Citaat van: Ben-Nagel op woensdag 10 juli 2013, 21:32:37
om te voorkomen dat dit spul gaat schimmelen kun je het even in de magnetron kieperen. Weet je zeker dat alle bacterien dood zijn en is kans op schimmel nagenoeg nihil.
Hoi Ben,
bedankt voor de tip maar dit had ik al vermeld

Citaat van: Ben-Nagel op woensdag 10 juli 2013, 21:32:37
Andere tip, ik ben behalve treinliefhebben ook modelbouwer van 1:35 militaire voertuigen. In de diorama bouw van dat spul zijn ook behoorlijk wat goede technieken die je kunt gebruiken bij treinbanen. Kijk maar eens op twenot.nl of ipms.nl. Meesterbouwer van dat spul is trouwens een belg met de naam Francois Verlinden. Als je nog boekjes van hem kunt vinden dan kun je daar veel van opsteken.
Grote klasse, bedankt voor de link

Citaat van: Varekamp op donderdag 11 juli 2013, 11:46:27
Voor bosgrond gebruik ik strooisel van Anita decor, dat bevalt mij prima. Uiteraard kan je daar nog wat zaken op aanbrengen of mengen. Het hangt er ook vanaf of een dicht bebost gebied maakt of hier en daar een boom met veel gras.
Hoi Ronald,
ik wil zoveel mogelijk verschillende materialen gebruiken dus zal in de toekomst ook zeker die van AD gaan proberen, bedankt voor de tip
Even een bestelling bij elkaar verzinnen anders loopt het met de verzendkosten volledig uit de hand

Citaat van: yrrah40 op donderdag 11 juli 2013, 18:54:07
Nog een idee voor in het water straks. Hier in de swalm (snel stromend riviertje hier in Swalmen)
Groeien planten welke in slierte door het water kronkelen dit zou bij jouw niet misstaan..
Zal er eens een foto van maken als ik ze tegen kom.
Hoi Harry,
ben benieuwd naar de foto's

Helaas kan ik jullie nog geen update laten zien betreffende het begrassen. Ik had van Karst de tip gekregen om voor het aanbrengen van "plukken" gras houtlijm te mengen met voorstrijkmiddel maar om de één of andere reden blijft dit mengsel na het drogen als een "witte" vlek zichtbaar. Hier een foto waarop te zien is wat ik bedoel:

De vezels staan mooi recht maar met name in het beige bosje gras rechtsonder is zo'n witte vlek zichtbaar. Eerst moet ik dus zien te achterhalen wat ik fout doe

Om toch verder te kunnen had ik mij vanmorgen gestort op de bouw van een klein voetgangersbruggetje. Na wat zoekwerk op Internet heb ik uiteindelijk gekozen voor Busch Holzbrücke H0 1497. Uitgepakt vind je het volgende:

Het brugje zelf wordt samengebouwd uit de volgende onderdelen:

En na een uurtje klussen heb je dit:

Een prachtig bruggetje en gekocht via
Ebay.de voor ?12.99 heeft het een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Het in elkaar zetten is goed te doen mits je zorgvuldig met lijm aan het werk gaat. Hiervoor kan houtlijm gebruikt worden die niet meegeleverd wordt en als je deze volgens de bouwbeschrijving aanbrengt met een naald, dan komt het helemaal goed. Nu nog even een mooi plaatsje zoeken.
Groetjes, John