en kopels van Spz 2000 na allemaal naar voren gezet en ja het staat veel mooier en beter bedankt hiervoor. :thumbup:

Citaat van: ermindewinkel op zondag 03 mei 2026, 23:54:14
Citaat van: Gerard31956 op zondag 03 mei 2026, 23:17:24Als de Spz 2000 op de trein vervoert wordt moet de loop naar voren staan.
Zeker weten? Ik ben niet bekend met de militaire doctrine  maar wel met vervoer. Normaal zet je de gevoelige delen uit de wind. Bij containers bijvoorbeeld de deuren naar achteren, tenzij bij vriescontainers. Daar is de Thermoking het gevoeligst en dien achteraan te staan.

Ik denk dat Gerard het best zal weten Ermin anders zou hij het zeker niet schrijven en op mijn vrachtwagen zat de Thermoking achter de cabine dus voorkant van de oplegger want anders gingen de deuren van de oplegger niet open. >:-D
Maar we raken wat van de weg af tanks en andere gevechtsvoertuigen en containers is best een verschil. ;)

Citaat van: hermanvk op maandag 04 mei 2026, 00:14:19@citaat Ik was dus wel nieuwsgierig en vond eigenlijk geen echt duidelijke informatie:
Ik gaf dit op bij mijn zoekmachine: tanks vervoer per spoor loop kanon

En kreeg dan dit (door AI?) als antwoord:
Bij het vervoeren van tanks per spoor in Nederland wordt de geschutskoepel naar achteren gedraaid (180 graden), waardoor de loop naar beneden wijst en rust op de roosters van de transportwagon.  De loop wordt vervolgens geborgd met een ketting om de buffer, terwijl er manchetten om de loop en de vatgemonteerde mitrailleur worden aangebracht om schade tijdens het transport te voorkomen.

Koepelpositie: Achterwaarts gedraaid voor stabiliteit en ruimtebesparing.
Loopbescherming: De loop rust naar beneden en wordt vastgeketend aan de wagon.
Extra bescherming: Beschermkleden en manchetten worden geplaatst rond de loop en koepelovergang.
Vergrendeling: Stalen keggen worden gebruikt om de rupsen tegen wegzakken en verschuiven te beveiligen.

Deze foto is niet echt bevestigend...

Maar deze video is dan wel duidelijk:

Bedankt voor de informatie Herman al gebruik ikzelf nooit AI of iets dergelijks wil er eigenlijk niks mee te maken hebben.
Ik kan helaas geen foto zien en het filmjes wat duidelijk en helder was heb ik even weggehaald anders wordt het berichtje niet meer te volgen.

Citaat van: Gerard31956 op maandag 04 mei 2026, 08:37:27de CV90 is gelijk aan de Spz van de Zwitsers. Hier een foto https://www.flickr.com/photos/nikmorris/6522345839

Dat de loop bij tanks naar achteren staat heeft meer met de lengte te maken als met bescherming. Immers, de sterkste zijde van de tank is de voorzijde.

Dank voor de info Gerard. :thumbup:

Citaat van: pinkf op maandag 04 mei 2026, 08:40:17Op mijn treinbaan alleen vredige zaken. Dus geen militaire voertuigen.

Mvg Hans

Heel goed Hans houden zo. :thumbup:  :thumbup:
Ikzelf heb geen hekel aan militair materiaal op de baan zo houden we Michelstadt neutraal en ook vreedzaam net als het grote voorbeeld Zwitserland.

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 04 mei 2026, 08:44:42
Citaat van: Gerard31956 op zondag 03 mei 2026, 23:17:24Als de Spz 2000 op de trein vervoert wordt moet de loop naar voren staan. Ziet er raar uit zoals die nu is

@Gerard31956  Ik zie een losse wagon met daarop een tankje, deze is niet in een sleep opgenomen o.i.d.,
hoe maak jij daar uit op wat voor- en achterzijde is van de wagon en dat het tankje nu dus verkeerdom staat?  :roll:

Groeten,

Erik.

Goede vraag Erik. :thumbup:

Citaat van: Gerard31956 op maandag 04 mei 2026, 08:53:10Hoe het voertuig op de wagon staat maakt geen **** uit, het gaat hier erom hoe de koepel op de romp staat, loop naar voren of loop over het achterdek. Maar bij het het beladen van de trein is het natuurlijk het makkelijkste als alle voertuigen dezelfde kant op rijden (en later eraf). Overigens is de CV90 geen tank.

https://www.oost.nl/nieuws/260757/militaire-voertuigen-in-steenwijk-op-de-trein-gezet-voor-grote-oefening-in-polen

https://www.facebook.com/43Mechbrig/posts/pfbid0sEisuCjTZqYwzamJfWGk6DZdwua1b5XKKaz63FVmGmvsPjaYTBxKhD8gG3v94uupl

**** = reet ?
Wederom bedankt voor de informatie erg leerzaam. :thumbup:  :thumbup:

Citaat van: wimpietje op maandag 04 mei 2026, 15:38:42Weer wat aanvulling erbij Michel 👌

Dank je wel Wim. :thumbup:
Ik ben er zeer zeer blij mee en het kijkgenot ook. :)

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 04 mei 2026, 16:03:57@citaat  @citaat  @Gerard31956
Maar nog geen richting van de wagon ...  :roll:

Citaat van: Gerard31956 op maandag 04 mei 2026, 08:53:10Overigens is de CV90 geen tank.
Geen verstand van oorlogstuig en
ook groen is ook niet mijn kleur ...

Groeten,

Erik.

Ik heb ooit eens een vriendin gehad met groene ogen en die waren best mooi Erik. :P

Citaat van: Gerard31956 op maandag 04 mei 2026, 16:16:57het maakt niet uit of de voertuigen vooruit of achteruit vervoerd worden. Ik heb even 2 filmpjes voor je gevonden zonder groen ;)

Bedankt voor de 2 filmpjes Gerard al heb ik zeven weggehaald om het antwoord leesbaar te houden.

