Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 3 (08-07-2013)
Ben erg benieuwd naar het resultaat met je grassmaster, kan alleen nog maar indrukwekkender worden  :thumbup:
Marcel (mjv_train)
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 3 (08-07-2013)
John, volgens mij heb je de smaak te pakken!

Nog een paar weken en je kan met het deel C, D beginnen  ;)

Ga zo door! Ik geniet ervan
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 3 (08-07-2013)
En dat mede met gedroogde thee en koffie? Hmm, de pads dan maar eens laten drogen in de zon...

Ziet er echt ontzettend mooi uit, kan niet anders zeggen.

Groet,
William
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 3 (08-07-2013)
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 3 (08-07-2013)
Het is weer heel mooi john, ga zo door hier leren wij een hoop van :thumbup: :thumbup:

Groetjes Herman.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 3 (08-07-2013)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 3 (08-07-2013)
Hi,

Hartstikke mooi, niets meer aan doen (zelfs geen water).

groet
Harald
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 3 (08-07-2013)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 3 (08-07-2013)
Mocht je toch water willen houd er dan rekening mee dat het een behoorlijk verval is als ik dat zo zie dan zal er weinig tot geen water in de bedding staan.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 3 (08-07-2013)
Hoi John.

Ziet er al erg mooi uit zo.

Tony
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 3 (08-07-2013)
John

Het gaat je lukken om er iets heel moois van te maken
je begin ziet er al heel erg goed en natuurgetrouw uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groeten Johan
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 4 (09-07-2013)
Goedemiddag,

allemaal weer bedankt voor jullie reacties :thumbup:

Vanmorgen de eerste laag 2.5mm grasvezels aangebracht met vezels van Jaap Vriend. Eerst het geheel met een plantenspuitje nat gemaakt en vervolgens met verdunde houtlijm ingespoten. Vervolgens met de Grassmaster erover en dan krijg je dit:



En nog een close-up:



Het is nog lang niet wat het moet zijn en het was ook lastig vast te leggen op foto maar toch. Nu eerst goed laten drogen en dan vervolgens (hopelijk morgen) met de langere vezels aan de slag.

Citaat van: tomhas op maandag 08 juli 2013, 17:59:18

Dat ziet er goed uit, zo zie je dat met verschillende kleuren strooisels en wat eigen brouwsels de natuur heel dichtbij komt.
Je zou haast zeggen, hou het op een droge rivierbedding. ;)


Hoi Tom,

dat zou inderdaad de clou moeten zijn. Zoveel mogelijk verschillende soorten materialen gebruiken om eentonigheid te voorkomen en een natuurlijke uitstraling te krijgen ;)
Het gaat trouwens geen droge rivierbedding worden.

Citaat van: Laenderbahn027 op maandag 08 juli 2013, 23:22:37

En dat mede met gedroogde thee en koffie? Hmm, de pads dan maar eens laten drogen in de zon...


Hoi William,

voor het gebruik van koffie kreeg ik van Wim wel de waarschuwing dat deze kon gaan schimmelen :? Ik heb deze in ieder geval door en door laten drogen en voor gebruik nogmaals opgewarmd in de magnetron. Hopelijk is dat voldoende om schimmelvorming tegen te gaan.

Citaat van: Haradigi op dinsdag 09 juli 2013, 09:52:42

Hartstikke mooi, niets meer aan doen (zelfs geen water).


Hoi Harald,

er gaat toch echt water komen :)

Citaat van: tomhas op dinsdag 09 juli 2013, 10:03:53

Mocht je toch water willen houd er dan rekening mee dat het een behoorlijk verval is als ik dat zo zie dan zal er weinig tot geen water in de bedding staan.


