Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Michelstadt } hij is onderweg.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } Märklin 37328 Re 6/6 "Eglisau" is binnen.
Ik vroeg me ook al af waar er een treeplank ontbreekt. De loc heeft aan elke zijde maar één deur, en derhalve ook maar één treeplank.

Hoewel op de explosie tekening wel degelijk 4 treeplanken afgebeeld worden. Maar dit kan een algemene modeltekening zijn. Ik ga mijn eigen exemplaren eens (beter) bekijken.

Groeten,
Wico

Waar een wil is, is een spoor

Een heel mooie loc is dat wel Michel!  :thumbup: :thumbup: En de olifant, wat deed die daar tussen de rails? B)
Citaat van: Adriaan_Berg op donderdag 02 juli 2026, 13:30:56En de olifant, wat deed die daar tussen de rails?
Die was verdwaald vanaf z'n eiland
Citaat van: frank-103 op woensdag 01 juli 2026, 17:18:24Hoi Michel, schitterende lok deze re6/6! Mbt treeplanken, heeft deze lok niet alleen aan de rechterkant zo'n opstapje? Er zit ook alleen aan de rechterkant een beugel waar men zich aan vast kan houden. Dan hoort hij aan beide kanten maar 1 opstapje te hebben.

Je kan het vast op de tekening ook zien https://static.maerklin.de/damcontent/1f/e0/1fe0fbc0622e4b175295f7bd5c39fca11697006476.pdf

Frank, de treeplanken kloppen want waar geen deur zit zit ook geen treeplank(en).
Ik denk dat de benaming door Bart treeplank toch iets anders is namelijk het plaat die voor de ramen doorloopt ik heb er 2 foto's van gemaakt die mijn vrouw naar de winkeliers heeft gestuurd en die zal ik hier ook even plaatsen dan is het duidelijk te zien wat Bart bedoelt.

Onder tussen heeft de winkelier met mijn vrouw gebeld hij heeft hem niet gevonden maar wel een setje andere besteld zodra die binnen is gekomen bij hem stuurt hij ze door naar mijn vrouw haar werkadres top service kan niet anders zeggen. :thumbup:

Citaat van: Wim op woensdag 01 juli 2026, 17:21:51Dat heb je goed gezien, Frank !
Hij heeft aan beide zijden gewoon 1 treeplank.

Ja Wim Frank is scherp vlijmscherp in dit soort dingen. :thumbup:

Citaat van: Wico op woensdag 01 juli 2026, 17:52:50Ik vroeg me ook al af waar er een treeplank ontbreekt. De loc heeft aan elke zijde maar één deur, en derhalve ook maar één treeplank.

Hoewel op de explosie tekening wel degelijk 4 treeplanken afgebeeld worden. Maar dit kan een algemene modeltekening zijn. Ik ga mijn eigen exemplaren eens (beter) bekijken.

Groeten,
Wico

Klopt Wico op de explosie tekening(en) staan er meerdere op afgebeeld dus is de tekening niet echt het voorbeeld van de loc in dit geval. :O

Citaat van: Adriaan_Berg op donderdag 02 juli 2026, 13:30:56Een heel mooie loc is dat wel Michel!  :thumbup: :thumbup: En de olifant, wat deed die daar tussen de rails? B)

Dank je wel Adriaan. :thumbup:
Hij voelt zich al aardig thuis op de baan en gaat hopelijk snel met een sleepje Hupac wagons rijden die zeker uitgebreid gaat worden.
De olifant is ontsnapt uit de stallen van circus Knie dus laten we die maar lekker rondhuppelen op het rangeerterrein. :P

Citaat van: ermindewinkel op donderdag 02 juli 2026, 17:28:44
Citaat van: Adriaan_Berg op donderdag 02 juli 2026, 13:30:56En de olifant, wat deed die daar tussen de rails?
Die was verdwaald vanaf z'n eiland

Ik vrees dat dit toch echt een Zwitserse olifant is Ermin ipv een Surinaamse opifant uit de link. :D

hierbij de 2 foto's waar goed te zien is het missende best wel grote onderdeel gelukkig komt alles goed en kan deze prachtige Re 6/6 snel in volle gedaante rond rijden. :favorite:

Märklin fahren-ärger sparen

Fraaie loc, Mies  :thumbup:
En je merkt meteen, dat er preciezelijk naar de foto's gekeken wordt  :)
Gelukkig is het gewei van het hert wel compleet, anders hadden ze je een heel dun penseeltje met wat verf gestuurd  ;)

Grtz en veel veilige schaalkilometers gewenst !