Citaat van: hermanvk op maandag 04 mei 2026, 16:51:42@citaat twee schermafdrukken, eentje vooraan in de video en eentje achteraan

Bedankt voor de schermafdrukken Herman als snapte ik in het begin niet waarom ze er stonden. :?

Citaat van: Gerard31956 op maandag 04 mei 2026, 17:12:00Ja, over het algemeen zal de loop bij tanks over het achterdek gedraaid worden en daar vergrendelt zijn bij transport. Dit om de lengte te beperken. Een uitzondering die me te binnen schiet is de Sherman tank. Bij andere voertuigen zoals pantser infanterie voertuigen ( CV90 of M2 Bradley) of bij pantser houwitsers (Pantserhouwitser 2000 of M109) maar ook bij de luchtdoel pantsers (Gepard en PRTL Cheetah)  wordt de loop/lopen naar voren vergrendelt en zal dus met de loop naar voren vervoerd worden. Maar hier zullen misschien ook wel uitzonderingen op zijn.

Kortom het zware geschut loop naar achteren en het lichtere militaire voertuigen loop naar voren Gerard ?

Groet Michel
Jawatte, dat is inderdaad een mooie afstand & ook een leuke tijd! Thanks voor even te vermelden. Was best nieuwsgierig hierna  B)
Keep it

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi Mies,

Nou nog een wagon of wat met drones erbij en je sleep is compleet en up-to-date  O:-D
Na al die real-life movies mag je gerust jouw modelversie erbij zetten hoor  :D
Ik zit er alvast klaar voor !

Grtz, Tony

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 05 mei 2026, 15:19:39Gisteren door een lange en zware werkdag geen antwoord kunnen geven lag uitgeteld op de bank snooker te kijken en had geen puf om wat op de laptop te doen dus bij deze de antwoorden / reactie op de leuke berichtjes.

Groet Michel

De boog kan niet altijd gespannen staan Michel.
Het zij je vergeven.

Henk
Wat een prachtige aanwinst, Michel! Geniet er van.

groet,
Roel
Hele fraaie militaire aanwinsten Michel!

Groeten,
Jelmer

Citaat van: Appermont1991 op dinsdag 05 mei 2026, 16:04:54Jawatte, dat is inderdaad een mooie afstand & ook een leuke tijd! Thanks voor even te vermelden. Was best nieuwsgierig hierna  B)
Keep it

Geen probleem Kenny u vraagt wij proberen het te doen. ;)
Ja is zeker een mooie afstand al had (wat) groter van mij ook gemogen. :P

Citaat van: Tony op woensdag 06 mei 2026, 09:46:55Hoi Mies,

Nou nog een wagon of wat met drones erbij en je sleep is compleet en up-to-date  O:-D
Na al die real-life movies mag je gerust jouw modelversie erbij zetten hoor  :D
Ik zit er alvast klaar voor !

Grtz, Tony

Dat is een leuk idee Tony een wagon met drones want die dingen worden ook steeds groter en groter. :)
Het weekend zag ik net al voor de deur staan dus wie weet wordt er een leuk (kort) filmpje gemaakt van beide militaire slepen.
Hopelijk zit je wel in één van je prachtige treinenkamers klaar. :P

Citaat van: Trainhenk op woensdag 06 mei 2026, 11:50:07
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 05 mei 2026, 15:19:39Gisteren door een lange en zware werkdag geen antwoord kunnen geven lag uitgeteld op de bank snooker te kijken en had geen puf om wat op de laptop te doen dus bij deze de antwoorden / reactie op de leuke berichtjes.

Groet Michel

De boog kan niet altijd gespannen staan Michel.
Het zij je vergeven.

Henk

Mijn dank is groot Henk u bent een goed mens. :favorite:
En gisteren dacht ik eraan om antwoord te geven maar ben ik het totaal vergeten. :?

Citaat van: RoelMarklin op woensdag 06 mei 2026, 15:04:26Wat een prachtige aanwinst, Michel! Geniet er van.

groet,
Roel

Dank je wel Roel. :thumbup:
Genieten doe ik er zeker van zeker nu de lange sleep precies in het langste stationsspoor past en alles er netjes langs rijd. :favorite:

Citaat van: Jelmer op donderdag 07 mei 2026, 16:07:14Hele fraaie militaire aanwinsten Michel!

Groeten,
Jelmer

Dank je wel Jelmer. :thumbup:
Ja ik ben er zeer tevreden mee al blijf ik zoeken want de kleine militaire slaap met hulp voertuigen mag wel ietsjes langer worden. ;)

Groet Michel 

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 08 mei 2026, 05:31:00Het weekend zag ik net al voor de deur staan dus wie weet wordt er een leuk (kort) filmpje gemaakt van beide militaire slepen. 

Tony, ik weet nu wel dat er geen filmpje gemaakt is want ik wacht met spanning op een bestelde Märklin (38420) een mooie oranje Re 4/4 van de SBB die ik voor de kleine militaire sleep wil laten rijden gewoon omdat het kan en omdat ik dat wil. ;)  :P
Dus nog even geduld Tony.

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

Michel,

Even uit de oude doos (onze trip naar Zwitserland 2019) :favorite:.

20190602_150256a.jpg

Groeten,
Wico

Hij is en blijft prachtig deze loc Wico. :favorite:
Maar is het alweer zolang geleden ?
Tijd vliegt echt voorbij.

Straks 1 van de 3 pakketten ophalen met aanwinsten helaas hebben de andere 2 vertragingen opgelopen. :O

Groet Michel
Michelstadt } alle pakketten zijn binnen gekomen.