Of het wordt een snelstromend riviertje :P

Grotjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 4 (09-07-2013)
Ziet er al erg realistisch uit John

Ik ben super benieuwd naar het totaal plaatje maar jou kennende word dat een meesterwerk :thumbup:

Mvg Danny
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 4 (09-07-2013)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 4 (09-07-2013)
Hi John,

Zonder water vind ik het al prachtig "natuurgetrouw" maar jij bent de creatieve bouwer dus dat water komt ook goed.

groet
Harald
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 4 (09-07-2013)
Hallo John,
Wat kan ik nog meer toevoegen dan:  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Al het andere is al meerdere keren gezegd.
In ieder geval dank voor al het uitgebreide plaatsen van foto's en tekst.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 4 (09-07-2013)
John,

Lees ik het nou goed dat je de reeds bestaande laag opnieuw hebt bevochtigd met verdunde houtlijm? Met een plantenspuit ofzo? Ik ben verbaasd dat het dan niet 1 grote bras wordt van al die lijm?!?

Groet,
William
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 4 (09-07-2013)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 4 (09-07-2013)
Hoi John,

Jij hebt een top stukje scenery gemaakt    :thumbup:
Misschien heb ik er overheen gelezen maar gebruik jij nu de nieuwe Noch grasmaster.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 4 (09-07-2013)
Keurig gedaan John !!  :thumbup:

Nu alleen maar opletten om 'op tijd' op te houden met het gras straks ! ;)

Grtzz,

Karst
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw riviertje deel 4 (09-07-2013)
Hoi John,

Het ziet er al super uit. :thumbup:

Gr.
René
Re: Tilly?s modelbaanproject: Tip voor bosgrond? (10-07-2013)
Goedeavond,

allemaal weer bedankt het commentaar :thumbup:

Citaat van: Laenderbahn027 op dinsdag 09 juli 2013, 21:43:45

Lees ik het nou goed dat je de reeds bestaande laag opnieuw hebt bevochtigd met verdunde houtlijm? Met een plantenspuit ofzo? Ik ben verbaasd dat het dan niet 1 grote bras wordt van al die lijm?!?


Hoi William,

inderdaad, dat heb je goed gelezen :) Na het drogen van de eerste laag strooisel heb ik het geheel eerst nat gemaakt met een plantenspuit, daarna verdunde houtlijm aangebracht met een dokterspuit en vervolgens met een Grassmaster de vezels erop gestrooid.

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 09 juli 2013, 21:58:35

Misschien heb ik er overheen gelezen maar gebruik jij nu de nieuwe Noch grasmaster.


Hoi Peter,

had ik nog niet gemeld maar ben nu inderdaad in het bezit van een Noch Grassmaster 2.0 :)

Citaat van: karst.drenth op dinsdag 09 juli 2013, 22:48:19

Nu alleen maar opletten om 'op tijd' op te houden met het gras straks ! ;)


Hoi Karst,

je hebt een PB.

Vanavond nog geen update van het graszaaien maar wel een tip ;)

De vrouw des huizes had vandaag dit voor me meegenomen:



Houtschors fijn voor ?0.99 bij de Intratuin. Gemalen in een oude koffiemolen en gezeefd door het "medium" zeefje van de Grassmaster krijg je dit:



Ook een perfect mengsel wat te gebruiken is voor bosgrond. Dit ziet er zelfs beter dan koffie omdat het grover is maar of dit in de toekomst gaat schimmelen? In ieder geval het proberen waard.

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Tip voor bosgrond? (10-07-2013)
Goede tip John. Als de kamer normaal vochtig is, gaat dat niet schimmelen. Koffie schimmelt eerder omdat het vochtig is geweest met warm water en geëxtraheerd.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Tip voor bosgrond? (10-07-2013)
Hallo John,

Ik heb je kunsten weer gade geslagen..... 8o
Wat geweldig mooi maak je toch, je verdiep je behoorlijk in de materie. Dat kenmerkt een echte modelbouwer.  :thumbup:

Wat betreft je berg met ondergrond, die vindt erg realistisch gewoonweg top. Voor bosgrond gebruik ik strooisel van Anita decor, dat bevalt mij prima. Uiteraard kan je daar nog watzaken op aanbrengen of mengen. Het hangt er ook vanaf of een dicht bebost gebied maakt of hier en daar een boom met veel gras.
Je zal het vast wel gelezen hebben op mijn draadje.