Tony

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Ik heb op internet wat 1:1 foto's opgesnord, https://en.wikipedia.org/wiki/SBB_Re_620#/media/File:Re66_boezberg.jpg ,en op de foto's zie ik maar één trapje per kant.

Groet, Anne W
Michelstadt } Märklin Magazin # 37 is binnen.

Als het maar Zwitsers is.

Michelstadt } Märklin Magazin # 37 is binnen.
 @citaat  @citaat

Dank je wel Tony leuk om te lezen dat je het een fraaie loc vindt. :thumbup:
Ja ben zeer blij dat er forumleden zijn die preciezelijk kijken want ik zag het door mij roze SBB bril echt niet. ;)
Gelukkig hoeft de winkelier die verg en penseeltje niet op te sturen Tony want dan het echt niet zo mooi en strak geworden zoals hij straks is nadat het onderdeel binnen is gekomen. :P

@citaat

Prachtige inspirerende foto heb je op het internet opgesnord Anne. :favorite:
Klopt dat er maar 1 treeplank aan beide zijde zitten het gaat meer om de chrome/witte rand die voor om de loc heen loopt waar de machinist kan staan op de ramen te lappen. :)

En gisteren bij de treinenwinkel in Utrecht nr 37 van de Märklin Magazin collectie editie 2026 opgehaald. :favorite: 
Een prachtige wagonnetje met een hele mooie bruine lading wat ik helaas niet echt kan zien als hij straks in de vitrine wordt gezet. :favorite:
Hij past er nog niet bij net als het Rothaus wagonnetje wat besteld is bij mijn Duitse hofleverancier want na de volgende uitgave van de Märklin Magazin editie 2027 gaat de Rothaus wagons verhuizen naar een andere vitrine want anders staat alles veel te dicht op elkaar wat het kijkplezier niet ten goede komt.

Maar een foto zegt meer als mijn monoloog over de Märklin Magazin wagons dus bij deze. :D

En de gereden eindstand van vorige maand zal ik nog even door geven ik heb minder dagen gereden omdat mijn vrouw en ik er een weekje tussen uit waren om heerlijk in het prachtige Cochem aan de Moezel om de accu's op te laden.
Het was zalig en we verlangen er nu alweer naar. ;)

Dagen gereden:..... 23
Gereden totaal:.....31,300,1 kilometer
Gemiddeld per dag:....1360,8 kilometer
Totaal aantal km:.....3,016,454,0 kilometer
Aantal treinen:......418
Gemiddeld aantal treinen per dag:.....14,69

Zo weer lekker naar zolder waar ik denkelijk weer de hele dag zal vertoeven. :favorite:

Ik wens u allen een mooie en modelspoor weekend toe.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin Magazin # 37 is binnen.

Hoi Michel,

Wat een mooie wagen en wat een mooie lading erop :thumbup: Toen ik de topic-titel zag dacht ik dat het magazine zelf binnen was gekomen 8o
Jammer dat hij in de vitrine moet :-(
Jij ook een fijn modelspoor weekend :P

US rail .. what else?

Michel,

Gefeliciteerd met de nieuwste aanwinst :thumbup: Mij viel ook gelijk op dat de lading er behoorlijk realistisch uit ziet.

Groeten,
Wico

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Michel.

Gefeliciteerd met de fraai beladen wagon,
die vanuit Utrecht is komen binnenrijden
op het nieuwe-aanwinsten-spoor en vanaf
daar rechtstreeks de vitrine in zal worden
gerangeerd  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Fantasietjes op de baan

Weer prachtstukken erbij Miche... kun je weer wat km maken 😅
 :) Nou jongeman, deze MM wagon vind ik toch wel weer een hele mooie in vergelijking met de paar vorige edities. B)
Dus nu loop je er nog eentje meer op mij voor. :P  En nee, ik ga deze ook niet kopen.
Veel plezier er weer mee en jij ook een lekker modelspoorweekend.