Michelstadt } alle pakketten zijn binnen gekomen.
Vanochtend haalde mijn vrouw bij de bouwmarkt de laatste pakket op zodat ik alles wat ik besteld had nu in huis heb liggen / rijden.
We beginnen met een prachtige Märklin draagwagon met 2 containers van de firma dreier waar ik er al 1 van het rond rijden als 2de is er een draagwagon van Märklin 47456-03 van het Zwitserse kraan/verhuisbedrijfwelt-furrer ook met 2 containers.
Denk wel dat ik de 2 dreier containers ga omruilen voor een grote dreier container vindt ik leuker voor de afwisseling als de sleep straks in de toekomst langer gaat worden.

En ik zag de Märklin 38420 een schitterende oranje Re 4/4 van de SBB die ik graag voor mijn kleine militaire sleep wil laten rijden loc heeft 1 pantograaf welke je langer kan maken om beter tegen de draad te kunnen rijden want de kleine bovenkant is wel erg klein en smal die mist geheid de draad van de bovenleidingen.

En ik heb speciaal voor het loc onderhoud zodat ik het vet bij de wormwielen kan spuiten als de loc langzaam rijd (betere verdeling) een KPF-Zeller h0 800 mm rollerbank gekocht perfect ding makkelijk aan te sluiten en erg handig hoe heb ik al die jaren zonder kunnen doen. ;)

En afgelopen week ben ik begonnen aan het vierde schaduwstation in orde aan het maken een Rosoft bezetmelder opgehangen en ik had een brom als ik alles aansloot dus een sluiting zat ergens dus 1 voor 1 de rails en wissels losgehaald en het lag dus aan een wissel die sluiting maakte vervangen en de brom was weg.
Meteen de wisseldecoders in de Ecos gezet alles is klaar voor als René morgen gezellig langskomt om alles in koploper te zetten zodra dat gebeurt is kan hopelijk het 4de schaduwstation in gebruik genomen worden. :favorite:

Verder vroeg er net een vriend de link voor de Zwitserse kentekenplaten voor op auto's en vrachtwagons toen heb ik zelf ook meteen maar een velletje militaire kentekens besteld voor op de hulpvoertuigen en eventueel op wat tanks of andere rupsvoertuigen.

Kortom we zijn lekker bezig in Michelstadt.

Groet Michel     
Re: Michelstadt } alle pakketten zijn binnen gekomen.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Mooie aanwinsten zijn er weer bij gekomen. Nieuwe loc zal leuk staan voor de militaire sleep :thumbup:. En met het nieuwe schaduwstation er bij weer genoeg ruimte om uit te breiden :).

Groeten,
Wico
Prachtige aanwinsten alweer! Zoals Wico zegt die gaat leuk voor de militaire sleep worden!
Hopeloijk gaat morgen alles meevallen voor in koplopper te zetten zodat je het volgende schaduwstation kunt vullen!

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Michel.

De felicitatie-dienst heeft het maar druk:
die staan bijna wekelijks bij jouw op de stoep  :eek:
Die oranje loc is trouwens best een leuk snoepje  :favorite:
Triest dat zo'n fleurig locje dan
voor een militaire sleep is ... :roll:  :wink:
En een rollenbank is een eigenlijk een must have
voor de hobby, ik heb er een tijdje geleden ook één
aangeschaft, overgenomen van een forumlid  :thumbup:
Proficiat met alle nieuwe aanwinsten!

Groeten,

Erik.

Mooie aanwinsten weer Michel,

Citaat van: h0_miessie op donderdag 14 mei 2026, 18:02:55En ik heb speciaal voor het loc onderhoud zodat ik het vet bij de wormwielen kan spuiten als de loc langzaam rijd (betere verdeling) een KPF-Zeller h0 800 mm rollerbank gekocht perfect ding makkelijk aan te sluiten en erg handig hoe heb ik al die jaren zonder kunnen doen. ;)

Mooie aanwinst de rollenbank, daar ga je veel plezier aan beleven.
Ik heb er zelf ook een van 800 mm met 10 (nu nog 9) wielsetjes.
De rollenbank heb ik op een plank geschroefd.
Door de beide zwarte uiteinden een klein gaatje boren en een schroef er doorheen.
Dat voorkomt dat de rollenbank gaat "zwabberen" en dat je de wieltjes verliest.
Als je de zwarte stukken goed naar het einde zet dan kun je met marklin stekkertjes je draad vast maken.
IK zal een fotootje plaatsen.

Henk

Mooie aanwinsten Michel, vooral die lok vind ik erg fraai! Ik ben heel benieuwd hoe die je bevalt.
Citaat van: h0_miessie op donderdag 14 mei 2026, 18:02:55Vanochtend haalde mijn vrouw bij de bouwmarkt de laatste pakket op
:o) Had je geen tijd, moest je stofzuigen of zo? :P
Maar het zijn weer mooie en leuke aanwinsten. B)
Zo'n rollenbank is natuurlijk ook toppie, dat is een handig hulpmiddel. :thumbup:
De oranje Re 4/4 is een mooie lok, eigenlijk eenvoudig van vorm zonder al te veel poespas maar een mooi ding. B)

Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 14 mei 2026, 19:39:47Triest dat zo'n fleurig locje dan voor een militaire sleep is
:o) Toch beter fleurig dan legergroen/bruin, dan is het een somber ogende lok met een militaire sleep. :mrgreen:

Märklin 38420.jpg

Hoi Michel wat een geweldige aanwinsten weer. Die loc is erg mooi. Heb hem bij mijn winkeltje ook zien staan. Voor mij begint aantal locs wel op Max te komen gezien grootte baan, maar bij jou is er nog wel een gaatje gevonden zie ik. Veel plezier met alles. Gr henk

Waar een wil is, is een spoor

Mooie dingen michel veel plezier ermee!
Amai Michel, je bent weer enkele aanwinsten rijker. Containerwagons passen perfect in jouw era en de loc is zoals meestal een zwitserse beauty. Nu ga je ook nog een vierde schaduwstation bouwen voor nog meer van dat moois. Bij mij is dat uitgesloten, ik heb er geen plaats voor, jammer maar helaas. Veel kijkgenot naar de aanwinsten.