Veel succes met de verdere aankleding, ik ben erg benieuwd hoe straks de eerste begroeiing eruit komt te zien.

Groeten Ronald  :)
Re: Tilly?s modelbaanproject: Tip voor bosgrond? (10-07-2013)
Hallo John,

Ik kijk je verhandelingen al een tijdje aan.
En ik vind dat het steeds beter er uit gaat zien.
In de bedding, hoeft natuurlijk niet altijd water te staan.
Ligt van het seizoen af, dus je kunt het ook zo laten.

vr.gr. Gunther, ziet er goed uit :thumbup:
Re: Tilly?s modelbaanproject: Tip voor bosgrond? (10-07-2013)
John,

Dat ziet er goed uit.

Nog een idee voor in het water straks. Hier in de swalm (snel stromend riviertje hier in Swalmen)
Groeien planten welke in slierte door het water kronkelen dit zou bij jouw niet misstaan..

Zal er eens een foto van maken als ik ze tegen kom..

Groetjes Harry
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Busch voetgangersbrugje H0 1497 (13-07-2013)
Citaat van: Ben-Nagel op woensdag 10 juli 2013, 21:32:37

om te voorkomen dat dit spul gaat schimmelen kun je het even in de magnetron kieperen. Weet je zeker dat alle bacterien dood zijn en is kans op schimmel nagenoeg nihil.


Hoi Ben,

bedankt voor de tip maar dit had ik al vermeld :P

Citaat van: Ben-Nagel op woensdag 10 juli 2013, 21:32:37

Andere tip, ik ben behalve treinliefhebben ook modelbouwer van 1:35 militaire voertuigen. In de diorama bouw van dat spul zijn ook behoorlijk wat goede technieken die je kunt gebruiken bij treinbanen. Kijk maar eens op twenot.nl of ipms.nl. Meesterbouwer van dat spul is trouwens een belg met de naam Francois Verlinden. Als je nog boekjes van hem kunt vinden dan kun je daar veel van opsteken.


Grote klasse, bedankt voor de link :thumbup:

Citaat van: Varekamp op donderdag 11 juli 2013, 11:46:27

Voor bosgrond gebruik ik strooisel van Anita decor, dat bevalt mij prima. Uiteraard kan je daar nog wat zaken op aanbrengen of mengen. Het hangt er ook vanaf of een dicht bebost gebied maakt of hier en daar een boom met veel gras.


Hoi Ronald,

ik wil zoveel mogelijk verschillende materialen gebruiken dus zal in de toekomst ook zeker die van AD gaan proberen, bedankt voor de tip :thumbup:
Even een bestelling bij elkaar verzinnen anders loopt het met de verzendkosten volledig uit de hand :(

Citaat van: yrrah40 op donderdag 11 juli 2013, 18:54:07

Nog een idee voor in het water straks. Hier in de swalm (snel stromend riviertje hier in Swalmen)
Groeien planten welke in slierte door het water kronkelen dit zou bij jouw niet misstaan..

Zal er eens een foto van maken als ik ze tegen kom.


Hoi Harry,

ben benieuwd naar de foto's ;)

Helaas kan ik jullie nog geen update laten zien betreffende het begrassen. Ik had van Karst de tip gekregen om voor het aanbrengen van "plukken" gras houtlijm te mengen met voorstrijkmiddel maar om de één of andere reden blijft dit mengsel na het drogen als een "witte" vlek zichtbaar. Hier een foto waarop te zien is wat ik bedoel:



De vezels staan mooi recht maar met name in het beige bosje gras rechtsonder is zo'n witte vlek zichtbaar. Eerst moet ik dus zien te achterhalen wat ik fout doe :?