8o  En je gelooft het wel of niet, maar ik zit op mijn werk.
Nog maar een paar keer betaald 3rail forummen de komende periode. >:-D

Citaat van: Adriaan_Berg op zaterdag 04 juli 2026, 08:02:39Hoi Michel,

Wat een mooie wagen en wat een mooie lading erop :thumbup: Toen ik de topic-titel zag dacht ik dat het magazine zelf binnen was gekomen 8o
Jammer dat hij in de vitrine moet :-(
Jij ook een fijn modelspoor weekend :P

leuk om te lezen Adriaan dat je het net als ik een mooie wagon vindt. :thumbup:
Ja misschien had ik er nog wagon achter moeten zetten weer wat geleerd. ;)
In de vitrine komt hij bij zijn andere 36 soortgenootjes en ja op de baan mag hij niet echt he is geen Zwitser. >:-D
Dank je wel ik heb tot nu toe een prachtig modelspoor weekend gehad. :favorite:

Citaat van: Wico op zaterdag 04 juli 2026, 08:10:18Michel,

Gefeliciteerd met de nieuwste aanwinst :thumbup: Mij viel ook gelijk op dat de lading er behoorlijk realistisch uit ziet.

Groeten,
Wico

Dank voor je felicitatie Wico. :thumbup:
De lading ziet er zeker zeer realistisch uit dat mag Märklin van mij bij meer wagons zo doen. :favorite:

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 04 juli 2026, 09:23:36Dag Michel.

Gefeliciteerd met de fraai beladen wagon,
die vanuit Utrecht is komen binnenrijden
op het nieuwe-aanwinsten-spoor en vanaf
daar rechtstreeks de vitrine in zal worden
gerangeerd  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Erik, ook jij bedankt voor je felicitatie groet. :thumbup:
Ja hij mocht even op de baan staan voor de foto en straks wordt de vitrine gerangschikt zal passen en meten worden maar de vitrine is weer 1 mooie aanwinst rijker. :favorite:
Was trouwens wel even vreemd om de wagon niet meer in de M:arklin Store op te halen maar aan de overkant van de straat.

Citaat van: wimpietje op zaterdag 04 juli 2026, 09:28:46Weer prachtstukken erbij Miche... kun je weer wat km maken 😅

Zeker weer een pronkstuk erbij Wim. :favorite:
Alleen zullen deze asjes weinig kilometers maken in de vitrine. :D

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 04 juli 2026, 11:47:13:) Nou jongeman, deze MM wagon vind ik toch wel weer een hele mooie in vergelijking met de paar vorige edities. B)
Dus nu loop je er nog eentje meer op mij voor. :P  En nee, ik ga deze ook niet kopen.
Veel plezier er weer mee en jij ook een lekker modelspoorweekend.

8o  En je gelooft het wel of niet, maar ik zit op mijn werk.
Nog maar een paar keer betaald 3rail forummen de komende periode. >:-D

Hij is zeker mooier dan de voorgaande jaren Dirk-Jan denk dat het toch met de mooie belading te maken heeft porumd meteen veel beter. :favorite:
Mocht er toch behoefde hebben om deze schoonheid die jij niet gaat nemen te willen zien ben je straks na de pensionering altijd welkom om hem hier eens te bewonderen in de vitrine. :)
Mijn modelspoorweekend is tot nu toe perfect gisteren hebben de losse locs heerlijk gereden en heb de rails van het 4de schaduwstation opgeschreven om te zien wat ik precies nodig heb voor het 5de en laatste schaduwstation wat gebouds gaat worden in Michelstadt.
En lekker dat je weer een wat van je telraam kan opschuiven het eind van je werk carriere komt steeds dichterbij voor je ik ben blij voor je. :favorite:

Groet Michel
Mooie aanwinst voor jouw collectie M-Magazine wagens. Ik mag hopen dat hij ooit echt mag rijden in Michelstadt.