Luc

Mooie en aparte loc en wagens, Mies  :thumbup:
En voor het eerst- dankzij jouw commentaar - het nut van een rollenbank begrepen  B)

Grtz Tony

Hoi Michel,

Zoals beloofd een fotootje (eigenlijk 2) van mijn rollenbank:

26-05-15 rollenbank-2.jpeg

Door gebruik te maken van stekkertjes blijft de rollenbank mobiel.
Wel heb ik nu de draadjes aan het stekkertje gesoldeerd want ze bleven los gaan.
De stekkeraansluiting op de lokprogrammer past ook op de ecos2 zodat ik hiermee meteen een programmeerspoor heb.
Door nog een stekkersetje te maken kan ik ook een analoge trafo aansluiten.

Het gaatje in de plank gebruik ik om de rollenbank aan de muur te hangen.

26-05-15 rollenbank-1.jpeg

Aan de andere kant heb ik de "rail"staven doorverbonden voor een beter contact.

Wel af en toe de drie railstaven schoonmaken; daar kwam ik laatst door schade en schande achter toen loks het niet meer deden.
een doekje met schoonmaakalcohol deed wonderen.   :-)

Henk   

Citaat van: Wico op donderdag 14 mei 2026, 18:16:19Michel,

Mooie aanwinsten zijn er weer bij gekomen. Nieuwe loc zal leuk staan voor de militaire sleep :thumbup:. En met het nieuwe schaduwstation er bij weer genoeg ruimte om uit te breiden :).

Groeten,
Wico

Wij zitten op 1 lijn Wico want ik vind ze ook erg mooi. :thumbup:
Ik denk ook dat het mooie oranje van de loc mooi afsteekt tegen het groen/bruin van de legervoertuigen.
En ja wat opstelsporen erbij kan geen kwaad integendeel ik zit er met smart op te wachten. ;)

Citaat van: Appermont1991 op donderdag 14 mei 2026, 18:34:52Prachtige aanwinsten alweer! Zoals Wico zegt die gaat leuk voor de militaire sleep worden!
Hopeloijk gaat morgen alles meevallen voor in koplopper te zetten zodat je het volgende schaduwstation kunt vullen!

Dank je wel Kenny. :thumbup:
Het zat even tegen althans tegen we moesten even weer inkomen in het programma koploper want zo vaak zit je niet te pielen in de instellingen maar daar over later meer Kenny. :)

Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 14 mei 2026, 19:39:47Dag Michel.

De felicitatie-dienst heeft het maar druk:
die staan bijna wekelijks bij jouw op de stoep  :eek:
Die oranje loc is trouwens best een leuk snoepje  :favorite:
Triest dat zo'n fleurig locje dan
voor een militaire sleep is ... :roll:  :wink:
En een rollenbank is een eigenlijk een must have
voor de hobby, ik heb er een tijdje geleden ook één
aangeschaft, overgenomen van een forumlid  :thumbup:
Proficiat met alle nieuwe aanwinsten!

Groeten,

Erik.

Voorlopig komt er niks binnen al weet je het natuurlijk nooit hier in Michelstadt Erik. ;)
Het is zeker een snoepje de prachtige orange Re 4/4 die morgen geijkt gaat worden zodat hij voorlopig mee kan rijden met de losse locs om te leren remmen enz.
Zelf denk ik dat het wel een leuk gezicht zal zijn de aparte kleurencombinatie dat oranje met dat leger groen/bruin.
Ik weet nu wat ik altijd gemist heb Erik met deze prachtige rollerbank makkelijk voor onderhoud en andere dingen die bij locs gedaan moeten worden.
Mijn dank is weer groot voor je felicitatie Erik. :favorite:

Citaat van: Trainhenk op donderdag 14 mei 2026, 20:52:58Mooie aanwinsten weer Michel,

Citaat van: h0_miessie op donderdag 14 mei 2026, 18:02:55En ik heb speciaal voor het loc onderhoud zodat ik het vet bij de wormwielen kan spuiten als de loc langzaam rijd (betere verdeling) een KPF-Zeller h0 800 mm rollerbank gekocht perfect ding makkelijk aan te sluiten en erg handig hoe heb ik al die jaren zonder kunnen doen. ;)

Mooie aanwinst de rollenbank, daar ga je veel plezier aan beleven.
Ik heb er zelf ook een van 800 mm met 10 (nu nog 9) wielsetjes.
De rollenbank heb ik op een plank geschroefd.
Door de beide zwarte uiteinden een klein gaatje boren en een schroef er doorheen.
Dat voorkomt dat de rollenbank gaat "zwabberen" en dat je de wieltjes verliest.
Als je de zwarte stukken goed naar het einde zet dan kun je met marklin stekkertjes je draad vast maken.
IK zal een fotootje plaatsen.

Henk

Ik heb er nu al veel plezier van Henk van de rollerbank. :favorite:
Handige tips Henk wordt zeer gewaardeerd de tips en ik ga ze zeker toepassen. :thumbup:
Ik heb je mooie foto's al bekeken en ja zo ga ik het ook doen. :)

Citaat van: frank-103 op donderdag 14 mei 2026, 20:55:44Mooie aanwinsten Michel, vooral die lok vind ik erg fraai! Ik ben heel benieuwd hoe die je bevalt.