Om toch verder te kunnen had ik mij vanmorgen gestort op de bouw van een klein voetgangersbruggetje. Na wat zoekwerk op Internet heb ik uiteindelijk gekozen voor Busch Holzbrücke H0 1497. Uitgepakt vind je het volgende:



Het brugje zelf wordt samengebouwd uit de volgende onderdelen:



En na een uurtje klussen heb je dit:



Een prachtig bruggetje en gekocht via Ebay.de voor ?12.99 heeft het een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Het in elkaar zetten is goed te doen mits je zorgvuldig met lijm aan het werk gaat. Hiervoor kan houtlijm gebruikt worden die niet meegeleverd wordt en als je deze volgens de bouwbeschrijving aanbrengt met een naald, dan komt het helemaal goed. Nu nog even een mooi plaatsje zoeken.

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Busch voetgangersbrugje H0 1497 (13-07-2013)
Leuk bruggetje John.

Tony
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Busch voetgangersbrugje H0 1497 (13-07-2013)
das een erg fraai bruggetje, komt ie over het riviertje waar je momenteel mee bezig bent?
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Busch voetgangersbrugje H0 1497 (13-07-2013)
Hi John,
Mooi bruggetje zeg. Past goed bij je riviertje. Ziet er allemaal erg realistisch uit. Ik volg je draadje met bewondering.

Gr, Marcel
Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
Goedemiddag,

voor het malen van de boomschors (zie post #6284) vandaag een koffiemolentje gekocht, die van de vrouw mocht ik niet meer hebben :D:



Nu in de aanbieding bij Blokker voor ?12.99 :)

Citaat van: Janvis op zaterdag 13 juli 2013, 12:56:45

das een erg fraai bruggetje, komt ie over het riviertje waar je momenteel mee bezig bent?


Hoi Jan,

sorry voor mijn late reactie maar dit bruggetje is inderdaad bedoeld voor het overbruggen van het riviertje. De afgelopen dagen stukje bij stukje "het achterland" vorm gegeven om zodoende ook de beste plaats voor dit bruggetje te kunnen bepalen. Eigenlijk wil ik dit niet plaatsen op het uitneembaar gedeelte omdat dan het risico groot is dat het tijdens het uit- innemen beschadigd wordt.
Nu een proefopstelling gemaakt net achter het luik maar het lijkt nu wat ver weg te staan. Van de andere kant geeft dit ook weer een mooie dieptewerking. Even het luik geplaatst en twee foto's gemaakt:





Wat vinden jullie ervan? Toch maar ergens een plaatsje zoeken op het luik?

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
Hallo John,

Ja sorry, hoor maar dat lijkt net echt.
Prefect gemaakt, wacht af op de rest dat kan alleen maar nog beter worden.

vr.gr. Gunther.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
John, lekker daar laten staan! Niet alles op het luik. Geeft inderdaad diepte en trekt de ogen weg van het luik, alhoewel je dat later natuurlijk toch bijna niet ziet.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
Mooie diepte werking zo.
Persoonlijk zou ik voor een onder bruggetje gekozen hebben, dat laser-cut karton vind ik net een beetje te kitserig.
Maar dat is mijn mening hoor.

Zien nu een goed overzicht van het verloop van de rivier, daar zit toch een behoorlijk verval in.
Ik denk dat je er niet al te veel water in moet maken anders komt het niet realistisch over, water ligt altijd waterpas
Dit leent zich meert voor een waterval lijkt mij.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
Hoi John,

Ik zeg dat bruggetje, van hout dus geen karton Tom, daar laten staan en een leuk kronkel weggetje maken en een paard en wagen naar het bruggetje, gaat leuk zo worden John.

groten Martin.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
Dacht toch echt dat het karton was, heb het even gegoogled en zie dat het inderdaad echt hout is.
Sorry voor het misverstand.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
Als al die aanwezige specifieke kennis op het forum konden bundelen in een vereniging en dan een modelspoorbaan zouden kunnen bouwen: wat zal die er gelikt uit gaan zien!

Maar ja ........... helaas ...