Luc

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Hoi Michel,

Mooie wagon met dito lading.
Als ik dat vergelijk met de houtwagons die ik gekocht heb bij mijn Amerikaanse lok dan is Marklin nu met grote sprongen vooruit gegaan.

Na de voorgaande verhalen van jou rijst bij mij nu de vraag of jij nu wel plek hebt voor een extra vitrine.

Als hij maar niet in de slaapkamer komt...... >:-D  >:-D

Henk

US rail .. what else?

Henk,

Vroeger leverde Märklin nog echt hout op zijn wagons, blijkbaar zijn ze daar ook al van af gestapt. Ik ga trouwens na het snoeien van mijn vlinderstruik de takken gebruiken voor echt model hout. Eens kijken of dat een succes wordt.

Groeten,
Wico

:reactie:

Wico,

goeie tip.
Ik heb ook twee (kleine) struiken staan.
even in de gaten houden.

Henk
Citaat van: Wico op zondag 05 juli 2026, 12:27:22Ik ga trouwens na het snoeien van mijn vlinderstruik
Ik heb hier ook nog wat snoeihout liggen - en daar zitten een paar rechte stukken in, maar of dat ergens een plaatsje kan krijgen in één van mijn wagons...🤔
@Wico @Trainhenk @hermanvk Ik heb een tijd terug "stammetjes" van rozemarijn gebruikt. Redelijk recht, voor mij de juiste maat, de struik groeit als kool en de naalden zijn te gebruiken in de keuken.

Citaat van: lucdiels op zondag 05 juli 2026, 09:25:56Mooie aanwinst voor jouw collectie M-Magazine wagens. Ik mag hopen dat hij ooit echt mag rijden in Michelstadt.

Luc

Dank je wel Luc. :thumbup:
Helaas ben ik er niet aan toegekomen om hem een plekje in de vitrine te geven maar zaterdag is mijn vrouw vrij en dan doe we het gezellig samen kan zij de labels (van het jaar van de wagon) uitprinten en aangeven.
Nee ik vrees dat hij geen kilometers gaat maken. :-(

Citaat van: Trainhenk op zondag 05 juli 2026, 12:23:52Hoi Michel,

Mooie wagon met dito lading.
Als ik dat vergelijk met de houtwagons die ik gekocht heb bij mijn Amerikaanse lok dan is Marklin nu met grote sprongen vooruit gegaan.

Na de voorgaande verhalen van jou rijst bij mij nu de vraag of jij nu wel plek hebt voor een extra vitrine.

Als hij maar niet in de slaapkamer komt...... >:-D  >:-D

Henk

De lading maakt het helemaal af deze prachtige wagon henk. :favorite:
Zou Märklin dan toch mooiere ladingen gaan maken ?
Ik hoop van wel als ik deze mag bewonderen.
Mocht er nog een vitrine komen dan zal de slaapkamer plek nummer 1 worden Henk gelukkig is mijn vrouw niet al te moeilijk. :favorite:

Citaat van: Wico op zondag 05 juli 2026, 12:27:22Henk,

Vroeger leverde Märklin nog echt hout op zijn wagons, blijkbaar zijn ze daar ook al van af gestapt. Ik ga trouwens na het snoeien van mijn vlinderstruik de takken gebruiken voor echt model hout. Eens kijken of dat een succes wordt.

Groeten,
Wico

Jouw kennende gaat het zeker een succes worden. :thumbup:
Hier lukt dat niet echt want onze tuin zit vol met tegels ik zeker heb geen groene vingers en ben zo weinig mogelijk in de tuin eerlijk gezegd behalve als ik de motor moet pakken of de fiets.

Citaat van: Trainhenk op zondag 05 juli 2026, 13:05:47:reactie:

Wico,

goeie tip.
Ik heb ook twee (kleine) struiken staan.
even in de gaten houden.

Henk

Onze scenery-Master Wico heeft altijd goede tips Henk en ik zeg doe je voordeel ermee. :thumbup:

Citaat van: hermanvk op zondag 05 juli 2026, 22:46:32
Citaat van: Wico op zondag 05 juli 2026, 12:27:22Ik ga trouwens na het snoeien van mijn vlinderstruik
Ik heb hier ook nog wat snoeihout liggen - en daar zitten een paar rechte stukken in, maar of dat ergens een plaatsje kan krijgen in één van mijn wagons...🤔

Ik denk dat het jouw wel gaat lukken om de snoeihout lading ergens in te krijgen Herman. :thumbup:  :thumbup:

Citaat van: ermindewinkel op maandag 06 juli 2026, 11:57:53@Wico @Trainhenk @hermanvk Ik heb een tijd terug "stammetjes" van rozemarijn gebruikt. Redelijk recht, voor mij de juiste maat, de struik groeit als kool en de naalden zijn te gebruiken in de keuken.

Ook een goede tip voor de liefhebbers van zelf lading(en) maken Ermin. :thumbup:
Zo helpen we toch elkaar weer met goede en nuttige tips.

Groet Michel
Michelstadt } Insider wagon 48176.

Michelstadt } Insider wagon 48176.
Afgelopen week kreeg ik telefoon van de treinenwinkel uit Utrecht dat de Insiderwagon van 2026 opgehaald kon worden en aangezien ik hem toch al betaald heb in mijn contributie heb ik hem afgelopen woensdag opgehaald.
Moest voor mijn werk om de hoek zijn bij een bedrijf dus gratis de bus op een laad en losplaats gezet en even 100 meter naar de winkel gelopen en met 5 minuutjes lag het Insider wagonnetje in de bestelbus.
Leuke wagon al komt hij natuurlijk niet te rijden op de (Zwitserse) baan en mocht hij even de rails voelen en na de foto hup het doosje weer in om later eventueel verkocht te worden op een beurs waar ik wel eens sta.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Insider wagon 48176.

US rail .. what else?

Michel,

Zo kun je mooi het nuttige met het aangename verenigen. Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst (al heeft het voor mij weinig wow factor).

Groeten,
Wico

Met die opdruk zullen er vast wel liefhebbers voor deze wagen te vinden zijn, Mies.
Grote stomert ervoor, 23 extra karren en schuiven maar met die sleep  :P

Grtz Tony

Het houdt niet op met nieuwe wagons bij Michel :D Gefeliciteerd ermee (hoe vol staan jou vitrines nou en wanneer is tie vol :P )

doe maar een treintje

:offtopic: is het niet mogelijk dat ook buitenlandse wagons op je switserse baan rijden en ik denk dat het prima kan gezien het tijdperk.
Zo rijden er op m'n baantje ook enige franse en oostenrijkse wagons.

Dag Michel.

Toch gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst  :thumbup:
Het is toch best een kek karretje!  :roll:

Tja Ruud, een ieder rijdt met het materieel waar die zijn eigen restricties aan geeft: conform land en of tijdperk of gewoon met wat ie mooi vindt!  :cool:

Groeten,

Erik.

Mooi karretje Michel.

Komende week ook maar weer eens langs de treinenwinkel in Badhoevedorp.

Henk

Citaat van: Wico op zaterdag 11 juli 2026, 12:34:06Michel,

Zo kun je mooi het nuttige met het aangename verenigen. Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst (al heeft het voor mij weinig wow factor).

Groeten,
Wico

Ja is best handig rijden in diverse steden waar treinenwinkels en laad en los plekken om of voor de deur zijn. :P
Dank je wel voor je felicitatie maar ik geef je gelijk ook voor mij heeft hij geen wow factor.

Citaat van: Tony op zaterdag 11 juli 2026, 12:44:14Met die opdruk zullen er vast wel liefhebbers voor deze wagen te vinden zijn, Mies.
Grote stomert ervoor, 23 extra karren en schuiven maar met die sleep  :P

Grtz Tony

Hij is al van eigenaar veranderd Tony vandaag inpakken morgen op de bus en dinsdag een blije nieuwe eigenaar voor deze Insider wagon. :thumbup:
Dus die grote stomert met de lange sleep kan helaas niet doorgaan. :)

Citaat van: Adriaan_Berg op zaterdag 11 juli 2026, 12:46:48Het houdt niet op met nieuwe wagons bij Michel :D Gefeliciteerd ermee (hoe vol staan jou vitrines nou en wanneer is tie vol :P )

Nee ik vrees het niet Adriaan al kreeg ik deze wel van Märklin.
Dank je wel en ik heb nog plek genoeg hoor in 2 vitrines op zolder zeker als straks de Migros distributiecentrum en de Holcim betoncentrale klaar zijn dan kunnen de fragiele vrachtwagens ook uit de vitrines.

Citaat van: Rudibeer op zaterdag 11 juli 2026, 13:24:53:offtopic: is het niet mogelijk dat ook buitenlandse wagons op je switserse baan rijden en ik denk dat het prima kan gezien het tijdperk.
Zo rijden er op m'n baantje ook enige franse en oostenrijkse wagons.

Is niet af topic hoor Ruud maar ik wil zuiver en alleen Zwitsers materiaal op de baan dat vindt ik gewoon het mooist en daar haal ik veel kijkplezier uit.

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 11 juli 2026, 13:30:46Dag Michel.

Toch gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst  :thumbup:
Het is toch best een kek karretje!  :roll:

Tja Ruud, een ieder rijdt met het materieel waar die zijn eigen restricties aan geeft: conform land en of tijdperk of gewoon met wat ie mooi vindt!  :cool:

Groeten,

Erik.

Dank je wel Erik. :thumbup:
Misschien met meerdere dat het dan een leuk sleepje zal zijn maar zo alleen nee is het voor mij net niet eerlijk gezegd.
Mooi geformuleerd wat een iedere op zijn baan toepast of mee rijd. :favorite:

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 11 juli 2026, 13:32:12Mooi karretje Michel.

Komende week ook maar weer eens langs de treinenwinkel in Badhoevedorp.

Henk

Niet vergeten op te halen he Henk en wie weet blijft er misschien wel meer in Badhoevedorp aan je vingers plakken. :P

Citaat van: Adriaan_Berg op zaterdag 11 juli 2026, 14:45:05
Citaat van: Rudibeer op zaterdag 11 juli 2026, 13:24:53switserse
Taalverloedering! :P

Zie het als straattaal Adriaan want de Nederlandse taal verloederd ook heel hard.
Ik kom bij bedrijf daar spreek niemand meer Nederlands. :-(
Gelukkig "spreek" ik dan geen Engels. >:-D

Fijne modelspoor zondag toegewenst ik ga zo naar de winkel om 2 rol verduisteringsgordijnen te halen en dan ga ik het asfalt voor de Migros distributiecentrum en de Holcim betoncentrale op maat knippen.
Ja ik heb ondanks de heerlijke temperatuur op zolder zin in wat met de scenery te doen. :P

Groet Michel

Niet de foto's van de nieuwe scenery vergeten te maken, Mies  ;)
We kijken graag mee  8)

Grtz Tony

Citaat van: h0_miessie op zondag 12 juli 2026, 07:04:22Fijne modelspoor zondag toegewenst ik ga zo naar de winkel om 2 rol verduisteringsgordijnen te halen en dan ga ik het asfalt voor de Migros distributiecentrum en de Holcim betoncentrale op maat knippen.
Ja ik heb ondanks de heerlijke temperatuur op zolder zin in wat met de scenery te doen. :P

8o  8o
Ga je het asfalt van die twee rollen verduisteringsgordijnen maken?

Henk

@citaat  @citaat

Hierbij de eerste foto van het neergelegde 'asfalt" Tony bij het Migros distributiecentrum.
Later komt de verdere aankleding iedere keer een stukje verder zodat ik mooi het overzicht hou en niet tegelijk dingen wil gaan doen.
Wel mooi zwart dat net geasfalteerde terrein. :thumbup:

@citaat

Ja Henk dan is het terrein mooi zwart en de winkel had 50% korting op een rol verduisteringsgordijn dus voor de prijs van 1 heb ik er nu 2 want het terrein waar straks de Holcim betoncentrale moet komen is bijna een meter bij een meter daar gaat best wat asfalt in zitten. ;)
Mal maken van papier op de verduisteringsgordijn leggen en uitknippen maar en mocht het toch iets te kort gemeten zijn dan kan er altijd nog een hek of groene haag langs de randen gemaakt of gelegd worden.

Groet Michel

US rail .. what else?

Michel,

Ziet er behoorlijk strak uit! Wordt alleen maar mooier als je het verder gaat aankleden.

Groeten,
Wico

Netjes geasfalteerd Michel  :thumbup:  :thumbup:
Laat de lijnentrekkers maar komen!  :lol:

Groeten,

Erik.

Mooi geworden Michel.
Het ziet er strak uit.

Waar heb je dat verduisteringsgordijn gekocht?
Misschien ga ik het ook wel halen.

Henk

Citaat van: h0_miessie op zondag 12 juli 2026, 07:04:22Ik kom bij bedrijf daar spreek niemand
Net wat je zegt >:-D
Ik kom *bij *een bedrijf *, daar *spreekt niemand...

saaie boel.  :-)  :-)
Speciale Gast

:D Hee Michel, dat heb je leuk bedacht om met verduistering gordijn te asfalteren. :thumbup:
Ik had al wel iets gelezen dat je verduistering gordijn ging halen maar ik dacht voor je zolderraam of weet ik veel wat.
Laat je Märklin hofleverancier het maar niet lezen,
anders koopt ie alles op en gaat in de asfaltgordijnen handel naast de treintjes en al wat ie heeft. :mrgreen:
Mooi stukje asfalt Michel. Komen daar nog witte lijnen op?

Luc
komt er binnen in de loods ook nog iets op de vloer?

mvg,
Michel

Citaat van: Wico op maandag 13 juli 2026, 18:58:20Michel,

Ziet er behoorlijk strak uit! Wordt alleen maar mooier als je het verder gaat aankleden.

Groeten,
Wico

Dank je Wico. :thumbup:
Ik heb al wat ideetjes van het weekend eens op het web zoeken naar Migros distributiecentrums in Zwitserland kijken of ik wat bruikbare informatie kan vinden op de foto's.

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 13 juli 2026, 19:14:48Netjes geasfalteerd Michel  :thumbup:  :thumbup:
Laat de lijnentrekkers maar komen!  :lol:

Groeten,

Erik.

Ja Erik ervaren jongens die asfaltleggers in Michelstadt. ;)
Wat betreft de lijnen daar moet ik nog wat op verzinnen ik had eerst van de 1 a 2 mm tape wat ze op modelauto's gebruiken om af te plakken bij het schilderen maar omdat het asfalt doek is blijft dat niet echt plakken en witte stift gaat door het stof "uitlopen".
Dus even brainstromen hoe en wat.

Citaat van: Trainhenk op maandag 13 juli 2026, 19:55:18Mooi geworden Michel.
Het ziet er strak uit.

Waar heb je dat verduisteringsgordijn gekocht?
Misschien ga ik het ook wel halen.

Henk

Deze rol(len) verduisteringsgordijnen had ik bij de JYSK gekocht waren dit weekend in de aanbieding 9€ ipv 17,99 gewoon even op Google Rol verduisteringsgordijn invullen en je komt de goedkoopste vanzelf tegen Henk. :thumbup:  :thumbup:
Even een mal maken van A4tjes dan uitknippen en klaar is Henk. :)

Citaat van: Adriaan_Berg op maandag 13 juli 2026, 20:22:55
Citaat van: h0_miessie op zondag 12 juli 2026, 07:04:22Ik kom bij bedrijf daar spreek niemand
Net wat je zegt >:-D
Ik kom *bij *een bedrijf *, daar *spreekt niemand...

Heel erg scherp Adriaan ik moest je testen van je leraar maar je bent geslaagd. :thumbup:
Mij boeit het persoonlijk niet zo als iemand een woordje "vergeet" of verkeerd schrijft dan lees ik het gewoon nog een keer totdat ik de zin begrijp.