Dank je wel Frank. :thumbup:
Tot nu toe al heb ik nog niet veel mee gereden morgen ijken en dan mag hij aan de bak. :P
Helaas is mijn BLS Re 4/4 van Roco terug naar Roco gegaan na 200 deed alles het geluid verlichting maar rijden ho maar andere decoder erin gedaan en toen reed hij wel weer maar omdat ik nog garantie is hij terug gegaan naar mijn Duitse hofleverancier die hem weer doorstuurde naar Roco maar ben hem zeker een half jaar kwijt. :-(
Ik vind het heel erg jammer dat na 200 uur de decoder het al begeeft en heb daarom de helft van de 4 in bestelling staande loc van Roco geannuleerd en ga denkelijk toch maar weer en enkel Märklin kopen want mijn simpele locje van Railpool heeft al bijna 1000 uur gereden en rijd nog vrolijk in het rond al hoor je wel iets meer de sleper. :P

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 14 mei 2026, 21:01:32
Citaat van: h0_miessie op donderdag 14 mei 2026, 18:02:55Vanochtend haalde mijn vrouw bij de bouwmarkt de laatste pakket op
:o) Had je geen tijd, moest je stofzuigen of zo? :P
Maar het zijn weer mooie en leuke aanwinsten. B)
Zo'n rollenbank is natuurlijk ook toppie, dat is een handig hulpmiddel. :thumbup:
De oranje Re 4/4 is een mooie lok, eigenlijk eenvoudig van vorm zonder al te veel poespas maar een mooi ding. B)

Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 14 mei 2026, 19:39:47Triest dat zo'n fleurig locje dan voor een militaire sleep is
:o) Toch beter fleurig dan legergroen/bruin, dan is het een somber ogende lok met een militaire sleep. :mrgreen:

Märklin 38420.jpg

Allereerst bedankt voor de gepimte foto van de Re 4/4. :favorite:
En nee ik hoefde niet te stofzuigen doe ik eigenlijk nooit ja de baan soms als ik gezaagd heb op zolder ja je leest het goed ik doe alles op zolder en vlak naast de baan terwijl de boel lekker rond rijd. :P
Ik moest 1 keer van mijn vrouw stofzuigen en dat deed ik expres verkeerd toen hoefde ik het nooit meer te doen want ze moest het daarna toch weer zelf doen en klaar was Miessie. :D
Ja de rollerbank is geweldig hoe heb ik al die modeltrein jaren zonder gekund en dankzij de tips van Henk ga ik er nog meer van genieten. :favorite:

Citaat van: ÖBB op vrijdag 15 mei 2026, 07:16:13Hoi Michel wat een geweldige aanwinsten weer. Die loc is erg mooi. Heb hem bij mijn winkeltje ook zien staan. Voor mij begint aantal locs wel op Max te komen gezien grootte baan, maar bij jou is er nog wel een gaatje gevonden zie ik. Veel plezier met alles. Gr henk

Mijn dank is groot Henk en leuk dat je de aanwinsten mooi vindt. :favorite:
Het prachtige oranje gaat zeker opvallen denk ik als hij straks met de sleep gaat rond rijden. :favorite:
Gelukkig vindt ik nog steeds wat plekjes waar nog wat locs kunnen staan dus kan ik verder verzamelen nou ja verzamelen rijden want (bijna) alles staat op de baan behalve de modellen die ik als souvenier koop of verzamel zoals de Märklin Magazin wagons en Rothaus bierwagons omdat ik daar mooie herinneringen aan bewaar tijdens onze huwelijksreis.

Citaat van: Adriaan_Berg op vrijdag 15 mei 2026, 07:56:16Mooie dingen michel veel plezier ermee!

Dank je wel Adriaan. :thumbup:
Met het plezier gaat het zeker goed komen. :)

Citaat van: lucdiels op vrijdag 15 mei 2026, 11:02:36Amai Michel, je bent weer enkele aanwinsten rijker. Containerwagons passen perfect in jouw era en de loc is zoals meestal een zwitserse beauty. Nu ga je ook nog een vierde schaduwstation bouwen voor nog meer van dat moois. Bij mij is dat uitgesloten, ik heb er geen plaats voor, jammer maar helaas. Veel kijkgenot naar de aanwinsten.

Luc

Jawel Luc het gaat maar door al zal er zeker eens een eind aankomen maar voorlopig zit het wel goed met de aanwinsten. :P
De containerwagons zijn zeker perfect en geven altijd een hoop kijkplezier als ze langskomen rijden. :favorite:
Ja de loc is zeker en vast een beauty en ondanks 1 van de vele Re 4/4 die hier rond rijden 1 van de mooiste. :favorite:  :favorite:
Het vierde schaduwstation is klaar nu rijden en rijden en dan rails en hout sparen voor het 5de en laatste schaduwstation maar daar over verder meer info. :P

Citaat van: Tony op vrijdag 15 mei 2026, 12:57:50Mooie en aparte loc en wagens, Mies  :thumbup:
En voor het eerst- dankzij jouw commentaar - het nut van een rollenbank begrepen  B)

Grtz Tony

Dank je wel Tony.  :favorite: 
En graag gedaan vaak zeg maar veel leer ik van jouw blij dat ik wat terug kan doen. ;)  :thumbup:

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 15 mei 2026, 14:39:18Hoi Michel,

Zoals beloofd een fotootje (eigenlijk 2) van mijn rollenbank:

Door gebruik te maken van stekkertjes blijft de rollenbank mobiel.
Wel heb ik nu de draadjes aan het stekkertje gesoldeerd want ze bleven los gaan.
De stekkeraansluiting op de lokprogrammer past ook op de ecos2 zodat ik hiermee meteen een programmeerspoor heb.
Door nog een stekkersetje te maken kan ik ook een analoge trafo aansluiten.

Het gaatje in de plank gebruik ik om de rollenbank aan de muur te hangen.

Aan de andere kant heb ik de "rail"staven doorverbonden voor een beter contact.

Wel af en toe de drie railstaven schoonmaken; daar kwam ik laatst door schade en schande achter toen loks het niet meer deden.
een doekje met schoonmaakalcohol deed wonderen.  :-)

Henk 

Henk, zoals ik schreef bedankt voor de duidelijk foto's. :thumbup:
Ik ga je tips zeker namaken vooral de schroeven om hem op te hangen erg handig en makkelijk.
Nogmaals bedankt voor de tips wordt zeer en zeer gewaardeerd net als alle tips die ik krijg hier op het forum. :favorite:
Omdat jij het laatste bericht was met je mooie duidelijke foto's Henk heb ik ze even verwijderd want ze staan er toch in het bovenste berichtje.

Vandaag zijn René en ik begonnen aan instellen van het vierde schaduwstation die Michelstadt nu rijk is.
Er moest wat blokken bij komen in totaal 8 blokken met een totale lengte van 18 meter rails.
De opstelsporen hebben de lengte:
Blok 149 = 201 cm
Blok 150 = 204 cm
Blok 151 = 177 cm
Blok 152 = 158 cm
Blok 153 = 122 cm
Blok 154 = 123 cm
Blok 155 = 390 cm
Blok 155 is het blok waar alle andere blokken op uit komen en die gaat naar het eerste blok blok 1 wat naar het onderste schaduwstation gaat waarna de locs en treinen weer omhoog het spiraal in gaan.

We moesten nou ja René weer even inkomen in het vastleggen van de blokken en wisselstraten.
Nadat alles was vast gelegt bleken er 2 sporen op bezet staan dus even zoeken naar die hadden we snel gevonden en konden we rond 16 uur proefrijden maar vanuit 1 spoor gingen de locs op handmatig dus even zoeken maar we waren vergeten een vervolg blok aan te vinken.
Nu ga ik straks de snelheid aanpassen bij de opstelsporen en de rails schoonrijden al gaat dat best snel in een half uurtje tijd vanmiddag met het testrijden en ik ga morgen de brugdelen vast leggen met een constructie die ik net bedacht heb want nu dit huzarenstukje wil ik gaan beginnen aan het vijfde en laatste schaduwstation waar de zelfde opstelsporen komen te leggen dus kopïeren maar die hele boel en ook daar komen brugdelen met rails en dat moet een zwevende brugdelen worden dus even nadenken maar eerst genieten en sparen voor rails en wissels en wisseldecoders en voor de kijkers een filmpje maken dit weekend zodat jullie kunnen meegenieten van het 4de schaduwstation.

Groet Michel 

BLIJ dat ik analoog RIJ

Mooi hoor die oranje aanwinst!
Ik heb 'm ook maar dan van HAG (klikkie) en HAG (klikkie)

Begin '24 had ik dus al een zaadje geplant, en dat is nu dan uitgekomen :-) :
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 16 januari 2024, 11:50:51Fraaie schoonheid is er bij je binnen gereden Hans. :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst met deze mooie HAG loc.
Groet Michel

BLIJ dat ik analoog RIJ

Het origineel (dank Wico!) en de HAG-versie hebben beide een bedrijfsnummer op de zijkant, dat mis ik eigenlijk op de Märklin-variant...(?)

Edit: oeps, loc heeft toch wel een nummer; wit op een grijs-beige ondergrond valt niet heel erg op.

@citaat  @citaat
@citaat

Hans, de HAG uitvoering is een schoonheid van een loc waar je al een aantal jaar mee rijd en ik denk nog steeds veel plezier van hebt. :thumbup:

Ja het bedrijfsnummer valt inderdaad niet echt op met deze kleurencombinatie is bij de HAG uitvoering beter te zien.

Groet Michel
Goed nieuws dat de uitbreiding van Michelstad nu bijna in gebruik kan worden genomen.
Met het nieuwe materieel kan dat direct worden ingereden.
De Swissloc is een beauty, al zie ik deze toch liever voor een mooie stam van Swissexpress.

Van HAG zijn er ook andere locs in legergroen waaronder een 460.

Van je rollerbank ga je veel plezier hebben. na 3 miljoen trein km super handig bij onderhoud en inregelen.

@citaat

Sterker nog Erik het is al in bedrijf genomen en alles rijd naar behoren rails is al schoongereden wissels werken perfect op naar het 5de het laatste schaduwstation wat gebouwd gaat worden.
Deze week rij ik met de losse locs kunnen die lekker even de asjes strekken en wordt vanmiddag de oranje Re 4/4 geijkt en mag hij meerijden met de losse locs helaas komt hij voor het militaire sleepje en niet voor een stam Swissexpress die ik trouwens even op moet zoeken want die zeggen mij nu even niks eerlijk gezegd.
Ik heb wel eens van HAG een groene Re 460 gezien maar zie ik deze niet veel in de verkoop staan en mocht ik er 1 zien dan moet een Persoonlijke Lening afsluiten want de prijzen liegen er vaak niet om voor een mooie HAG loc.
Ja de rollerbank geeft mij nu al veel plezier vandaag op een plakje maken van Henk had gedaan en dan ergens ophangen want op de baantafel laten leggen is geen optie met die "rommel" iedere keer.

Gisteren waren mijn vrouw en ik even naar Houten gegaan omdat ik aan bevriende forumleden wat van mijn niet Zwitserse materiaal moest overhandigen zoals altijd leuk om hun weer te zien en even gesproken te hebben.
Daarna even een rondje gelopen over de beurs waar toch wel veel lege tafels stonden paden zo breed dat er een peloton soldaten door heen kan marscheren en veel grabbelbakken waar je in kon graaien om wat te zoeken viel een beetje tegen de beurs en dat voor de aardige entree prijs.