Ziet er allemaal heel erg mooi uit John!
Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
Hoi John,

Ziet er goed uit ik ben erg enthousiast over je stukje groen in combinatie met het landschap. Als je goed kijkt zie je gewoon iets erg realistisch. Hoe bevalt jou de grassmaster, ik wil samen met een vriend er ook één kopen en ben erg benieuwd naar jouw mening over het gemak en de resultaten.

Gr henk
Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
John,

idd dat bruggetje moet je echt laten staan, geeft een mooie dieptewerking  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
 :) Ziet er zeer fraai uit ... ik zal ook een luik moeten maken om bepaalde zaken bereikbaar te maken ... ben benieuwd hoe je dit kan wegwerken ...  >:-D
Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties en ik ga ermee aan de slag.

Citaat van: tomhas op maandag 15 juli 2013, 17:09:43
.
Persoonlijk zou ik voor een onder bruggetje gekozen hebben, dat laser-cut karton vind ik net een beetje te kitserig.


Hoi Tom,

Had je de laatste foto uit Post #1497 gemist?

Citaat van: tomhas op maandag 15 juli 2013, 17:09:43

Zien nu een goed overzicht van het verloop van de rivier, daar zit toch een behoorlijk verval in.
Ik denk dat je er niet al te veel water in moet maken anders komt het niet realistisch over, water ligt altijd waterpas
Dit leent zich meert voor een waterval lijkt mij.


Inderdaad, dit wordt een beslissende stap.

Citaat van: oosterom op maandag 15 juli 2013, 17:14:41

Ik zeg dat bruggetje, van hout dus geen karton Tom, daar laten staan en een leuk kronkel weggetje maken en een paard en wagen naar het bruggetje, gaat leuk zo worden John.


Hoi Martin,

goed voorstel maar daar is dit bruggetje weer te klein (lees te smal) voor :?

Citaat van: Ben-Nagel op maandag 15 juli 2013, 17:30:29

Op het luik anders een klein tafereeltje zoals een paar vissers of zo die aan het vliegvissen zijn in de snelstromende beek.


Hoi Ben,

goed voorstel :thumbup:

Citaat van: ÖBB op maandag 15 juli 2013, 19:09:08

Hoe bevalt jou de grassmaster, ik wil samen met een vriend er ook één kopen en ben erg benieuwd naar jouw mening over het gemak en de resultaten.


Hoi Henk,

het is voor mij nog te vroeg om hier een goed antwoord op te kunnen geven. Ik merk wel dat de Grassmaster 2.0 veel krachtiger is dan die van Jaap Vriend maar dat is geen eerlijke vergelijking. Het kost de Grassmaster in ieder geval geen enkele moeite om vezels van 12mm rechtop te krijgen.

Citaat van: Fredje op dinsdag 16 juli 2013, 09:26:39

ben benieuwd hoe je dit kan wegwerken ...  >:-D


Hoi Fred,

anders ik wel :D

Groetjes en nogmaals dank, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
Citaat van: Tilly op maandag 15 juli 2013, 16:47:34
voor het malen van de boomschors (zie post #6284) vandaag een koffiemolentje gekocht, die van de vrouw mocht ik niet meer hebben :D:
Nu in de aanbieding bij Blokker voor ?12.99 :)

En bedankt voor de tip, ik heb er snel ff een gehaald.

Re: Tilly?s modelbaanproject: Plaats voetgangersbrugje bepalen (15-07-2013)
Hoi Cees,

graag gedaan.