Citaat van: Trainhenk op maandag 13 juli 2026, 20:42:51:reactie:
saaie boel.  :-)  :-)

Diplomatiek verwoord Henk. :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 13 juli 2026, 21:13:59:D Hee Michel, dat heb je leuk bedacht om met verduistering gordijn te asfalteren. :thumbup:
Ik had al wel iets gelezen dat je verduistering gordijn ging halen maar ik dacht voor je zolderraam of weet ik veel wat.
Laat je Märklin hofleverancier het maar niet lezen,
anders koopt ie alles op en gaat in de asfaltgordijnen handel naast de treintjes en al wat ie heeft. :mrgreen:

Tegen dit strakke zwart kan ik niet tegen op schilderen Dirk-Jan. :D
Nee op het zolderraam hebben al een ander merk verduisteringsgordijn hangen en gelukkig staat het in het Nederlands Dirk-Jan dus zal Märklin het niet zo gauw doen denk ik (hoop ik) anders heeft Henk een klein probleemje. :D

Citaat van: lucdiels op dinsdag 14 juli 2026, 09:49:23Mooi stukje asfalt Michel. Komen daar nog witte lijnen op?

Luc

Dank je wel Luc. :thumbup:

Er komen zeker nog witte lijnen op alleen even kijken hoe want het asfalt is hobbelig wat de strakheid niet ten goede komt. :O 

Citaat van: ramdani op dinsdag 14 juli 2026, 17:25:42komt er binnen in de loods ook nog iets op de vloer?

mvg,
Michel

Goed en leuk idee Michel vanaf nu wel denk ik weer iets leuk om over na te denken onder het werk.
Wat er zeker in gaat komen is verlichting en nog wat ramen aan de andere kant waar de uitgaande ladingen geladen worden.
Bedankt voor het idee Michel. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

hallo michel

gewoon wit papier pakken en daar duune repen van snijden

deze dan met hobby lijm vastplakken

gr Ed

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Mooie aanwinsten Michel!!

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 14 juli 2026, 17:30:11Heel erg scherp Adriaan ik moest je testen van je leraar maar je bent geslaagd. :thumbup:
Eindelijk, heb ik vakantie :P
Ik had nog niets over je asfalt gezegd, het spijt met ongelofelijk, dus bij dezen: mooi  :D
Voor de lijnen een wit potlood gebruiken in plaats van stift? En dan de punt licht vochtig maken.

Citaat van: eddyflame op dinsdag 14 juli 2026, 20:42:09hallo michel

gewoon wit papier pakken en daar duune repen van snijden

deze dan met hobby lijm vastplakken

gr Ed

Bedankt voor de tip Ed. :thumbup:
Ik ga hem van het weekend uitproberen.
Er is nog een stuk verduisteringsgordijn over kan ik mooi kijken hoe het gaat staan.

Citaat van: ernstcramer op dinsdag 14 juli 2026, 21:16:01Mooie aanwinsten Michel!!

Dank je wel Ernst. :thumbup:

Citaat van: Adriaan_Berg op woensdag 15 juli 2026, 07:32:49
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 14 juli 2026, 17:30:11Heel erg scherp Adriaan ik moest je testen van je leraar maar je bent geslaagd. :thumbup:
Eindelijk, heb ik vakantie :P
Ik had nog niets over je asfalt gezegd, het spijt met ongelofelijk, dus bij dezen: mooi  :D

Geniet lekker van je welverdiende vakantie Adriaan. :thumbup:
Nee hoor geen spijt ook jij hebt het op jonge leeftijd al druk zodat je niet alles kan zien of volgen maar dank je wel. :thumbup:

Citaat van: NL-modelspoor op woensdag 15 juli 2026, 08:13:56Voor de lijnen een wit potlood gebruiken in plaats van stift? En dan de punt licht vochtig maken.

Ook jij Johan bedankt voor de tip ook deze ga ik uitproberen zeker de punt vochtig maken zal ik zeker onthouden. :thumbup:

Groet Michel

Jawel hij is onderweg de Märklin 46805 de bierwagon van Rothaus. :favorite:
Deze gaat zodra hij binnen is gekomen de vitrine in om bij de andere Rothaus wagons en stoomloc te staan.

Groet Michel

Re: Michelstadt } hij is onderweg.

US rail .. what else?

Michel,

Wel eerst even op de foto zetten hoor voordat hij direct in de vitrine beland. Vinden je volgers ook leuk :).

Groeten,
Wico

:reactie: Of een foto maken VAN de vitrine, dat vinden ze ook wel leuk :)
Laat komen die foto's Michel, we kunnen niet wachten hoor.... :D

Luc