Na een kort rondje waar ik wat leuks zag zijn we de koffiecorner ingegaan om daar even een half uurtje gezeten hebben onder het genot van een goed bakkie koffie en daarna nog naar de kraam gelopen waar ik wat zag leggen waar mijn oog op viel.

Uiteindelijk ging ik met 2 Hupac wagon set weer naar huis toe om 11,15 de eerst set van de Märklin 47453 de set met 3 Hupac wagons met de containers en oplegger van Hangartner en de 2de set de Märklin 47449 is een set met 2 Hupac wagons met 2 kleine containers en 1 grote container.
Beide set komen samen met de andere 3 Hupac wagons die ik al heb in 1 sleep te rijden en zal de eerste zijn die een plekje zal krijgen in het vierde schaduwstation.

Ook waren we even langs de grote bouwmarkt bij de afslag richting Houten om wat spullen te kopen om de brugdelen zwevend te laten maken waar ik straks hout voor ga zagen en vastmaken en de rails vastmaken met de Märklin schoefjes.

Dan na de lunch ga ik kijken welke treinenslepen in het nieuwe schaduwstation kunnen staan wat betreft hun lengte en dan ga ik plannen maken en dingen opschrijven die ik moet kopen voor het vijfde schaduwstation wat boven de 4de schaduwstation komt.

Kortom druk druk druk maar iets wat ik wel heel leuk vindt om te doen helaas morgen weer aan het werk jammer want er gaat zoveel vrije-tijd in zitten die ik beter op zolder door kan brengen. :P

Groet Michel 
Re: Michelstadt } hupac Hupac en nog eens Hupac.

Fantasietjes op de baan

Nou nou, weer aardig wat spullen erbij Miche; ja rollenbank is wel handig he, raar dat je dat nog niet had. >:-D
Dat is heel zeker een goed dag uitje geweest. Prachtige aanwinsten alweer erbij, lekker lange sleep gaat dit worden.
Alweer een schaduwstation erbij, zeker zorgen dat u aanwinsten ergens plaats gaan hebben 😃
Goh Michel, weeral aanwinsten gescoord. Dat blijft maar komen. Veel rijplezier.
Jammer dat de beurs in Houten wat tegenviel zeker als je al toegang moet betalen om iets te mogen kopen. Ik vind dat altijd vreemd: "betalen om te mogen betalen".  :( .

Ik ben benieuwd wat de volgende aankoop zal worden.

Luc

Swiss rail .. what else?

Haha ha als de treintjes niet meer naar jou komen via de post, dan ga jij naar de treintjes toe. Zo blijft de stroom met nieuwe aanwinsten in elk geval doorgaan :P.

Mooi materieel gescoord en dat zal zeker goed staan in een gecombineerde sleep van Hupac wagens.

Groeten,
Wico

Die Hupac-wagens vind ik zonder belading ook al erg mooi, Mies  :)
Geeft ook een fijne variatie in een sleep.
Fijne zonrijdag !

Grtz Tony

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Michel.

Zo heb je de zaterdag weer nuttig gemaakt!
En is de reis vanuit het pittoreske Almere
richting Dommestad niet voor niets geweest  :cool:

Heul veul plezier met de nieuwe aanwinsten
die aan de vingertjes zijn blijven plakken!  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Nou, dat ziet er inderdaad mooi uit hoor. Daar mag je blij mee zijn.
Poah Hangartner, daar heb ik ook een zooi van gehad :D
Citaat van: h0_miessie op zondag 17 mei 2026, 07:49:17Beide set komen samen met de andere 3 Hupac wagons die ik al heb in 1 sleep te rijden en zal de eerste zijn die een plekje zal krijgen in het vierde schaduwstation.
Dat zijn weer prachtige wagons: ik hou wel van die container wagons en vooral de wagon met de oplegger kan mij bekoren...  :thumbup:
Geniet van de aankoop, en we zien later wel eens die hele sleep voorbij rijden... denk ik dan.. ;-)

Hoi Michel,

Weer een mooie sleep erbij.  :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op zondag 17 mei 2026, 07:49:17Ja de rollerbank geeft mij nu al veel plezier vandaag op een plakje maken van Henk had gedaan en dan ergens ophangen want op de baantafel laten leggen is geen optie met die "rommel" iedere keer.

Wel het gaatje netjes in het midden boren anders gaat hij scheef hangen en dat is ook geen gezicht.
Een ander voordeel is dat je hem altijd terug kunt vinden (als je hem na gebruik netjes ophangt).  >:-D

Henk

Citaat van: wimpietje op zondag 17 mei 2026, 08:24:36Nou nou, weer aardig wat spullen erbij Miche; ja rollenbank is wel handig he, raar dat je dat nog niet had. >:-D

Ja Wim en nu het 4de schaduwstation klaar is is er weer even "lucht" bij de opstelsporen. ;)
Inderdaad raar dat ik die nog niet had maar gelukkig nu wel. :P

Citaat van: Appermont1991 op zondag 17 mei 2026, 08:36:37Dat is heel zeker een goed dag uitje geweest. Prachtige aanwinsten alweer erbij, lekker lange sleep gaat dit worden.
Alweer een schaduwstation erbij, zeker zorgen dat u aanwinsten ergens plaats gaan hebben 😃

Mijn dank is groot Kenny. :thumbup:
Ja ze zijn weer mooi en gaan straks een fraai gezicht zijn op de baan met die kleurige containers.
Inderdaad alweer een schaduwstation en ik ga meteen doorpakken voor het vijfde en laatste schaduwstation maten opmeten hout wat ik al in huis heb gaat voor het frame gebruikt worden dan platen hout halen rail wissels decoders enz enz.

Citaat van: lucdiels op zondag 17 mei 2026, 09:27:02Goh Michel, weeral aanwinsten gescoord. Dat blijft maar komen. Veel rijplezier.
Jammer dat de beurs in Houten wat tegenviel zeker als je al toegang moet betalen om iets te mogen kopen. Ik vind dat altijd vreemd: "betalen om te mogen betalen".  :( .

Ik ben benieuwd wat de volgende aankoop zal worden.

Luc

We leven maar 1 keer Luc en deze waren wel heel erg mooi om te laten leggen. :D
Ja ik vond het niet best maar smaken verschillen andere vonden het misschien geweldig maar mij zien ze voorlopig daar niet meer vrees ik.
Alleen een velletje met decals van Zwitserse militaire kentekenplaten voor op de legervoertuigen komt nog deze kant op de rest staat in reservering Luc wat hopelijk snel wordt geleverd Luc.

Citaat van: Wico op zondag 17 mei 2026, 10:37:02Haha ha als de treintjes niet meer naar jou komen via de post, dan ga jij naar de treintjes toe. Zo blijft de stroom met nieuwe aanwinsten in elk geval doorgaan :P.

Mooi materieel gescoord en dat zal zeker goed staan in een gecombineerde sleep van Hupac wagens.

Groeten,
Wico

Je ziet het ik ben niet zo moeilijk Wico ik haal ze zelf op de wagons als het moet. :)
Inderdaad zal het een mooie kleurige gecombineerde Hupac sleep worden moet alleen nog even kijken welke mooie loc ik ervoor kan laten rijden.

Citaat van: Tony op zondag 17 mei 2026, 11:02:14Die Hupac-wagens vind ik zonder belading ook al erg mooi, Mies  :)
Geeft ook een fijne variatie in een sleep.
Fijne zonrijdag !

Grtz Tony

Daar had ik nog niet eens aan gedacht Tony om een Hupac wagon zonder lading er tussen te zetten bedankt voor het idee. :P  :thumbup:  :favorite:
Dat zal zeker een fijne variatie en kijkplezier opleveren.
Met de rijzondag is het helemaal goed gekomen de 3 miljoen (schaal)km komen steeds meer dichterbij. :favorite:

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 17 mei 2026, 11:19:12Dag Michel.

Zo heb je de zaterdag weer nuttig gemaakt!
En is de reis vanuit het pittoreske Almere
richting Dommestad niet voor niets geweest  :cool:

Heul veul plezier met de nieuwe aanwinsten
die aan de vingertjes zijn blijven plakken!  :thumbup:

Groeten,

Erik.

De reis kan nooit lang genoeg zijn Erik als we met zijn tweetjes samen op pad gaan. :favorite:
Zeker niet voor niks heerlijk samen koffie gedronken bevriende forumleden blij gemaakt met mooi materiaal spullen voor de schaduwstations gehaald kortom een heerlijke nuttige dag met als toetje 5 prachtige Hupac wagons. :favorite:

Citaat van: HarrySpur1 op zondag 17 mei 2026, 11:28:23Nou, dat ziet er inderdaad mooi uit hoor. Daar mag je blij mee zijn.

Dank je wel Harry. :thumbup:
KJa ben er zeer content mee met deze fraaie aanwinsten. :favorite:
Had jij trouwens nog een prijs gewonnen met je mooie foto inzending bij Märklin ?

Citaat van: Sanderz28 op zondag 17 mei 2026, 14:48:23Poah Hangartner, daar heb ik ook een zooi van gehad :D

Spijt dat je deze schoonheden heb weggedaan Sander ?
Mooie muur aanwinsten zijn er bij je binnen gekomen. :thumbup:  :thumbup:

Citaat van: hermanvk op zondag 17 mei 2026, 19:27:55
Citaat van: h0_miessie op zondag 17 mei 2026, 07:49:17Beide set komen samen met de andere 3 Hupac wagons die ik al heb in 1 sleep te rijden en zal de eerste zijn die een plekje zal krijgen in het vierde schaduwstation.
Dat zijn weer prachtige wagons: ik hou wel van die container wagons en vooral de wagon met de oplegger kan mij bekoren...  :thumbup:
Geniet van de aankoop, en we zien later wel eens die hele sleep voorbij rijden... denk ik dan.. ;-)

Ik hou er ook wel van Herman van die container wagons en zeker die met de oplegger al heb ik er wel aardig wat van weggedaan was niet Zwitsers he maar als vrachtwagenchauffeur hoor je deze opleggers leuk te vinden. :D
Ja een filmpje zal niet lang op zich laten wachten Herman eerst nog wat fine-tunen met het programma koploper en dan moet het maar gaan gebeuren als ik wat tijd heb want er gaat best wel wat tijd in zitten in het maken van een filmpje.

Citaat van: Trainhenk op maandag 18 mei 2026, 15:42:59Hoi Michel,

Weer een mooie sleep erbij.  :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op zondag 17 mei 2026, 07:49:17Ja de rollerbank geeft mij nu al veel plezier vandaag op een plakje maken van Henk had gedaan en dan ergens ophangen want op de baantafel laten leggen is geen optie met die "rommel" iedere keer.

Wel het gaatje netjes in het midden boren anders gaat hij scheef hangen en dat is ook geen gezicht.
Een ander voordeel is dat je hem altijd terug kunt vinden (als je hem na gebruik netjes ophangt).  >:-D

Henk

Dank je Henk. :thumbup:
Ja ze zijn weer mooi en kleurrijk deze Hupac wagons.
Ik ga eerst een goed plekje zoeken in mijn commandocentrum waar hij goed kan hangen want hij moet wel in de buurt komen te hangen Henk nu licht hij ter hoogte van het 2 de schaduwstation op 2 balkjes maar door ze lengte 80 cm kan ik hem niet overal ophangen maar we vinden wel een plekje.
En ja recht moet hij hangen niet scheef want dat is ook geen porum natuurlijk wat je a schreef.

Groet Michel