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Landschap verder vorm gegeven (22-07-2013)
Goedemorgen allemaal,

de afgelopen dagen iedere dag weer een stukje gips aangebracht, de treinenkamer is immers de koelste ruimte in huis :D

De rotsen in het hoogste gedeelte van het riviertje zijn aangebracht en de bruggenhoofden van het voetgangersbruggetje zijn definitief op hun plaats gezet. Het bruggetje zelf is afneembaar zodat het straks niet in de weg zit als het riviertje verder afgewerkt gaat worden. Hier een foto:



Vervolgens rondom het tunnelportaal van het enkelsporig traject enkele steunmuren aangebracht. Nu dacht ik alles ruim opgezet te hebben maar het gaat maar net met die muurtjes. Het lijkt nu nog wat veel maar een groot gedeelte van ervan zal straks bedekt gaan worden met "klimplanten". Oordeel zelf maar:



Tot slot nog een foto vanop afstand zodat jullie ook een totaalbeeld krijgen:



Nu is het zaak om het gips enkele dagen goed te laten drogen en dan wordt het weer verven geblazen :)

Groetjes en geniet allemaal van het mooie weer, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Landschap verder vorm gegeven (22-07-2013)
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Landschap verder vorm gegeven (22-07-2013)
 :D Zeer mooi resultaat van veeeeel werk ... alles perfect afgewerkt ... me like it !  :thumbup:

Kijk met veel aandacht naar het volgende  ...

Groetjes Freddy
Re: Tilly?s modelbaanproject: Landschap verder vorm gegeven (22-07-2013)
Hallo John,

Het is weer genieten van je werk.
Je waant je bijna in de Alpen, kan bijna niet wachten tot je meer afgewerkt landschap laat zien.

vr.gr. Gunther.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Landschap verder vorm gegeven (22-07-2013)
Ziet er zoals altijd super uit John.

Gr henk
Re: Tilly?s modelbaanproject: Landschap verder vorm gegeven (22-07-2013)
Hoi John,

Ga het steeds mooier vinden. Met name de laatste foto. Daar kan je toch goed zien hoe het in elkaar overloopt.
Wat ik erg mooi vind, is de tunnelopening met onderliggende muur ( wit).

Gr.Wim
Re: Tilly?s modelbaanproject: Landschap verder vorm gegeven (22-07-2013)
Hoi John,

Het word echt gaaf! Je gevoel voor detail, inzicht en fantasie gaan dit vast tot een TOP baan maken.

Ik heb 1 vraag: Kun je het uitneembare gedeelte naar beneden laten zakken? Waar ga je dit laten als je door het gat kruipt?

Groetjes
Re: Tilly?s modelbaanproject: Landschap verder vorm gegeven (22-07-2013)
Whoaaaaaa, dat wordt nog een mega aantal bomen!!!!!! Ik reken met ca 200 (denne)bomen per vierkante meter, en dan ziet het er nog steeds erg doorzichtig uit........ Ik ben al ruim de 300 voorbij op een klein stukje in vergelijking met de oppervlakte die bij jou 'begroend' moet worden. Ach, een hoop bergweides en andere begroeiing  (wijnranken???) kan het aantal hopelijk redelijk drukken, anders ga je echt failliet aan het groen.

Walter
Re: Tilly?s modelbaanproject: Landschap verder vorm gegeven (22-07-2013)
Hoi John

Je hebt weer puik werk afgeleverd.
Het ziet er allemaal piek fijn uit.

Tony
Re: Tilly?s modelbaanproject: Landschap verder vorm gegeven (22-07-2013)
Hallo John,

Bij het grote voorbeeld was het landschap er vóór de treinbaan. Bij jou is dat qua bouw andersom, maar daar is weinig van te merken.
Ik vind het een fantastisch landschap worden waar "toevallig" een trein doorheen rijdt.
Petje af!!!

Groet,
Peter
Re: Tilly?s modelbaanproject: Landschap verder vorm gegeven (22-07-2013)
Hallo John,

Begint al aardig op te schieten.


Mvg,
Peter
Re: Tilly?s modelbaanproject: Landschap verder vorm gegeven (22-07-2013)
John het wordt zo al met al een aardig aangekleed ovaaltje......  :P
Re: Tilly?s modelbaanproject: Landschap verder vorm gegeven (22-07-2013)
John,

Wauw en het is nog niet eens af

Top  :arrow: :thumbup: :thumbup: